Remvoeringsmateriaal voor GS750

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
Ik zoek naar oplossingen voor het slechte remvermogen van mn GS750
Suzuki kwam daar in 77 ook snel genoeg achter!
Waarschijnlijk zitten er organische blokken voor op.
Ik heb van 4 oude originele klauwen 1 goede kunnen maken.

Voor het betere remwerk heb ik al 2 schokbrekers en 2 schijven van een later model.
Kwestie van klauwen.MAAR,

Maar ik heb nog 1tje met 1 schijf, dat wil ik liefst zo houden qua originaliteit.

Heeft het effect als ik semi-metallic of keramische (carbon) erop zet?
http://www.mlmparts.com/nl/brembo-remblokken-voor-suzuki-gs-750-1982.html
Of is het verschil minimaal?
 
Waar zijn die moderne schijven dan van gemaakt?
X7 , gevonden op je site.
Past die op een oude 750 B vork, of moet ik nieuwe model vork hebben?
X7, weet je ook misschien welke maten die originele en het nieuwe model vork hebben.
En heb ik dan gegarandeerd met keramische pads meer remvermogen?

https://www.reddit.com/r/motorcycle...input_owners_of_19771979_suzuki_gs750s_brake/

HOWEVER STOPPING.... that honestly scared the SHIT out of me. It's not a matter of "ok lets slow down". It's a matter of "PLEASE GOD LET ME SLOW DOWN".
 
Laatst bewerkt:
Sintermetaalblokken van Jan Smit powerparts, originele schijven en stalen remleidingen deden het goed op mijn GS750. Je moest nog steeds flink knijpen, maar veel beter dan originele met de oude rubbber leidingen.

Uit mijn hoofd passen de schijven van een later type GSX ook. Die zijn geperforeerd en zouden het beter moeten doen in de regen.
 
Goedenavond Peterboom,

Ik heb in mijn circuitmotor een GS550 naaf zitten... die heeft wel 2 schijven. En daar heb ik nu 2 nieuwe grote moderne exemplaren voor gemaakt / laten maken.... (beetje als brembo T-drive). Als de montage op jouw naaf gelijk zou zijn (wat ik me goed kan voorstellen) is dat wellicht een optie?!?
Het zal heus wel wat moeite kosten om dat gemonteerd te krijgen, maar serieuze verbeteringen zijn niet eenvoudig voor elkaar te krijgen gok ik. Zeker als je al betere blokken en leidingen hebt gemonteerd.

Later,

Loek
 
Zeroground , ik ga dat idee van jou ( en mijn eerste idee,) toch eens uitproberen MET stalen remleidingen. Bedoel je met sinter metaal "semi-metallic"?

Supervet, ik probeer een topic uit 2012 te lezen (Hybrid-mode) op GSRecources , pas op blz 4 (hell wat veel.)
http://www.thegsresources.com/_foru...npot-Brake-upgrade-on-78-Skunk/page4&p=990818
Daar heeft ene Salty-Monk een aanpassing gedaan, samen met een kit, die je kan kopen.
Hij gebruikt daar :
"You will be looking for late 80's Kawasaki Ninja Tokico calipers (or the same ones were on the 2000-2005 Kawasaki Concourse).
Honda CBR 600 F3 model rotors."

Die Calipers , zou ik zeggen welke fiets? en die rotors welk jaar...en dan nog de vraag verkoop hij dat aanvullingsetje nog.
Je ziet ik ben nog druk doende.
 
CBR 600 F3 is van 1995-1998. Schijven van de F2 zijn behoorlijk verschillend (en niet zwevend). De F4 is net een maatje groter meen ik. Diverse Honda's van die jaren hebben zelfde naafgat en steek.
 
Laatst bewerkt:
Foto uit de oude doos..

full


VFR velg met CBR600 F3 schijven en CBR600 RR klauwen, meen dat ik met Galfer race blokken reed.
 
Ik heb sinds augustus een GSX met de originele rubberen leidingen en die rem is kei en keihard.
Dit verbaasde mij enorm..
De slag doet niet onder voor mijn radiale remmen op de andere motor met Brembo monobloks en pomp.
Dus misschien ook eens naar de (frisheid) van de rempomp kijken?

Overigens remt de motor er niet beter door.. de blokjes zijn wellicht wat oud en verglaast.
Wat glijdt.. dat remt niet. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even in mijn inbox gegraven, maar het exacte type remblok staat er niet meer bij. Het was sintermetaal.

Jan Smit had ze toen (2007) op Marktplaats staan, dus als je ze belt +31 (0)172 - 575565 kunnen ze je misschien helpen aan het precieze type.
 
Een goedemorgen,

Schijven van een F3 zouden inderdaad vrijwel meteen moeten passen, daar heb ik oo naar gekeken idd. Maar volgens mij is er wel maatverschil in de grote sparing waardoor er geen centrering is op het grote gat.... er was iets mee aan de hand volgens mij.

Ik heb wel klauwen van een F3, vooral omdat ze 2 zuigers hebben (iets met regeltjes van classic evenementen) en er heeeeel veel keuze is in blokken. Dus daar moet iets tussen zitten dat aangrijpt op de schijven die ik nu heb. De schijven van een F3 zijn trouwens 296mm Hoe groot zijn die van de GS750?

Maar wat al eerder gezegd is. Je gaat niet harder remmen van stalen leidingen of rubberen, de druk blijft gelijk. Een stalen leiding heeft minder flex en daardoor een "harder" gevoel. Maar een frisse pomp en klauwen met goede blokken zou eigenlijk alsnog prima moeten werken.

Later,

Loek
 
Voordat je aan ombouw begint;
EBC levert verbeterde remschijven voor oudere motoren.
http://motorcycle43.com/88o/Disk-Gs750e.html

I.c.m. Nieuwe( stalen remleidingen denk ik al een hele verbetering met behoudt van orig looks.

Ik heb nog wel een geperforeerde schijf van een gsx van 81, deze zou zo moeten passen. Is wel iets beter. Een setje heb ik volgens mij niet meer, wel een passende achter schijf.
Mag je zo proberen van mij.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan