MF Gooi en Vechtstreek #157

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanks allemaal :Y

Leuk verhaal weer. :t
Er is uit deze groep adventures ook geen beste uit te roepen. Alle motorbladen proberen het, maar het staat vervolgens bol van de subjectieve meningen en die tellen niet. De KTM en de AT staan nog steeds op mijn shortlist.
Er is inderdaad geen beste. En al helemaal niet in de categorie allroads, iets over concessies en 'net wel' of 'net niet' bij het een, maar het 'net wel' of 'net niet' op een ander terrein :+

KTM is de absolute #1 voor mij, want beleving. Zeer binnenkort gaat MF naar een zonnig oord om twee nieuwe adventures van KTM te testen bij de lancering, ben benieuwd..
 
Laatst bewerkt:
Zal vast niet :/


Blokkie van de 1190 is echt super, maar die 1290 slaat echt alles :')
Die zouden ze zo in mijn frame mogen hangen :Y
 
Thanks allemaal :Y
....... binnenkort gaat MF naar een zonnig oord om twee nieuwe adventures van KTM te testen bij de lancering, ben benieuwd..
Ik ben erg benieuwd naar de 800 adventure die ze in ontwikkeling hebben. Ik gok dat ze er een hooliganbike van maken met grote "hebben, hebben, hebben" factor.
 
na 33 jaar er de deur te hebben platgelopen is het einde van een tijdperk dan toch in zicht... -O-

http://www.funda.nl/koop/hilversum/huis-49082001-vermeerlaan-49/

we hebben er met veel plezier gewoond, er is veel gebeurd. maar het is goed, zo. streep eronder, punt erachter en vooruit kijken.

sans rancune

(en ja, die keuken is niet echt up-to-date meer)

Zonder bentley voor die prijs? Wauwzers, fiks stulpje wel!

Al iets anders gevonden/op het oog of eerst dit huis verkopen?
 
Toch hier eens wat advies vragen, in winnen.

Ik heb in juni een weekendje Eifel gepland staan, met de motor! Maar welke motor is even een goede vraag want ik heb er geen. Nu is dit het ideale moment om een duurtest te doen, dus motor die me als machine om mee te rijden fantastisch lijkt voor de toekomst te huren.

Alleen weet ik niet zo goed waar naar te kijken, ergo door de bomen het bos niet meer zien ;)

Helaas is de GSR n prachtige motor maar mij te klein met mijn 188cm hoogte.
Dus iets hogers, meer recht op, tour.

Waar ik naar kijk/aan denk zijn tour en all roads. Maar kwa tour kom ik niet verder dan mijn eerste motor, de Yamaha Fazer 600, een fijne motor die 3 maanden.

Kwa all road heb ik geen idee waar te kijken, ik hoef geen GS, ook niet n waanzinnig vermogen, wel speelbaarheid. Dan kom je eigen weer in een andere klasse/groep denk ik.
Meer supermotard achtig...

Ik denk dan richting de Ducati Hypermotard bijvoorbeeld, en dan geen 1100, ik vermaak ook prima op een 769 denk ik. Maar nu zoek ik toch wel vergelijkbare motoren van andere merken maar zoals gezegd, geen idee wat er bestaat in die hoek.

Wie kan me een kant op helpen? Uiteindelijk komt het neer op proefritten maken, i know, maar toch, het begint met een belaad beeld en idee van waar je op wilt rijden. :]

Voor weer plezier in de bochten op de motor! (Al kan deze zoektocht Nocer achtige proporties gaan aannemen vermoed ik)

To lang, didn't read: Allroad, toer, SM?

In het vizier: Yamaha Fazer 600, Ducati Hypermotard 769.

Do's: Rechtere zit, speelbaarheid, geen hoog vermogen, snelweg moet mogelijk blijven.

Dont's: (Super)sports, lage motoren met lage zit, clip-ons, hoog vermogen machines.
 
Laatst bewerkt:
eerst maar het ouderlijk huis aan de Vermeerlaan verkopen, dan de boel in 4 verdelen en zien hoeveel de Belastingdienst ongestraft denkt te mogen inpikken.

ondanks de vraagprijs, keuken en badkamer, is er toch behoorlijk interesse voor. logisch, want voor hetzelfde bedrag koop je een flatje in Amsterdam. maar kijkers zijn nog geen kopers.

gezien mijn werk is het handig als ik in (de buurt van) Hilversum blijf wonen. iets met garage voor 2 auto's lijkt me wel prettig. heb een paar (2) huizen gezien waarvan ik dacht: mjah, da's wel praktisch. 't ene stond hier om de hoek t.o. de school maar is inmiddels al verkocht. het andere staat op 10 minuten lopen hiervandaan, moet volgens de advertentie gerenoveerd worden maar heeft een garage van (behoorlijk) formaat. en (heel prettig) geen achtertuin ;)

maar ja: moet ik wel eerst mijn huidige hut kwijt zien te raken...en dat wordt nogal een uitdaging, denk ik.

:)
 
Toch hier eens wat advies vragen, in winnen.

Ik heb in juni een weekendje Eifel gepland staan, met de motor! Maar welke motor is even een goede vraag want ik heb er geen. Nu is dit het ideale moment om een duurtest te doen, dus motor die me als machine om mee te rijden fantastisch lijkt voor de toekomst te huren.

Alleen weet ik niet zo goed waar naar te kijken, ergo door de bomen het bos niet meer zien ;)

Helaas is de GSR n prachtige motor maar mij te klein met mijn 188cm hoogte.
Dus iets hogers, meer recht op, tour.

Waar ik naar kijk/aan denk zijn tour en all roads. Maar kwa tour kom ik niet verder dan mijn eerste motor, de Yamaha FZR600, een fijne motor die 3 maanden.

Kwa all road heb ik geen idee waar te kijken, ik hoef geen GS, ook niet n waanzinnig vermogen, wel speelbaarheid. Dan kom je eigen weer in een andere klasse/groep denk ik.
Meer supermotard achtig...

Ik denk dan richting de Ducati Hypermotard bijvoorbeeld, en dan geen 1100, ik vermaak ook prima op een 769 denk ik. Maar nu zoek ik toch wel vergelijkbare motoren van andere merken maar zoals gezegd, geen idee wat er bestaat in die hoek.

Wie kan me een kant op helpen? Uiteindelijk komt het neer op proefritten maken, i know, maar toch, het begint met een belaad beeld en idee van waar je op wilt rijden. :]

Voor weer plezier in de bochten op de motor! (Al kan deze zoektocht Nocer achtige proporties gaan aannemen vermoed ik)

To lang, didn't read: Allroad, toer, SM?

In het vizier: Yamaha FZR600, Ducati Hypermotard 769.

Do's: Rechtere zit, speelbaarheid, geen hoog vermogen, snelweg moet mogelijk blijven.

Dont's: (Super)sports, lage motoren met lage zit, clip-ons, hoog vermogen machines.
Fzr heeft clip ons ;)

Transalp 700?
Kawa versys?
 
leuk huis Saab, moet wel meer aan gebeuren dan alleen keuken en badkamer zo te zien

Huizen gaan snel zat op dit moment idd, biedingen zijn soms belachelijk ook maar daar is de markt op dit moment naar.

CF denk dat proefrijden wel een must is met zulke diverse wensen, budget al wel bepaald?
Is die gsr750 misschien groter dan die je had?
 
Fzr heeft clip ons ;)

Transalp 700?
Kawa versys?


Scuzie, fazer600 moet het zijn :)

Alp en versys, ja stom die te vergeten!

@ Diablo: Ja ik denk toch dat ik eens n dagje motoren moet gaan proefzitten in de showroom. En ik vermoed dat de GSR750 zelfde laken en pak is, al vind ik de 750 gewoonweg niet mooi, vond de 600 uiterlijk echt prachtig! Smaak komt er ook nog bij kijken haha
En budget, kan ik nu niks over zeggen, daarom ook een meer jaren plan ;) Maar niks mis met rond kijken!
 
Scuzie, fazer600 moet het zijn :)

Alp en versys, ja stom die te vergeten!

@ Diablo: Ja ik denk toch dat ik eens n dagje motoren moet gaan proefzitten in de showroom. En ik vermoed dat de GSR750 zelfde laken en pak is, al vind ik de 750 gewoonweg niet mooi, vond de 600 uiterlijk echt prachtig! Smaak komt er ook nog bij kijken haha
En budget, kan ik nu niks over zeggen, daarom ook een meer jaren plan ;) Maar niks mis met rond kijken!
Motorbeurs is wellicht mooi moment om proef te zitten?
 
Ik denk dat je voor jezelf ook moet bepalen hoeveel cilinders je wilt op je motor. Immers maakt dat ook een groot verschil in manier van rijden uit. Althans naar mijn mening dan. De KTM SM die ik had was een 1 cilinder, en dat was zenuwachtig aan het gas. Zeker in vergelijking met de GSR die ik ook gehad heb en die FZ6 van nu. Op een 3 cil heb ik nooit gereden (triumph)? Dus daar kan ik dan ook weinig over zeggen.

Ik weet natuurlijk ook niet wat je budget is en of je kijkt naar bouwjaar.

Maar volgens mij zijn er best wel veel van die Versys op de markt.

En anders kan je ook kijken naar suz DL650? Rijd de man van Coonie die ook niet? Rene?

Of zo iets, Honda NC700 Gebruikte auto's op AutoScout24

Mja of een Triumph tiger ? Maaike heeft zo'n ouder model gehad, en jeroen heeft zo'n nieuwere.


En dan zei je iets over een Fazer, dan kan je ook kijken naar een Suz Bandit, een Kawa ER6F.


Je hebt genoeg om uit te zoeken :) Succes ermee
 
Laatst bewerkt:
Toch hier eens wat advies vragen, in winnen.

Ik heb in juni een weekendje Eifel gepland staan, met de motor! Maar welke motor is even een goede vraag want ik heb er geen. Nu is dit het ideale moment om een duurtest te doen, dus motor die me als machine om mee te rijden fantastisch lijkt voor de toekomst te huren.

Alleen weet ik niet zo goed waar naar te kijken, ergo door de bomen het bos niet meer zien ;)

Helaas is de GSR n prachtige motor maar mij te klein met mijn 188cm hoogte.
Dus iets hogers, meer recht op, tour.

Waar ik naar kijk/aan denk zijn tour en all roads. Maar kwa tour kom ik niet verder dan mijn eerste motor, de Yamaha Fazer 600, een fijne motor die 3 maanden.

Kwa all road heb ik geen idee waar te kijken, ik hoef geen GS, ook niet n waanzinnig vermogen, wel speelbaarheid. Dan kom je eigen weer in een andere klasse/groep denk ik.
Meer supermotard achtig...

Ik denk dan richting de Ducati Hypermotard bijvoorbeeld, en dan geen 1100, ik vermaak ook prima op een 769 denk ik. Maar nu zoek ik toch wel vergelijkbare motoren van andere merken maar zoals gezegd, geen idee wat er bestaat in die hoek.

Wie kan me een kant op helpen? Uiteindelijk komt het neer op proefritten maken, i know, maar toch, het begint met een belaad beeld en idee van waar je op wilt rijden. :]

Voor weer plezier in de bochten op de motor! (Al kan deze zoektocht Nocer achtige proporties gaan aannemen vermoed ik)

To lang, didn't read: Allroad, toer, SM?

In het vizier: Yamaha Fazer 600, Ducati Hypermotard 769.

Do's: Rechtere zit, speelbaarheid, geen hoog vermogen, snelweg moet mogelijk blijven.

Dont's: (Super)sports, lage motoren met lage zit, clip-ons, hoog vermogen machines.
Ik denk dat je zou moeten kijken naar motoren met niet te veel vermogen.
Nou ken ik niet zo veel motoren, maar ik denk dan bvb aan de 650-700 GS van BMW.
Naar mijn idee prima stuurfietsen met niet te gek veel vermogen. Snelheid is niet waar jij je lol uit haalt.

SM, Hyper, sport.... :N
 
:Y Uhu alleen geen idee of ik daar dit jaar naartoe ga, eigenlijk is dit wel n goede reden, daar is zo'n beetje alles wel te vinden!
ProefZITTEN heb je geen flikker aan. Met jouw lengte zit 2/3 van de motoren prima.
Je moet je er goed op voelen zodra je 'm hebt gestart.











@ Saapie: Succes met de verkoop. Dat moet iemand worden die er wat werk aan wil besteden.
Bekende stoel op de 2e foto. Zoekend op adres kom ik meteen de factuur ervan tegen ;)
 
Thanx voor de reacties weer :Y

Ik stop ze allemaal bij het lijstje, ik zal moeten ervaren eerst Jazz wat ik rijdbaar vind met cilinders.

Zo'n GS zou ook nog wel n kans maken, ding is beproefd zeg maar.

En ja t klopt wat je zegt X, ik moet vooral rijden, ervaren en niet n beetje voelen, dat is alsof je naar de McD gaat voor n bakkie sla? :P
 
Als je naar jonge motoren kijkt is dat ook makkelijk te doen, demo's genoeg bij de dealers

Altijd leuk ook om te doen ook *D
 
Als die BMW binnen jouw budget valt weet ik er nog wel eentje te staan. Zo goed als nieuw, daar heb je een wereld fiets aan.

Die van Clau staat te koop :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan