Iemand ervaringen met HBM kettingpons ?

ezvictory

MF veteraan
15 feb 2007
9.094
149
the big apple
hoi ,
heeft iemand hier ervaringen met de HBM kettingpons set ?
HBM 12 Delige Kettingpons en klink Set
Aangezien deze voor een scherpe prijs aangeboden word,zit ik er aan te denken deze aan te schaffen.
Zoek een nieuw kettingsetje voor mijn gsxr 1100 en wilde deze bij Jos Smit bestellen .
Deze bied ook een dergelijke kettingponsset aan voor een 44 euro ,maar misschien dat daar de kwaliteit wel beter van is ?.
graag uw ervaringen bij voorbaat hartelijk dank :}
groet EZ
 
Ik heb zn setje maar niet van HBM. ziet er wel precies hetzelfde uit en werkt prima.

Ik gebruik het wel enkel om vast te zetten. Voor loshalen pak ik altijd de slijptol.
 
Ik heb hem gehad. Kon er de ketting van mijn honda cb500 niet eens mee breken, piefje was meteen krom. Gelukkig had ik nog een kettingbreker liggen.

Het klinken van de klinkschakel wilde wel, maar dat lukte maar 1 keer. Toen was ook dat staafje krom.

1/10: wegwerp product, zou de moeite niet nemen het te kopen.
 
Mensen hartelijk dank voor de reacties ,denk dat ik toch maar voor de klinkset van Jos Smit ga :)


Kijk desnoods even naar een instructiefilmpje.
Zijn er genoeg van te vinden op het internet.
Gewoon rustig en beheerst aan de slag. (en "check and double check")

Die ketting-pons (44 €) van Jos Smit gaat echt niet bij de eerste keer breken en/of klinken stuk. (dan is er vaak sprake van een "gebruikers" oorzaak) ;)

De snelste manier om de ketting van je motorfiets af te krijgen is: knippen (betonschaar) of door te slijpen met een dremel of flex. (bij het slijpen een stuk karton gebruiken tegen de vonken)
 
Kijk desnoods even naar een instructiefilmpje.
Zijn er genoeg van te vinden op het internet.
Gewoon rustig en beheerst aan de slag. (en "check and double check")

Die ketting-pons (44 €) van Jos Smit gaat echt niet bij de eerste keer breken en/of klinken stuk. (dan is er vaak sprake van een "gebruikers" oorzaak) ;)

De snelste manier om de ketting van je motorfiets af te krijgen is: knippen (betonschaar) of door te slijpen met een dremel of flex. (bij het slijpen een stuk karton gebruiken tegen de vonken)
thnxx gaat goed komen *D
 
Laatst bewerkt:
Kijk desnoods even naar een instructiefilmpje.
Zijn er genoeg van te vinden op het internet.
Gewoon rustig en beheerst aan de slag. (en "check and double check")

Die ketting-pons (44 €) van Jos Smit gaat echt niet bij de eerste keer breken en/of klinken stuk. (dan is er vaak sprake van een "gebruikers" oorzaak) ;)

De snelste manier om de ketting van je motorfiets af te krijgen is: knippen (betonschaar) of door te slijpen met een dremel of flex. (bij het slijpen een stuk karton gebruiken tegen de vonken)
vandaag besteld ben benieuwd ;)
 
ketting breken met die dingen is geen goed idee, tenzij je de kop van de pin goed wegslijpt. maar dan is het veel makkelijker meteen de ketting door te halen. klinken gaat prima voor hobby gebruik. (mijn ervaring is met de did pons)
 
Bij 5,45 mm gaat er niks gebeuren , er komt heel weinig zijdelingse kracht op de pennen , dat merk je eigenlijk al als je de pen eruit wil draaien , kost heel veel kracht .
Ik heb een Kellermann kettingpons , echt professioneel gereedschap maar gebruik toch even een slijptol om de schakel door te slijpen , zonde om de kettingpons daar voor te gebruiken !

Momenteel bij Louis voor € 115 .
 
Terug
Bovenaan Onderaan