Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Is die Z900RS nou weer een hoax ?!
Op de kawasaki website kan ik er niets over vinden en in het motorblad staat ie ook niet bij 'alle modellen 2017'
De nieuwe Z650 schept qua verkoopcijfers volgens Kawa de hoogste verwachting, en de W800 verdwijnt, maar is zie nergens een Z900RS ?? Weer lekker zitten maken om niets ??

Sorry Roger, maar het is al een tijdje bekend dat de Z900 en Z650 nieuw wel nakeds zijn, maar niet in de klassieke lijnen. Het zijn gewoon de opvolgers van de Z800 en de kleinere Z.

Vind ik allemaal niet erg, behalve dat het zoeken op ebay met "Z1000 Z900" nu alsnog met 'nieuw' spul komt, en dan heb ik het niet over motoronderdelen, maar chinese spiegeltjes, doodshoofdjes chinese koppelingsplaten en wat dan nog voor de nieuwe Zds.

----

Ja Roger?! Had die meeting nou al een datum :9
Of indicatie van een datum

----

Hoi Huubs, mooie motor :W
Vergeet de voorvorkpoten niet om te draaien voor die extra 77'er A1 touch...
Lekker geluidje uit de Vance&Hines uitlaten?

Ik geloof dat het eerder voorbij gekomen is, maar de originele Z1000 uitlaten worden nagemaakt door LONDON exhausts, voor 1200E ofzo?
Replica's van de Z900 uitlaten zijn er ook voor 1500E, of minder,

Zoals met alles, even zoeken ;)

Ben benieuwd naar het 'eind'resultaat (deze motoren zijn nooit af, maar zodra je de meeste onderdelen bij elkaar heb -- dat resultaat bedoel ik )
 
Waar is die Z1000 meeting in Apeldoorn, en wanneer.
De meeting is bij Premium Motors in Apeldoorn Gelderland , nicht in Apfeldorn Deutschland ;)
Ik denk dat het voor de planning het handigst is het in het voorjaar (april??) te doen.
Zal een zaterdag worden, maar kan ook de eerste zondag van de maand.
Zal het binnenkort even afspreken, dan hebben we de datum, dus kan die in de agenda's.
Sorry Roger, maar het is al een tijdje bekend dat de Z900 en Z650 nieuw wel nakeds zijn, maar niet in de klassieke lijnen. Het zijn gewoon de opvolgers van de Z800 en de kleinere Z.
----
Ja Roger?! Had die meeting nou al een datum :9
Of indicatie van een datum
Jammer dat de retro versie er weer niet komt.Ik zou 'm waarschijnlijk niet kopen, maar op de studieschets zag ie er echt wel gaaf uit. Over de datum van de 40-years-Z1000 meeting, zie hierboven. Ik zal asap een datum met Carol van Premium Motors prikken en het laten weten.
 
Laatst bewerkt:
Het beste voor 2017!!!
full
 
De meeting is bij Premium Motors in Apeldoorn Gelderland , nicht in Apfeldorn Deutschland ;)
Ik denk dat het voor de planning het handigst is het in het voorjaar (april??) te doen.
Zal een zaterdag worden, maar kan ook de eerste zondag van de maand.
Zal het binnenkort even afspreken, dan hebben we de datum, dus kan die in de agenda's.Jammer dat de retro versie er weer niet komt.Ik zou 'm waarschijnlijk niet kopen, maar op de studieschets zag ie er echt wel gaaf uit. Over de datum van de 40-years-Z1000 meeting, zie hierboven. Ik zal asap een datum met Carol van Premium Motors prikken en het laten weten.
Haha dacht ik het gevonden te hebben. _O-
Is in ieder geval een stuk dichter bij, ga ik in de gaten houden die datum.
Ik zag dat Z-dag op 27-5-2017 is op de Kawasaki merkenclub, maar waar stond er nog niet bij. 8-) :W
Als ze nou maar niet meer evenementen in 1 weekend houden. :] :]
 
Haha dacht ik het gevonden te hebben. _O-
Ja scheelt weer een paar kilometers.

Je bedoelt die in Tonenburg toch?
Großes Europäisches Kawasaki Z-Treffen | Fievent.com
Is 345 km van Apeldoorn vandaan -O-

Meerdere evenementen plannen op dezelfde dag en dus bezoekers voor een keuze moeten stellen is niet het slimste dat je kunt doen. Vandaar de 'poll.' Ik heb de datum van de Z-dag van de Kawa merkclub er al uit gemikt. Dank voor het doorgeven.
 
Laatst bewerkt:
die ga ik in de gaten houden, heb even filmpje van 40 jaar z1 EU treffen gezocht, zag er wel heel leuk uit :Y
 
Kijk nou.
Op deze wijze heel mooi zichtbaar gemaakt dat ethanolhoudende benzines (bijna allemaal tegenwoordig) water aantrekken. De spuitfles in mijn helaas onverwarmde garage bevat met ethanol aangelengde benzine (in dit geval BP 95 oktaan). De fles is afgekoeld naar -7 of wat het geweest is, daarna langzaam opgewarmd waarbij de uitzettende benzinedamp boven de vloeistof de vloeibare benzine heel langzaam naar buiten heet gedrukt. Het puntje van de uitstroomopening is continu gevoed geweest door een heel klein beetje benzine. De benzine is langzaam verdampt, en het aangetrokken water ..... juist.
Dus voor de winterstalling de tank vullen met ethanolvrije benzine.

full
 
Super! Welkom in het topic waar jouw fiets niet in mag ontbreken.
Ik ben heel benieuwd hoe ie er over een tijdje bij zal staan.
Buddyovertrek heb ik zelf gehaald bij Willem (Classickawaparts). 59 Euro. Was te doen al zal het met allerlei ge-ebay allicht ergens anders een paar Euro goedkoper kunnen.
De riem had ik er nooit bij, dus die heb ik erbij gekocht, maar ik zie dat jij 'm al hebt.
Ga je 'm ook weer in blauw met de originele striping van de 77-er doen?
[afbeelding]
Verder is ie al een heel eind zo te zien.
Knipperlichten, zijdeksel-emblemen eraan en de voorpoten omwisselen en omdraaien en je bent er wel toch?
Eventueel nog een uitlaat en chromen schokdempers, maar da's net hoe origineel lijkend je 'm wilt hebben.
Ik heb het zelf wel gedaan, maar da's net wat je wilt besteden.

Hoe is ie verder motorisch? Niet al te veel kilometers verstouwd?

In elk geval heel veel plezier met in ere herstellen en rijden natuurlijk.
Wellicht zien we elkaar volgend voorjaar in Apeldoorn bij de 40-jaar-Z1000-meeting.

Voor iedereen een fijne jaarwisseling en een geweldig 2017 !!

Ja, hij wordt weer Diamond Sky Blue.
Maar ben nog wel op zoek naar de dikte (of breedte) van de 2 gouden lijntjes. Ik wil de stickers zelf maken. Heb al wel een voorbeeld van de lijnen, maar heb dus nog de officiële breedte nodig om deze te kunnen schalen in mijn tekenprogramma.
Dus als iemand de Z1000 van 1977 heeft staan, zou hij of zij de breedte van de beide lijntjes kunnen opmeten?
Of nog makkelijker; heeft iemand deze lijnen als vectorbestand?

En ik ben er achter dat mijn rechter zijkap wel heel erg beschadigd is ;( , repareren is teveel werk, dus daar zal ik ook een andere voor moeten aanschaffen. Iemand tips of eentje in de aanbieding?

Ik hoop dat ik hem rijdend heb in het voorjaar. :]
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat blauwe. Ik ben ben heel benieuwd. Ook of je hem inderdaad dit voorjaar klaar zult hebben. :Y
 
Zo op de foto's een supernette, zo goed als complete en in nagenoeg originele staat verkerende Z1000 A1.
Zo te zien zitten er ORIGINELE uitlaten van de Z1000 op (met die schildjes) waar in goede staat origineel bijna niet meer aan is te komen, of anders iets wat er heel dicht bij in de buurt heeft gelegen.

Ik zie zo alleen een ontbrekende duogreep, en niet-originele spiegels, tellerbekers en voorspatbord, en een Z1R zijdekselembleem (en duogreepjes!!). Geperforeerde achterschijf hoort ook niet, maar details, en dit was het wel zo op het eerste gezicht. Als die motor mooi loopt ben je zo klaar met origineel maken.

De vraagprijs lijkt me absoluut niet verkeerd als het inderdaad originele uitlaten zijn en de motor fatsoenlijk, en zonder al te veel rook loopt.
Wel even de vorkpoten omwisselen en goed draaien. Het zijn wel de goede vorkpoten, maar de remklauwen achter de voorvork is zo 1978 en later ;)

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...a7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr&pos=22

full
 
Laatst bewerkt:
Zo op de foto's een supernette, zo goed als complete en in nagenoeg originele staat verkerende Z1000 A1.
Zo te zien zitten er ORIGINELE uitlaten van de Z1000 op (met die schildjes) waar in goede staat origineel bijna niet meer aan is te komen, of anders iets wat er heel dicht bij in de buurt heeft gelegen.

Ik zie zo alleen een ontbrekende duogreep, en niet-originele spiegels, tellerbekers en voorspatbord en een Z1R zijdekselembleem (en duogreepjes!!). Geperforeerde achterschijf hoort ook niet, maar details, en dit was het wel zo op het eerste gezicht. Als die motor mooi loopt ben je zo klaar met origineel maken.

De vraagprijs lijkt me absoluut niet verkeerd als het inderdaad originele uitlaten zijn en de motor fatsoenlijk, en zonder al te veel rook loopt.
Wel even de vorkpoten omwisselen en goed draaien. Het zijn wel de goede vorkpoten, maar de remklauwen achter de voorvork is zo 1978 en later ;)

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...a7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr&pos=22

[afbeelding]

Leuke fiets en idd is de prijs niet echt verkeerd.
 
Heb hem ook zien staan; is een nette fiets en door Gilex motoren opgebouwd en heeft 1075cc zuigers :)
 
Laatst bewerkt:
De datum voor het Z-Event bij Premium Motors in Apeldoorn waar de 40 jaar Z1000 meeting onderdeel van zal zijn is bekend: zaterdag 8 april. Meer info in het 40 jaar Z1000 meeting topic.
 
Heeft iemand hier toevallig een zadel voor een Z1000ST liggen waar hij niets mee doet?
En kwijt wil natuurlijk :+
 
Nee hoor, ik krijg niet zo snel spijt :)
Tot nu toe ook nog niet echt een prijs geboden waarbij je er serieus over hoeft na te gaan denken.... :X :X
 
Tot nu toe ook nog niet echt een prijs geboden waarbij je er serieus over hoeft na te gaan denken.... :X :X

ik heb al 20 mailtjes gehad van mensen die "de" prijs willen weten. Nederland he....
Ik ga het advies van Huibert volgen in hem in de UK adverteren ..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan