*** Het ZX9R topic - Deel 20 "Vooruit, nog ene dan!"***

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een foto van een ZX-9R in het ZX-9R topic, het moet niet gekker worden :P

Zoveel ZX9R rijders zijn er niet meer.......dit topic is aangemaakt op 29 juli 2014 :Z
Door eens andere dingen te posten komt er tenminste leven in dit topic })
Maar hierbij nog wat foto's van mijn ZX9R van mijn vakantie in de zomer van 2016

full


full


full
 
Laatst bewerkt:
full

1853 😁

Weet iemand van jullie een goede/ goedkope online shop met onderdelen voor een zx9? Bougies olie etc
Ik zie meerdere types bougies staan van goedkoop tot 2x zo duur, waar zit hem het verschil in?
Thanks
 
Maar hierbij nog wat foto's van mijn ZX9R van mijn vakantie in de zomer van 2016
Dat jij dat durft; een bagagerol zonder bescherming op de achterkant.
Ik kreeg daar doffe plekken van, vandaar dat ik tape erop deed.



Maarten,Maarten dit meen je toch niet is supermakkelijk kijk nog maar eens goed
Het is gelukt met een klein schroevendraaiertje ertussen. :)

Weet iemand van jullie een goede/ goedkope online shop met onderdelen voor een zx9? Bougies olie etc
Ik zie meerdere types bougies staan van goedkoop tot 2x zo duur, waar zit hem het verschil in?
Ik zit met hetzelfde 'probleem', ik weet het ook niet :?

Als jullie foto's blijven posten van zessen en tienen dan doe ik ook mee. Zie deze rijder eens blij zijn op deze motor *O*

full
 
Laatst bewerkt:
De vorige/ eerste eigenaar van mijn zx9 was der zo zuinig op dat er een lange trip een bagagedrager werd gemonteerd op de handvaten van het 2001 model😉 haha. Heb hem der bij gekregen maar gebruik hem (nog) niet, ook geen idee hoe dat staat 😵


Dat jij dat durft; een bagagerol zonder bescherming op de achterkant.
Ik kreeg daar doffe plekken van, vandaar dat ik tape erop deed.

[~[url="http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/IMG_4194C_zpsesly2ppa.jpg"]afbeelding~][/URL]Het is gelukt met een klein schroevendraaiertje ertussen. :)Ik zit met hetzelfde 'probleem', ik weet het ook niet :?

Als jullie foto's blijven posten van zessen en tienen dan doe ik ook mee. Zie deze rijder eens blij zijn op deze motor *O*

[afbeelding]
 
Bij Aliexpres hebben ze geen bougies😉 wel remblokken en remschijven voor weinig
 
Ik haal de verbruiksonderdelen bij:
www.wemoto.be
Ook Polo, Louis en RAD hebben eea in voorraad.



Weet iemand van jullie een goede/ goedkope online shop met onderdelen voor een zx9? Bougies olie etc
Ik zie meerdere types bougies staan van goedkoop tot 2x zo duur, waar zit hem het verschil in?
Thanks
 
Dat jij dat durft; een bagagerol zonder bescherming op de achterkant.
Ik kreeg daar doffe plekken van, vandaar dat ik tape erop deed.

[~[url="http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/IMG_4194C_zpsesly2ppa.jpg"]afbeelding~][/URL]

Zo te zien had jij een behoorlijk grote bagagerol. Ik gebruik een kleinere rol.
Bovendien heb ik 1 sjorbandje dwars over de bagagerol gemonteerd waardoor de rol niet gaat doorhangen en ik gebruik ook nog eens 2 sjorbanden on de rol vast te zetten op het duozadel. Op deze wijze kan de lak dus niet beschadigen. Ik ben zo al een keer of 10 ( circa 30.000 km ) op vakantie gegaan en er is ( nog steeds ) geen beschadiging te zien.

full


full


full


Als ik echt veel bagage mee wil nemen dan heb ik nog zijtassen, dan gebruik ik wel tape.

full


full
 
Helaas zit dat de niet meer in zo'n mooie motorvakantie😒 wegens slechte rug. Destijds 4 jaar geleden de FZ1 verkocht na een rugoperatie😒😒 en enkele jaren geen motor gehad😢
full
na
Maar nu weer superblij met de zx9. Het blijft geweldig motorrijden👍👊 wel weer ff wennen aan een benzinekraan en een choke als je vanaf 2005 injectie hebt gereden😉
 
Ik was voor de gein eens aan het kijken voor een ander speeltje...

Ik kwam dit tegen;
$_57.JPG
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/aprilia-rs250-mk2/575596649-305-1728
Dit soort prijzen (hoewel deze relatief aan de hogere kant van het gemiddelde ligt) zijn blijkbaar gangbaar voor dit soort machientjes in goed, originele staat! Dingen kostte nog geen €8500,- nieuw...!
 
Ik was voor de gein eens aan het kijken voor een ander speeltje...

Ik kwam dit tegen;
[afbeelding]https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/aprilia-rs250-mk2/575596649-305-1728
Dit soort prijzen (hoewel deze relatief aan de hogere kant van het gemiddelde ligt) zijn blijkbaar gangbaar voor dit soort machientjes in goed, originele staat! Dingen kostte nog geen €8500,- nieuw...!

Ik heb er één gehad, helaas stak er na slechts 2 maanden een koekblik de weg over zonder te kijken.
Met 90km/h in de zijkant, motor was meteen een halve meter korter.

zelf gelukkig alleen een gebroken pols aan ver gehouden.
 
Ik was voor de gein eens aan het kijken voor een ander speeltje...

Ik kwam dit tegen;
[afbeelding]https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/aprilia-rs250-mk2/575596649-305-1728
Dit soort prijzen (hoewel deze relatief aan de hogere kant van het gemiddelde ligt) zijn blijkbaar gangbaar voor dit soort machientjes in goed, originele staat! Dingen kostte nog geen €8500,- nieuw...!


Zuiger en cilinder vreeters ,om de paar 1000km nieuw spulletje erin zit ook niet heel veel snelheid in maar ja als je het leuk vind gewoon doen
 
Voor mij is een motorvakantie ook niet meer mogelijk :/

Anyway, poets update: Blok aan voor en acherkant goed gepoetst.



Binnenkort het moment suprême, dan gaat het kleppendeksel open :9
Maar eerst op zoek naar een bougie sleutel omdat het gereedschapsetje niet meer bij deze motor zat.
Nu heb ik wel de sleutels van de 6 en 10



Binnenmaat van beide is 16mm. De type nummers zijn:
ZX-6R: CR9E
ZX-10R: CR9EIA-9
ZX-9R: CR9EK
Dus je zou verwachten dat deze ook op de 9 zijn te gebruiken.
Kan iemand het controleren (opmeten) of dit klopt? Alvast bedankt.
 
Binnenkort het moment suprême, dan gaat het kleppendeksel open :9
Maar eerst op zoek naar een bougie sleutel omdat het gereedschapsetje niet meer bij deze motor zat.
Nu heb ik wel de sleutels van de 6 en 10

[~[url="http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/DSC_8285C_zpsatoz79rk.jpg"]afbeelding~][/URL]

Binnenmaat van beide is 16mm. De type nummers zijn:
ZX-6R: CR9E
ZX-10R: CR9EIA-9
ZX-9R: CR9EK
Dus je zou verwachten dat deze ook op de 9 zijn te gebruiken.
Kan iemand het controleren (opmeten) of dit klopt? Alvast bedankt.

Yep 16 mm
Succes!
 
Voor mij is een motorvakantie ook niet meer mogelijk :/

Anyway, poets update: Blok aan voor en acherkant goed gepoetst.

[~[url="http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/P1030819C_zpspozbqttg.jpg"]afbeelding~][/URL]

Binnenkort het moment suprême, dan gaat het kleppendeksel open :9
Maar eerst op zoek naar een bougie sleutel omdat het gereedschapsetje niet meer bij deze motor zat.
Nu heb ik wel de sleutels van de 6 en 10

[~[url="http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/DSC_8285C_zpsatoz79rk.jpg"]afbeelding~][/URL]

Binnenmaat van beide is 16mm. De type nummers zijn:
ZX-6R: CR9E
ZX-10R: CR9EIA-9
ZX-9R: CR9EK
Dus je zou verwachten dat deze ook op de 9 zijn te gebruiken.
Kan iemand het controleren (opmeten) of dit klopt? Alvast bedankt.

Ga je het clean air systeem ook nog uitschakelen/ deraf halen voor een beter lopende motor?
 
Voor mij is een motorvakantie ook niet meer mogelijk :/

Anyway, poets update: Blok aan voor en acherkant goed gepoetst.

[~[url="http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/P1030819C_zpspozbqttg.jpg"]afbeelding~][/URL]

Binnenkort het moment suprême, dan gaat het kleppendeksel open :9
Maar eerst op zoek naar een bougie sleutel omdat het gereedschapsetje niet meer bij deze motor zat.
Nu heb ik wel de sleutels van de 6 en 10

[~[url="http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/DSC_8285C_zpsatoz79rk.jpg"]afbeelding~][/URL]

Binnenmaat van beide is 16mm. De type nummers zijn:
ZX-6R: CR9E
ZX-10R: CR9EIA-9
ZX-9R: CR9EK
Dus je zou verwachten dat deze ook op de 9 zijn te gebruiken.
Kan iemand het controleren (opmeten) of dit klopt? Alvast bedankt.


Heb gewoon een lange(verlengde) dop van 16 mm gekocht en dan kun je met je ratelsleutel zo je bougies losdraaien en daarna weer op moment vastzetten tenminste ik zet ze altijd op moment vast
 
Yep 16 mm
Succes!
Bedankt :)

Ga je het clean air systeem ook nog uitschakelen/ deraf halen voor een beter lopende motor?
Nee, zeker niet.
Ten eerste wil ik de motor zo veel mogelijk origineel houden. En ten tweede is de 'winst' nogal theoretisch. En ten derde vind ik de plofjes in de uitlaat bij gas dichtdraaien eigenlijk wel grappig.

Heb gewoon een lange(verlengde) dop van 16 mm gekocht en dan kun je met je ratelsleutel zo je bougies losdraaien en daarna weer op moment vastzetten tenminste ik zet ze altijd op moment vast
Goed idee :t morgen weer naar Brezan
 
Als jullie foto's blijven posten van zessen en tienen dan doe ik ook mee. Zie deze rijder eens blij zijn op deze motor *O*

[afbeelding]

Weet denk ik nog wel wanneer deze foto gemaakt is.

Was volgens mij iets met een gezamenlijk ritje met mensen uit NH, wat heerlijk verliep totdat er een overijverig flitsteam wat zich verdekt in de bosjes had opgesteld een zootje van ons op de gevoelige plaat vastlegde op een stuk waar je 60 mocht. :X :(
Paco mocht niet meer verder, dus moest Joop zijn fiets naar huis rijden als ik 't juist heb.

Tja, topic wordt idd niet veel meer bezocht, is een feit helaas, maar zo gaat dat soms.
Misschien als ik weer wat centjes overheb, en ik kom een mooie groene tegen, meld ik me hier weer. :Y *O* :t
 
Weet denk ik nog wel wanneer deze foto gemaakt is.

Was volgens mij iets met een gezamenlijk ritje met mensen uit NH, wat heerlijk verliep totdat er een overijverig flitsteam wat zich verdekt in de bosjes had opgesteld een zootje van ons op de gevoelige plaat vastlegde op een stuk waar je 60 mocht. :X :(
Paco mocht niet meer verder, dus moest Joop zijn fiets naar huis rijden als ik 't juist heb.

Tja, topic wordt idd niet veel meer bezocht, is een feit helaas, maar zo gaat dat soms.
Misschien als ik weer wat centjes overheb, en ik kom een mooie groene tegen, meld ik me hier weer. :Y *O* :t
Ha, inderdaad, nu zie ik het ook. Het rondje waar ik mijn enige motorbekeuring ooit heb opgelopen ... maar nog wel naar huis mocht rijden :+ . En Joop zei bij de de "rustplek" dat hij blij was dat hij achter me had gereden omdat zijn bekeuring anders iets hoger was uitgevallen 8-) .
Overigens ook de enige keer dat ik een Zeeuwse Bolus heb gegeten (schrijf je dit zo???). Die Bolus smaakte beter dan de bekeuring na afloop _O-
 
B| 270 pleuro's koste me dat -O- -O- en ook nog op de verjaardag van m'n dochter |( |( |(

En het is ook niet bij die ene keer gebleven, dat in een groepje rijden geheel kosteloos is gebleven muv brandstof }) })
Iets met een helicopter in Luxemburg :? , en iets met Ovezande B| B|

Maarrrrrrrrrr........ de andere tientallen ritjes zijn en waren onbetaalbaar :] :] *O* *O* *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan