Kymco AK550

Kan hier toch wel?
Sloeg op dat Ferry alles toch gewoon moet kunnen zeggen wat hij met een scooter wil uitvreten, of ben ik nou abuis en bedoelde hij wat anders ha ha

En dat andere over die Malossi
Ik vond het een beetje een typische vraag en heb er daarom eerlijk gezegd niet op willen reageren... ik dacht: meent hij dat nou ?

Gemakshalve ging ik er dan ook vanuit dat een ander daar vast wel op zou reageren.


Maar eigenlijk ben ik best ook wel een beetje verknocht aan het oh so simpele cvt systeem ;)

Uitleg omtrent de quote van mij zelf hierboven.


Ten opzichte van een uitermate intelligente DCT transmissie techniek

Ben ik meer verknocht aan de simpele Continue Variabele Transmissie techniek

Als ik b.v. in de Sahara sta met een defecte CVT, en ik heb mijn simpele gereedschap bij mij dan zet ik er 'on the spot' toch even snel een andere snaar, vario, of koppeling op.
Overigens nog nooit in de Sahara gereden, maar wel op buitenland tripjes vaak voorzien van reserve cvt onderdelen.
Heb wel ANWB internationaal maar die gaan mijn CVT niet fiksen en ik wel.
Een DCT fiksen 'on the spot' gaat het in iedergeval zeker niet worden

Wil je trouwens door de Sahara dan gewoon beter een lekkere oude Honda Africa twin :]

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
heb vroeger zeg maar 30 jr. terug ook wel eens automaat gehad en dat had toen niets van wat het nu wel heeft.
Zuinig, soepel, zijdezacht, geruisloos, altijd helemaal correct met schakelen.
In de auto rij ik wel lullig hoor, ik probeer zo economisch als mogelijk te rijden, en dat lukt extreem goed met DCT
Terwijl op de scooter ik het vooral leuk vindt om zover als dat gaat met een 400cc zoveel mogelijk op te schieten, en bij zonneschijn lekker te gassen.
Economisch rijden is dan ook ver te zoeken op de scooter, maar dat hoef ik ook niet want ik rij alleen voor de lol en geen woon/werk.
 
Ja maar deze 745cc DCT heeft 3 sportstanden.
Ik hoop/denk dat de meest sportieve stand rijdt alsof je er n malossi onder heb gegooid (wat hier natuurlijk niet kan maar je snapt wat ik bedoel)


Ik bedoelde dus dat ik denk en hoop dat de spotiefste stand op deze dct rijdt, alsof je er n malossi vario eronder heb gemonteerd (en dus fel in acceleratie)
Maar n malossi vario kan natuurlijk nooit onder n dct ;)
 
Okee duidelijk Ferry, vond het al wat typische vraag door het uitroepteken terwijl ik eigenlijk ook wel weet wat jij weet ha ha,
maar ja het is dan ook schrijven op fora wat soms wat complicaties geeft, en een ieder die op fora schrijft, moet dat altijd eigenlijk ook wel een beetje in gedachten houden.
Het is niet altijd goed in te schatten wat een ander precies bedoelt.
 
M'n Kymcootje kost nu 3 jaar later op de Kymco.NL site als advies prijs €7298.
Ik heb toen exclusief de huidige explicite vermelding €6669 betaald, met gratis 1000km beurt,
totaal was het toen ± €6900.

Er staat dan tegenwoordig wel "expliciet" het volgende bij vermeld:

Prijzen zijn inclusief BTW, transport, handling, kenteken kosten, leges en tenaamstelling.

Ben benieuwd of verkopers zich dan ook aan dit bedrag houden?
Of komt daar dan nog een bijna volle tank aan benzine en een doosje bougie vonkjes overheen?
 
Laatst bewerkt:
Jan,
Spannend hé volgend weekend vanaf 14-01 naar salon in België komen of nog wachten tot salon NL.

Ik ga hem alvast goed bekijken, de voorlopige killer van de meest sportieve scooter :-)

Als de voorvering wat stugger is gaan we nog wat zien en horen...
 
Kom best graag en elk jaar weer een aantal keer in België, maar wacht wel even tot NL. versie, dan kan ik aldaar gelijk een aantal bekende ontmoeten.

Ben benieuwd of jij kans ziet om er even op te gaan zitten om te zien of je voorwaarts net zo lang uit kan met de beentjes als op jou huidige scooter.
Eventueel ook vragen of de buddyzit open mag om via die knop aan onderkant zadel de rugsteun nog meer naar achteren te zetten om daar dan nog wat meer beenlengte aan toe te voegen.
Ben zelf 182cm., en weet dat je op een tmax met nog veel langere benen helemaal voorwaarts kan, e.a. is voor mij een pré, dit i.v.b.m. zeer maar dan ook zeer slechte knieën.

En dat zelfde geld voor de Honda X ADV, op de filmpjes kan ik niet goed inschatten of de benen helemaal naar voren kunnen, hij lijkt wat actiever in zit, waardoor je o.a. niet de benen helemaal naar voren kan strekken, tenzij je 170cm. bent natuurlijk
Maar dan zou het voor mij minder handig kunnen zijn om lange ritten naar het buitenland te maken.

De Honda heeft alles wat de rest niet heeft, maar als het die kant op gaat van de Honda Integra, dan kun je later wel eens verhalen gaan lezen van dat berijders niet helemaal happy zijn met de zit
of de afstand en hoogte van stuur.

mvg. Jan
 
Ga ik zeker proberen voor jou en ook gewoon om het te weten.
Ben 180 met eerder lange benen.

Houding met voeten naar voor gebruik ik niet zoveel tenzij goede weg. Oneffenheden komen dan teveel op mijn onderrug en de achtervering is bij mijn Tmax veel harder dan vooraan.(78kg)

Was zelfs van plan hier iets aan te doen.(dikker olie en luchtkamer beetje verkleinen)
Mijn sag van de vering is vooraan dubbele dan achter. Rem veel op voorrem en bij een oneffenheid slaat hij wel eens dicht.
Zie bij andere zwaardere rijders dat hij achter meer zakt.
Stuur heb ik ook naar voor gedraaid.

Bij de integra zou ik het stuur ook wat verder naar voor willen en misschien wat lager.
 
Ik ben ook 1,80 m en heb een rugproblemen na een aanrijding. De T-Max had ik bij mijn motor voor woon- werkverkeer en heb ik uiteindelijk verkocht voor de TE harde vering achteraan. Ik reed veelal met mijn voeten rechtopstaand of zelfs op de passagierstreun om rugpijn te verminderen. Later vond ik de beste zit op een Honda SW-T 600 voor langere afstanden (langer 4 uur) met de achterveer op stand 3.
Tijdens een langere testrit op een Honda Integra 700 ervaarde ik dat het stuur inderdaad te laag staat en een verhoging ervan niet evident is... Hoe de zitverhouding op het vernieuwde model 750 is weet ik niet maar de X-ADV ga ik zeker proberen! 🙂
 
Bij integra kan stuur gemakkelijk hoger zetten door te verdraaien of, met schelpen onder stuur 1a2 cm.
Opletten met leidingen natuurlijk en zien met kappen.

Als je het stuur naar voor draait komt het hoger maar ook verder van bestuurder, wil je dit niet kan je met schelpen onder het stuur werken of ander stuur.

De beperking is leidingen en de kappen als je die terug wil plaatsen, maar bij deze kan je desnoods wat bijsnijden en er zit toch een marge op.

Bij Tmax zonder problemen en aanpassingen +- 2 hoger en +- 2 cm naar voor.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf eerder eens mee gedacht aan een discussie in het Integra topic om evt. wat aan het stuur te veranderen (pag. 38)
Dat wat jij schelpen noemt stel ik daar in mijn uitleg voor als 'Handlebar Risers' ... maar zo'n woord zal denk ik bij jullie minder snel worden gebruikt ;)

Overigens opvallend dat zo'n Integra redelijk goed wordt/werd verkocht onder onze Vlaamse vrienden.

Te gelijktijdig was het opvallend dat er binnen afzienbare tijd weer afscheid werd genomen van dit type motorscooter, denk hierbij aan Theridingman en ook aan Bertocello, en nog wel enkele berijders
Beiden Vlamingen hebben waarschijnlijk wel wat geld verloren door binnen enkele maanden splinternieuwe Integra's in te ruilen voor weer wat anders.
Afijn dat debacle van beide heren is ook te lezen in dat topic.
De een kon niet wennen aan de zit en de ander kon zijn benen niet kwijt, en dan was er nog dat gevalletje 'Handlebar Risers' en stuur aanpassing bij een NLer.

Prettig weekend gewenst
 
Laatst bewerkt:
M'n Kymcootje kost nu 3 jaar later op de Kymco.NL site als advies prijs €7298.
Ik heb toen exclusief de huidige explicite vermelding €6669 betaald, met gratis 1000km beurt,
totaal was het toen ± €6900.

Er staat dan tegenwoordig wel "expliciet" het volgende bij vermeld:

Prijzen zijn inclusief BTW, transport, handling, kenteken kosten, leges en tenaamstelling.

Ben benieuwd of verkopers zich dan ook aan dit bedrag houden?
Of komt daar dan nog een bijna volle tank aan benzine en een doosje bougie vonkjes overheen?


als het goed is komt er niks bij.
de nieuwe wet zegt duidelijk dat alle kosten bij de prijs benoemd dient te worden, zodat wat je daar ziet is wat je betaalt.
geen verborgen kosten meer.
als ze hier wel mee aankomen houden ze zich niet aan de huidige wet.
 
Vandaag de Kymco met zwarte kleur mogen bewonderen.

Stond op hoogte dus niet op kunnen gaan zitten, zelfs cocpit niet kunnen zien.

Technisch een mooie scoot, en op een afstand ook.
Van dichtbij, afwerking, plastiek en grove alu wielen toch wat minder, een beetje spijtig.
Terwijl de montage toch strak op mekaar past.

Daarom denk ik dat het een pré productie model is, want de 400 heeft dit niet. (om het een beetje proberen duidelijk te maken)
Maar dan hadden ze beter een bordje met de melding erbij gezet.

Hoop dat andere die hem in Brussel zien hun mening ook melden.

In Belgie 9500 euro.
 
Jammer dat hij op een verhoging stond en er niet op hebt kunnen zitten of aanraken.

Ik weet nog niet zo net of het een pré model is wat je daar hebt zien staan, dat van die wielen is wel wat vaag
De punten die je opnoemt zou zomaar de naakte waarheid kunnen zijn.
Ook wel een klein beetje herkenbaar (afwerking, plastiek) voor Kymco, en in negatieve zin goed mogelijk.

De NL. importeur is een andere als bij jullie dus misschien volgende maand een herkansing.
Ik was toch al van plan om er kritisch naar te gaan kijken, maar (afwerking, plastiek) vindt ik verontrusten klinken, en zal ik mogelijk niet anders zien als jij.

De prijs is wel mooi bij jullie, hier wordt het gewoon makkelijk 750 euro duurder en dan kom je op of rond de 10.300 euro uit die ik eerder ook in mijn hoofd had voor NL.
Daar komt dan in NL. nog zo'n 250 euro aan transport, handling, kenteken kosten, leges en tenaamstelling bij.
En dan voor je het weet zit je op of rond de 10.500 euro.
Voor zo'n prijs is het als er min puntjes zijn haast niet meer "alle waarde naar zijn geld"
en zou je ook zo door kunnen stomen naar een iets duurdere fiets die helemaal tiptop is denk dan aan Yamaha, Honda.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
nou ik ben benieuwd hoe hij er in het echt uitziet,
want technische klinkt het geweldig.
ik zag vandaag wat filmpjes van de x adv honda met geluid en al op youtube.

tjonge zeg die is toch echt super mooie en strak afgewerkt.
en het geluid durf ik te beweren dat die het mooiste is in scooterland.
behalve dat ik het geluid van de kymco nog niet gehoord heb.
 
Dat is momenteel wel de bom ja die Honda hi hi.
Kymco kan het misschien wel helemaal voor elkaar hebben met dat laagste zwaartepunt wat ze opgeven en enkele andere motorische aspecten, en misschien valt het uiteindelijk allemaal nog wel mee met de afwerking... kwestie van wat langer geduld en aankijken, maar toch ook wel kritisch blijven.

De Belgisch,Luxemburg, Noord Franse prijs is natuurlijk op voorhand wel een opsteker *O*
 
Laatst bewerkt:
tja begrijp me niet verkeerd hoor ik vind die kymco ook super mooi'
en met die specificaties sta ik ook te popelen om hem in het echt te zien en te bereiden.
die honda vond ik zo op die plaatjes ook mooi en eerlijk gezegd de kymco net nog wat mooier.
maar toen ik de daadwerkelijke filmpjes op youtube zag van de honda in elke detail en de afwerking ervan en daarbij ook het geluid.
moet ik zeggen dat die echt een super mooie scooter is.
en deze honda heeft eindelijk de opbergvak onder het zadel die het verdient tegenover de integra.
kan niet wachten om ze beiden in levende lijve te zien de honda en de kymco.
die nieuwe tmax kan ik echt niet warm van worden.
eindelijk een mooie smoelende tmax 530 gooien ze alles weer om haha.
 
De Honda heeft idd weinig vermogen voor een 750.
Lange slag motor en laag Max toerental.Om zuinig te zijn.

Motor is afgeleid van de Honda jazz (auto).

De eindgebruiker wil hem dan weer sneller maken/tuning...

Kymco motor is een moderne motor, zie maar in de BMW 650,al 60 pk.
Is al 6 meer dan de Honda en nog steeds meer dan 100cc minder.
 
tja begrijp me niet verkeerd hoor ik vind die kymco ook super mooi'
en met die specificaties sta ik ook te popelen om hem in het echt te zien en te bereiden.
die honda vond ik zo op die plaatjes ook mooi en eerlijk gezegd de kymco net nog wat mooier.
maar toen ik de daadwerkelijke filmpjes op youtube zag van de honda in elke detail en de afwerking ervan en daarbij ook het geluid.
moet ik zeggen dat die echt een super mooie scooter is.
en deze honda heeft eindelijk de opbergvak onder het zadel die het verdient tegenover de integra.
kan niet wachten om ze beiden in levende lijve te zien de honda en de kymco.
die nieuwe tmax kan ik echt niet warm van worden.
eindelijk een mooie smoelende tmax 530 gooien ze alles weer om haha.
Ik heb zowel de Honda als de Kymco nooit horen lopen. Afgaand op de constructie van de krukas kan de Kymco die typische donkere roffel van een v-blok krijgen. Deze constructie is ook al besproken op pagina 7-8 van dit topic.

Zonder een heel verhaal op te hangen over de constructie is het een kwestie van smaak. Prefereer je een gillend hoogtoerig geluid of een donker zwaar geluid bij lagere toerentallen.

We gaan het horen...
 

ik heb die honda dus wel gehoord super mooi
vooruit dan maar hier de link kun je hem zelf ook horen.
laat maar weten wat je ervan vind.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan