Motor valt uit (stationair of rijdend) na 30-40 seconden

Besh

MF'er
26 jun 2011
63
0
Hoofddorp
Hallo allemaal,

Een tijd geleden is mijn spanningsregelaar stuk gegaan waardoor ik die moest vervangen samen met een nieuwe modernere accu (Yuasa YT12B-BS die in moderne motoren zit).

Eerste rit van 20 minuten ging prima
Tweede rit na een week duurde maar 5 minuten omdat de motor uitviel. En sindsdien elke 30-40 seconden uitvalt.

Het gaat om de CARMO CARR51 Regulator Rectifier
Motor: Ducati Monster 600 uit 95.

Enige idee wat hier mis zou kunnen zijn? Ik gok zelf dat het in de elektra zit vandaar dat ik dit erbij vertel maar het zou misschien ook aan iets anders liggen? Wat denken jullie?
 
Ik heb (weer eens) niet helemaal goed naar de datum gekeken,
Maar er komt 2 keer een aanwijzing van Zot voorbij waar je niks mee doet vandaar zijn laatste reactie.
dat was de eerste zwaai

de 2e:

accu was in feb 2015 al niet braaf. Eind 2016 wordt er wat aan gedaan, maar dan is door een slechte accu de regelaar ook al naar god.
 
Hey,

Klopt het dat de vorige batterij 16Ah was? Het gene wat ik kan vinden van de originele motor is dit:
Ducati Monster 600

Moest dat het geval zijn dat die 16Ah klopt, dan wilt het zeggen dat ge met een verschil zit van 6Ah. Dit is echt wel gigantisch veel en kan ook voor problemen zorgen zeker omdat je de nieuwe batterij na 1 maal starten al diep gaat ontladen.

Kan je ook de gegevens eens door geven van de spanningsregelaar? Deze vinden we namelijk ook niet direct terug op google.
 
volgens ons moet je de spanningsregelaar en de accu eens vergelijken.
Kan je misschien een link doorsturen met de spanningsregelaar dat er nu opstaat?

Want degene die wij hebben gevonden werkt op 14V en 39A dus de regelaar is niet compatibel met je accu vandaar dat deze zal ontploffen. (dit als onze gegevens correct zijn)
 
volgens ons moet je de spanningsregelaar en de accu eens vergelijken.
Kan je misschien een link doorsturen met de spanningsregelaar dat er nu opstaat?

Want degene die wij hebben gevonden werkt op 14V en 39A dus de regelaar is niet compatibel met je accu vandaar dat deze zal ontploffen. (dit als onze gegevens correct zijn)


Lees je boeken nog maar een keer.
 
Er wordt al een aantal keer aangegeven dat het ook een brandstof-toevoer-probleem kan zijn. Is daar ondertussen naar gekeken? Dat was namelijk ook mijn ingeving, aangezien de motor eerst wél loopt.
Ik heb wel eens gehoord dat de ontluchting van de tank verstopt was, waardoor er een vacuum ontstond in de tank.
 
Laatst bewerkt:
Er wordt al een aantal keer aangegeven dat het ook een brandstof-toevoer-probleem kan zijn. Is daar ondertussen naar gekeken? Dat was namelijk ook mijn ingeving, aangezien de motor eerst wél loopt.
Ik heb wel eens gehoord dat de ontluchting van de tank verstopt was, waardoor er een vacuum ontstond in de tank.

Ik ben inderdaad achter het brand-stof toevoer probleem gegaan.

Benzine filter en nieuwe verse benzine erin gedaan (oude eruit). Accu opgeladen.
Startte nadat ik erachter kwam dat de witte kabel van de spanningsregelaar niet helemaal lekker zat. Heb er 10 minuten mee gereden! Maar motor valt dus uit (zowel rijdend als stil staand als ik de knipperlichten aanzet.....)
 
Ik ben inderdaad achter het brand-stof toevoer probleem gegaan.

Benzine filter en nieuwe verse benzine erin gedaan (oude eruit). Accu opgeladen.
Startte nadat ik erachter kwam dat de witte kabel van de spanningsregelaar niet helemaal lekker zat. Heb er 10 minuten mee gereden! Maar motor valt dus uit (zowel rijdend als stil staand als ik de knipperlichten aanzet.....)
dan zit er ergens teveel weerstand in de voeding vanaf de accu. Meet het spannngsverschil tussen de bobines en de accu eens

(tussen de + van de accu en de + van de bobines met draaiende motor)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben inderdaad achter het brand-stof toevoer probleem gegaan.

Benzine filter en nieuwe verse benzine erin gedaan (oude eruit). Accu opgeladen.
Startte nadat ik erachter kwam dat de witte kabel van de spanningsregelaar niet helemaal lekker zat. Heb er 10 minuten mee gereden! Maar motor valt dus uit (zowel rijdend als stil staand als ik de knipperlichten aanzet.....)

Als dit zo is heb je een kortsluiting in je knipperlicht circuit.
Hoewel er dan normaal gesproken een zekering springt.

Ik zou maar eens goed testen en bedenken wanneer hij uitvalt wat en wanneer dat gebeurt.
Pas dan kan je een analyse maken wat er defect zou kunnen zijn .
 
Als dit zo is heb je een kortsluiting in je knipperlicht circuit.
Hoewel er dan normaal gesproken een zekering springt.

Ik zou maar eens goed testen en bedenken wanneer hij uitvalt wat en wanneer dat gebeurt.
Pas dan kan je een analyse maken wat er defect zou kunnen zijn .
je snapt niet wat ik schreef he.

Standaard laadsysteem zit na het contact slot, zekering etc aangesloten op de +

Nu zit hij rechtstreeks op de accu, waardoor alle amperes over contactslot , zekering en kabelboom stukje die daar niet voor gemaakt zijn. Dat maakt het veel gevoeliger voor spannings verlies.
 
je snapt niet wat ik schreef he.

Standaard laadsysteem zit na het contact slot, zekering etc aangesloten op de +

Nu zit hij rechtstreeks op de accu, waardoor alle amperes over contactslot , zekering en kabelboom stukje die daar niet voor gemaakt zijn. Dat maakt het veel gevoeliger voor spannings verlies.

Ik snap je idd niet.( en ik heb jou hoog zitten wat vakmanschap betreft, laat dat duidelijk zijn)
Contact slot en bedrading kan idd niet tegen de hoge laadstroom en geeft een groot verlies.
Uit zijn tekst kan ik dat ook niet echt opmaken of het nu via het contact slot loopt.
In theorie zou zijn accu niet meer opladen , als de boel al niet uitgebrand is (bedrading en contact slot)
Zijn laatste opmerking over de knipperlichten vind ik nogal vreemd, omdat hij dan uitvalt.
Vandaar ook mijn opmerking dat hij toch duidelijker moet zijn wanneer hij uitvalt anders wordt het lastig om de oorzaak te achterhalen

Edit: Als het klopt wat jij schrijft dat alles niet via de zekeringen loopt kan het kloppen dat de kortsluiting hem uit laat vallen en er geen zekering springt.
Dan maar hopen dat hij niet helemaal uit fikt
 
Laatst bewerkt:
Als dit zo is heb je een kortsluiting in je knipperlicht circuit.
Hoewel er dan normaal gesproken een zekering springt.

Ik zou maar eens goed testen en bedenken wanneer hij uitvalt wat en wanneer dat gebeurt.
Pas dan kan je een analyse maken wat er defect zou kunnen zijn .

Om precies te zijn. Zodra ik 1 knipperlicht (links of rechts) aanzet, valt de motor uit na 5-7 seconden!

~
dan zit er ergens teveel weerstand in de voeding vanaf de accu. Meet het spannngsverschil tussen de bobines en de accu eens

(tussen de + van de accu en de + van de bobines met draaiende motor)

Ga ik doen, ik neem aan gewoon op DC Voltage zoals bij de accu?
 
Om precies te zijn. Zodra ik 1 knipperlicht (links of rechts) aanzet, valt de motor uit na 5-7 seconden!

\
Ga ik doen, ik neem aan gewoon op DC Voltage zoals bij de accu?
ja, je kunt ook gewoon de spanning op de bobines meten. Ik denk dat die te laag is en verder instort bij gebruik van raw's.

Waar de weerstand dan zit meet je bij een hoog amperage door spanningsval te meten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan