Silverwing (FJS600) ervaringen

Als ik het zo lees, dan ontlopen een SW 400 en een 600 elkaar niet veel qua prestaties. Mijn SW 400 loopt zo'n 165 op de teller, met verhoogd scherm. Verbruik is gemiddeld over ruim 1000 km nu 1:21,0 bij gecombineerd gebruik (stad, buitenweg, snelweg). Waarin onderscheidt zich een 400 (2006-2008) van een 600? Ik dacht dat de 400 met matzwarte onderdelen was afgemonteerd en de 600 met zilvergrije.
Nog een vraagje: wanneer komt de 600 als SW-T model, genaamd Silver Wing GT naar NL? Of wachten we hier op de spectaculaire opvolger?

ik heb 3jaar geleden ook op het punt gestaan om een sw400 te kopen. het ontbreken van abs was voor mij het punt om af te zien van de koop (had net daarvoor een motorongeluk gehad met een burg 400). moest de huidige sw400t toen verkrijgbaar zijn geweest, had ik deze zonder twijfel genomen... met abs wel te verstaan. de sw600 was 3000 euro duurder en idd, het verschil in prestaties is niet enorm... vooral een rustiger verloop van toeren. wisten jullie trouwens dat de motor van de 400 en de 600 afstammen van mijn huidige motor (de 500cc-twin)? dus uiteindelijk rij ik nog met hetgeen dat ik oorspronkelijk wou, niet? (alleen met en pak minder gewicht en bescherming)
nu zijn hier in belgie die sw600-ers wel wreed goedkoop.... mmm... tempting
grtz
tom
 
ja, omdat de Silverwing GT 600 opkomst is , de stock paardjes moeten eruit he !
de standaard TMAX is ook nu met 600 euro korting , michien omdat dan toch volgend jaar de 3 Cil. 750 gaat uit komen , wie weet ?
greeetz, Danny
 
eerlijk gezegt , ik kan er moeilijk zicht opkrijgen die nieuwe Silverwing GT 600 , bv :als de wielen nu eens 15" waren was al iets anders geweest , verschil van power met de huidige Silverwing 600 is maar 1pk , michien verbeterd rijgedrag enz................. alhoewel heb ook een Silverwing gehad , en was een zeer goede motoscooter en 200% te vertrouwen !
greeetz,
ps: Honda staat nog altijd nr 1 van best verkochte motoren in Belgie !
je zou zeggen waarom koop je dan een TMAX , ik wou een sport motoscooter , bij Suzuki en Honda hadden ze die niet , alleen toer motoscooters .
 
de standaard TMAX is ook nu met 600 euro korting , michien omdat dan toch volgend jaar de 3 Cil. 750 gaat uit komen , wie weet ?

die korting is nu gewoon om hun verkoopsaantallen te halen... al hoop ik voor sommigen dat er idd een 750 versie zou komen.
ikzelf vind de gedachte van een paar duizend euro duurdere motorscooter een beetje teveel van het goede. boven de 10d euro vind ik het overdreven en kan je mi beter naar iets anders uitkijken. dan is ook het concept 'woonwerk-motor' ook verloren aan het gaan wegens niet economisch verantwoord.
als de restwaarde van dergelijke motoren(scooters) hoger zou komen te liggen als vergelijkbaar dure anderen, is dit mss wel te verantwoorden. maar ze zakken even hard als gewone motoren.
grtz
tom
 
ja, inderdaad waar , maar voor mij is hij ook woon/werk 20% en vooral 80% voor men plezier , en met clubs of vrienden onder elkaar wat te gaan toeren , na deze TMAX zal ik michien wel den Honda DN01 kopen , die staad al op men lijstje voor binnen een 4a5 jaar , ja omde 5 jaar kan hij eruit en koop ik weer iets anders , ik blijf wel in het automatisch gedoe! greeetz,
 
ja, inderdaad waar , maar voor mij is hij ook woon/werk 20% en vooral 80% voor men plezier

daarvoor is de scoot hier voor de meesten met een hogere woonwerk verhouding tov plezier (niet dat je geen plezier kan hebben op je woonwerkkilometers :+ ). bij mij persoonlijk is de grootste reden dat de scoot buiten is gegaan omdat ik er van vond dat alles te makkelijk ging= 5-700 km op een dag was geen uitzondering en dan was ik nog niet uitgeblust. nu, met mijn huidige hou ik het meestal echt voor bekeken na een km of 500 (op een uitzondering van 1050km/ 1dag na :X )
maar als ooit de dag komt dat ik terug zou moeten motor(scoot) rijden, denk ik onmiddelijk terug een scoot aan te schaffen, wegens het algemene gebruiksgemak die je hier dan van hebt. mss een ouder sw600 ofzo... die blokjes gaan gemakkelijk over de 100000km, dus hoef je geen (grote)zorgen te maken wanneer je er 1 vind met 50 of 60dkm op. maar indien die dag komt, zal ik ook veel minder de behoefte hebben om weekend-km's te gaan maken.
grtz
tom
 
heb ergens gelezen , een buitenlander , die met zijn Silverwing 600 meer dan 220000 km greden had ! zo zie je maar ! je moet een beetje geluk hebben denk ik , dat is met alles zo !
greeetz,
 
heb ergens gelezen , een buitenlander , die met zijn Silverwing 600 meer dan 220000 km greden had ! zo zie je maar ! je moet een beetje geluk hebben denk ik , dat is met alles zo !
greeetz,
Hier had ik toch wel een reactie verwacht van een Hondabezitter. Die spreken meestal van kwaliteit i.p.v. geluk.
 
Ik heb ze al eens eerder gezien...deze foto's.
Grappige ombouw, al vindt ik de front erg lelijk.
Tis net een auto die voor een lachspiegel staat.
 
Op motorshopper heb ik een recentie geplaatst van mijn SW400. Het valt mij op dat er verder geen recenties staan. Wie volgt met een recentie of reactie op de mijne?
 
Nog rijders actief ?
Inmiddels 1 jaar in bezit naar volle tevredenheid.
Fjs 600 van 2002 18dkm Oxford handvatverwarming en sinds van de week voorzien van een givi airflow scherm
Gr
 
Ja hoor, ik rijd gewoon door zolang het niet glad is. Geen woon-werk, maar als de auto bezet is en ik het te ver vind om te fietsen. De druppellader is er nog niet aan geweest deze winter.

P.s. Met dat jaarkilometrage heb je er nog minstens 200 jaar plezier van. ;-)
 
Laatst bewerkt:
Overgenomen van een maatje met 14dkm.
Na 4dkm bleek er lekkage te zijn. Weinig KMS' in 15 jaar en nu vol aan de bak. Kan gebeuren dan.


Wegens tijd gebrek en motivatie aantal weken stil gestaan.

Inmiddels weer poosje rijdbaar en gelijk de handvatverwarming gemonteerd. Ruit wat erop zat vervangen voor de givi airflow. Handkappen besteld.

Zolang het niet te koud is, en de omstandigheden het toelaten. Rijden we met de Honda.
Verwacht aankomend jaar weer een hoop km's weg te tikken.

Van het voorjaar olie en filters vervangen, nieuwe bougies erin. Riem en rollen vervangen en gaan met die banaan


Gr
 
Weer meer dan een jaar geen berichten in dit draadje, maar ik vind geen recentere. Dus toch maar hier:

Ik heb afgelopen woensdag een FJS600 ABS uit 2008 overgenomen van een oom. 10600 km op de teller in 10 jaar en hij oogt nog netjes en loopt als een zonnetje.
Het is mijn eerste motorvoertuig (ik heb 35 jaar zonder gekund) en ben heel benieuwd hoe hij me gaat bevallen.

Zijn er hier nog ervaringsdeskundigen die me kunnen vertellen waarop ik alert moet zijn en wat er aan onderhoud wel/niet aan te raden is om zelf te doen (heb geen uitgebreide sleutelervaring maar weet wel hoe een fiets uit en in elkaar moet)?
 
hallo

ik heb zelf een sw-t400 2009 in principe stelt het onderhoud weinig voor aan zo,n silverwing ik doe alles zelf olie banden en remmen en aandrijving,ik zou als ik jou was wel gelijk hyperpro vering in de voorvork poten monteren dat rijdt stukken beter want ze zijn standaard wel slap afgeveerd de voorvering
ik heb het zelf gedaan viel ook mee ik heb het besteld bij motorcorner in venlo voor 135 euro
voor de rest heb je weinig onderhoud aan een silverwing en ze zijn zeer betrouwbaar en rijden ook super en veel bagage ruimte onder het zadel.
ook een goeie tip is de standaard vario rollen vervangen voor DRpulley rollen 2gr lichter dan de orginele gewicht dan trekt hij stuk beter en loopt ook rustiger op hogere snelheden en voor ongeveer 40euro heb je ze,als je nog meer trekkracht wil dan moet je een Jcosta vario hebben maar die kost ongeveer 250euro. zelf heb ik nu Jcosta daarvoor had ik drpulley
 
Terug
Bovenaan Onderaan