Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmorgen iets van -4, en ik merkte dat boven de 120 km per uur het "wauw"-effect bij het opendraaien van het gas er niet meer was. Dus de snelheid ging nog wel omhoog, maar laaaangzaam. Onder de 120 was alles als vanouds.
 
Vandaag was het iets frisser, natuurlijk was ik benieuwd hoe de motor zich zou gedragen. Het is niet zozeer spannend maar wel nieuw, het is mijn eerste elektrische motorfiets en ik rijd er voor het eerst mee bij vorst.
Als ie al meer lading gebruikt is dat nauwelijks merkbaar, ik heb toch stevig gereden en gewoon 14% lading gebruikt, vrijwel net als toen het 20 graden warmer was.

De batterij was koud, hij gaf 8ºC aan maar hij warmt heel snel op. Je hoeft er niets om te laten, kunt gewoon rijden.
De batterij zit helemaal ingepakt, heeft geen koeling of wat dan ook maar hij koelt toch wel snel af. Je ziet de batterijtemperatuur iets naijlen maar omhoog én omlaag meegaan met de gevraagde prestaties, natuurlijk afhankelijk van de buitentemperatuur.
Er lopen stevige stromen, de regelaar van de Zero S kan 420 Ampère aan, de SR 660 Ampère. Niet zo raar dat een batterij opwarmt, wél dat ie zo snel afkoelt.

Zojuist de ultra lange weg naar huis genomen, lekker langs de dijkjes getoerd in de zon, de wegen zijn grotendeels droog, het is prachtig weer.

Toen ik de motor op contact zette gaf ie heel even de oranje temperatuuraanduiding, het ledje onder de display; ik dacht dat het met de temperatuur van de batterij te maken zou hebben maar na stilzetten gaf ie dezelfde aanduiding nog een keer, toen was de batterij echt niet koud meer.
De indicatie heb ik opgezocht maar is niet spannend; hij is voor zowel de batterij, de regelaar als voor de motor. Blijkbaar is ie vanwege de temperatuur waakzaam en dat geeft ie dan aan. Als ie echt gaat knipperen betekent het dat de power geknepen wordt, of je dat al dan niet ook merkt ligt natuurlijk aan je rijstijl. Zelf heb ik dat knipperen nog nooit gezien.
 
Laatst bewerkt:
En daar komt dan de vraag.....

Motoport (die afgebrand is) gaat vanaf aankomende week de motoren die er te show stonden weg doen, met extra korting.

Wat zou eventuele rook of water kunnen hebben betekend voor de Zero's die daar stonden?

Ik hoop op een Zero in mijn prijsklasse, maar dan moeten er niet al te veel risico's aan zitten ;)
 
Die is inderdaad mooi goedkoop nu. Qua uitverkoop is het waarschijnlijk een verzekeringskwestie, de motoren zullen technisch heus wel in orde zijn.
 
Tsjah waar wil je hem voor gaan gebruiken? De DS wordt eigenlijk met noppenbanden geleverd en ik kan je zeggen dat ze het ruim niet slecht doen in het bos.
 
Ik krijg de indruk dat het hier helemaal niet gaat om echte schadegevallen, eerder om een opruimings uitverkoop.

Ze zullen bij Motoport zélf vast ook geen twijfelachtige spullen aanbieden, dat is meer iets voor een schimmige opkoper.

Gaat het je om deze ? Zero DS ZF 11.4 2014.

Idd spullen zullen gewoon goed zijn, maar die prijzen zijn niet echt acties, de brand is meer een excuus om van al hun zooi af te komen, service is wel echt k*t daar ze wilde me niet een helpen toen ik kwam kijken en een proefrit wilde maken.
 
Tsjah waar wil je hem voor gaan gebruiken? De DS wordt eigenlijk met noppenbanden geleverd en ik kan je zeggen dat ze het ruim niet slecht doen in het bos.

Vind de FX en FXS sowieso een stuk lekkerder rijden :]
De FXS zelf is door de subtiele aanpassingen ook goed om van de dijkjes en dergelijke te kunnen genieten.
 
Ik zal het door de vingers zien :P Aangezien je toch vlak bij Apeldoorn woont, dit is wel een handige accessoire die daar gemaakt wordt.

Beste Erasmos

Mooie accessoire!!!
Of kun jij regelen dat ze onderstaande kabel maken?
1300 watt via de C13 stekker en 2000 watt via de Quick Charger connector.
Lijkt mij ideaal

Laadkabel-WB.jpg
 
Laatst bewerkt:
.....Hey Skidz, dat zie jij helemaal goed, lijkt wel of de tijd bijna stil staat, nog maar 57 nachtjes slapen :P ....

Goed moment om op vakantie te gaan, dan heb je er lang wat aan. :P

Maar het is wel het behoud van de motor dat je hem straks pas krijgt als het zout van de weg is.

Zojuist heb ik mijn motor maar weer eens afgespoten en afgesopt, hij zag er niet meer uit met al dat vuil en zout op de weg.
Het achterlicht moet je eigenlijk voor elke rit schoonmaken, dat ding vangt echt alles op.
 
Polaris Victory= Brammo
Volgens mij is Victory vooral een merknaam waaronder Polaris cruisers op de markt brengt. Ik kan mij voorstellen dat dit een beetje overbodig is geworden gezien Indian ook bij Polaris is gehuisvest. Kan dus best zijn dat ze de elektrische motoren onder een andere merknaam alsnog voortzetten. Laten we 't hopen.
 
maar brammo maakt al een tijdje geen motor meer zelf ze maken alleen de techniek nog die door anderen gekocht en gebruikt kan worden. er staat ook nergens op de site van brammo dat ze onderdeel zijn van victorie of polaris.
 
Brammo is vrees ik alleen voor de patenten gekocht...

Dat gaat niet werken bij de Zero. omdat die bruine plug gelijkstroom is en die andere wissel
Dat dus. Wat wel kan is een plug maken zodat je een externe lader en je boordlader tegelijk aan de paal kan hangen.
 
Laatst bewerkt:
Goed moment om op vakantie te gaan, dan heb je er lang wat aan. :P

Maar het is wel het behoud van de motor dat je hem straks pas krijgt als het zout van de weg is.

Zojuist heb ik mijn motor maar weer eens afgespoten en afgesopt, hij zag er niet meer uit met al dat vuil en zout op de weg.
Het achterlicht moet je eigenlijk voor elke rit schoonmaken, dat ding vangt echt alles op.

Is dat een beetje te doen dat schoonmaken?
En hoe gaat dat met de motor?
Lijkt mij een crime met al die koelribben?
En spuit je de boel nog in met een één of ander goedje?
 
Laatst bewerkt:
Concurrentie (voor groene energie)
Inmiddels bestaat een derde van de gas- en olieproductie in de Verenigde Staten uit schalie. En is de grootverbruiker niet alleen zo goed als energie-onafhankelijk geworden, het land is nu zelfs exporteur van energie. Opec, de organisatie van (overige) olie-exporterende landen, houdt de olieprijs op de wereldmarkt zo laag mogelijk, om de Amerikaanse productie de wind uit de zeilen te nemen. Maar vooralsnog krijgen de olielanden de schaliecowboys niet op de knieën.

Peak oil theorie bij het oud vuil
Hoe zet deze controversiële innovatie de wereld van de energie op z'n kop? Want dit nieuwe aanbod aan goedkope energie biedt ons in feite meer tijd om de transitie naar een duurzame wereld vol zonne- en windenergie te overbruggen. Enkele jaren terug gingen alle experts en analisten nog uit van de 'Peak oil' theorie. Namelijk dat de fossiele reserves in de wereld aan het opraken waren. De schalierevolutie heeft die theorie in slechts enkele jaren bij het oud vuil gezet. De fracking-technologie opent een heel nieuw reservoir aan fossiele brandstoffen. Energie-goeroe Daniel Yergin noemt daarom schaliewinning de energie-innovatie van de 21e eeuw.

Bron.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan