Yamaha BT 1100 Project

ben nog aan het uitvogelen welk type spatbord ik wil hebben. een aanhangwagen of een gemodificeerd voorspadbord. is lastig want de eerste tijd blijf ik rijden met een motor band. als deze vervangen moet worden komt er een autoband op. we gaan het mee maken
 
ja was een beste klus. de basis is een industrie hekje. eigenlijk twee. met 3m hydrauliek pijp. je moet weten dat ik geen lasser ben en eigenlijk ook geen constructie werker. maar je kunt je mooi vermaken met een kilo of 50 oud ijzer😂 nu nog voorzien van een bodem.

maar je hebt er wel aanleg voor :Y
 
hier een fototje van mijn stoeltje. Let niet op de zooi in de garage. dat is gelijk de rede dat het nu niet zo snel gaat met het span.
full
 
het zijn de delen van een velorex 562 span met een zelfgemaakte ombouw. nu nog de bodem vastmaken en gaan prutsen met een spatbord. kan iemand mij vertellen welke maat spatbord een beetje oogt. Ik wil een boottrailer spatbord gebruiken voor mijn 17"zijspan wiel. maar die spatborden zijn maar tot 14"/15" te krijgen. het spatbord gaat mee veren. al vast bedankt
 
Een 15"spatbord kan makkelijk op een 17" wiel als deze mee gaat veren. De spatborden zijn toch ruim bemeten. Kijk maar eens op de aanhangwagen site's, daar staan de maten vaak er bij.
 
Ik denk dat ik een 13 inch aanhanger spatbord op mijn 15 inch wielen heb.
Ik ben gewoon met mijn wiel naar de winkel gegaan en heb gekeken wat het beste past.
 
Ik rijd ook meestal even met t span langs de aanhangerboer en pas daar een aantal verschillende en kies dan de best passende. Wat niet altijd meevalt... Op het 17" wiel naast de uralbak van janenjoep paste die heel mooi, maar op de 15" die naast mijn oude velorex zat is t mij niet gelukt om voor haakie een netjes passende te vinden, dus toen heb ik de ducktail gebruikt
 
ja passen zou ik ook willen doen maar ikken zo snel geen aanhanger(boer) in de buurt van tiel. het 15" boottrailer spatbord bij trailerplus ziet er met de maten goed uit voor een euro of 25
 
Hier in de buurt liggen die spatborden gewoon bij de automaterialen bedrijven. De stalen variant dan.
 
ben er zelf heel tevreden over. het spatbord en lampen zijn in bestelling. nu nog een kleurtje aanbrengen en dan gaaaaan...
full
 
en nu een kleurtje er op, grijs niet echt een heel opvallende kleur maar het kleed goed af. haha
full
 
maandag komt het spatbord binnen.dan kunnen de lampies er op en dan hangen we hem maar eens aan de motor
full
 
ik kon het niet laten. de eerste 50km zit er op. ging zeer goed. achter onder de motor heb ik niet veel speling meer over maar dat is alleen lastig als ik de stoep op moet of zo.
full
 
noemen ze dat zo... :P komt gewoon een stoeltje op. maar deze heeft nog een laagje verf nodig. het was te mooi weer,onder de noemer proef rijden :+ ;)
 
Flatbeds wordt de nieuwste trend idd!

Ziet er gaaf uit als combi. Lekker compact
 
ik ben er blij mee. weet ook nog niet zeker of ik de aanpassingen ga aanbrengen aan de voorvork. hij is goed te besturen nu. is een ligte combi geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan