Ben ik paranoide?

Status
Niet open voor verdere reacties.
't is een heel verhaal, maar je spreekt iets af en dat verloopt niet naar wens.
je moet zelf de knoop doorhakken of je hun het op deze manier laat doen , die je niet aanstaat, of zegt hoe je het wil hebben of de motor weer meeneemt.

de afgelopen maanden zal het niet storm gelopen denk ik, maar kan je nagaan wat voor tijd en ge emmer je zelf had gehad met al die figuren die wel willen kopen maar het uiteindelijk niet doen.

waarom je een motorzaak op zoek laat gaan naar een ander motor snap ik niks van, oftewel dat begrijp ik niet.
 
Stel je eisen: b.v. volgende week .....dag niet verkocht, kom ik hem terug halen, je kunt dan zelfs zeggen ik heb besloten de motor zelf te houden.
Volledig mee eens, alhoewel mosterd na de maaltijd als ik het verhaal van TS goed begrijp: er is aanbetaald... en aanbetaling = verkocht, normaliter.

Is er bewijs van die aanbetaling? Een koopcontract? Een contract met voorwaarden m.b.t. verkoop in consignatie?

Als niet, en je vertrouwd het niet, dan zou ik de motor subiet ophalen. Zelf proberen te verkopen, of als dat geen optie is (?) een serieuze motorzaak zoeken die de motor in consignatie neemt.

Voor het overige:

- Ja, het is mogelijk om te weten wanneer je kunt afrijden, afhankelijk van de rijschool. Of je dan ook slaagt, tja...
- Waarom iemand een aanbetaling doet om over 6 maanden een motor op te halen weet ik niet, maar het komt voor, en is soms zelfs regel ook. Want: als je een nieuwe motor koopt moet je t.t.v. de bestelling óók aanbetalen, soms het hele aankoopbedrag, en dan mag je afwachten wanneer de fabriek levert. Kan soms ook maaaaanden duren.
 
Laatst bewerkt:
Voor iemand met een Cosa Nostra avatar ben je niet zo daadkrachtig als ik had verwacht :X
 
Mijn motor staat al een aantal maanden te koop bij een motorzaak...
In die tijd zijn er al een aantal dingen gebeurt waar ik een beetje raar gevoel van in me maag krijg.
O.a dat er niet geadverteerd word met mijn motor,en dat er (volgens de motorzaak) al diverse serieuze kopers zijn geweest maar dat het elke keer toch weer niet doorgaat.
Een aantal weken geleden langs geweest en dan staat me motor achter in de zaak tussen de "winterstalling" zonder te koop bordje erop!
Als ik dan vraag hoe of wat krijg ik weer te horen dat er een serieuze koper is..."ja is al zo goed als rond"
Maar dan uiteindelijk toch weer niet doorgegaan.


Diezelfde motorzaak zou voor mij ook opzoek gaan naar een andere motor...
Daar hoor ik ook niks van, en elke keer als ik een motor doorstuur waar ik interesse in heb krijg ik te horen,neeeee daar moet je niks kopen dat zijn schade motoren,en bij de volgende motor die ik doorstuur is het weer neeee moet je niet doen daar draaien ze kilometer standen terug...
Maakt niet uit waar ik mee kom er mankeert altijd wel wat aan.

Nu is mijn geduld dus aardig op,en nadat duidelijk gemaakt te hebben is het weer in 1 keer,nee ik heb nu een koper...das zo goed als rond die komt van de week langs om een aanbetaling te doen en het papierwerk in orde te maken...
Dat heeft ondertussen ook 4 weken geduurd,want elke keer werd de afspraak omgezet ivm 1 of andere smoes.
Maar volgens de laatste berichten zou er 500 aanbetaald zijn,alleen moet het papierwerk nog in orde gemaakt worden |(
Om het verhaal nog even vager te maken...de "koper"heeft pas eind Maart zijn examen...
Nou vraag ik me af....kan je in december al weten dat je in Maart af moet rijden?
En, wie koopt en doet er nou al een aanbetaling van 500 zes maanden voordat je af mag rijden?
Ook het verhaal dat diegene langs zou komen om een aanbetaling te doen en om het papierwerk in orde te maken, 6 keer verzet word, en dat er dan uiteindelijk wel een aanbetaling is gedaan maar nog niet het papierwerk?!

Word er nou een loopje met me genomen of ben ik gewoon een beetje paranoide?

Welk (verborgen) belang zou de motorzaak kunnen hebben?
 
Als Betteridge's wet over krantenkoppen ook geldt voor de titels van de onderwerpen op MF ("Ben ik paranoide?"), dan is het antwoord NEE. :+

Of om één van mijn favoriete schrijvers te citeren: Als er een verschil is tussen woorden en daden, geloof dan de daden.

Afgaand op de door jou beschreven daden (en/of gebrek daaraan) van de motorzaak wil men met en/of voor jou geen zaken doen. Dan wordt het hoog tijd dat jij met de voeten gaat stemmen, dus met je hele hebben en houden die motorzaak verlaat en er nooit meer terugkeert.
 
Die motorzaak wil gewoon dat je bij hun een andere koopt.
Hoeveel commissie krijgen ze als ze jouw motor verkopen?
 
Het is deze maanden natuurlijk wel een slappe tijd voor verkoop van de motor.
Toch lijkt het hele verhaal een beetje op: Pappen en Nathouden!!

Als het dan toch een 'kennis' van je is kan die ook een mogelijk reële gegadigde gewoon naar jou doorsturen. Desnoods spreek je een vergoeding met hem af voor ondersteuning als motor door zijn toedoen wordt verkocht. Ondertussen kan je ook zelf actie nemen tot verkoop.
Belangrijk is om zelf de touwtjes in handen te gaan nemen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor staat al een aantal maanden te koop bij een motorzaak...
In die tijd zijn er al een aantal dingen gebeurt waar ik een beetje raar gevoel van in me maag krijg.
O.a dat er niet geadverteerd word met mijn motor,en dat er (volgens de motorzaak) al diverse serieuze kopers zijn geweest maar dat het elke keer toch weer niet doorgaat.
Een aantal weken geleden langs geweest en dan staat me motor achter in de zaak tussen de "winterstalling" zonder te koop bordje erop!
Als ik dan vraag hoe of wat krijg ik weer te horen dat er een serieuze koper is..."ja is al zo goed als rond"
Maar dan uiteindelijk toch weer niet doorgegaan.


Diezelfde motorzaak zou voor mij ook opzoek gaan naar een andere motor...
Daar hoor ik ook niks van, en elke keer als ik een motor doorstuur waar ik interesse in heb krijg ik te horen,neeeee daar moet je niks kopen dat zijn schade motoren,en bij de volgende motor die ik doorstuur is het weer neeee moet je niet doen daar draaien ze kilometer standen terug...
Maakt niet uit waar ik mee kom er mankeert altijd wel wat aan.

Nu is mijn geduld dus aardig op,en nadat duidelijk gemaakt te hebben is het weer in 1 keer,nee ik heb nu een koper...das zo goed als rond die komt van de week langs om een aanbetaling te doen en het papierwerk in orde te maken...
Dat heeft ondertussen ook 4 weken geduurd,want elke keer werd de afspraak omgezet ivm 1 of andere smoes.
Maar volgens de laatste berichten zou er 500 aanbetaald zijn,alleen moet het papierwerk nog in orde gemaakt worden |(
Om het verhaal nog even vager te maken...de "koper"heeft pas eind Maart zijn examen...
Nou vraag ik me af....kan je in december al weten dat je in Maart af moet rijden?
En, wie koopt en doet er nou al een aanbetaling van 500 zes maanden voordat je af mag rijden?
Ook het verhaal dat diegene langs zou komen om een aanbetaling te doen en om het papierwerk in orde te maken, 6 keer verzet word, en dat er dan uiteindelijk wel een aanbetaling is gedaan maar nog niet het papierwerk?!

Word er nou een loopje met me genomen of ben ik gewoon een beetje paranoide?

En niet eens op provisie basis ? Waarom zou hij iemand jouw motor verkopen als hij diegene er ook een van zichzelf kan verkopen ?


Maar goed, wij lezen wat feitjes die je noteert, jij ziet en spreekt die kerel en kan dus veel beter inschatten wat je zou moeten doen.

Maakt het ook wat uit als er hier 10 roepen dat je m weer op moet halen en 9 anderen zeggen dat het gewoon niet het seizoen is en je geduld moet hebben ?

Ik zou m weer ophalen. Ik verkoop namelijk niets als t om motoren gaat hou ik alles... allemaal voor mij *O*
 
1 Doe niet moeilijk. Gooi de moto zelf even op marktplaats, wel in het Motoren rubriek. Onzin biedingen of mails gewoon niet reageren.

2 Wil je de motor snel weg, ga langs een aantal motorzaken en vraag wat ze willen neerleggen voor jou motor. Meestal bieden ze vrij weinig i.v.m met eigen winst. Dus liever zelf verkopen aan particulier.

3 Zoek daarna ZELF je motor. Op marktplaats of een dealer. Neem iemand mee met een beetje verstand van motoren.

OF Ga naar een dealer en ruil je motor in voor een motor die je aanspreekt (waarschijnlijk met bijbetaling van jou kant als je nieuwer motor zoekt uiteraard)

Opties genoeg. Wil je je motor verkopen, zorg dan dat je zelf ook wat moeite doet.. :Z
 
1 Doe niet moeilijk. Gooi de moto zelf even op marktplaats, wel in het Motoren rubriek. Onzin biedingen of mails gewoon niet reageren.

2 Wil je de motor snel weg, ga langs een aantal motorzaken en vraag wat ze willen neerleggen voor jou motor. Meestal bieden ze vrij weinig i.v.m met eigen winst. Dus liever zelf verkopen aan particulier.

3 Zoek daarna ZELF je motor. Op marktplaats of een dealer. Neem iemand mee met een beetje verstand van motoren.

OF Ga naar een dealer en ruil je motor in voor een motor die je aanspreekt (waarschijnlijk met bijbetaling van jou kant als je nieuwer motor zoekt uiteraard)

Opties genoeg. Wil je je motor verkopen, zorg dan dat je zelf ook wat moeite doet.. :Z

Zonder zo'n denigrerende :Z snapt topic starter ook wel wat je bedoeld hoor.
 
En niet eens op provisie basis ? Waarom zou hij iemand jouw motor verkopen als hij diegene er ook een van zichzelf kan verkopen ?


Maar goed, wij lezen wat feitjes die je noteert, jij ziet en spreekt die kerel en kan dus veel beter inschatten wat je zou moeten doen.

Maakt het ook wat uit als er hier 10 roepen dat je m weer op moet halen en 9 anderen zeggen dat het gewoon niet het seizoen is en je geduld moet hebben ?

Ik zou m weer ophalen. Ik verkoop namelijk niets als t om motoren gaat hou ik alles... allemaal voor mij *O*

En` over hoeveel hebben we het dan ? 200 / 250 stuks ? ;)
 
Maar hoezo is je geduld op? Een motor is nu eenmaal geen ijsje op een warme zomerdag die je gegarandeerd binnen een paar minuten verkoopt... mijn ex heb ik afgelopen zomer ingeruild, en zie ik ook nog steeds op de site van motoport staan, dus ja...?
Gewoon lekker chillen, EN zelf gewoon een fijn motortje zoeken. Komt allemaal goed.
 
Ik zou het hele verhaal dat je hier neer hebt gepend net zo vertellen aan de betreffende motorzaak (belangrijk: zonder een beschuldigende toon) en om een eerlijk antwoord vragen. Afhankelijk van de motor, de staat, het seizoen, de vraagprijs, etc. hoeft het niet gek te zijn dat een motor een paar maanden te koop staat voor hij wordt verkocht. Hetzelfde geldt voor de aankoop van de nieuwe motor. Afhankelijk van jouw eisenpakket kan het even duren voordat de juiste motor voorbij komt.

Als jij denkt dat het jou sneller lukt, bijv. door te adverteren en te zoeken op internet, dan houdt niemand je tegen, toch?

Wat is precies de constructie die je hebt afgesproken? Waarom kies je ervoor om de motor zo te verkopen?
 
Direct ophalen en als dat een kennis is, gelijk de zgn 'vriendschap' beeindigen. Laat je toch niet bezeiken met vage smoesjes! Dit soort mensen zijn niet oprecht. De motor handel barst eind april/ mei weer los en ben jij jouw motor snel kwijt
 
Speurders en facebook werken m.i. ook niet om een motor (of auto) te verkopen, ook motorshopper bleven reacties uit. Marktplaats werkt het beste, kost paar tientjes maar altijd binnen maand alles weten te verkopen.

Als er geen motivatie is voor de verkoper (lees: een vergoeding), waarom zou hij dan zijn best doen om jouw motor te verkopen, toch zeker als hij zelf soortgelijke motoren te koop heeft staan waar hij wel iets aan verdient.
 
Thanx voor alle reacties,maar wonder boven wonder blijkt de motor echt verkocht te zijn!
Misschien ben ik toch wat ongeduldig geweest en na een hoop vage smoezen en afspraken die 6 x verzet zijn misschien wat te overhaast van het verkeerde uitgegaan.
Al met al een Happy End.
 
Ik was persoonlijk liever opgezadeld met een onverkoopbare motor dan met de diagnose paranoia :+

Gefeliciteerd met de verkoop, nu op zoek naar een andere :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan