Ram's XS750E Scrambler / Tracker project

""De Motor-Forum OMA zegt: Dit is een oud onderwerp,
de laatste reactie was meer dan 14 dagen geleden!""


Ben je ziek?
Haha :P Als een kater ziek zijn is :+ Laatste tijd meer bezig geweest met de XJ, maar ik zal de tank eens monteren van de XS om nog een proefrit te maken en een update te schrijven ;)
 
Mini-update: gisteren de XS even gesynchroniseerd en de colortune gebruikt om de mengselschroeven af te stellen. Motor startte nog altijd zonder problemen (op de choke), maar ik merkte op een gegeven moment dat de carburateur van cilinder 3 weer aan het lekken was. Dat moet dus weer gefixed worden B|

Maar goed, afgesteld dus, filmpje gemaakt (klikken):


Bemerkingen:
- Synchroon is een stuk moeilijker te stellen dan op mijn XJ. Veel meer verschil door toerentalvariaties.
- Na het gebruik van de Colortune, en dus correct afstellen van het stationair mengsel, had de stationair stelschroef weer geen effect. Ik gok dat er dus nog ergens iets lekt, danwel dat er ergens iets blijft hangen van de gaskabel ofzo, of nog iets anders..

Meer onderzoek is dus nodig! Fijne avond allemaal! :W
 
Hey oma! Nog wat tijd over vandaag, dus weer eens wat gedaan aan de XS. Carburateurs er weer van af gehaald omdat de 3e carburateur over liep:
IMG_20161220_171658_zpsli1dei0p.jpg


Gaat gelukkig vlotjes met enkel een gaskabel en wat spanklemmen om los te maken. Vlotterbak van carburateur 3 er af en :o Vlotterhoogte stond verkeerd :? Heel vreemd, aangezien ik die de vorige keer nog had gechecked toen ze open lagen.. Maar goed, ik zal dat waarschijnlijk wel met een katerkop hebben gedaan ofzo, dus opnieuw op 26,5mm gezet:
IMG_20161220_172739_zpsyci3cfju.jpg


Morgen even nieuwe benzine halen en dan het synchronisatie / Colortune verhaal nog eens herhalen en hopen dat hij dan wat beter wil draaien :t

Fijne avond nog! :W
 
Gister nog wat verder gesleuteld, maar jammer genoeg was het bijstellen van de vlotter net niet genoeg..
IMG_20161221_120232_zpsomi9kbyz.jpg


Dus de carburateurs er weer van af, op de bank, vlotterhoogte nog eens aanpassen en dan testen op de bank:
IMG_20161221_132157_zps60wvmrac.jpg


Jammer genoeg nog geen succes..
IMG_20161221_132223_zpscwk6dnrd.jpg

IMG_20161221_132608_zpsmdvi5kbg.jpg


Maar uiteindelijk is het gelukt *O* En mocht de XS met zijn kont buiten, klaar in afstelopstelling:
IMG_20161221_144658_zpsj4etxhcf.jpg


Onsteking nog even afgesteld, er stond wel een merkteken, maar ik moest toch nog een beetje verdraaien. Vorige keer kon ik het niet goed zien, maar wat Tipex op de merktekens was het goed te doen:
IMG_20161221_145405_zpsclfk91ar.jpg


Dat resulteerde uiteindelijk hier in (Video, even klikken):


Misschien niet goed te horen, maar plofjes, onrustig draaien, ... Dus de Colortune boven gehaald en de afstelling gewijzigd, dat gaf al wat verbetering. Stand van de mengselschroeven:
-1: 2 toeren uit
-2: 1,75 toeren uit
-3: 2 toeren uit

Resultaat (Video, even klikken):


Motor pakt goed op :t Alleen is het stationair toerental totaal niet te regelen. Hetzelfde voor de balans tussen de drie carburateurs. Op het einde zie je het niet, maar druk ik met een schroevendraaier op de linkgewrichten tussen de carburateurs. Daardoor gaat het toerental wel naar beneden, hetgeen me doet vermoeden dat daar iets niet helemaal snor zit -O-

Dus, voor de verandering, de carburateurs er nog eens afgehaald en kijken wat er kan schelen.Wat bleek? 1 van de veertjes die de speling tussen de carburateurs opheffen is niet helemaal correct. Deze is wat te stijf en dat zorgt er voor dat de veer op de middelste carburateur niet sterk genoeg is om de klep gesloten te houden:
IMG_20161222_163006_zpsp0homctv.jpg


Nu blijft die klep wel dicht als je de stelschroeven van de andere 2 aanschroeft, maar dat is uiteraard niet de bedoeling dat die stelschroeven ook invloed hebben op de middelste :N Even uit elkaar halen:
IMG_20161222_164024_zpshlspcvxv.jpg


En aangezien ik geen ander veertje heb liggen, de huidige wat ingekort zodat deze geen problemen meer geeft:
IMG_20161222_174137_zpsb6dhxeqr.jpg


Alles weer in elkaar geschroeft, de speling tussen de kleppen volledig weggewerkt op de werkbank en dan het hele zooitje op de motor gezet en gestart. Startte meteen, altijd fijn, maar na wat opwarmen kreeg ik hem niet fatsoenlijk aan de praat. Moest gas geven om stationair te kunnen blijven draaien, pruttelen, ... :/ Denk je de problemen te hebben opgelost, maar niets was minder waar. Colortune even bovengehaald om te kijken wat er scheelde: kon draaien aan de mengselschroef wat ik wilde, maar het lichtblauw. Dat schiet niet op natuurlijk..

Toen alle mengselschroeven maar even terug op de basissetting van 2,5 toer uit gezet en dat was al een stuk beter! Maar alsnog niet geweldig. Wat bleek? Met het klooien had ik de stationairstelschroef te ver ingedraaid => gasklep open, dan kun je stellen wat je wil maar kom je er niet |(

Dus de schroef bijgeregeld, mengselschroeven gelaten voor wat het was en nog eens gestart, met dit resultaat (Video, even klikken):


Motor doet het nu beter bij stationair dan ik hem al heb gehad (met uitzondering van het opnemen op het gas), dit terwijl ik zowel de Colortune en de synchronisatie niet heb gedaan. Stationairschroef werkt ook weer perfect zoals het zou moeten (door het inkorten van de veer die alles open hield) en hij pruttelt nu netjes op 1100 toeren.

Morgen weer verder, want ondertussen was het 19u00 en dus tijd om de buren met rust te laten en iets te gaan eten :) Wel het gevoel dat ik hem morgen eindelijk 100% fatsoenlijk draaiende ga krijgen, dat is zeer geruststellend :Y Maar dat zal iets voor morgenmiddag zijn, 's ochtends eerst naar HBM om mijn nieuwe motorheftafel en nog een berg andere dingetjes op te halen. De kerstman komt vroeg dit jaar *O*

Fijne avond nog allemaal! :W
 
Ja het is een hele puzzel he, als er wat mis is en je weet niet wat, en je hebt geen referentie... (als alles uit elkaar is geweest dus). Vereist wel wat doorzettingsvermogen... succes nog!
 
Gaat gelukkig vlotjes met enkel een gaskabel en wat spanklemmen om los te maken. Vlotterbak van carburateur 3 er af en :o Vlotterhoogte stond verkeerd :? Heel vreemd, aangezien ik die de vorige keer nog had gechecked toen ze open lagen.. Maar goed, ik zal dat waarschijnlijk wel met een katerkop hebben gedaan ofzo, dus opnieuw op 26,5mm gezet:
[afbeelding]
Note; de spec van een Mk2 carb is niet 26,5 maar 25,7mm, zie bijlage!!

Niet dat ik denk dat dat de oorzaak van je probleem is, maar het scheelt wel in de motorloop.
 
Laatst bewerkt:
Jij ook , veel plezier met je nieuwe speeltjes .
Thanks!

Ook bedankt!

Ja het is een hele puzzel he, als er wat mis is en je weet niet wat, en je hebt geen referentie... (als alles uit elkaar is geweest dus). Vereist wel wat doorzettingsvermogen... succes nog!
Note; de spec van een Mk2 carb is niet 26,5 maar 25,7mm, zie bijlage!!

Niet dat ik denk dat dat de oorzaak van je probleem is, maar het scheelt wel in de motorloop.
Pfft, zeg dat wel.. Vandaag na een ontspannend ritje met de XJ nog even een poging gedaan om de XS goed afgesteld te krijgen. Maar zo ontspannend als het ritje was, zo frusterend was het werken aan de XS.. :N

Vlotterhoogte is inderdaad 25,7mm, maar dat is nog lager, dus nog meer brandstof in de vlotterkamer, dus nog eerder kans op overstroming. Ik heb ze gewoon beetje bij beetje bijgesteld tot ze bij een enigszins schuine stand niet meer lekken. Daarmee draaide hij gisteren ook goed, op stationair maakt de vlotterhoogte immers ook weinig uit. Meer bij volgas / hoge toeren.

Gisteren draaide de motor lekker, maar dat was natuurlijk op een warme motor. Koude motor daarentegen.. Handelingen van vandaag:
- Starten op choke volledig open
- Niet willen starten, mengselschroef een beetje bijgesteld, stationairschroef gechecked, aan de praat gekregen
- Laten draaien tot hij wat moeilijk begon te doen
- Choke wat terug
- Op een gegeven moment wilde hij niet meer fatsoenlijk draaien zonder gas te geven
- Mengselschroeven weer allemaal op 2 toeren uit gezet, zoals ze gisteren op het einde stonden
- Terug draaiende gekregen, motor blijft draaien met choke uit
- Synchronisatie gecontroleerd, probleem is dat het vacuum van 1 en 3 lager is dan dat van 2. Dit terwijl 1 en 3 van 2 afhankelijk zijn en je dus eigenlijk enkel het vacuum kunt verminderen en niet verhogen. Toch met een beetje draaien het toch iets beter gekregen.
- Onstekingstiming bekeken, om hem volgens het boekje te krijgen moet ik hem toch wel een heel stuk verdraaien, maar terug gezet op het merkteken voor the time being
- Colortune boven gehaald
- Mengsel wat bijgeregeld
- Opgemerkt dat cilinder 3 af en toe niet fatsoenlijk lijkt te vonken

Toen was mijn geduld op, het donker buiten, laat genoeg, ... En heb ik hem binnen geparkeerd en hij komt er pas na kerstmis weer uit B|

Gisteren draaide hij op een gegeven moment perfect, maar zat er speling op de gaskleppen die er voor zorgde dat het stationair toerental te hoog bleef. Dat heb ik toen aangepast, verder niets gewijzigd, toerental was toen wel goed regelbaar, maar ik krijg de balans niet meer in orde. De cilinders lijken elkaar af en toe tegen te werken + plopjes in de uitlaat.

Mogelijke oorzaken die ik op het moment kan bedenken:
- Distributie staat op de 1 of andere manier een tand verkeerd (is bij montage toen 3x dubbel checked, maar goed..). Redenering: ik moet de ontstekingsplaat een heel stuk verdraaien t.o.v. merkteken voor ik de timing in orde krijg.
- Probleem met het elektrisch systeem, meer bepaald de ontsteking. Redenering: bij Colortunen deed cilinder 3 vreemd. Soms was er geen vonk of wilde hij niet onsteken. Niet onsteken wil zeggen onverbrande brandstof de uitlaat in. Dit werkt uiteraard ook tegen, waardoor hij onregelmatig loopt.
- Vlotterniveau staat te laag en zorgt voor problemen met het stationairsysteem. Redenering: dit lijkt me onwaarschijnlijk. Zeker aangezien hij gisteren wel fatsoenlijk draaide, met dezelfde vlotterhoogte. Vlotternaald en huis zijn verder ook volledig nieuw, valt weinig aan te stellen / verkeerd te monteren.
- Valse lucht, maar dat lijkt me ook niet waarschijnlijk. Ik heb immers alle verbindingen met de buitenlucht en de rubbers al ingespoten met remmenreiniger, zonder effect op het toerental.

Maar goed, zoals gezegd is de motivatie voor vandaag verder te werken ver te zoeken. Dus ik ga mijn gedachten verzetten met een pilsje "op café" zoals ze dat hier zeggen :')

Prettig weekend en fijne feestdagen allemaal! :W
 
Misschien een verkeerd merkteken van de ontsteking?
Tenminste dit gezien dat je zegt dat je de boel behoorlijk moet verstellen als je het afstelt ipv het merkteken aan te houden.
 
Misschien een verkeerd merkteken van de ontsteking?
Tenminste dit gezien dat je zegt dat je de boel behoorlijk moet verstellen als je het afstelt ipv het merkteken aan te houden.
Die is gemerkt met verf en die is onverstoord, dus dat lijkt me weinig waarschijnlijk, maar wie weet..

Het feit dat ik hem gisteren lekker gaf op het gas doet me ook vermoeden dat daar het probleem niet zit en dat het probleem eerder aan de elektrische kant van de ontsteking zit. Meten is weten, dus dat is de volgende stap. Misschien zijn een paar nieuwe bougie doppen en dergelijke ook geen slecht plan :)
 
tja het is eerlijk gezegd bijna onmogelijk nog een zinnig advies te geven zonder het gezien en gehoord te hebben. Buiten dat je het beste van vooraf aan kan beginnen maar dat heb je al een aantal keer gedaan.

Het kan natuurlijk ook nog zijn dat er kleppen zijn die niet goed sluiten oid.
Dan kan je aan de gang blijven met stellen...
 
tja het is eerlijk gezegd bijna onmogelijk nog een zinnig advies te geven zonder het gezien en gehoord te hebben. Buiten dat je het beste van vooraf aan kan beginnen maar dat heb je al een aantal keer gedaan.

Het kan natuurlijk ook nog zijn dat er kleppen zijn die niet goed sluiten oid.
Dan kan je aan de gang blijven met stellen...
Zo blijf ik wel van de straat zullen we maar zeggen.. Het kan bijna niet anders dan iets in de carburateurs zijn, aangezien hij ook al wel lekker gedraaid heeft met precies dezelfde kleppen, etc. Voor de zekerheid ga ik het merkteken voor BDP van cilinder 1 even controleren, dat zou perfect moeten lukken met mijn nieuwe meetklok en statief. Ben ik in ieder geval zeker dat die correct staat. Dan de ontsteking nog eens uitmeten, weet niet of ik dat al had gedaan. En anders de carburateurs nog eens open maken en goed schoonmaken.

Ik weet weer wat te doen :t
 
Vandaag ondanks een kater en een gebrek aan motivatie toch even met de XS bezig geweest. Begonnen met de ontstekingspickup spoel. Jammer genoeg zit die stekker in mijn batterijbak en ik had weinig interesse om die open te maken, dus dat heb ik niet gedaan *O*

Dan maar een poging gedaan om de spoel er af te halen en te kijken of ik aan de achterkant kan meten, maar dat was niet het geval. Wel een andere oplossing gevonden voor de timing die niet goed stond. Ik wilde met mijn meetklok het BDP goed bepalen, maar iemand was zo slim om de versie zonder verlengstiften te kopen |( Goed, dan maar met een krasnaald en controleren. BDP leek ongeveer met het merkteken over te komen, maar bij het losmaken van de pickup spoel viel me iets anders op:
IMG_20161224_151750_zpsepggpazl.jpg


Dat is in de stand zoals alles er op zat. Maar wat blijkt, er zit wat speling op de vervroegingsplaat van de ontsteking waardoor je hem ook zo kunt monteren:
IMG_20161224_151838_zpshsyz4zlk.jpg


Dat wil dus zeggen dat daarmee het ontstekingspunt "later" komt t.o.v. de timing, wat dus heel goed het verschil kan verklaren bij het controleren van de timing. Nu dus op die stand gemonteerd en volgende keer even controleren of dat inderdaad de oplossing was.

Ook nog even de bobines en bougiedoppen uitgemeten:
IMG_20161224_160428_zpshhjufnwj.jpg


Alles netjes binnen fabrieksopgave, maar wel gemerkt dat de middelste bougiedop niet correct is. Dat is een 10 kOhm, terwijl dat er een van 5 moet zijn. Die zal ik dus wel eens vervangen. Goed, dan zal het waarschijnlijk toch in de carburateurs moeten zitten. Dus die er weer af gehaald.

Als eerste de mengselschroeven even gechecked, dat er geen punt is afgebroken ofzo:
IMG_20161224_163705_zpsa4otkfsj.jpg


Allemaal netjes in orde :t Maar bij inspectie van de gaten voor de mengselschroeven zag ik dit bij carburateur 3:
IMG_20161224_163341_zpsjuzyshzw.jpg


Stukje papier of iets dergelijks. Dat is natuurlijk niet bevorderlijk voor het afstelproces, dus die heb ik er maar uitgeblazen :Y Daarna de gaskleppen nog eens gesynchroniseerd met de "koperdraad methode" en dat was geen feestje. De klepafstellingen hebben allemaal een klein beetje effect op elkaar, maar het is me gelukt :t

Wat me ook nog opviel, carburateur 1 was wat "vochtig" met benzine:
IMG_20161224_164105_zps79ymd6nx.jpg


Hij loopt niet over en ik kan ook niet direct iets anders vinden, dus misschien gewoon wat onverbrande benzine van gisteren. Goed, alles weer gemonteerd en volgende keer zullen we het merken of het heeft geholpen :)

Fijne kerstavond! :W
 
Pfft, vandaag zat het niet mee. Heb ik deze post bijna klaar, klik ik per ongeluk het tabblad dicht :/ Het begon goed:
- Motor startte lekker
- Onsteking stond goed, zoals hierboven verwacht
- Synchroniseren werkte lekker:
IMG_20161227_160335_zpsi6yxxhc5.jpg


Maar bij het Colortunen van cilinder 3 (1 en 2 mochten een halve toer verder in) ging het fout. Er was namelijk helemaal geen ontbranding te zien. Dan is het uiteraard moeilijk Colortunen :') Ik vermoedde dat de bobine misschien slecht was, even gewisseld met een andere, geen verschil.

Bij het wisselen even gestart zonder bobine 3 aangesloten en wat bleek, de motor doet het op 2 van de 3 cilinders beter dan ooit :? Pakt lekker op, gaat vlot in toeren. Terug naar cilinder 3.. Het moet toch ergens vandaag komen dat er geen ontbranding te zien is. Even een compressiemeter er bij genomen. Cilinder 3:
IMG_20161227_165821_zpsyohiorxw.jpg


Cilinder 1 ter vergelijking:
IMG_20161227_170028_zpslnotlanx.jpg


Redelijk verschil :/ Nu meen ik mij te herinneren dat ik cilinder 3 al wel eens met de Colortune heb kunnen stellen, dus ik vind het zéér vreemd dat hij nu ineens niets zou doen en compressieverlies heeft. Maar goed, met mijn "geluk" kan alles.. Morgen eens even kijken of hij bij koude motor wel compressie heeft en of ik misschien een blowdown test kan doen. Misschien staat de klepspeling niet meer helemaal goed. Misschien is het de koppakking, misschien ...

Ondanks dit alles, toch een fijne avond :W
 
Vandaag een tooltje gemaakt om een leak down test te kunnen doen. Bougie kapot geslagen en er een persluchtnippel opgelast:
IMG_20161228_162713_zpsecixma5e.jpg


Gemonteerd:
IMG_20161228_163718_zpsmzctxrib.jpg


Had hem eerst 1 toer verkeerd staan, hij blies lucht via de in en uitlaat. Even verder draaien en dan was er betrekkelijk weinig te horen. Dat zou moeten zeggen dat de kleppen in ieder geval al goed zijn. Even de vuldop er afgedraaid (zoals te zien op bovenstaande foto) en dan was er wel gesis te horen. Maar ik heb het tooltje ook even gemonteerd op cilinder 1 en daar hoorde ik zo goed als evenveel gesis, terwijl die het wel doet. Ook geen gesis te horen rond de koppakking of dergelijke.

Ik vermoed dat ik eventueel last heb van plakkende zuigerveren, dus het eerste wat ik ga proberen. Is was ATF olie boven op de zuiger van cilinder 3 gieten, dat is blijkbaar een trucje om vastzittende zuigerveren los te krijgen. Anders zal het iets ingrijpender acties benodigen om hem in orde te krijgen..

Fijne avond! :W
 
en lekt die aansluiting niet, die dingen lekken ook altijd..

plakkende zuigerveren, kan een beetje, een heel aannemelijke oorzaak hiervoor vind ik het niet.
 
en lekt die aansluiting niet, die dingen lekken ook altijd..

plakkende zuigerveren, kan een beetje, een heel aannemelijke oorzaak hiervoor vind ik het niet.
Die lekt inderdaad een beetje, maar niet voldoende om te kunnen horen waar de lucht vandaag komt bij het testen. Bij het gebruik van een "echte" leak down tester, met 2 manometers, daar is dat uiteraard wel een probleem. Maar voor deze "poor man's version" is het goed genoeg ;)

Plakkende zuigerveren bleken uiteindelijk niet het probleem te zijn, of hoe je er met wat logisch denken best sneller achter kunt komen wat er mis is.. |( Compressietester geleend van een maatje:
IMG_20161229_132504_zpsyoim2hia.jpg


En de resultaten, van 1 t/m 3:
IMG_20161230_141235_zpszplfamyf.jpg

IMG_20161230_141452_zpso9sz8a4s.jpg

IMG_20161230_141607_zpskfkytxwa.jpg


Allemaal ongeveer 7,5 bar. Nu weet ik dat met dit type meter waar de terugslagklep in de meter zit en niet in de slang, dat de metingen wel eens wat durven afwijken. Maar dat doet niet af aan het feit: niets mis met de compressie van cilinder 3 :t

En toen kwam het logisch redenatieding.. Voor de lol eens de vlotterbakken afgetapt, wederom van 1 t/m 3:
IMG_20161230_143812_zps7ecq9tyu.jpg

IMG_20161230_143533_zps0zcrrupj.jpg

IMG_20161230_143314_zpstyltso3o.jpg


Tja, dat had ik kunnen weten natuurlijk |( Zeker als er al eens een probleem was met het vlotterniveau en dat daardoor 1 van de cilinders niet deed.. Maar goed, een ezel doet geen 20 projecten tegelijk, maar zelfs die stoot zijn kop wel eens 2 keer.. :X

Dus, vlotterhoogtes waren onlangs bijgesteld omdat ze overliepen. Dat was de oplossing voor het lekken, maar zoals te zien niet voor het goed draaien. Dus nog maar eens de set carburateurs er onder uit:
IMG_20161230_170159_zpsx0isteid.jpg


Op zoek naar een oorzaak van de overlopende carburateurs kwam ik dit tegen:
IMG_20161230_172739_zpsqi0ojpir.jpg


Het zou zomaar eens kunnen dat de vlotters blijven hangen op de vlotterbak en dat dat zorgt voor de overstroming :Y Beetje bijgebogen om meer ruimte te geven :t Alle vlotters er uit gehaald om te kijken of er niets anders blokkeert:
IMG_20161230_173751_zpsquvxkkb5.jpg


Maar niet direct iets kunnen vinden :) Dus weer even testen of ze niet overlopen:
IMG_20161230_180130_zpsy2xegjyo.jpg


En dat bleek niet het geval te zijn, enkel in extreem schuine stand :t Dus de handel er weer onder, en jawel *O* (Video, even klikken):


Hij doet het weer zoals het moet :t Alleen.. Na het Colortunen moet ik zeggen dat ik weer het probleem heb dat het toerental zonder iets te regelen weer redelijk hoog is, meer bepaald 1500 tr/min. Maar dat kan ik misschien nog wat bijgeregeld krijgen door de balans nog wat te proberen perfectioneren.

Vandaag nog een pakketje binnen gekregen met poedercoat-poeder en afplaktape voor het zandstralen en poedercoaten, allemaal nodig om mijn eerste poedercoatprojectje tot een goed einde te brengen. Ik zou dit graag willen toepassen op de rempomp van de XS. Deze is immers gelakt met gewone natlak en door een lekkage aan het reservoir is de verf al redelijk verdwenen. Zoals gezegd, oorzaak een lek reservoir, het zou zelfs mogelijk aan het rubbber kunnen liggen, als ik dat zo bekijk:
IMG_20161230_191512_zpskwa2obqc.jpg


Normaal mag er geen vloeistof boven op het rubber liggen voor zo ver ik weet :) Pomp helemaal uit elkaar, inclusief kale plekken:
IMG_20161230_193106_zpsg9kd0vqk.jpg


Het plan is dus om de pomp morgen af te plakken, te stralen en dan misschien zelfs al te coaten. Maar dat zal een beetje afhangen van de rest van de dag, want ik heb nog allerlei andere zaken om te regelen..

Fijne avond nog! :W
 
Laatst bewerkt:
ik ben benieuwd hoe dat gaat!

Goed bezig
Snelle update: goed! Foto's van het vooraf werk zijn gemaakt met de slechte gsm, de foto's na het coaten zijn met de nieuwe gsm zodat de kwaliteit goed zichtbaar is!

Even stralen:
IMG_20161231_111057_zps7jwmc6nz.jpg


Na stralen:
IMG_20161231_114116_zpsdwvt1swi.jpg


Rekje gemaakt om te kunnen poederen:
IMG_20161231_124700_zpsu9ht03ni.jpg


Lekker bakken:
IMG_20161231_130630_zpszsahvegv.jpg


Het resultaat:
IMG_20161231_134026_zpskooakpiq.jpg

IMG_20161231_134022_zpstm6fk4cx.jpg

IMG_20161231_134009_zpsvffwjcuu.jpg

IMG_20161231_133959_zpscdlu31tr.jpg

IMG_20161231_133953_zpstwlqbjio.jpg


Na het verwijderen van de hittebestendige tape:
IMG_20161231_135758_zpso5jl7zqp.jpg


En terug gemonteerd:
IMG_20161231_145810_zpsjubxcn5b.jpg

IMG_20161231_145757_zpswe4qgjya.jpg


En dat was de laatste project update voor 2016! Pas op met het vuurwerk allemaal :W
 
Laatst bewerkt:
Aangezien dat poedercoaten nogal verslavend werkt.. Het 1 en ander er af geschroeft:
IMG_20170104_184647_zpsixo8pbpt.jpg


Gestraald:
IMG_20170104_192456_zpsms25gput.jpg


Afgeplakt en aan het rek:
IMG_20170104_200539_zpsm3wwyyqi.jpg


In de oven om te ontgassen:
IMG_20170104_201218_zpsvoz3mev6.jpg


Temperatuur even controleren:
IMG_20170104_201336_zpsceo5pd68.jpg


Gelakt en gebakken:
IMG_20170104_205801_zpsjzptz0ad.jpg

IMG_20170104_205731_zpsozukmiaq.jpg

IMG_20170104_205725_zpsfyfybzsb.jpg


Uitgepakt:
IMG_20170104_212714_zpsetjrozl0.jpg

IMG_20170104_212814_zps1qtcwkr7.jpg

IMG_20170104_212726_zpsyzyfajhr.jpg

IMG_20170104_212719_zpsh8u3thjp.jpg


En met alle rubbers en dergelijke weer op zijn plaats:
IMG_20170104_214330_zpsjqzy1zqm.jpg


Volgende keer weer wat andere onderdelen aanpakken! :t Fijne avond! :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan