Het Voorne--Putten topic deel 43, Zomer editie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een klote dag,

- Alles op werk gaat klote,
- Druk in hoofd,
- Nieuwe accu motor, ( duuurrrr )
- Pijn in knar als malle
- Verbrande achterremblokken en remschijf voor de Caponord.
- Nog meer pijn in hoofd.
 
Lekker dan :/

Waar heb je die accu vandaan? Bij www.awaccu.nl heb je ze voor jouw bike al voor een paar tientjes nl...
Hoe komt het dat die achterrem verbrand is dan? Ik gebruik die niet eens, liep die aan?
Ff op www.ebay.co.uk kijken, kan je remblokken (en evt goede gebruikte remschijven) voor weinah tegenkomen.
 
Laatst bewerkt:
Lekker dan :/

Waar heb je die accu vandaan? Bij www.awaccu.nl heb je ze voor jouw bike al voor een paar tientjes nl...
Hoe komt het dat die achterrem verbrand is dan? Ik gebruik die niet eens, liep die aan?
Ff op www.ebay.co.uk kijken, kan je remblokken (en evt goede gebruikte remschijven) voor weinah tegenkomen.

Gebruik de achterrem minimaal, alleen als ik wat harder moet remmen voor de stabiliteit, maarja daar zijn ze voor.

Week of 2 is wel m'n pedaal wat afgesteld bij motoport, misschien dat er daar mee te maken heeft. Althans daar kwam de monteur in kwestie zelf al mee, dus morgen maar even laten kijken wat de schade is...

Ben zoektoch al begonnen naar onderdelen, blokken zijn rond de 40 euro als ik et moet geloven, schijven varieren van 70 dollar tot 100 pond. Hoe dan ook, knap storend weer.

Accu komt bij Motostore barendrecht vandaan. Waar ik zo te zien pootje ben gelicht, ook gelijk dat de laatste keer dat ik daar kom.
 
Laatst bewerkt:
Denk niet dat je daar opgelicht bent. Motorzaken verkopen uiteraard accu's maar nooit in de hoeveelheden die accuweb doet dat maakt de prijs al een stuk hoger en daar komt nog bij dat accuweb maar een klein pand nodig heeft en hooguit 2 man personeel in tegenstelling tot motorstore die veel personeel heeft, groot pand enz....kortom hoge overheadkosten tegen lage overheadkosten. Daar zit het verschil in. En ze willen er ook wat aan verdienen en daar kan ik ze geen ongelijk in geven (ik loop hier dagelijks tegenaan met m'n werk en nee ik werk niet voor motorstore, ik kom daar liever niet, net als motorport).

Maar als je een beetje handig bent kan je veel onderdelen online kopen waardoor je kosten een stuk lager uitvallen.
 
Laatst bewerkt:
Denk niet dat je daar opgelicht bent. Motorzaken verkopen uiteraard accu's maar nooit in de hoeveelheden die accuweb doet dat maakt de prijs al een stuk hoger en daar komt nog bij dat accuweb maar een klein pand nodig heeft en hooguit 2 man personeel in tegenstelling tot motorstore die veel personeel heeft, groot pand enz....kortom hoge overheadkosten tegen lage overheadkosten. Daar zit het verschil in. En ze willen er ook wat aan verdienen en daar kan ik ze geen ongelijk in geven (ik loop hier dagelijks tegenaan met m'n werk en nee ik werk niet voor motorstore, ik kom daar liever niet, net als motorport).

Maar als je een beetje handig bent kan je veel onderdelen online kopen waardoor je kosten een stuk lager uitvallen.

Misschien dat mijn '' pootje '' gelicht wel erg kort door de bocht was, excuses mocht dit verkeerd eruit gekomen zijn als ware. Maar je brengt wel een valide punt naar boven.

Ga dit soort dingen voortaan zelf wel doen. Tis dat ik er zelf niet genoeg vertrouwen in heb om de remmen te doen, maar tis weer zoiets dat er eigenlijk niet al te ingewikkeld uit ziet, maar zonder enige ervaring hierin lijkt het mij niet verstandig.

'k ga eerst maar eens afwachten wat morgen de reactie word op m'n achterrem... Word weer een feest....
 
Misschien dat mijn '' pootje '' gelicht wel erg kort door de bocht was, excuses mocht dit verkeerd eruit gekomen zijn als ware. Maar je brengt wel een valide punt naar boven.

Ga dit soort dingen voortaan zelf wel doen. Tis dat ik er zelf niet genoeg vertrouwen in heb om de remmen te doen, maar tis weer zoiets dat er eigenlijk niet al te ingewikkeld uit ziet, maar zonder enige ervaring hierin lijkt het mij niet verstandig.

'k ga eerst maar eens afwachten wat morgen de reactie word op m'n achterrem... Word weer een feest....

Je excuses aanbieden gaat wel heel erg ver hoor.

Maar een hoop dingen kun je echt zelf doen met een goede basisset gereedschap en logisch nadenken. Gewoon beginnen met de simpele dingen en als je iets uit elkaar haalt voor het eerst. ....maak dan even een foto dan is het makkelijker om het weer in elkaar te zetten.
 
Je excuses aanbieden gaat wel heel erg ver hoor.

Maar een hoop dingen kun je echt zelf doen met een goede basisset gereedschap en logisch nadenken. Gewoon beginnen met de simpele dingen en als je iets uit elkaar haalt voor het eerst. ....maak dan even een foto dan is het makkelijker om het weer in elkaar te zetten.
:^

Motor ff opbokken, achterwiel er uit schroeven, boutjes van de remschijf los, schijf vervangen en het achterwiel er weer in zetten.

Achterremklauw los maken, blokken er uit en nieuwe er weer in en de remklauw weer monteren.

Child can do the laundry... ;)

Edit: Voor bepaalde dingen kan je ook ff op YouTube kijken voor filmpjes van how to's...
 
Laatst bewerkt:
:^

Motor ff opbokken, achterwiel er uit schroeven, boutjes van de remschijf los, schijf vervangen en het achterwiel er weer in zetten.

Achterremklauw los maken, blokken er uit en nieuwe er weer in en de remklauw weer monteren.

Child can do the laundry... ;)

Edit: Voor bepaalde dingen kan je ook ff op YouTube kijken voor filmpjes van how to's...

Zou de bouten van de remschijf alvast iets lossen voordat je het achterwiel er uit haalt, voet op de rem (wiel blokkeren) en één voor één de spanning van de bouten afhalen, schilt weer een hoop frustratie, bouten met loctite vast zetten.

Rem cupjes terug duwen met oude remblokken (kan je een platte schroevendraaier gebruiken) cupjes wel even schoonmaken (rest van de klauw ook)

staat idd veel op internet en hier op het forum.
 
Idd ik vond het ook een nogal geweldadige manier.

Ik weet alleen niet zeker wie z'n kop er nou af moest.

Denk mijne, had 3 hoofd gerelateerde klachten, wel een effectieve oplossing.

De Capo is ook weer in ere hersteld, achterrem is ondanks wat verkleuring nog recht, pedaal is weer in ere hersteld en de voorremmen zijn vervangen. Kan dr weer even tegen aan hoop ik..

Tevens, vandaag geen hoofdpijn :P
 
Mogguh :W

Net de scootah weggebracht om 'm ff na te laten kijken, ding start erg drama. Gelijk wat nieuwe relais er in en een nieuw achterbandje, kunnen we er weer ff tegenaan. Maar wat een pokke eind lopen is dat zeg met zo'n scootah, van het ziekenhuis naar dat wijkje achter de Gamma... :/ Maar ben wel blij dat ik dat stuk niet met de motor heb moeten lopen :P

Was vandaag vrij, maar moet even aan de bak vanmiddag. Heb ik morgen lekker vrij :)
 
Mogguh :W

Net de scootah weggebracht om 'm ff na te laten kijken, ding start erg drama. Gelijk wat nieuwe relais er in en een nieuw achterbandje, kunnen we er weer ff tegenaan. Maar wat een pokke eind lopen is dat zeg met zo'n scootah, van het ziekenhuis naar dat wijkje achter de Gamma... :/ Maar ben wel blij dat ik dat stuk niet met de motor heb moeten lopen :P

Was vandaag vrij, maar moet even aan de bak vanmiddag. Heb ik morgen lekker vrij :)

Walter van Os geweest zeker? Die wijk heet Schiekamp-Hoogewerf maar iedereen noemt het Noord :9
 
Ja idd, bij hem gedropt. Was de vorige keer bij Kees van Dijk geweest, toen had ik ook dat ie soms niet optimaal startte en dat aan hun doorgegeven. Een week na dat beurtje nog steeds hetzelfde probleem, dus daar ga ik niet meer naartoe :N

Nu start ie helemaal niet meer, ook met de kickstart niet :/ Moet voor woon-werk verkeer gewoon goed zijn, wil geen gezanik ermee. Hoor over hem wel meer goede verhalen, dus dan daar maar naartoe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan