virago 750 82 caferacer project

Wat wel opvalt is dat de voorste cilinder veel warmer wordt, en ook opvallend; bij inveren voorvork slaat de motor af, wanneer je iets gas houdt bij inveren begint ie in de uitlaat te knallen. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
 
full
hier een foto van de bougies, links van voorste cilinder, rechts van de achterste.
 
Wat wel opvalt is dat de voorste cilinder veel warmer wordt, en ook opvallend; bij inveren voorvork slaat de motor af, wanneer je iets gas houdt bij inveren begint ie in de uitlaat te knallen. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Lijkt wel op en slecht contact of draadbreuk wat je door het inveren verbreekt.
 
@Sander,

Wat ik zo bij andere TR1's of virago's lees (oa die van Lambik hier op het forum) zou 145 wel eens aardig kunnen kloppen. Sproeiers moeten inderdaad M5 zijn, maar sommige hebben spoed 0,7mm terwijl M5 standaard 0,8mm heeft... even opletten dus. En een ringetje M4 onder de naalden kan zeker geen kwaad. Mijn setje ruimers heb ik bij de toeleverancier voor gereedschap op het werk meebesteld (stahlwille €46,-- excl. BTW.) Mijn sproeiers zijn nu ongeveer 175, maar een fractie aan de rijke kant.

Ik heb een lambdametertje van Innovate... mijn type is al niet meer leverbaar zie ik. Maar gewoon de simpelste meter die wideband kan meten (van 10 tot 20 geloof ik). En ik heb van de motorzaak waar ik regelmatig kom te horen gekregen dat ik naar Lambda 12,5 moet toewerken. terwijl 14,7 theoretisch optimaal is. Mijn warrdes zijn nu 12,2 ofzo, dus goed genoeg voor nu.

Ik ga in het nieuwe jaar twee dellorto's opbouwen voor wat meer pit :-). Kijken wat dat gaat opleveren :P We gaan proberen om in mei een 4 uurs race in Duitsland te rijden, dus werk aan de winkel, er moeten nog dikkere remmen op, andere banden.... enz. enz. enz.

Later,

Loek
 
@ Loek, heb je topic doorgelezen, vakmanschap hoor👍🏻. Er gaat idd een boel tijd in zitten.

@kwajesaki; Denk overigens dat het afslaan bij inveren wel eens te maken kan hebben met de afstelling van de vlotterhoogte..... kleur van de bougies kan je idd nog niet veel mee, maar vond t verschil tussen beide cil al wel opmerkelijk😉
 
We gaan d'r binnenkort mee bezig.... Moet wel lukken dacht....Eerst weer even andere prioriteiten 😉
 
Tandwiel van t beruchte startsysteem.... Tandwiel wordt aangepast om t starten wat te verbeteren, Wordt een extra groef in gedraaid zodat er een extra circlip bij op past, nieuwe circlips en nieuwe veer besteld. Starten ging voor een virago al behoorlijk goed, maar dit lijkt me een zinvolle modificatie. Carburateurs inmiddels voorzien van grotere sproeiers en gasnaald iets gelift.
 
Tandwiel is voorzien van extra groef. Dit is het tandwiel dat in het vliegwiel slaat tijdens starten. Het idee van de extra circlip is dat het tandwiel beter wordt afgeremd, dus beter ingrijpt en sneller weer vrijkomt. Vervang beide clips voor nieuwe en ook de veer. Ben benieuwd of t een verbetering is.
 
Weer kleine vorderingen, aangepaste startkoppeling weer ingebouwd, carburateurs met aangepaste sproeierbezetting ook weer op de plek. Van de week nog even nieuwe olie op t blok en dan maar weer eens verder prutsen. Moet de kabelboom ook nog netjes isoleren, zoek nog naar materiaal wat ik daarvoor kan gebruiken. Gaat dan met name om de kabels die in het zicht liggen, wil ik geen krimpkous voor gebruiken.
 
Ben benieuwd naar het resultaat van het starten. Laat even weten hoe vlot het nu gaat.
Heb zelf ook een paar aanpassingen gedaan maar soms pakt het tandwiel geen grip en draait het gewoon rond.
 
Ben benieuwd naar het resultaat van het starten. Laat even weten hoe vlot het nu gaat.
Heb zelf ook een paar aanpassingen gedaan maar soms pakt het tandwiel geen grip en draait het gewoon rond.

Welke aanpassing heb jij gedaan? De mijne had af en toe ook dat euvel. Als deze aanpassing niet helpt wil ik de startmotor ook nog aanpakken, zoals op internet te vinden (drPeteVirago). Zodra ik meer weet post ik dat hier ff
 
Zijn best veel aanpassingen in omloop, die van eBay had ik nog niet gezien... Feit is wel dat t oorspronkelijke systeem gedoemd is tot mislukken😩
 
Afgelopen weekend een groot deel van de kabelboom geïsoleerd, met t materiaal wat in t linkje van willemheer staat, mooi spul! Ben alleen nog wat meer nodig.
Gisteren tank erop en gestart, aanpassing startkoppeling lijkt goed uit te pakken....
Stationair loopt hij goed, bij gas geven slaat hij af. Een van de twee benzinekranen hapert ook, pri stand nauwelijks benzine, dus die moet ook weer even los. Viel me ook op dat de voorste cilinder veel warmer wordt, misschien heeft t een met t ander te maken. Haal ook nog even nieuwe bougies, is dat ook 100% in orde...
 
Terug
Bovenaan Onderaan