Ervaring met GP Mugello?

Massimiliano

MF veteraan
11 jan 2005
3.462
0
Hoi Iedereen,

Wij willen met zijn 3en naar de GP van Mugello volgend jaar.
Ik heb alleen geen enkel idee wat een beetje goede plaatsen zijn.
Hebben jullie ervaring hiermee?
Tips waar je goed kan zitten?
Een scherm zien en mee kunnen lopen met de mensen zou wel fijn zijn.

:t
 
Hier vindt je diverse ervaringen, waaronder die van mij met Mugelo 2010 en 2013:
evaringen met diverse motoGP wedstrijden

Mugello is een absolute aanrader! Ga met een camper, vertrek woensdagavond, dan ben je donderdagmiddag bij de baan, waar het hek om 16:00u losgaat. Je kunt dan de mooiste plekken uitzoeken rondom de baan.
Wij hebben 2 keer aan het einde van het rechte stuk gestaan, recht tegenover een videoscherm.
Zelfs vanuit je bed in de camper kon je de baan zien, echt heel gaaf, een ervaring die je altijd bij blijft! :Y

Tip van Flip: Wanneer je een pitbike oid wil meenemen, zorg dan dat er een verzekeringsplaat opzit en zorg dat je een (kleuren-)afdruk van een kentekenbewijs heb wat daarbij hoort. Ik had zelf een blauwe plaat van een Vespa Ciao en de kentekenpapieren wat gefotoshopt en o.a. Vespa vervangen door Lonsil Pittbike O-) Je kunt met de pitbike helmaal rond het circuit komen, een absolute must om even rond te kijken. Of neem een ATB mee natuurlijk. Ze laten geen brommers en afgeragde scooters toe!

2e Tip van Flip: HEt kan ook behoorlijk regenen en blubbergig worden op de heuvels, het wordt dan erg lastig met de camper in het gras, want het is daar echt steil. Wij hadden sneeuwkettingen meegenomen en dat werkte perfect toen we aankwamen en het was nog wat glibberig op de heuvel.

HYRdFI7PUByLzso10ca2zFcFlpOkE2oRmJTtVKBkqZgYcPViF5mlyxR-AIPcKrgYbOLZO4d9UL_dyw=w1920-h1080-rw-no


LINGY-Hbn_IqKo7dDDBnc_0bQW6v1KSUhiuNGvYz9Of9jsn8n4NCryUZex7dEHmWcEu_htGNzon-iQ=w1920-h1080-rw-no


Oh ja, neem wel oordopjes mee om te kunnen slapen... :P

sfRNTFn69otyON3YRSIwQwPhBUIqwUfLRyOSwtkinRDSojITQgG1hjZLYnrbTpimYVUul0VklhsK9A=w1920-h1080-rw-no
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een vraagje vanuit mijn moeders kant (die gaat ook mee).

We willen de drukte van mugello wat vermijden. We slapen in een hotel ergens en gaan dan zondag vroeg naar de baan.
Dat doen mijn ouders ook voor Assen (ik rijd er gewoon heen) maar die bestellen dan expres een hotel boven Assen zodat ze de drukte van het zuiden kunnen vermijden.

De vraag is dus, hoe zit dat met Mugello? Moet je dan een hotel boven en beneden Mugello hebben?
 
En via waar vlieg je Gerrit? Loop zelf ook met plannen om een paar dagen die kant op te gaan namelijk

Dit jaar door de lucht ,...paar jaar geleden laag over de autostrada :+

Nee gekheid dat regelt m'n maat altijd , dat zal wel Lufthansa weer worden van Rotterdam naar Frorence zo zijn we vorig jaar ook gegaan of jaar daarvoor weet ik niet meer precies MXGP , Mugello is ongeveer 40 km vanaf de luchthaven.
 
En dan verder met openbaar vervoer of een huurauto?

Ik zag dat de tickets naar Pisa een stuk lager geprijsd zijn dan naar Florence , echter zit je dan ook gelijk een stuk verder van Mugello af.
 
En dan verder met openbaar vervoer of een huurauto?

Ik zag dat de tickets naar Pisa een stuk lager geprijsd zijn dan naar Florence , echter zit je dan ook gelijk een stuk verder van Mugello af.


Vliegen op Pisa kost geen hol, daar gooi je er een huurauto tegenaan en je ragt 'm over de autostrade nar Florence toe. Biglietto kopen voor de tol maar dat mag den pret niet drukken.

Dat stuk verder valt zeer mee. Je kunt ook de trein pakken naar Florence is ook de moeite niet, stopt recht bij het vliegveld.
 
Ik wil ook graag naar Muggello een keer , de camping op het circuit is leuk maar misschien iets te druk. Daarom wil ik ook een hotel zien te regelen. Wat is dan dus de beste plaats? Florence?

En is het dan wel te doen om bv met de taxi op het circuit te komen of is hier geen doorkomen aan?
Iemand daar ervaring mee? Want zou wel klote zijn als je dan de race mist omdat je niet op tijd op het circuit kan komen vanaf je hotel.
 
Goh,dat is echt jammer.
2 jaar terug was ik in St. Egidien in Sachsen,bij Geberit,op een donderdag 1 week voor de Motogp.
Ik moest wachten in een spreekkamer die,zie ik dat nu goed :? ,uitkeek op de Sachsenring.
Spijt dat ik dat niet een week later gepland had en het weekend erbij gepakt had :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan