*** Het ZX9R topic - Deel 20 "Vooruit, nog ene dan!"***

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed bezig👍 hoeveel heeft ie eigenlijk gelopen de 9?
 
Nieuwe vraag O-)
Ik ben op zoek naar slangen klemmetjes. Niet die grote met een schroef maar die simpele kleine.
Ik kan echter niets vinden op ebay :?
Ook gezocht met 'hose clamp' en 'pipe clips' maar helaas.
Iemand nog tips?

Goed bezig👍 hoeveel heeft ie eigenlijk gelopen de 9?
Dank je. 22k (belachelijk weinig dus)
 
Nieuwe vraag O-)
Ik ben op zoek naar slangen klemmetjes. Niet die grote met een schroef maar die simpele kleine.
Ik kan echter niets vinden op ebay :?
Ook gezocht met 'hose clamp' en 'pipe clips' maar helaas.
Iemand nog tips?Dank je. 22k (belachelijk weinig dus)

Zo 22 pas das wel heel weinig, de mijne al bijna 45. Eerdaags breng ik hem ff weg voor een grote beurt, kost wat maarja zelf kan ik het ook niet helaas
 
Hier nog wat km standen probleemlooze kilometers voor dat ik hem crashste en ook toen liep het motertje nog als een naaimachine sterke moters die Niners
full
 
Zo jij heb goed je best gedaan, bijna een ton. Daar ben ik nog lang niet, vraag met vaak af in verre die km standen van de wat oudere zx9 wel kloppen??

Bij die van mij moeten de kleppen gecontroleerd worden en waarschijnlijk gesteld worden. Dus gelijk de hele motor ff laten checken, kost een paar cent maar dan kan die er weer ff tegen.
Moet er doorgaans veel gesteld worden bij 45000 wat is jullie ervaring?
 
Hier nog wat km standen probleemlooze kilometers voor dat ik hem crashste en ook toen liep het motertje nog als een naaimachine sterke moters die Niners[afbeelding]

Die van mij stond op 89.??? km, voordat ie geraust werd. Vanaf 22 dkm (2007) er allemaal zelf opgezet, veel ww-verkeer, allemaal heerlijke km's, nooit een probleem gehad.
 
Laatst bewerkt:
Zo jij heb goed je best gedaan, bijna een ton. Daar ben ik nog lang niet, vraag met vaak af in verre die km standen van de wat oudere zx9 wel kloppen??

Bij die van mij moeten de kleppen gecontroleerd worden en waarschijnlijk gesteld worden. Dus gelijk de hele motor ff laten checken, kost een paar cent maar dan kan die er weer ff tegen.
Moet er doorgaans veel gesteld worden bij 45000 wat is jullie ervaring?



Hangt er helemaal vanaf wanneer de laatste keer de kleppen gesteld zijn en dan nog kan het mee of tegen vallen. Officieel moet om de 12.000 km de klepspeling gecontroleerd worden.
Mijn niner heeft nu circa 45.000 km op de teller staan. Wij hebben de kleppen gesteld bij 39.000 km en toen moesten wij 10 kleppen opnieuw stellen. Daarna stond alles weer perfect.
Ik verwacht dit jaar ongeveer 5.000 km te rijden dus volgend jaar moeten wij de klepspeling weer controleren.

TIP: als je de klepspeling laat controleren laat dan meteen je carburateurs synchroniseren.
 
Hier nog wat km standen probleemlooze kilometers voor dat ik hem crashste en ook toen liep het motertje nog als een naaimachine sterke moters die Niners[afbeelding]

Dit jaar gaat het achtste jaar worden dat ik met mijn niner ga rijden. Tot nu toe heb ik weinig problemen gehad met mijn niner ( kromme remschijf, kapotte schakelaar bij koppelingshandel en een doorgebrande kabel van de dynamo ). Al met al niet veel in bijna 40.000 km, nietwaar ?
Ik heb geen flauw idee hoe lang ik deze motor nog zal rijden. Hij bevalt nog zeer goed.
Bovendien moet er ook budget zijn om een andere fiets te kopen. De auto van mijn vrouw is gesneuveld.....versnellingsbak kapot gedraaid, dus moet er nu eerst een andere auto komen.
 
:} :}
Mijn dank is groot.

Zo 22 pas das wel heel weinig, de mijne al bijna 45.
Yep, ik had zelf op mijn vorige 9 al iets van 33k gereden. En dan voornamelijk de eerste jaren.

Bij die van mij moeten de kleppen gecontroleerd worden en waarschijnlijk gesteld worden. Dus gelijk de hele motor ff laten checken, kost een paar cent maar dan kan die er weer ff tegen.
Moet er doorgaans veel gesteld worden bij 45000 wat is jullie ervaring?
Er zijn ook zaken die niet per zoveel km maar per zoveel jaar vervangen moeten worden. Zoals koelvloeistof, remvloeistof en voorvorkolie.

En een toertocht met ons op je niner ?
Wie weet ;)




Inmiddels de kleppen gesteld. Gelukkig had ik de klepstelplaatjes van mijn vorig 9 nog bewaard.





En dat idee van een tie-wrap vond ik echt geniaal, ik denk dat ik dat op een foto van Mayocity zag.

 
Zit toch behoorlijke slijtsporen op je nokkenas waar je lagerschalen overheen komen,vorige eigenaar ding misschien mishandeld terwijl die nog niet goed opgewarmt was
 
Hangt er helemaal vanaf wanneer de laatste keer de kleppen gesteld zijn en dan nog kan het mee of tegen vallen. Officieel moet om de 12.000 km de klepspeling gecontroleerd worden.
Mijn niner heeft nu circa 45.000 km op de teller staan. Wij hebben de kleppen gesteld bij 39.000 km en toen moesten wij 10 kleppen opnieuw stellen. Daarna stond alles weer perfect.
Ik verwacht dit jaar ongeveer 5.000 km te rijden dus volgend jaar moeten wij de klepspeling weer controleren.

TIP: als je de klepspeling laat controleren laat dan meteen je carburateurs synchroniseren.

Vanaf bouwjaar 2002 om de 24000 km ,hebben toen andere legeringen gebruikt de oudere om de 12000 km
 
Zo jij heb goed je best gedaan, bijna een ton. Daar ben ik nog lang niet, vraag met vaak af in verre die km standen van de wat oudere zx9 wel kloppen??

.
Moet er doorgaans veel gesteld worden bij 45000 wat is jullie ervaring?

Nee moet dan niet veel gesteld worden in het begin bij je eerste beurt wel omdat alles net is ingelopen bij 50000km hoefde ik mn kleppen al niet meer te stellen bleven gewoon langer goed omdat ze goed ingesleten waren,heb ze wel nog een paar x gecontroleerd maar stellen was niet nodig
 
Nee moet dan niet veel gesteld worden in het begin bij je eerste beurt wel omdat alles net is ingelopen bij 50000km hoefde ik mn kleppen al niet meer te stellen bleven gewoon langer goed omdat ze goed ingesleten waren,heb ze wel nog een paar x gecontroleerd maar stellen was niet nodig
oke dus als ik het goed begrijp is het blok dan pas goed ingereden😉
 
Ook weer verder met de Kawa:
Swingarm had slechte lak en veel corrosie. Dus schuren maar....
Boutje muurvast, al verhit en veel kruipolie.. Morgen maar weer proberen.
full
 
Zit toch behoorlijke slijtsporen op je nokkenas waar je lagerschalen overheen komen,vorige eigenaar ding misschien mishandeld terwijl die nog niet goed opgewarmt was
Ik denk zelf dat er niets aan de hand is.
Natuurlijk ik maak mij geen illusies; ik ben minimaal de vijfde eigenaar en ik heb vaak genoeg gezien hoe sommige hun koude motor in de toerenbegrenzer jagen :X

Maar ik denk dat het de lichtval is vanwege de sterke lamp. Als je er met je vingers over gaat voelt alles in ieder geval super glad.

Dit is trouwens een zelfde soort foto van (bijna) 10 jaar geleden, en ik was heeeel zuinig op de motor O-)



Volgens het officiële Kawasaki handwerkplaatsboek toch ook echt om de 12.000 km.......
:Y

En ook nog wat in de primer gezet:
[afbeelding]
Goed bezig.
Al zou ik het zelf niet verzonnen hebben om een claxon opnieuw te spuiten. ;)




Update, bling bling



Die kapjes van de KLEEN kreeg ik niet los. Net als zoveel dingen zat dit muurvast. Echt, deze motor heeft zeker 10 jaar geen onderhoud gehad.
 
Laatst bewerkt:
Hangt er helemaal vanaf wanneer de laatste keer de kleppen gesteld zijn en dan nog kan het mee of tegen vallen. Officieel moet om de 12.000 km de klepspeling gecontroleerd worden.
Mijn niner heeft nu circa 45.000 km op de teller staan. Wij hebben de kleppen gesteld bij 39.000 km en toen moesten wij 10 kleppen opnieuw stellen. Daarna stond alles weer perfect.
Ik verwacht dit jaar ongeveer 5.000 km te rijden dus volgend jaar moeten wij de klepspeling weer controleren.

TIP: als je de klepspeling laat controleren laat dan meteen je carburateurs synchroniseren.

Er gaat idd meer gebeuren zowel motorisch en ook de remmen etc. Hij moet idd ook afgesteld worden, er zat een Open sebering onder maar nu zit de originele pijp der weer op. Die Open demper maakte veel te veel herrie 😒
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan