Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijne staat nu helaas ook stil.
Tank er af gehaald om te ontroesten.

20161224_1513531_zpsstdqvvus.jpg


20161224_1426251_zpsu23itkjz.jpg


Ligt nu in een hoekje van de garage met 15 liter schoonmaakazijn er in. :)
 
Laatst bewerkt:
kaja's motor staat ook stil, maar de bouw niet. zadeltje is binnen en kan nu de laatste hand leggen aan de afwerking en dan gaat de brommer naar de spuiter.
15675903_10210927058793055_6063982877745529425_o.jpg

foto van zadeltje
15698324_10210916631692384_2670938413098151475_n.jpg

15622054_10210916631532380_8088216998135550530_n.jpg


de airbrusher gaat er zoiets opzetten met wat mechanische ogende bloemen erbij. hij wordt black and gray met een paar kleine harde (als je rood 'uitwaaierd' krijg je een roze gloed) rode accenten (zoals het blauwe cirkeltje in het voorbeeld)
15589915_10210916651772886_6523549349442937032_n.jpg
 
@chielo
Ligt nu in een hoekje van de garage met 15 liter schoonmaakazijn er in. :)

Wat heb jij er mee gedaan?
Ziet er niet uit, heeft er water in gezeten?

Zit er geen anti-roest coating op af-fabriek?
Of komt het door de ethanol in de brandstof?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er niks mee gedaan, zat er al in toen ik hem kocht maar nooit wat aan gedaan.
Heeft bij de vorige eigenaar volgens mij poos stil gestaan.

Op de foto lijkt het erger dan dat het is hoor, bovenin beetje oppervlakkige roest en onderin wat plekken.

Volgens mij word er nooit echt tankcoating fabrieksaf gebruikt dacht ik, vraag dit me ook wel eens af...
 
Zijn er hier eigenlijk sjaakies die op euro98 rijden..?
Heel verhaal op het Skoda forum (en nóg meer detail elders op fora) wat betreft witte pomp euro95 en E10 en dat bij onze zuiderburen vanaf dit jaar alleen nog E10 verkrijgbaar zal zijn als vervanging van de euro95 waar overigens al 5% ethanol in zit..
 
Ook nog een gelukkig nieuw jaar allemaal! :) Ik rijd op alles. (nog net geen diesel :p) Meestal euro95, maar ik tank ook vaak Vpower (euro98) als er weer eens een spaaractie is, omdat mijn kleine neefje altijd die model autootjes wil. En in Duitsland tank ik wel eens Aral102, maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit verschil gemerkt. Althans niet in vermogen (al heb ik ook lang 35kw gereden), maar ook in bereik was het niet significant.

Ik gooi er wel trouwens altijd euro98 in als ie gestald moet worden in de winter.
 
Laatst bewerkt:
In euro 95 zit stiekem al meer bio-rommel in.
Het is met regelmaat 7%.
In de handleiding staat dat de SV 5%bio-shit af kan.
Dus of het kwaad kan om meer dan 5% in je tank te hebben gaan we meemaken.
 
De beste wensen nog!

Ik heb even een vraagje.
Wie heeft er pas nog een grote beurt laten uitvoeren. Wat koste dat? Hij heeft nu 47000 gelopen.

En wie weet er of er een goede beun monteur in de buurt van zoetermeer woond en beurten uitvoerd op motoren.
 
Ook nog een gelukkig nieuw jaar allemaal! :) Ik rijd op alles. (nog net geen diesel :p) Meestal euro95, maar ik tank ook vaak Vpower (euro98) als er weer eens een spaaractie is, omdat mijn kleine neefje altijd die model autootjes wil. En in Duitsland tank ik wel eens Aral102, maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit verschil gemerkt. Althans niet in vermogen (al heb ik ook lang 35kw gereden), maar ook in bereik was het niet significant.

Ik gooi er wel trouwens altijd euro98 in als ie gestald moet worden in de winter.

Ik heb er vorig jaar 4 liter diesel ingegooid voor ik het door had,daarna 10 liter euro erin gedaan en na 100km weer extra euro getankt. Maar hij deed het prima.
 
Mijn koppelingshuis en dymamohuis bladdert de lak vanaf.
Volgens mij wel een kwaal van dit model.
Product-eigenschap!!

Waarschijnlijk hebben meerdere dit al verholpen alleen welke lak en kleur hebben jullie gebruikt?
 
Goedendag, heeeel lang geleden dat ik op motor forum heb gereageerd na tot 2002 zeer fanatiek hier te zijn geweest. Heb in ver verleden een cbr600 en r6 gereden. Daarna 11 jaar Fazer600. Nu denk ik aan een sv650. Ik hou mij aanbevolen voor een leuke deal.....
 
Mijn SV gaat plaats maken voor een nieuw speeltje. Gaat om een 2003 model in het oranje, met zo'n beetje alle opties erop die je kunt bedenken. Enig puntje van aandacht is dat het originele blok bij de 60.000 km kapot is gelopen (big end lager) en dus nu vervangen is door een ander blok wat nog wel fris is (kmstand ongeveer 27k).

Denk dat een aantal mensen uit dit topic wel kunnen bevestigen dat mijn fiets erg netjes is en er niet uitziet alsof ie 60k heeft gereden ;)

Bij interesse, stuur maar een PBtje :Y
 
Mijn SV gaat plaats maken voor een nieuw speeltje. Gaat om een 2003 model in het oranje, met zo'n beetje alle opties erop die je kunt bedenken. Enig puntje van aandacht is dat het originele blok bij de 60.000 km kapot is gelopen (big end lager) en dus nu vervangen is door een ander blok wat nog wel fris is (kmstand ongeveer 27k).

Denk dat een aantal mensen uit dit topic wel kunnen bevestigen dat mijn fiets erg netjes is en er niet uitziet alsof ie 60k heeft gereden ;)

Bij interesse, stuur maar een PBtje :Y

Ik lees steeds vaker op internet dat de blokken stuk gaan door het big end lager.
Wat zou daar de oorzaak van zijn?
 
Het leek altijd door overmatig wheelieën te komen maar Dennis heeft zonder wheelies nu al 2x een kapot big end lager gehad. Serieus raar.. Nimag geeft er eigenlijk ook geen antwoord op. Ik ga over 2 weken met de Nimag naar Spanje een zekere nieuwe Suzuki testen en zal gelijk eens van de mogelijkheid gebruik maken om te kijken of ik wat los kan wrikken daar :P
 
Het leek altijd door overmatig wheelieën te komen maar Dennis heeft zonder wheelies nu al 2x een kapot big end lager gehad. Serieus raar.. Nimag geeft er eigenlijk ook geen antwoord op. Ik ga over 2 weken met de Nimag naar Spanje een zekere nieuwe Suzuki testen en zal gelijk eens van de mogelijkheid gebruik maken om te kijken of ik wat los kan wrikken daar :P


Zeker doen! Eens kijken of ze bij de nieuwe SV, met eigenlijk het oude blok, hier specifiek naar gekeken hebben. Oud blok liep stuk bij nagenoeg 75k, het vervangende blok liep totaal (km stand bij inbouw + zelf bijgereden km's) ook stuk op nagenoeg 75k. Ik wring m'n SV best uit, maar wheelies doe ik idd niet. Ik ben zeer benieuwd wat ze gaan vertellen bij Suzuki. Elke sloop of leverancier die ik bel is hetzelfde verhaal. 'Nee die blokken hebben we niet, zeker je Bigend? Tja altijd daarom zijn die blokken zo moeilijk te vinden. Veel succes!'. Word er een beetje moe van... |( B|
 
Dag Kevin, bedankt voor je aanbod. Ik zoek echter een iets jongere SV. In iedergeval na 2004. Ik maak niet zoveel km meer. Dus als ik een motor koop met wat minder kilometers kan ik jaren vooruit voordat het blok uitelkaar knalt.

Hoewel tot nu toe heb ik nog nooit een motor verkocht zonder schade. CBR600 kopje onder, R6 blok kapot, maand na reparatie total los, en nu de Fazer versnellingsbak kapot.... Ach 11 jaar probleemloos plezier van gehad.
 
Mijne staat nu op 56k maar de hopelijk gaan wij niet samen de 75k niet halen.

Ik gebruik hem alleen nog voor weekenden weg en vakanties dus ik wil iets rechterop , naked en een kofferrek :o
En na 6 jaar wil ook gewoon wat anders

Een er6n , hornet ,streettriple.
ik hoef geen enorme pk monsters ,goed licht sturen en actieradius vind ik belangrijker.
 
Is een defect krukas lager niet re repareren eigenlijk ipv dat er meteen een ander tweedehands blok moet komen ?

Misschien als je het laat doen dat het een dure aangelegenheid is.. maar als je zelf handig bent en in ieder geval de boel kan demonteren scheelt dat al een hoop knaken gok ik..

Maar zolang het blok niet echt een vastloper gehad heeft zou reparatie toch wel haalbaar moeten zijn of zie ik echt iets over het hoofd ? Weet niet meer wie het was maar die had een tikkend lager; dus nog geen vastloper maar je hoorde dat het lager zn tijd had gehad; dat had dan toch hersteld kunnen worden ?
 
Is een defect krukas lager niet re repareren eigenlijk ipv dat er meteen een ander tweedehands blok moet komen ?

Misschien als je het laat doen dat het een dure aangelegenheid is.. maar als je zelf handig bent en in ieder geval de boel kan demonteren scheelt dat al een hoop knaken gok ik..

Maar zolang het blok niet echt een vastloper gehad heeft zou reparatie toch wel haalbaar moeten zijn of zie ik echt iets over het hoofd ? Weet niet meer wie het was maar die had een tikkend lager; dus nog geen vastloper maar je hoorde dat het lager zn tijd had gehad; dat had dan toch hersteld kunnen worden ?


Mijn blok loopt nog, starten en rijden is geen problem (doe ik niet uiteraard).
Wel dusdanig kapot dat er vermogensverlies is en duidelijk trillingen voelbaar. Naast de herrie van het getik.

Lager kan gerepareerd worden, als je er op tijd bij bent. Echter, de reparatie uit laten voeren (heb ernaar geinformeerd) loopt tegen de 2000 euro, met name aan arbeidsloon.

Om erbij te komen moet het blok gesplitst worden, dus echt alles moet uit elkaar. Dus ook veel pakkingen etc nodig.

Daarbij is de kans dat de krukkenas is beschadigd ook aanwezig. Dan heb je daar ook een andere voor nodig of een revisie (oplassen, slijpen etc, geen idee wat nodig zou zijn)

Dan komt het spoelen nog, want slijpsel kan overal zijn gaan zitten en dat moet er wel uit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan