Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Roel is toch echt 16 tands ipv 19 :]

Rob,
Jij hebt gelijk het staat er zelf op :X
Misschien moet ik eens minder gaan drinken.
Maar op ze Z1000 zit wel een 19T
full
 
Z1000 blok met 19T[afbeelding]

Kijk, dat is info waar ik wat aan heb *O* ..ontzettend bedankt...
er was wat twijfel of 19 tands zou gaan passen met de koppelings stift...
als ik naar deze foto kijk kan dat precies.
een zo groot mogelijk voortandwiel geeft me de meeste speling tussen de ketting en de brug (bij het scharnierpunt) zoals te zien op deze foto...
het is rommelen in de marge natuurlijk maar ieder mm speling is er 1...
voor mij wordt het 19-45 (iets korter als oem) mocht het me toch niet aanstaan kan ik later altijd nog een iets kleiner achtertandwiel nemen.
met een 42 tands achterblad zit ik heel dicht bij origineel weer..
ik denk echter dat iets korter goed gaat...bij de meeste van mijn fietsen heb ik een iets groter achterblad gebruikt om wat topsnelheid te verruilen voor trekkracht...
behalve bij de blade want die trekt hard zat...

je bent goed bezig met die zed zo te zien...is ie al klaar? heb je nog een totaal fotootje?
 
Webike heeft deze ook voor 52 dollar. Komt natuurlijk wat bij maar als je meerdere spullen nodig hebt ...

Math, het klopt dat Webike deze ook heeft zijn nu in de aanbieding 19T-530 en 13mm off set kost nu $47,91 en dan komt daar $20,06 aan verzendkosten bij.
Alleen wanneer deze op de deurmat ligt kan je nog wat betalen aan de douane en PostNL omdat zij "werk" voor jou hebben verricht ??
Volgens de invoer calculator komt hij dan op €90,- maar dat blijft een gok.
Als je bij de buren besteld is het duidelijk wat je betaald, je product en de verzend kosten.
En een bijkomend voordeel bij K&J is dat je al je wensen op kan geven.

Ik heb afgelopen week bij Webike een thermostaat besteld om tussen die lelijke olieleidingen aan de zijkant van mijn blok te monteren.
Ik weet wat de kosten zijn van de thermostaat en de verzend kosten maar wat er nog meer bij komt is altijd maar weer afwachten.
 
Kijk, dat is info waar ik wat aan heb *O* ..ontzettend bedankt...
er was wat twijfel of 19 tands zou gaan passen met de koppelings stift...
als ik naar deze foto kijk kan dat precies.
een zo groot mogelijk voortandwiel geeft me de meeste speling tussen de ketting en de brug (bij het scharnierpunt) zoals te zien op deze foto...
het is rommelen in de marge natuurlijk maar ieder mm speling is er 1...
voor mij wordt het 19-45 (iets korter als oem) mocht het me toch niet aanstaan kan ik later altijd nog een iets kleiner achtertandwiel nemen.
met een 42 tands achterblad zit ik heel dicht bij origineel weer..
ik denk echter dat iets korter goed gaat...bij de meeste van mijn fietsen heb ik een iets groter achterblad gebruikt om wat topsnelheid te verruilen voor trekkracht...
behalve bij de blade want die trekt hard zat...

je bent goed bezig met die zed zo te zien...is ie al klaar? heb je nog een totaal fotootje?

De Ketting loopt mooi langs de koppeling stift geen problemen mee.
Ik heb een Supersprox 43T achter tandwiel.
V.w.b. de Zed die is alweer een aantal jaar "klaar" maar eigenlijk zijn dit soort projecten nooit af.
De foto's die geplaatst heb zijn van het opbouwen in 2010.
Ik had al eerder een aantal totaal plaatjes gestuurd, op dit moment staat hij weer op de brug en deze winter nog een paar kleine dingen aanpassen.
Waaronder een nieuwe dynamo deksel de mijne heeft wat schade en is lek.
full
 
Dat ziet er wel weer erg gaaf uit.
Ik heb op mijn Z ook een wat kleinere eindreductie. Zo uit mijn hoofd voor 1 tandje kleiner en achter 2 tandjes groter , maar kan me vergissen. Ik heb standaard, dus klooien met offset hoefde ik niet. Rijdt wel een stuk levendiger met die kortere gearing, en de top haal je toch nooit (ik niet, Bullfrog ;) )
 
Tja als de drank is in de man ........... (vul aan)
Ja, prima toch?
't Is weekend èn depri-december. :r

Rij op m'n Gpz 1100 met 17 - 44 tands en 180 achterband. :]
Ik ga geen tanden tellen, maar zover ik mijn administratie moet geloven heb ik op mijn Z 15 tandjes voor en 35 achter, met een 630 ketting. Kettingmaat is origineel, de tandwielen wijken volgens mij iets af.
Verder de originele 4.00x18 achterband.

EDIT: origineel is 15t / 33t, dus ik heb alleen achter 2 tandjes meer.
Wel merkbaar..
 
Laatst bewerkt:
Ja, prima toch?
't Is weekend èn depri-december. :rIk ga geen tanden tellen, maar zover ik mijn administratie moet geloven heb ik op mijn Z 15 tandjes voor en 35 achter, met een 630 ketting. Kettingmaat is origineel, de tandwielen wijken volgens mij iets af.
Verder de originele 4.00x18 achterband.

EDIT: origineel is 15t / 33t, dus ik heb alleen achter 2 tandjes meer.
Wel merkbaar..

15:35 is de originele amerikaanse verhouding die ik hier ook gebruik.
 
Mannen bedankt voor de info over de tandwielen.
Ik ben weer geheel op de hoogte en we kunnen gaan sparen v/e 19T versie.
 
Math, het klopt dat Webike deze ook heeft zijn nu in de aanbieding 19T-530 en 13mm off set kost nu $47,91 en dan komt daar $20,06 aan verzendkosten bij.
Alleen wanneer deze op de deurmat ligt kan je nog wat betalen aan de douane en PostNL omdat zij "werk" voor jou hebben verricht ??
Volgens de invoer calculator komt hij dan op €90,- maar dat blijft een gok.
Als je bij de buren besteld is het duidelijk wat je betaald, je product en de verzend kosten.
En een bijkomend voordeel bij K&J is dat je al je wensen op kan geven.

Ik heb afgelopen week bij Webike een thermostaat besteld om tussen die lelijke olieleidingen aan de zijkant van mijn blok te monteren.
Ik weet wat de kosten zijn van de thermostaat en de verzend kosten maar wat er nog meer bij komt is altijd maar weer afwachten.

Give or take een procent, bij mij was het gemiddeld 28% bijbetalen over het eindbedrag inclusief verzenden.
 
Vrolijk kerstfeest allen,

kerstcadeautje: bij deze nog een filmpje van Nol Bikker dag 2 jaar terug :W
 
kerstcadeautje: bij deze nog een filmpje van Nol Bikker dag 2 jaar terug :W
't was toen flink drukker dan in 2015 en 2016. In 2014 ben ik er nietgeweest. Volgens mij zag ik de Z1 van Rob ook nog.
 
't was toen flink drukker dan in 2015 en 2016. In 2014 ben ik er nietgeweest. Volgens mij zag ik de Z1 van Rob ook nog.

Klopt, helemaal in het begin en later aan het eind van het filmpje (volgens Rob ergens bij 4 minuut en 28 seconden)

Mooie fiets hoor :Y en vlak daarna het blok hier totaal nieuw gemaakt :+
 
Laatst bewerkt:
leuk dat er zoveel herkenning is toch nog
was een best wel warme dag die dag, kan me nog herinneren dat ik me kapot gezweten heb

bij de 2015 kawadag was ik er niet bij, toen lag mijn motor in puin '(
2016 was redelijk rustig idd, maar dat leek me ook logisch: er was geen recordpoging gaande!

misschien bij de 40jaar weer?
 
Mannen bedankt voor de info over de tandwielen.
Ik ben weer geheel op de hoogte en we kunnen gaan sparen v/e 19T versie.

Een beetje laat maar, op mijn Z1400 rij ik met 18T - 39T. Voortandwiel 5/8 inch offset en ZZR1100 achterwiel, ketting 530. Ik heb ook nog een 19T tandwiel liggen (doe ik niet weg).
 
Mijn Lawson staat op het filmpje op 3.51.
Ga altijd naar Nol bikkers kawasaki dag, alleen dit jaar kon ik echter niet. :( :(
Gelukkig was het toen prachtig weer, de jaren daarna was het om te huilen. ;(
Als je daar dan bent, en je spreekt met bepaalde mensen, vinden ze het tegen vallen wat betreft het aantal motoren.
Zelf gaan ze dan met de auto, want ze zijn bang om Nat te worden.
Soms vind ik dat bepaalde motoren ondergewaardeerd worden, dit omdat de mensen de moeite nemen om rijdend naar een evenement te gaan, en niet hun motor brengen in een bus. ;) :Y _O- :W
 
Zit zojuist te Googelen op Z1000-A2 bij afbeeldingen, kom ik m´n eigen fiets tegen toen deze nog een NL Kenteken had :P

Wens iedereen alvast een fijne jaarwisseling en een heeeeeeel mooi Kawa 2017 toe :Y

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan