Geen Vonk (motor koud)

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
Laatst al een issue hier neer gezet
(compressie blijkt du warm redelijk),
blijkt het toch uit een ander hoek te komen:

De motor is koud ( 2 graden)
De motor wil dus alleen starten op starter pilot (remmenreiniger) met choke uit.
Wat blijkt nu dat de machine loopt op 2-3 (= 1 bobine) en op 1-4 geen vonk geeft, bij hoogspanningskabel 4 met (http://www.garagetools.nl/midlock-bougie-vonk-tester.html)

Trek ik nu de bougiedop ongeveer 1 cm van bougie af ontsteken 1-4 wel .
Ik meen dat ik het laatste hetzelfde euvel had met 2-3.

Heeft iemand dit ooit meegemaakt en wat kan de oorzaak zijn.
Ik heb zo'n gevoel brandstof mengsel.
 
Laatst al een issue hier neer gezet
(compressie blijkt du warm redelijk),
blijkt het toch uit een ander hoek te komen:

De motor is koud ( 2 graden)
De motor wil dus alleen starten op starter pilot (remmenreiniger) met choke uit.
op hoeveel cilinders?
Wat blijkt nu dat de machine loopt op 2-3 (= 1 bobine) en op 1-4 geen vonk geeft, bij hoogspanningskabel 4 met (http://www.garagetools.nl/midlock-bougie-vonk-tester.html)

Trek ik nu de bougiedop ongeveer 1 cm van bougie af ontsteken 1-4 wel .
Ik meen dat ik het laatste hetzelfde euvel had met 2-3.
kort gesloten bougies
Heeft iemand dit ooit meegemaakt en wat kan de oorzaak zijn.

verzuipen
 
Laatst bewerkt:
Zot, duidelijker kan niet.
Hoef ik niet in de ontsteking te kijken.

Ik ga verder sleutelen.
Even een ander set carbs erop schroeven voor te testen is geen goed idee.
Terug naar de oude settings

Ik Mis vermogen bovenin
 
Hebben nu een set carbs erop gezet , waarbij verzuipen mij niet aan de orde lijkt.
Een hoofdsproeier van 105 en pilot van 15 waar normaal 22,5 wordt gebruikt.
Toch heb ik op cilinder 1 , koud, geen ontsteking /vonk. Bij het meten van de uitlaat blijft die ook 10 graden (omgeving).
Kan het dus zo zijn bij het (kortstondig) gebruik van de choke dat de zaak nat is geslagen? Pas bij die truck hierboven.
 
De Carbs verwisseling was een probeersel , daar de machine niet in de top goed door trekt.
Carbs kon ik even lenen

Ik heb de originele schoongemaakte set er weer op gezet, met een hoofdsproeier bezetting van 100 naar 105.

Die vonk storing is opeens opgetreden.
Ik denk dat ze nat slaan met de choke, zelfde euvel heb ik ooit gehad met een CB750 , daar sloegen de bougie's ook nat. Verholpen door iridium te plaatsen.

Vind het alleen vreemd, machine had het probleem eerder niet.
 
MeanBlueMan.
Die laadstroomregeling is nog niet opgehelderd .
Bij de test vd regelaar ging het alleen fout en brandde gevoelige dingen door.
Ik heb de TCI weten te repareren alleen kreeg ik weer ontstekingsproblemen en heb deze maar met mijn reserve TCI vervangen.
Of de bobines /bougies nu ook een tik hebben gekregen van dat hele laadspanning controle geneuzel.
In ieder geval een paar feiten :
1-de carbs (met nieuwe revisie setjes) lopen geregeld over door de zooi uit mijn tank.
Dat zou de overdosis die ZOT vertelde al kunnen zijn.
2- Starten koud cilinder 1 loopt alleen door de bougiedop ong 1 cm los te trekken.
3- als de motor warm is loopt ie op 4 pitten.
4- bovenin komt de machine vermogen te kort

LEPensZeur, ik zit erover na te denken om inderdaad iridium te kopen, ware het niet dat ik ZOT moet gelijken geven met flooded carbs

Ik zou en moest een echte oldtimer kopen.
 
MeanBlueMan.
Die laadstroomregeling is nog niet opgehelderd .
Bij de test vd regelaar ging het alleen fout en brandde gevoelige dingen door.
Ik heb de TCI weten te repareren alleen kreeg ik weer ontstekingsproblemen en heb deze maar met mijn reserve TCI vervangen.
Of de bobines /bougies nu ook een tik hebben gekregen van dat hele laadspanning controle geneuzel.
In ieder geval een paar feiten :
1-de carbs (met nieuwe revisie setjes) lopen geregeld over door de zooi uit mijn tank.
Dat zou de overdosis die ZOT vertelde al kunnen zijn.
2- Starten koud cilinder 1 loopt alleen door de bougiedop ong 1 cm los te trekken.
3- als de motor warm is loopt ie op 4 pitten.
4- bovenin komt de machine vermogen te kort

LEPensZeur, ik zit erover na te denken om inderdaad iridium te kopen, ware het niet dat ik ZOT moet gelijken geven met flooded carbs

Ik zou en moest een echte oldtimer kopen.

Er zijn best gevallen waarbij iridium bougies verbetering brengen.

Maar dat is dan wel paard achter de wagen spannen, symptoom bestrijden, oorzaak blijft.
Deze motor hoor op normale bougies goed te functioneren.
Eerst zorgen dat je probleem opgelost is, dan pas kijken of iridium het nog beter doet.




In ieder geval een paar feiten :
1-de carbs (met nieuwe revisie setjes) lopen geregeld over door de zooi uit mijn tank.

Je noemt oorzaak en gevolg in 1 zin. Als je oorzaak weet dan pak je oorzaak toch aan ?

Of je vlotternivo staat niet goed afgesteld, dat zou ook een oorzaak kunnen zijn natuurlijk.

Carburateurs reviseren en daarna aansluiten op een tank waarvan je zelf zegt dat er zooi in zit...dat snap ik sowieso niet zo goed :?
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,
dat punt 1 jullie hebben gelijk , geeft inderdaad voldoende indicatie dat ik het eerst daar moet zoeken, maar kwam daar pas achter nadat ik mijn carbs set de hoofdsproeier wisselde, een soort glitter er uit moest spuiten (remmenreiniger), maar die troep zit natuurlijk overal.
Gezien de fijne zetels van de vlotternaald lekt dat natuurlijk direct.
Ik ga een 2 de tank (met originele kleuren) coaten en erop zetten en de carbs reinigen. (of ik dat ultrasoon doe weet ik nog niet).

Zot, jammer dat je je vragen niet kan clusteren in 1 topic, ik meen dat je dus kans ziet dat 2 vragen over totaal andere dingen zich zo gaan vermengen en het overzicht kwijt raakt.
 
Zot, jammer dat je je vragen niet kan clusteren in 1 topic, ik meen dat je dus kans ziet dat 2 vragen over totaal andere dingen zich zo gaan vermengen en het overzicht kwijt raakt.
kan prima. Noem het topic niet naar jouw conclusie, maar gewoon "problemen suhokaya cbgs535" oid. Of plaats het in brikken als "Opknappen suhokaya cbgs535"
 
MeanBlueMan.
Die laadstroomregeling is nog niet opgehelderd .
Bij de test vd regelaar ging het alleen fout en brandde gevoelige dingen door.
Ik heb de TCI weten te repareren alleen kreeg ik weer ontstekingsproblemen en heb deze maar met mijn reserve TCI vervangen.
Of de bobines /bougies nu ook een tik hebben gekregen van dat hele laadspanning controle geneuzel.
In ieder geval een paar feiten :
1-de carbs (met nieuwe revisie setjes) lopen geregeld over door de zooi uit mijn tank.
Dat zou de overdosis die ZOT vertelde al kunnen zijn.
2- Starten koud cilinder 1 loopt alleen door de bougiedop ong 1 cm los te trekken.
3- als de motor warm is loopt ie op 4 pitten.
4- bovenin komt de machine vermogen te kort

LEPensZeur, ik zit erover na te denken om inderdaad iridium te kopen, ware het niet dat ik ZOT moet gelijken geven met flooded carbs

Ik zou en moest een echte oldtimer kopen.


Brandstoffilter plaatsen en tank schoonmaken, en de bougies vervangen, die zijn stuk gegaan door het steeds verzuipen van de motor.
Iridium is nergens voor nodig.
 
Ik ga nieuwe bestellen,nu wil ik het ook weten ook.
Als het waar is , dan heb ik weer wat nieuws geleerd.
Betekent dus dat (slechte- ) verbrandingsresten met benzine een stof maakt die elektrische geleidend is.

Heb die website boven genoemd wat verder doorgebladerd, best interessant !
http://www.aa1car.com/library/spark_plug_fouling.htm
Vooral onderin WET SPARK PLUGS

Ik laat het weten, zodra ik de tank gecoat heb en carbs gereinigd en bougies heb vervangen.
 
Brandstof filter , zo'n kleintje zit er, voor een grote is het altijd onhandig = geen plek.
Kunnen bougie's defect geraken van steeds verzuipen?

Ik heb gelezen, dit:
http://www.aa1car.com/library/sparkplugs_for_dis.htm


Klein filter is ook prima, als het maar een papier filter is en niet zo'n gaasje.
Tank coaten is mooi, maar let wel op dat je het 100% goed doet, anders brengt het je nog meer ellende.
Als de tank niet al te slecht is zou ontroesten en reinigen ook voldoende moeten zijn.
 
Als de tank roestig is, zou ik hem door middel van elektrolyse ontroesten. Alleen coaten als hij bijna doorgeroest is. Ik heb coating los zien komen en als kleverige massa in carbs zien neerslaan. Zie dat als laatste redmiddel. How to van elektrolyse staat op het forum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan