Pitbike Supermoto banen

Thois

Die hard MF'er
23 jul 2013
304
11
Momenteel ben ik aan het oriënteren om te gaan racen op een baan. Zelf heb ik jaren geleden bij de SBO meegereden, wat altijd erg leuk was. Nu rijd ik sinds 2 jaar motor, maar ik mis het écht lekker sportief rijden. In het verleden heb ik al een keer mijn rijbewijs mogen inleveren, dus sportief rijden is mij afgeleerd. Nu ben ik
al een tijd aan het kijken voor iets leuks op het circuit. Een 600 CC of 1000 CC wordt mij te duur, als je een keer valt kan het redelijk prijzig worden en de circuits zijn allemaal ver rijden (Assen is 2,5 uur vanaf Roermond). Een Minibike is mij te klein. Door Livio Loi en Bo heb ik kartbiken leren kennen, en zelf ook een aantal keren gedaan. Echter wil ik zelf iets hebben waarmee ik kan rijden. Hierdoor kwam ik uit op een Pitbike. Nu ben ik eens gaan rondvragen waar je met een Pitbike in de buurt mag rijden. Dat blijkt echter een hele opgaaf te zijn. Ik was er vanuit gegaan dat er bijv. Samen met minibikes getraind mag worden, echter mag dat niet. Tevens is het in Hasselt alleen toegestaan om met kartbikes te rijden ipv pitbikes.

Kortom, heeft er iemand ideeën waar ik wél mag rijden of een klasse die goed betaalbaar is?
 
Euh?? Wat is het verschil tussen een pitbike en een kartbike?..

En een supermoto is geen optie voor je? Daar zijn mogelijkheden zat voor. Wedstrijden, trainen met offroad of zonder offroad, op ieder niveau, beetje driften. Kortom lekker spelen op een volwassen motor. Ik denk dat je daar minder snel op uitgekeken raakt. En komt erg dicht in de buurt van echt racen. Voordeel is een stuk goedkoper en je kunt er nog eens mee op je plaat gaan zonder al te veel kosten te hoeven maken. :+
 
Euh?? Wat is het verschil tussen een pitbike en een kartbike?..

En een supermoto is geen optie voor je? Daar zijn mogelijkheden zat voor. Wedstrijden, trainen met offroad of zonder offroad, op ieder niveau, beetje driften. Kortom lekker spelen op een volwassen motor. Ik denk dat je daar minder snel op uitgekeken raakt. En komt erg dicht in de buurt van echt racen. Voordeel is een stuk goedkoper en je kunt er nog eens mee op je plaat gaan zonder al te veel kosten te hoeven maken. :+

Een kartbike wordt maar door één leverancier gemaakt waardoor ze in verhouding erg duur zijn. Pitbikes worden tegenwoordig door meerdere fabrikanten gemaakt waardoor de aanschaf en onderdelen vele malen goedkoper zijn. Een pitbike heeft bijv. ook maar 6,5 PK, een pitbike voor hetzelfde geld heeft 10 PK meer.

Een supermoto heb ik over nagedacht, maar is toch wel een heel stuk duurder dan een pitbike. Ik heb er ook over nagedacht om een enduro te kopen en in de winter op noppenbanden te rijden en in de zomer op SM wielen. Echter mag je bijna nergens meer offroad.
 
Ben met exact hetzelfde bezig en heb hetzelfde met kart bike. Veel te duur voor wat je krijgt.

Ben nu een Ayrton Legend aan het bestellen vanuit Italië. Spa buiten baan mag je mee rijden, Veldhoven, Genk,
 
Weet je zeker dat je op genoemde banen mag rijden? En met welke klasses rijdt je dan mee?
 
Spa 100% zeker kan vrij rijden of je rijdt het Belgisch kampioenschap mee, of wintertraining.

Veldhoven en Oss is maar 1 of 2 keer per jaar SOBW kan met supermotard max 450cc

Genk moet ik even zoeken.

Je hebt voor competitie 2 klasse < 15pk
En > 15 pk
 
Volgens mij is het Belgische kampioenschap alleen voor de cross. Ik wil iets op puur asfalt gaan doen. Daar heb ik weinig recente informatie over kunnen vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan