Navigatie in de plaats van snelheids meter Legaal?

Dima1

MF'er
27 mrt 2016
45
0
Vlagtwedde
Sinds een poosje ben ik bezig om mijn HD sportster te verbouwen.
De vorige eigenaar heeft op de motor de originele teller vervangen door een fietsteller.
Helaas is deze niet af te lezen in het donker en hierdoor dus ook gelijk niet legaal.
Mijn idee is om de fiets teller van mijn motor af te halen en aan de zijkant mijn garmin navigatie te plaatsen.
Ik heb de Garmin altijd gebruikt op mijn allroad en ik vond de snelheid altijd erg accuraat (en de navigatie is natuurlijk ook zeer handig).
Mijn vraag is nu is dit eigenlijk wel legaal om rond te rijden met de navigatie als snelheid`s meter?
 
Kan zijn dat ik er nu helemaal naast zit hoor maar een motor die in Nederland verkocht word en de weg op mag moet eerst aan een reeks veiligheidseisen en keuringen voldoen voordat dat zover is.
Op het moment dat je er iets af gaat halen en er iets op terug plaatst waar het niet voor bedoelt is is daar je motor mee veranderd en voldoet ie niet meer aan de veiligheids eisen waar ie op goed gekeurd is om op de weg te mogen.

Mijnsinziens mag het theoretisch dus niet.

Nou heb ik zelf boter op mijn hoofd want ik haal en wijzig ook vanalles aan mijn motors en ook wel zaken die eigenlijk niet mogen.
In dit geval zou ik het ook lekker doen kleine kans dat je er een prent voor krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan