stroeflopende gaskabels na vervanging stuur

Spykes

MF veteraan
9 feb 2003
7.706
86
Tilburg
Ik heb vandaag mijn originele stuur terug geplaatst op mijn Honda CB600S. Bij aankoop zat er een iets breder SBK stuur op maar omdat ik een vrij smalle poort heb, heb ik nu het origineel terug gezet.

Nu draait het gas echter erg stroef en voorheen juist heel soepel en sprong hij netjes terug bij los laten. De kabels lopen op dezelfde manier, daar is niets aan gebeurt, het stuur is alleen iets smaller.

Hoe kan ik dit oplossen? Kan ik ergens de gaskabels afstellen of zit dit in het handvatdeel?
 
Bij mij was mijn stuurgewicht de boosdoener, liep net tegen mijn handvat aan (bijna niet zichtbaar, wel merkbaar). Minimaal stukje van mijn handvat gehaald (het rubber), probleem opgelost :Y.

Heb ik ook nog aan gedacht maar zonder stuurgewichten was het nog steeds.

Misschien dat de vorige eigenaar toch een iets langere gaskabel heeft gebruikt. Ik heb nu het sbk stuur weer terug gezet. Zit eigenlijk ook fijner alleen minder praktisch bij de poort
 
Liggen de gaskabels wel netjes in de gootjes van het handvat en/of houder? Als de kabels aan de buitenkant goed lopen, en de oorzaak is niet de buis van het handvat die klemt, dan blijft er weinig over verder. Zeker omdat je zegt dat als je de schroefjes van de klem iets losdraai hij wel soepel gaat.
 
Laatst bewerkt:
Liggen de gaskabels wel netjes in de gootjes van het handvat en/of houder? Als de kabels aan de buitenkant goed lopen, en de oorzaak is niet de buis van het handvat die klemt, dan blijft er weinig over verder. Zeker omdat je zegt dat als je de schroefjes van de klem iets losdraai hij wel soepel gaat.

Ik heb niet gezegd dat hij soepel draait als ik hem iets Los draai :?

Ik heb hem er helemaal afgehaald en ter hoogte van het stuur gehouden en toen draaide hij soepel. Nadeel is alleen dat ik hem nooit precies stil houdt net als wanneer hij aan het stuur zit.

De kabel lagen wel netjes in de houder overigens
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet gezegd dat hij soepel draait als ik hem iets Los draai :?

Ik heb hem er helemaal afgehaald en ter hoogte van het stuur gehouden en toen draaide hij soepel. Nadeel is alleen dat ik hem nooit precies stil houdt net als wanneer hij aan het stuur zit.

De kabel lagen wel netjes in de houder overigens

Mijn fout, ik begreep je reactie verkeerd.

Nou, net bezig geweest. Van alles geprobeerd maar krijg het niet werkend. Lijkt echt in het handvat te zitten maar met het originele stuur loopt hij echt te stroef. Als ik hem Los maak er ter hoogte van het stuur vast houdt draait hij wel soepel.

Heb nu het sbk stuur terug gezet en draait nu weer prima, heel vaag.

Wat als je het handvat even loshaalt uit de houder (gaskabels er af), en alleen het losse handvat even op het originele stuur schuift. Draait ie dan wel soepel?
 
Laatst bewerkt:
Mijn fout, ik begreep je reactie verkeerd.Wat als je het handvat even loshaalt uit de houder (gaskabels er af), en alleen het losse handvat even op het originele stuur schuift. Draait ie dan wel soepel?

Ik heb het originele stuur helemaal schoon gemaakt/geboend en ook nog wd40 op gespoten maar geen resultaat. Ik vermoed toch dat de gaskabel dan een te scherpe hoek maakt Hoewel dit op het oog niet zo lijkt
 
Ik heb het originele stuur helemaal schoon gemaakt/geboend en ook nog wd40 op gespoten maar geen resultaat. Ik vermoed toch dat de gaskabel dan een te scherpe hoek maakt Hoewel dit op het oog niet zo lijkt

Ja snap ik, maar om even over te gaan van vermoedens naar zekerheden, schuif die losse gasbuis zonder kabels e.d. Eens over het stuur wat je wil monteren. Om uit te sluiten dat het aan het contact tussen stuurbuis en gashendel ligt. Als je dat uitsluit kan je pas stellen dat het aan de gaskabels ligt.
 
En wat te denken van de kabels te smeren en ook die veer die tussen de carbs zit (om de boel dicht te trekken) van wat olie te voorzien?


Een handvol foto's geven ongetwijfeld wat meer duidelijkheid voor iedereen die hier meeleest trouwens.
 
Ik heb inmiddels het SBK weer terug gemonteerd. Het heeft denk toch met de bocht van de gaskabels te maken maar ik was er klaar mee. Kijk wel weer een keer als het beter weer is, de motor staat buiten gestald en na 10 minuten zijn mijn vingers al bevroren |(

Bedankt voor de hulp in ieder geval!
 
Toch nog even off-topic: Aircooled74, ik wil je mijn excuses maken. Ook al ben ik het niet met je eens, dat mag nog geen reden zijn om je te beledigen. Sorry.


Dit zouden meer mensen moeten doen ! !

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan