optimate 4, 12 of 12,5 volt

Johan G

MF veteraan
5 feb 2012
7.174
3.684
Ik weet waar mijn huis woont.
OptiMate 4 Desulfating battery charger maintainer for 12 volt batteries. ... Choose 12.5V for sealed maintenance free batteries. Plug in to your battery fly lead.

Bovenstaande kwam ik tegen op het net , toen ik zocht of de optimate 4 ook voor "sealed type mf battery " geschikt zou zijn.

Nu ben ik niet zo technisch onderlegt , dus heb ik nog geen idee of de optimate voor gesloten mf accu's geschikt is en of ik dus iets moet veranderen op/aan de optimate 4.
( weet dat het kan door de plus en de min met elkaar te verbinden , maar welke stand is me nu onduidelijk).

Bij voorbaat dank.
 


Dank je voor je reactie. :t

Na het stuk gelezen te hebben en daarna de reacties ( ook die van Mechanism )zie ik dat de optimate niet echt veel onderdoet voor de c-tek.
Ik las dat de optimate dus ook met 16 volt laadt en dat schijnt voldoende te zijn.
Ik lees ook dat er met de optimate gesloten systemen geladen wordt , en dat was eigenlijk mijn vraag.
Dus hang ik de optimate er maar eens aan , veel fout kan er dus niet gaan.

Mocht de optimate ooit de geest geven , dan zal ik een c-tek in overweging nemen.
 
Ik heb ook al dik 9 jaar de optimate 4. Er is zelfs een faceliftversie, dat is mijn 2e optimate 4. De eerste doet het goed en de tweede ook. Stekkers erop en er in en klaar. Tot aan 2 groene lampjes er op laten (1 goene betekend de aan lamp andere betekend de "goed" groene lamp), zeg maar 2 dagen er op en je weet zeker dat hij klaar is met controle en laden. Dat doet hij sneller maar je moet m even meer tijd gunnen voor optimaal perfect resultaat.
Topding.
 
Ik heb ook al dik 9 jaar de optimate 4. Er is zelfs een faceliftversie, dat is mijn 2e optimate 4. De eerste doet het goed en de tweede ook. Stekkers erop en er in en klaar. Tot aan 2 groene lampjes er op laten (1 goene betekend de aan lamp andere betekend de "goed" groene lamp), zeg maar 2 dagen er op en je weet zeker dat hij klaar is met controle en laden. Dat doet hij sneller maar je moet m even meer tijd gunnen voor optimaal perfect resultaat.
Topding.

:t :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan