Gas gas 450

maartuh1989

MF'er
18 dec 2012
238
0
Meteren
Hallo mede forum leden


Zelf heb ik een leuke gas gas fce 450 uit 2006 kunnen kopen. Nu wil ik naast het crossen hier ook mee lekker kunnen rijden als een supermotard. Echter, moet hiervoor een slipper clutch erin? Of kan dit met een normale koppeling?

Gr
 
Ik denk hem nodig te hebben om het motorblok te sparen, met het terugschakelen komt er veel kracht op de as van het tandwiel. Met zand/terrein ritten heb je hele andere krachten op de as dan met terugschakelen en een brede band op de straat. Het is niet voor niets lijkt met dat veel sm's met een slippert origineel uitgevoerd worden. vandaar de vraag Jaap43.

inderdaad patrickZ, een cusdrive in het achterwiel zou het probleem ook op kunnen lossen, enkel is dit niet mogelijk met een gespaakt wiel ben ik bang.
 
inderdaad patrickZ, een cusdrive in het achterwiel zou het probleem ook op kunnen lossen, enkel is dit niet mogelijk met een gespaakt wiel ben ik bang.


egt wel!

je kan deze gewoon bij Haan bestellen:
Cush-Drive-parts3.jpg
 
Genoeg gespaakt wielen met cushdrive erin hoor, dus dat moet niet zo een probleem zijn. Maar het lijkt me dat als je een beetje normaal rijd je het niet nodig zal hebben. Slipper clutch lijkt me ook niet nodig, wel leuk en makkelijker rijden.
 
Een slipper clutch is leuk, maar verlengt je bak leven niet echt. Een gedempte achternaaf (cush drive) zal je versnellingsbak wel een stuk langer in leven houden bij weggebruik; dus dat is wel aan te bevelen.

Aan de andere kant; er rijden ook heel veel SMs zonder gedempte naaf rond, dus het kan prima zonder.
 
Laatst bewerkt:
Een slipper clutch is leuk, maar verlengt je bak leven niet echt. Een gedempte achternaaf (cush drive) zal je versnellingsbak wel een stuk langer in leven houden bij weggebruik; dus dat is wel aan te bevelen.

Aan de andere kant; er rijden ook heel veel SMs zonder gedempte naaf rond, dus het kan prima zonder.
Dat licht eraan of je koppelingshuis voorzien is van een transmissiedemper.
 
:? Wat is dat nu voor een antwoord? "denk het niet" |(

@Ts op een detail tekening van de koppeling zou je dat wel moeten kunnen zien. Vaak zijn er veren of kunststof ringen in de achterkant van de korf verwerkt.
Dus op een site waar je originele onderdelen kunt bestellen zal wel zo'n opengewerkte tekening te vinden zijn.

Mijn KTM's (400 bj 2000, 450 bj 2007 en 525 bj 200?)hebben geen transmissie demper in de koppeling, ook heb ik geen cushdrive. Erg duur en een stuk zwaarder, toch rij ik al jaren SM en velen met mij, zonder slipperclutch, met deze KTM's. Mijn uitgaande as zal sneller slijten op deze manier.
Het kan zonder, maar een slipperclutch staat wel op mijn verlanglijst. ;)
 
Ik ging ervan uit dat GASGAS een meer hard-core merk is,
men heeft daar geen modellen (althans voor zover ik weet) als de XT600.. (gezapig)

daarom mijn voorzichtige uitspraak,
"ik denk het niet"

dat houdt nog een slag om de arm, omdat ik het merk verder niet ken, maar uitga van verwachting..
:X
 
Laatst bewerkt:
Dit type is gebouwd als een echte enduro fiets en is door de fabrikant geschikt gemaakt voor zowel gebruik op de openbare (asfalt/klinker enz) weg als mede ook voor in welke terrein soort dan ook.
Waarom zou er dan een slipperclutch oid in gezet moeten worden?

Wel is het zo omdat dit een echte wedstrijd motorfiets is dat deze aanzien meer, uitgebreider en vaker onderhoud zal moeten hebben als welke off/all road eigenlijk dus gewone straatfiets waar je af en toe een bospaadje oid mee kan pakken.

En als je als een mofo continu op straat gaat wheelyen enz dan gaat alles uiteindelijk kapot.
Maar goed dat heb je zelf in de hand (letterlijk)
 
Terug
Bovenaan Onderaan