Honda cbr 600 f 1987 35kw op kenteken

Damdorper

Rookie
10 dec 2016
21
0
Alblasserdam
Goedendag Iedereen,

Ik heb een honda cbr 600 f uit 1987 gekocht, deze heeft een vermogen van 63 kw dus zou mogelijk moeten zijn om op 35 kw kenteken te krijgen.
Nu lees ik op het internet 2 verschillende verhalen: Een over een dure rdw keuring van vierhonderd en nog wat euro's, Of het in laten bouwen van het begrenzingssetje bij de dealer en dan met een brief van de dealer dat hij de begrenzer heeft ingebouwd erbij een brief sturen naar Rdw Veendam, om dan vervolgens het kentekenwijs thuis gestuurd te krijgen.
Nu is mijn vraag welke van deze 2 verhalen kloppen?
Want zie door de bomen het bos even niet meer.
Alvast hartelijk dank.

Greetz Sander,
 
Allebei. :)

Zoals je zelf al zegt kunnen motoren officieel op 2 manieren teruggevoerd worden, IKS bij het rdw of via de dealer.
Het punt is, sommige motoren worden bij productie uitgevoerd met een 2e typegoedkeuring voor een lager vermogen. Voorheen was dit voor 25kw, tegenwoordig voor 35kw. Dit houd in dat een dealer met een gecertificeerd begrenzingssetje van het merk zelf je motor terug kan voeren, papieren dan voor jou op stuurt naar het RDW en je een nieuw kentekenbewijs met het aangepaste vermogen krijgt.

Helaas, in jou geval is de motor al dermate oud dat er toen die tijd waarschijnlijk nog geen 25kw regel bestond en hij dus ook geen 2e typegoedkeuring heeft...
De enige manier om het dan nog officieel te doen is door IKS, en dat is een dure...

ik zou even een modje bericht doen of ze dit topic willen verplaatsten naar 11/25/35kw segment, hier krijg je wss meer antwoord op je vraag.
 
Dankjullie voor het antwoorden. @chiello Dan ga ik is uitzoeken als der 2e type goedkeuring is voor me fiets. Hoe kan ik zien wie een Mod is om een bericht te sturen?
Ik ga ook even verder kijken op het 35 kw deel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan