Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lekker met je Zafira 2.2 naar Frankrijk en daar E10 tanken... jammer dat dat net het model was dat er niet tegen kon (buurman). Ik blijf in ieder geval zo lang mogelijk bij die alcohol meuk vandaan.
 
Ik heb antwoord gekregen van Maes :
"De Euro95 E10 is de ENIGE wettelijke brandstof in de 95 octaan kwaliteit.
U gaat dus nergens in België een ander product vinden.
Het enige alternatief is dus de 98 aan te kopen (met de eraan verbonden nadelen) ".

We zullen dan toch Octaan 98 moeten tanken . Misschien eerst nog wat jerrycans vullen want vanaf dinsdag 3 Januari beginnen de tankstations over te schakelen .
 
full


en wat uitgebreidere info :

janspeed in "vanaf 1 januari 2017 wordt loodvrije ben..."
 
Tja, die "nieuwe" benzine met 10% ipv 5% ethanol bij......

Het zou me verwonderen als het problemen zou geven maar tegenwoordig in de consumptiemaatschappij is het eerder uitgaan van : we zien dan wel dan van "beter voorkomen dan genezen"

Ik rij niet zo vaak en tankte met mijn vorige motorfietsen meestal gewoon benzine met octaangehalte 98.
 
de enige keer toen ik er mee bezig was, was toevallig dat ik net de SH300 opgehaald had en ging tanken.
een onbemande pomp met 1 pompstel waar E90/85 ofzo opstond.
alles na 1992 was goed maar helemaal zeker na 2002 , zoiets stond er op.

Er zijn natuurlijk zat oude voertuigen/klassiekers en noem maar op, maar er zal geen persoon ter wereld zijn die weet in welk rubber ringetje welke stoffen zitten en of die daardoor wel bestand is tegen een bepaald ethanol gehalte.

Ok , tegen woordig kan je het zo gek niet bedenken of het is door iemand uitgezocht, maar toch niet voor alle voertuigen :P

Er zal vast ergens berekend zijn dat de gemiddelde levensduur van een auto/voertuig bijvoorbeeld 15 jaar is.
Het was/is ? zo dat een fabrikant moest garanderen van een model 15 jaar lang onderdelen te kunnen leveren.
als de fabrikant daarna geen verplichting heeft, waarom zou een overheid de verplichting hanteren nog wel brandstof te leveren voor die voertuigen ?

Maar volgens mij heb ik toen gewoon euro getankt voor die 1 cent de liter verschil :P
 
Mijn banden zijn zo goed als af. Kijk ik op internet welke leverancier de Metzeler feelfree wintec m+s radiaal banden heeft (+ voorband niet radiaal, want die is er niet) kost gewoon ff €98,50 voor de achterband en €104,50 vragen ze voor de voorband! Goed dat ik vd zomer een set heb aangeschaft voor totaal €120,- scheelt dus gewoon €80,- oftewel 70%! :(
 
ik vond toen die prijs al meevallen hoor, kan die leverancier niet in de war zijn geweest met de 'niet M+S' versie ?

op het moment pak ik maar de trapfiets voor de kleine stukjes hoor B|
 
@LePensZeur: Nee, de gewone feelfree is wat goedkoper, ze slaan er een slaatje uit in de winter denk ik.
 
Bij Mport Rotterdam, een nieuwe sh300 bj; 2016. voor 5290 euro. Incl alles. Beetje roet achter de kappen. Mat zwart. {niet van de roet}.
Maar ja, dat zie je toch niet.
 
Deze week nieuwe Metzeler feelfree wintecs onder de SH gezet. Was wel nodig met dit weer, ze waren op het loopvlak glad geworden (zat achter 1,6mm voor ook) Wel rotklusje want de SH zat onder de bagger. Ook de achterrem blokjes waren vrijwel kaal, dus die ook maar vervangen. Voor had nog 2mm, ook maar vervangen. Meteen beide remklauwen gereviseerd/schoongemaakt en weer in het vet.

Ook wiellager rechts achter liep wat stroef, deze ook meteen maar vervangen uit voorzorg. Hierna de SH weer winterklaar gemaakt en lekker in vet waar nodig (vooral de schokbrekers achter, de veren roesten waar je bijstaat, net als het chroom goed in het vet moet). Ach, ja nu kan ie er weer 14K tegen, want dat heb ik met de oude banden ook gehaald zonder cupping of high speed wobble. Laat de winter maar doorgaan! ;)
 
Laatst bewerkt:
Deze week nieuwe Metzeler feelfree wintecs onder de SH gezet. Was wel nodig met dit weer, ze waren op het loopvlak glad geworden (zat achter 1,6mm voor ook) Wel rotklusje want de SH zat onder de bagger. Ook de achterrem blokjes waren vrijwel kaal, dus die ook maar vervangen. Voor had nog 2mm, ook maar vervangen. Meteen beide remklauwen gereviseerd/schoongemaakt en weer in het vet.

Ook wiellager rechts achter liep wat stroef, deze ook meteen maar vervangen uit voorzorg. Hierna de SH weer winterklaar gemaakt en lekker in vet waar nodig (vooral de schokbrekers achter, de veren roesten waar je bijstaat, net als het chroom goed in het vet moet. Ach, ja nu kan ie er weer 14K tegen, want dat heb ik met de oude banden ook gehaald zonder cupping of high speed wobble. Laat de winter maar doorgaan! ;)

Mooi werk! Leuk.

Mish
 
Afgelopen week de vario,riem en de koppeling even losgehaald en alles goed schoongemaakt.
de schoentjes en koppelingshuis even een schuurpapiertje langs gehaald.

als je gas gaf gebeurde er een fractie van een seconde niets en ging ik opeens met een schok naar voren.
dit is nu verholpen,de sh rijd veel soepeler en komt ook beter in toeren bij het optrekken.

waar dat dan precies inzit durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, hij liep ook aan als je de scooter naar achter duwde, dat is nu ook weg.
 
Ja dat zijn de koppeling schoentjes die opgeschuurd zijn en de koppelingshuis of bel
die van binnen geschuurd is.
en een schone vario voor.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee wat het is LePensZeur, mss te veel aangekoekt vuil? Ik haal wegens tuning de aandrijving met regelmaat uit elkaar en maak dat meteen alles schoon, en weer in het vet. Hoewel de SH300 die standaard is hier, ook geen last heeft van dit soort perikelen.

Edit: heb je originele onderdelen in je koppeling/vario?
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is dat het schoonmaken technisch niet altijd nodig is, maar dat het wel helpt. Je kunt zeggen wat je wil, maar de eerste paar honderd kms pakt ie echt weer soepeler op. Of je daarvoor nou om de haverklap de boel open moet schroeven, moet iedereen zelf maar uitmaken. Ik heb het niet gedaan in ieder geval.
 
Geen idee wat het is LePensZeur, mss te veel aangekoekt vuil? Ik haal wegens tuning de aandrijving met regelmaat uit elkaar en maak dat meteen alles schoon, en weer in het vet. Hoewel de SH300 die standaard is hier, ook geen last heeft van dit soort perikelen.

Edit: heb je originele onderdelen in je koppeling/vario?

het koppelingshuis is van polini, de originele was helaas beschadigd/krom , de koppeling is imitatie uit italie voor 3 tientjes.
de vario is de standaard set van polini, waarvan ik nog steeds niet weet wat nu de standaard rollen zijn die daarbij meegeleverd worden :/

maar hier hadden we het al een keer over gehad en ik denk dat je zal aanbevelen de oem koppeling te nemen ;)
 
Hmmm, ik weet dat er een SH300 verborgen staat in mijn garage/ werkplek onder de motorhoes en dat ik er, na het nakijken hier sinds 27 december niet meer mee gereden heb.
Reden: weinig tijd en ik haat zout op de baan. 1 dezer dagen eens nakijken of hij nog start maar de vorige Honda's in het achterhoofd houdende ben ik er gerust in dat het wel gaat lukken.

Respect voor de doorrijders in de winter maar kerst is voorbij dus mag de lente en zomer wel gaan komen hoor. :-D

En eens wat terug gaan lezen hier voor de geruststelling dat het SH300 blok wel wat km's kan vreten. Eens uit rodage kan ik aardig gaan taxiën voor mijn zoon die 20km verder voetbal speelt.

Warm droog weer waar ben je?
 
2017 versie het moet een aziatisch land zijn maar welk
er zitten geen spiegels op maar kijk die achtervering eens
wil ik ook
Naamloos-2.jpg

Naamloos-1a.jpg

laat de winter met zijn pekel maar snel voorbij zijn
 
2017 versie het moet een aziatisch land zijn maar welk
er zitten geen spiegels op maar kijk die achtervering eens
wil ik ook
[afbeelding]
[afbeelding]
laat de winter met zijn pekel maar snel voorbij zijn

De vering is idd wel super. Uiteraard nog niet veel met de SH gereden maar genoeg andere ervaring met andere motoren dat ik al ondervonden heb dat de vering beter kan.
 
er zitten ook goudkleurige stuurdoppen op en een roodkleurige olievuldop, dus dit lijkt me geen model wat zo uit de fabriek komt.
de vering zal wel ohlins gestickert zijn , het zogenaamde stickertuning :P

Öhlins achterveren met zwarte veer

geen geld 800 euro :X zal misschien ietsje goedkoper zijn voor de SH maar toch...


toch maar even het goede er bij opgezocht, alleen vanaf bouwjaar 2013 ? iemand een idee wat daar anders aan is sinds 2013 ?

Ohlins Honda Forza 300 Piggyback Shocks - Speed Dealer Customs | Custom Motorcycle Parts
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan