Honda CB125F vs Sym wolf 125

Honda CB125F vs Sym wolf 125

  • Honda CB125F

    Stemmen: 10 90,9%
  • Sym wolf 125

    Stemmen: 1 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    11

petytza

Rookie
27 dec 2016
5
0
Beerst
Hallo,

Even een korte uitleg: Ik ben op zoek naar een moto van 11kw zodat ik kan rijden met mijn B rijbewijs. Ik ben 26j nu en wil hem vooral dagelijks in weer en wind gebruiken om naar het werk te doen. Ik deed dit de laatste 8j met de fiets. Het is zo'n 15km. Ook kan ik hem eens gebruiken voor andere verplaatsingen want we hebben namelijk maar 1 auto. Nu ben ik zeker geen kenner en heb ik 0 moto ervaring maar wil eerst beginnen met een lichte en kan dan later wel nog zien of ik het nodig vind of niet. Nu heb ik al wat rond gekeken en ik twijfel tussen de Honda Honda CB125F en de Sym wolf 125. Uiterlijk vind ik ze alle bij wel mooi. Maar wil vooral qua degelijkheid eens jullie mening weten. Ik denk dat ze ongeveer zelfde prestatie hebben qua optrekken en snelheid? De honda is wel een 15kg lichter. Maar van rijden enz welke ligt het tofst op de baan of zijn ze aan elkaar gewaagt? Ik graak er maar niet uit -O- . Iemand ervaring of tips?

Bedankt!
 
Omdat we van plaatjes houden:

Sym Wolf 125
sym-wolf-1.jpg


Honda CBF125
tyre-doctor-1.jpg
 
Een Honda, want die zijn betrouwbaar :),

Ook al gekeken naar een PCX 125? Dan zit je nog beter beschermd tegen de regen en wind.
 
Een Honda, want die zijn betrouwbaar :),

Ook al gekeken naar een PCX 125? Dan zit je nog beter beschermd tegen de regen en wind.

JA maar wil vooral 1 dat ik kan leren schakelen als ik dan zwaarder ga later. En vind de scooters niet zo mooi :p.
 
Ik heb nog nooit van een Sym Wolf gehoord of gezien. Maar misschien heb je hier wat aan. motorlife.be – Sym Wolf 125 2011 testverslag

Dat komt ook omdat SYM Nederland de Wolf niet duidelijk op de kaart zet, misschien staat deze niet eens meer in het gamma. Ik weet wel dat de demo die ze in NL hadden helaas van achter is aangereden voor een verkeerslicht. Wat er daarna mee is gebeurd weet ik niet, ik heb 'm helaas alleen met schade zien staan.

SYM an sich is niet slecht, maar Honda heeft zijn kwaliteit en naam al waargemaakt.
Qua looks vind ik de SYM Wolf mooier dan de CBF, maar kwalitatief denk ik dat Honda beter is, ook qua afwerking. Persoonlijk zou ik dus uit keuze van die twee voor Honda gaan.
 
Ik heb een Honda cbf 125 gehad. Ik heb die gekocht zonder iets van verslagen te lezen. Wat bleek de optrek snelheid was niet zo snel. De max snelheid net 100 km/h.Het was gevaarlijk om op de snelweg ermee te rijden omdat je nauwelijks een camion kon inhalen. Betrouwbaarheid is natuurlijk niets op aan te merken.

Bij mijn rijlessen heb ik met een ktm duke 125 gereden het verschil met die twee is immens groot. Dat was de reden dat ik heel wat aanpassingen heb gedaan aan mijn Honda. Namelijk andere luchtfilter daardoor was die meer brute en natuurlijk een andere uitlaat. Na deze twee aanpassingen reed de Honda al acceptabel.Je kon nu al veilig op de snelweg rijden , vrachtwagens inhalen is nu een haalbaar doel. Ik heb tevens nog de cilinder inlaat uitgeschuurd maar dat was ook omdat ik iemand kende die al het materiaal had. Als je dat moet laten doen en de werkuren ervoor moet betalen wordt dat een dure grap.

Het hangt ook van je rijstijl af of je deze aanpassingen noodzakelijk vindt.
Ik heb meerdere mensen met de Honda laten rijden wanneer die origineel was en ze vonden ook dat die niet snel trok. Het sturen zelf gaat goed het is licht en wendbaar.
Als je nog vragen hebt stel maar.
 
Ik heb een Honda cbf 125 gehad. Ik heb die gekocht zonder iets van verslagen te lezen. Wat bleek de optrek snelheid was niet zo snel. De max snelheid net 100 km/h.Het was gevaarlijk om op de snelweg ermee te rijden omdat je nauwelijks een camion kon inhalen. Betrouwbaarheid is natuurlijk niets op aan te merken.

Bij mijn rijlessen heb ik met een ktm duke 125 gereden het verschil met die twee is immens groot. Dat was de reden dat ik heel wat aanpassingen heb gedaan aan mijn Honda. Namelijk andere luchtfilter daardoor was die meer brute en natuurlijk een andere uitlaat. Na deze twee aanpassingen reed de Honda al acceptabel.Je kon nu al veilig op de snelweg rijden , vrachtwagens inhalen is nu een haalbaar doel. Ik heb tevens nog de cilinder inlaat uitgeschuurd maar dat was ook omdat ik iemand kende die al het materiaal had. Als je dat moet laten doen en de werkuren ervoor moet betalen wordt dat een dure grap.

Het hangt ook van je rijstijl af of je deze aanpassingen noodzakelijk vindt.
Ik heb meerdere mensen met de Honda laten rijden wanneer die origineel was en ze vonden ook dat die niet snel trok. Het sturen zelf gaat goed het is licht en wendbaar.
Als je nog vragen hebt stel maar.


Tgo ik kan hem wel lichtjes opdrijven indien nodig maar dat is zeker niet de bedoeling in het begin, het is vooral naar kwaliteit toe want het zou voor weer en wind zijn :). DE ktm duke 125 vind ik wel zalig maar kost ook dubbel in prijs dus vind het niet waard :p. ZEker al het maar voor de eerste 2j zou zijn. Bedankt voor je reactie alvast!
 
Tgo ik kan hem wel lichtjes opdrijven indien nodig maar dat is zeker niet de bedoeling in het begin, het is vooral naar kwaliteit toe want het zou voor weer en wind zijn :). DE ktm duke 125 vind ik wel zalig maar kost ook dubbel in prijs dus vind het niet waard :p. ZEker al het maar voor de eerste 2j zou zijn. Bedankt voor je reactie alvast!
Ik heb de duke ook niet gekocht omdat die te duur was. Maar als je de Honda cbf 2dehands zou kopen, koop geen cbf die ouder is dan 2013. De modellen van 2012 hebben slechte banden voor als wegdek nat is en heeft geen toerenteller.
 
Ik heb de duke ook niet gekocht omdat die te duur was. Maar als je de Honda cbf 2dehands zou kopen, koop geen cbf die ouder is dan 2013. De modellen van 2012 hebben slechte banden voor als wegdek nat is en heeft geen toerenteller.

Ok bedankt voor het advies, had daar ook al iets van gelezen. Maar het word normaal zowizo een nieuwe.
 
En na twee jaar is de Honda meer waard en in de belangstelling tweedehands dan de Sym.

Al zou ik persoonlijk iets wat je minder vaak ziet kopen. :$
 
Of gewoon voor een Suzuki VanVan 125, Yamaha Trailway 125 of Hyosung Karion 125 gaan. Lekker dikke banden en cool uiterlijk. Schakelen!
 
Heb zelf een CBF125 uit 2012 en wat ze zeggen over de banden klopt. In het natte is het echt een dweil en eigenlijk levensgevaarlijk. De slappe vering helpt hier ook niet bij. Afwerkingsniveau is lager dan bij andere Honda modellen. Ik rijd er nu mijn tweede winter mee en ongeveer alles is wel gecorrodeerd ondanks regelmatig schoonmaken en beschermen. Rijdt wel heel zuinig en heeft weinig onderhoud nodig.
 
Bijna alle motoren in in het budget-segment hebben minder goede banden in de regen. IRC, Kenda etc. dat soort. Afwerking is ook tot op zekere hoogte iets wat met prijs te maken heeft en dan kan ik je zeggen dat afwerking van een CBF125 er beter uit ziet dan de afwerking van een Chinese motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan