eigenbouw Markus 01

Dank je, zelf ook wel blij mee.
De aprilia blue marlin proto (google) heeft het strakker opgelost maar die heeft nooit rond gereden.
Benieuwd hoe je dat gaat oplossen.
 
Zijn er nog vorderingen ??

....weinig :/

Wel heb ik de standaard radiateurs aan mekaar gelast.
En de ophangpunten verplaatst en een aansluiting verdraaid.
Nu past ie er mooi op zonder te ver buiten het frame te komen.

full
 
De radiator is gedeeld bij een rsv om de uitlaatbocht wat ruimte te geven in het midden, grappig dat jij dat wel passend krijgt.
 
Ben benieuwd naar een update!

Heb je in de bussen van de motorbevestiging ook schroefdraad gemaakt net als bij het orginele frame?
 
Ben benieuwd naar een update!

Heb je in de bussen van de motorbevestiging ook schroefdraad gemaakt net als bij het orginele frame?

Jazeker, als je op de vorige pagina goed naar de plaatjes kijkt kun je het zien.
Mooi systeem zo hoef je niet met losse busjes te werken.
 
De radiateur is inmiddels ook passend op de motor gemaakt. De uitlaat bocht zit er nog mooi achter.
En er is volgens mij nog genoeg ruimte tussen de band en de radiateur.

full



Nu ligt alles weer uit mekaar om het frame compleet af te lassen. Ook nog even alle tekeningen in orde maken. Dan maar is een afspraak maken bij de RDW om het frame te laten keuren. Als er iemand ervaring heeft met de RDW en een zelfbouwframe, alle tips zijn welkom!

full
 
Laatst bewerkt:
Wellicht kan je wat info mbt RDW keuringen vragen bij JerryT, die heeft zat van dat soort frames gebouwd. Vind 'm iig erg strak :9~
 
Dit ziet er zo gelikt uit,denk dat ze bij de RDW er zo een nummer inslaan. :)
 
Ik heb wel redelijk uitgebreid contact gehad met de rdw over het keuren van een frame.... maar echte ervaring over de gang van zaken niet. De persoon die ik gesproken en gemaild heb adviseerde veel foto's mee te brengen met het blok erin. Ook alvast de eigendomspapieren van het blok meebrengen. Op de tekening moeten de hoofdmaten staan, gebruikte materiaal en ook lasvoorschriften... dat was vroeger niet hetgeval blijkbaar. Je tekening mag gewoon met de hand gemaakt worden. Maar ik denk dat een nette afgedrukte CAD tekening wel blije gezichten oplevert.
zeker als je kan laten zien dat de geometrie weinig of niet verschilt van de motorfiets waar het blok uitkomt ben je snel klaar gok ik. Of de achterbrug ook mee moet is een beetje onduidelijk, tenminste in mijn geval. Verder alvast bellen met die lui of alvast mailen scheelt verassingen.

Succes!

Mag geen problemen geven met zo'n frame

Later,

Loek
 
Bij hard remmen buigt de vork ook nog een paar cm(!) door.
idd doppen eraf en als je nog die paar cm overhoudt is het goed.
 
Bij hard remmen buigt de vork ook nog een paar cm(!) door.
idd doppen eraf en als je nog die paar cm overhoudt is het goed.

Ik weet het. Heb ooit een stuk gelezen over ducati (motogp). Die hebben getest met buitenpoten gemaakt van carbon, om het buigen tijdens het remmen te verminderen. Helaas werkte het niet omdat de voorpoten te weinig flex hadden.
 
Even een kleine update.

De motor is volledig opgebouwd. De velgen zijn gepoedercoat en voorzien van een nieuw setje rubber.

full


full


De motor is klaar voor het keuren.
Dat zal alleen nog wel een tijdje duren, want op 1-1-2017 ben ik vader geworden van een dochter! *O*
en die gaat nu even voor alles ;)

wordt vervolgd!
 
Vakwerk maar zeker jammer dat je het door die plasticzooi niet meer ziet😬
 
~
Zoals beloofd...

De planning is om eerst het frame gereed te maken zodat deze gekeurd kan worden zodat ik een framenummer krijg.
Dan ga ik de motor opbouwen met zoveel mogelijk standaard onderdelen zodat de motor in Lelystad getest en gekeurd kan worden en ik een eigenbouw-kenteken erop krijg.
Daarna ga ik m`n eigen subframe, tank, uitlaten.. enz. maken.

Denk dat de meeste hier overheen gelezen hebben. De plastic zooi gaat er dus nog allemaal af. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan