Suzuki GSR 750 deel 1

Graag wil ik mij via deze weg voorstellen,

Sinds oktober ben ik ook trotse bezitter van een suzuki gsr 750 van 2012.
De motor is al van genoeg extra's voorzien door de eerste eigenaar.
Ik wil zelf wel nog de rempomp vervangen voor een nissin 19mm rempomp en metalen remleidingen van hel.

De motor is ooit gekocht bij Motor centrum Reijen in Reijen.
Misschien kent iemand hier de oude eigenaar van de motor nog.

full

full

full
 
Welkom! :) Stalen leidingen is wel een dure grap voor motor met ABS :< Die nissin pomp, is die veel harder? Daar erger ik me namelijk het meeste (enige) aan op mn gsr750 nadat ik eerst een gsxr600 had (uiteraard met 4cil klauwen maar toch).
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook een gsxr 600 k6 gewend dus dit is idd een groot verschil. Mijn motor heeft nog geen abs dus dat schild weer 80 euro voor de stalen remleidingen. Ik ga een rempomp van nissin van 19mm er opzetten. Die zit standaard op een 1000cc race, de 600cc hebben 16mm.
 
Ah ik dacht dat ABS standaard was op de GSR750... Als die 19mm harder aanvoelt ook eens kijken, Brembo pompje kost ook het nodige, en dan moet je koppeling ook vervangen voor het mooie :s
 
Scheelt dit dan echt zo veel??

Op zich zijn de standaard remmen niet slecht, kan altijd wel beter natuurlijk
 
De modellen van 2011 en 2012 waren nog zonder abs. Maar voordat ik de nieuwe rempomp heb gemonteerd zal het maart zijn gok ik.
 
De remmen zijn zeker voldoende maar als je die van een gsxr bent gewend is dat een flink verschil. Daar zitten ook grotere klauwen op maar hij grijpt ook veel harder aan. Nu is het heel sponzig voor mij omdat ik dat gewend was. Na 5000km kan ik er nog steeds niet aan wennen, te weinig gevoel voor aangrijp punt.
 
Goedeavond, ben Bart uit Belgische Limburg.
Ook deze SUZUKI GSR 750 DEEL 1 even door gelezen (nou even!).
Vorige week een Witte gsr gekocht.
En omdat het mij leuk leek om er ook een schaalmodel van te hebben, op zoek gegaan op internet.
Maar voorlopig zonder enkel resultaat :-(
Zijn er hier wat al een miniatuur modelletje tegen gekomen zijn van een gsr?
 
Idiote vraag misschien maar toch even stellen voor alle zekerheid. Ik wil de binnenkant van het kapje rond mijn voorste tandwiel kuisen. Het lijkt namelijk alsof er daar veel olie en vuil opgehoopt zit, waardoor motor soms wat 'pek' lekt.

Ik heb weinig ervaring met sleutelen aan moto's (enkel vroeger wat aan camino geprutst). Kan ik hier iets fout bij doen? Als ik het goed begrepen heb, zal ik ook de versnellingspedaal moeten losmaken dus best aanduiden hoe die exact stond. Verder de kabel van de koppeling aan het stuur wat los maken en de snelheidssensor kan ik, denk ik, gewoon losvijzen.

Kan dus weinig bij fout gaan, veronderstel ik?

Ik vind niet meteen een duidelijke uitleg voor de gsr750 en ook de handleiding helpt me niet verder. Alle tips dus zeker welkom!
 
Het is voor mij weer even geleden dat ik het tandwiel kapje heb los gehad maar volgens mij ben je er wel met de dingen die je noemt. Er kan in ieder geval weinig aan fout gaan.

Herkenbaar "probleem" trouwens. Mijn motor zat ook helemaal onder de zwarte ketting prut in die omgeving. Ik smeer inmiddels met een Scottoiler waardoor ik daar geen last meer van heb.
 
Ook maar even voorstellen!

Ben Bart, 28 jaar en kom uit Ulft.

Ben sinds 2 weken een trotse eigenaar van een Gsr 750 uit 2011. Wellicht is de oud eigenaar ook lid op het forum hier?

Heb voorheen de oude versie gereden (GSR600) maar weg gedaan i.v.m. het kopen van een huis. Kriebelde allemaal te erg, dus heb maar een 750 terug gekocht:-)

Plannen?

Nieuwe uitlaat (IEMAND TIPS?)Zit zelf na te denken om een Yoshimura R11 aan te schaffen. Iemand ervaring met deze uitlaat?

Bellypan, maar nog geen idee welke

Seat cover twijfel ik nog over.

14dltv4.jpg
 
Welkom Bart!!


Yoshimura R11 heb ik geen ervaring mee, filmpjes op youtube zo te horen zeer mooi geluid. Ik zelf heb een GP M2 uitlaat, ben hier zeer tevreden over.. vooral bij hoge toeren knalt die lekker ;)
Zal denk ik voor yoshimura kijken of Mivv GP.
 
Welkom Bart!!


Yoshimura R11 heb ik geen ervaring mee, filmpjes op youtube zo te horen zeer mooi geluid. Ik zelf heb een GP M2 uitlaat, ben hier zeer tevreden over.. vooral bij hoge toeren knalt die lekker ;)
Zal denk ik voor yoshimura kijken of Mivv GP.

Zo veel keuze he...vreselijk haha

Ik ga nog even rustig rond kijken.

Welke Bellypan raden jullie aan voor een GSR 750?
 
Ik heb de originele van Suzuki zelf, die is wel duur €300 volgens mij. Vind ik persoonlijk het mooist, gestroomlijnd.

Ik zou even googelen en kijken welke je het mooist lijkt. Dat is eigen smaak hè!!
 
Hallo,

Ik heb de Yoshimura eronder zitten. Db killer eruit en is wel een mooi geluid. Vooral als je m wat in de toeren jaagt ;-) Maar dat is zoals al eerder gezegd vooral een persoonlijke keuze en wat je eraan wil besteden natuurlijk :-)

Voor de Bellypan heb ik gekozen voor die van de freegun.

Veel rij - en kiesplezier
full
 
Hallo,

Ik heb de Yoshimura eronder zitten. Db killer eruit en is wel een mooi geluid. Vooral als je m wat in de toeren jaagt ;-) Maar dat is zoals al eerder gezegd vooral een persoonlijke keuze en wat je eraan wil besteden natuurlijk :-)

Voor de Bellypan heb ik gekozen voor die van de freegun.

Veel rij - en kiesplezier [afbeelding]

Heerlijk zn avondje niks...het complete GSR 750 Deel 1 topic door gelezen hehehe.

Ben er over uit welke uitlaat ik ga nemen. Indeed...Yoshimura is prachtig, maar ga denk ik voor een G&G GP.

Die bellypan is netjes! Waar heb je die gekocht?
 
Ik heb de originele van Suzuki zelf, die is wel duur €300 volgens mij. Vind ik persoonlijk het mooist, gestroomlijnd.

Ik zou even googelen en kijken welke je het mooist lijkt. Dat is eigen smaak hè!!

True!

Alleen het gevaar van uitlaten googlen en youtuben, is dat het in de praktijk altijd anders is dan op een filmpje hehe
 
Ik heb deze bellypan via de Suzuki verdeler aangekocht en is vrij prijzig in vergelijking met sommige anderen (300€), maar monteren is heel makkelijk zelf te doen , 5 min.

Wat de seat cover betreft vind ik deze (link) een van de mooiere en denk ik hier zelf over om aan te kopen...

Home :: JMV Concept parts :: Seat Cowls :: Suzuki :: GSR 750 11-13 :: Seat Cowl / Passenger-Seat Cover for Suzuki GSR 750 11-13 unpainted (grey)

Oeh die seatcover is inderdaad bruut! Ik ga deze even in de gaten houden...eerst ander uitlaatje.

Die bellypan...300 is een bak geld, maar is dat dan in kleur gespoten of niet?
 
Ik heb deze bellypan via de Suzuki verdeler aangekocht en is vrij prijzig in vergelijking met sommige anderen (300€), maar monteren is heel makkelijk zelf te doen , 5 min.

Wat de seat cover betreft vind ik deze (link) een van de mooiere en denk ik hier zelf over om aan te kopen...

Home :: JMV Concept parts :: Seat Cowls :: Suzuki :: GSR 750 11-13 :: Seat Cowl / Passenger-Seat Cover for Suzuki GSR 750 11-13 unpainted (grey)

Mocht je m over een tijdje gaan bestellen, zou je dan een privé berichtje willen doen? Mss kunnen we tegelijk bestellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan