lakschade repareren

pindakaas

MF veteraan
15 jul 2008
1.457
744
In een poging om de motorhoes om de motor heen te houden tijdens de storm kwam ik op het idee om een spanbandje te gebruiken. De hoes bleef zitten, maar de krassen die achter bleven ook. :(
Zie hier het resultaat:
full

Voor het maken van krassen heb ik geen advies/hulp nodig, voor de reparatie wel weer.
Is dit zelf te repareren zonder geheel over te spuiten? zo ja hoe? Of moet ik dit aan een proffesional over laten?
Je ziet op internet wel krasreparatiesetjes, maar daar lijkt me niet geschikt voor deze krassen.
Dus graag jullie advies.
 
Wanneer je er WD40 op aanbrengt en de kras verdwijnt tijdelijk, dan is onderstaande een goede oplossing.

Na advies van de lokale auto(poets)boer het volgende gedaan: Commandant nummer 3 (rood) gemengd met Commandant 4 (groen). Daar mee gepolijst. Vervolgens opnieuw gepolijst met alleen Commandant 4. Prima resultaat; geen kras (of andere gekke dingen) meer gezien.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer je er WD40 op aanbrengt en de kras verdwijnt tijdelijk, dan is onderstaande een goede oplossing.

Na advies van de lokale auto(poets)boer het volgende gedaan: Commandant nummer 3 (rood) gemengd met Commandant 4 (groen). Daar mee gepolijst. Vervolgens opnieuw gepolijst met alleen Commandant 4. Prima resultaat; geen kras (of andere gekke dingen) meer gezien.

Uitermate onlogische oplossing. Waarom niet gewoon meteen de juiste spullen gebruiken in plaats van te gaan experimenteren? Wat is de gedachte van het mengen van Commandant nummer 3 en 4? Je krijgt er heus geen Commandant nummer 3.5 mee hoor...

Een polijstsysteem bouw je op van grof naar fijn, net als een schuursysteem. Of gebruik je ook schuurpapier korrel 80 en 240 samengevouwen??

Sorry kan er de logica niet in vinden.

Commandant is trouwens een polijstmiddel wat de Romeinen nog gebruikten om hun harnas mee te poetsen, tegenwoordig zijn er wel wat modernere en betere producten van bijvoorbeeld 3M te vinden. Ik ken geen enkele professional die nog Commandant gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Uitermate onlogische oplossing. Waarom niet gewoon meteen de juiste spullen gebruiken in plaats van te gaan experimenteren? Wat is de gedachte van het mengen van Commandant nummer 3 en 4? Je krijgt er heus geen Commandant nummer 3.5 mee hoor...

Een polijstsysteem bouw je op van grof naar fijn, net als een schuursysteem. Of gebruik je ook schuurpapier korrel 80 en 240 samengevouwen??

Sorry kan er de logica niet in vinden.

Commandant is trouwens een polijstmiddel wat de Romeinen nog gebruikten om hun harnas mee te poetsen, tegenwoordig zijn er wel wat modernere en betere producten van bijvoorbeeld 3M te vinden. Ik ken geen enkele professional die nog Commandant gebruikt.

Hier een 3m liefhebber, de discussie is al aan het ontstaan btw. We hebben goed bedoeld advies, advies wat de TS wil horen, en advies van de prof of ervaringsdeskundige. En dat wil 90% van de TS essen liever niet horen.

We stellen een vraag maar weten in ons hart het antwoord al, 90% reageert dat moet je op manier A doen (de dure tijd roverende en juiste manier. helaas niet eigen voor de TS. Dan hebben we persona X die geeft het antwoord wat de TS wil en hoopt..... antwoord TS dat dacht ik al ik ga het proberen. En vervolgens krijgen we na een maandje een oproepje in het (bv) spuiten topic :X

En dat zien we helaas meer, mijn voorstel en al geopperd. Geef een aantal mensen met aantoonbare ervaring en kunde een toevoeging in hun avatar dan weet de TS dat deze mensen uit hun vakgebied en kunde reageren.

Bv iemand vraagt om advies in het afstellen ivm plaatsen kelken. er wordt meermaals gevraagd waarom, geen antwoord TS. Er wordt goed advies gegeven wat te doen. Maar op enkel de gewenste en voor de TS gunstigste antwoorden komt reactie.

Moraal als je moet vragen welke afstelling juist is voor de toepassing van open kelken op een oldtimer :? dan moet je beter vragen aan wie je het uit kan besteden.... Just my 2 cents

Hetzelfde geld hier, de TS geeft duidelijk aan geen ervaring te hebben en deze krassen gaan er echt niet met commandant eruit. het mengen van een polijst compound is niet logisch. Dit zijn stappen die elkaar opvolgen dus 3 volgt na 2 enz... Geld ook voor 3m etc.
Dat je er bij toeval eens geluk mee gehad hebt....

Ga aub op het aanbod van FZRene in die weet waar hij het over heeft en je helpt je bijna belangeloos.

Graag zien we het eindresultaat of corse een threat zonder pics...... *O* :W
 
Uitermate onlogische oplossing. Waarom niet gewoon meteen de juiste spullen gebruiken in plaats van te gaan experimenteren? Wat is de gedachte van het mengen van Commandant nummer 3 en 4? Je krijgt er heus geen Commandant nummer 3.5 mee hoor...

Een polijstsysteem bouw je op van grof naar fijn, net als een schuursysteem. Of gebruik je ook schuurpapier korrel 80 en 240 samengevouwen??

Sorry kan er de logica niet in vinden.

Commandant is trouwens een polijstmiddel wat de Romeinen nog gebruikten om hun harnas mee te poetsen, tegenwoordig zijn er wel wat modernere en betere producten van bijvoorbeeld 3M te vinden. Ik ken geen enkele professional die nog Commandant gebruikt.

Als ervaringsdeskundige kan ik alleen maar een advies geven. In dit geval een advies welke gebaseerd is op eigen ervaring. Iedereen mag uiteraard met een advies doen wat hij/zij er mee wil doen.
 
Laatst bewerkt:
TS hier: ik heb de kap inmiddels gedemonteerd om naar fzrene te brengen.
mijn boerenlullen verstand zegt dat het een betere oplossing is om hem naar iemand te brengen die er ervaring mee heeft en met polijsten haal je alleen maar meer materiaal mee weg.
Ik heb ook nog een 25 jaar oud mormel, daar durf ik wel mee te experimenteren, maar met mijn falco vind ik het toch wel eng, dat is toch een beetje mijn schatje.(niet aan mijn vrouw vertellen hoor).
Beddankt voor de reacties tot nu toe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan