IOMTT: Tips?

Dat vind ik niet. Het gaat natuurlijk net zo hard, je ziet dezelfde rijders, dat wel. De sfeer is ook relaxter, je hebt de hele dag de tijd om een leuke plek te zoeken, minder druk, etc.

Maar....het gaat niet echt ergens om, en een wedstrijd is toch iets anders vind ik. Daarbij vind ik de sfeer op een racedag leuk, 's ochtends je plekje zoeken...kijken naar alle motoren die langskomen, en een race is voor mij toch iets anders dan een training.

Een racedag is ook echt een dag, trainingen zijn 's avonds rond 18.30 tot een uur of 21 geloof ik. Heel leuk hoor, en als dat de enige optie is gewoon gaan. Maar het is niet hetzelfde., Vind ik. Wel een prima alternatief.
Het is niet anders denk ik, alles voor de race zit nu al vol ;) Nog een voordeel: je kan wel relaxed zelf over de baan rijden!
 
Zoals het er nu uitziet zijn de practice/qualify laps tijdens de week dat ik er ben op zaterdag van 18:00 tot 21:00. Maar tijdens de rondes zijn de weg lijkt mij afgesloten, dus moet je van tevoren ergens gaan staan. En aangezien ik dan twee avonden naar het geweld kan kijken, lijkt het me handig van tevoren de mooiste plekken te weten. Ik las al over de bocht "Conker Trees" in Churchtown, waar ze vaak al wheeliend te bocht uit komen, dat lijkt me dus wel wat. Ik moet dus twee plekjes van tevoren zoeken. Mensen met tips waar ik het beste kan gaan staan voor deze 2 avonden?

En o ja, zijn de wegen waar ze op racen voor de qualify/practice overdag (dus voor 18:00) gewoon open?
 
Laatst bewerkt:
Zoals het er nu uitziet zijn de practice/qualify laps tijdens de week dat ik er ben op zaterdag van 18:00 tot 21:00. Maar tijdens de rondes zijn de weg lijkt mij afgesloten, dus moet je van tevoren ergens gaan staan. En aangezien ik dan twee avonden naar het geweld kan kijken, lijkt het me handig van tevoren de mooiste plekken te weten. Ik las al over de bocht "Conker Trees" in Churchtown, waar ze vaak al wheeliend te bocht uit komen, dat lijkt me dus wel wat. Ik moet dus twee plekjes van tevoren zoeken. Mensen met tips waar ik het beste kan gaan staan voor deze 2 avonden?

En o ja, zijn de wegen waar ze op racen voor de qualify/practice overdag (dus voor 18:00) gewoon open?

Tijdens de trainingen zijn de wegen dicht ja, gelukkig wel. Overdag zijn ze open, tot uur voor aanvang trainingen ongeveer. Doordeweeks zijn die vaak wat later omdat mensen thuis moeten komen van werk.

Conker Fields (het is Conker Fields en K-tree, de boom is waar het voorwiel loskomt en waar je kijkt is er tegenover, in de Conker Fields) is een goede plek, vroeger zat er geen kip maar door YouTube ed is het nu een hotspot. Gorse Lea ook, was vroeger super relaxed en nu vroeg vol.

Over de beste plekken kun je eindeloos discussieren, de beste plekken zijn voor mij plekken waar je niet makkelijk komt, waar geen eten, wc's zijn. Die moet je overdag zoeken en kijken hoe je er komt. Wat best leuk is om te doen als je meer tijd hebt. Maar als je 2 avonden spectakel wilt en gewoon wilt parkeren, eten en drinken....dan doe je met Conker Fields niks verkeerd. En het gaat hard, ze driften op je af als je iets verder gaat staan dan de K-tree, althans de toppers.

De andere dag..Bottom of Bray Hill blijft een knaller, dat is leuk voor de aller eerste keer, dus dag 1. Je ziet ze niet lang maar gaat zo hard, die snelheid zie je nergens anders terug van zo dichtbij.

Je kunt ook op de mountain kijken bij de Bungalow, een snelle links/rechts combinatie, ik vind dat net een circuit maar veel mensen vinden het mooi ook vanwege het wijde zicht. Bovenop de berg dus. Mist voor mij snelheidsbeleving die je juist daar zo mooi kunt ervaren.

Zoals gezegd is Gorse Lea leuk, met laddertje de heg op, ook eten en drinken. Gaat vrij hard daar, van heel dichtbij, je kunt ze aanraken, en je ziet ze mooi het bos induiken.

Dan is het voor de 1e keer ook echt de moeite waard om bottom of Barragarow te pakken, geen eten of drinken, klein stukje waar je mag staan maar je vindt er zeker een plekje hoor, en dat is ook geweldig, vooral voor de zijspannen. Kies 2 van deze 5 (maar op de mountain moet je eerst zelf even zien wat je ervan vindt, de rest kun je ongezien heen gaan) en je doet t goed.
 
Laatst bewerkt:
Thanks! Ga ik zeker opvolgen! Heb ik inmiddels toch de boeking aangepast en blijf nog een dagje langer waardoor ik drie avonden racen kan bijwonen ;)
 
Ballaugh Bridge springen ze en bij Greg ny baa schijnt het leuk te zijn qua sfeer.
 
Ballaugh Bridge springen ze en bij Greg ny baa schijnt het leuk te zijn qua sfeer.

Dit zijn beide leuke plekken idd, zeker qua sfeer, gezelligheid. Tis maar wat je leuk vindt, sommigen willen geen heel snelle stukken zodat ze de motoren beter kunnen zien, en dan zijn dit 2 leuke plekken ja, wel druk.
 
Ff oma eruit trappen...

...heeft iemand ervaring met 1 van de campings? Ik wil 2,5 weken lang in me uppie in een tentje hokken, maar heb echt geen idee welke campings een beetje de moeite waard zijn. Op dit moment sterk aan het twijfelen tussen 3, Silly moos, Ballamoar en Cronk Aashen.
 
Wij hebben 2 jaar nu op de camping in Peel gestaan. Prima, grote Nederlandse delegatie van Ride-on tours en vlak ernaast een supermarkt en als je linksaf gaat een prima pub met goed eten. Verder is dit een goede uitvalsbasis van waaruit je prima het circuit op veel plekken kunt bereiken ook als ze al gestart zijn.
Daarnaast is Peel zelf ook gezellig met de nodige eetgelegenheden en gewoon een leuk havenstadje.
 
Wij hebben 2 jaar nu op de camping in Peel gestaan. Prima, grote Nederlandse delegatie van Ride-on tours en vlak ernaast een supermarkt en als je linksaf gaat een prima pub met goed eten. Verder is dit een goede uitvalsbasis van waaruit je prima het circuit op veel plekken kunt bereiken ook als ze al gestart zijn.
Daarnaast is Peel zelf ook gezellig met de nodige eetgelegenheden en gewoon een leuk havenstadje.


Thanks! Zou inderdaad ook nog een optie kunnen zijn... Alles dichtbij is ook wel lekker inderdaad. :)
 
Gooseneck ook aardig plekje en catering + toilet aanwezig, bovendien kun je tijdens een racedag van daaruit ook weer weg naar andere plekken b.v. Greeba Hotel, Parlement Square in Ramsey enzovoorts.
 
In de tuin van de kerk in Kirkmichael ist ook errug leuk. Of Ginger Hall. Waar niet eigenlijk ..... nog een paar nachtjes en dan izzut weer zover ! Kan niet wachten. Zit B & B aan de Sulby Straight :)
Wij zouden bij een leuk stel (locals) in huis logeren in Kirk Michael, maar dat huis hebben ze niet gekocht, ze gaan nu in Ramsey wonen, schijnt een leuk stadje te zijn en dat net voor het begin van de Mountain section te zijn.

Maar ja elke plek is wel vet denk ik
 
Thanks! Ga ik zeker opvolgen! Heb ik inmiddels toch de boeking aangepast en blijf nog een dagje langer waardoor ik drie avonden racen kan bijwonen ;)

De mooiste plekjes zijn vaak degene waar bijna geen man staat, of nog beter meld je eigen aan als marshall
Dan ben je deel vd actie en sta je waar niemand anders mag/kan staan.
Aan melden kan via de website of ga achter de paddock (witte huisje) en meld je daar aan dat is echt een aanrader.
Af gelopen jaar stonden wij bij start finish :9~ echt meters hoog kippenvel als alle rijders incl familie zich zelf opstellen om te starten dan ben je effe op een hele andere wereld die soms echt keihard is wij stonden vorig jaar effe met de monteur van andrew soar te praten en kwam dus niet meer terug '(
Man man wat komen ze hard voor bij en naar binnen als ze moeten tanken...... :t
 
Laatst bewerkt:
De mooiste plekjes zijn vaak degene waar bijna geen man staat, of nog beter meld je eigen aan als marshall
Dan ben je deel vd actie en sta je waar niemand anders mag/kan staan.
Aan melden kan via de website of ga achter de paddock (witte huisje) en meld je daar aan dat is echt een aanrader.
Af gelopen jaar stonden wij bij start finish :9~ echt meters hoog kippenvel als alle rijders incl familie zich zelf opstellen om te starten dan ben je effe op een hele andere wereld die soms echt keihard is wij stonden vorig jaar effe met de monteur van andrew soar te praten en kwam dus niet meer terug '(
Man man wat komen ze hard voor bij en naar binnen als ze moeten tanken...... :t
Ik zag ergens op FACEBOOK iets voorbij komen over aanmelden voor Marshall, ze hebben idd mensen tekort en vroegen of er mensen waren die zich idd via de site wilden aanmelden.

Maar kun je een kort verhaaltje schetsen met de eventuele dagen/tijden, ik zou het graag willen ( doe het ook op het circuit namelijk ) maar wil niet mijn hele vakantie Marshallen.
 
Zou ook wel meer info willen, waar kun je je bijv. aanmelden?

TT Marshals – Marshalling the TT Course
Bij deze site kun je je aanmelden.
Je kan via Google maps kijken waar voor jou de mooiste plekjes zijn .
In de bergen is het wel gaaf maar bij een delay ben je goed de klos want je kan bijna nooit weg. dus neem genoeg eten drinken en warme kleren mee.
Die drie dingen moet je sowieso altijd meenemen want een dag als marshall kan soms erg lang zijn B|
De enigste plek waar niks aan is ,is bij governors te veel mensen en je staat de hele dag in de schaduw. :Z
En een andere goede tip blijf ALTIJD naar de aankomende motoren kijken want ze zijn zo snel bij je dus ook als het verkeerd gaat.......En dit wil je zeker niet mee maken is echt geen lol. -O-
Maar als je met Ride on mee gaat dan spreek me maar aan. dan kan ik je daar ook nog verder helpen.
Grtn Marius
 
De veerboot vol?



Nokkie nokkie zul je bedoelen...



dit was mid jaren 90, misschien is het nu iets beter....

Scannen0080.jpg
 
Inside The Passion. Episode: 1. Part 1 of 2. John McGuinness.
 
Laatst bewerkt:
Zuipen en "tits out for the lads" op de promenade de nacht voor Mad Sunday.

denk dat dat nu niet meer mag van EH&S.....
Scannen0078.jpg


49b680fb.jpg

De "full frontal" post ik hier maar ff niet....


En of je hier nog mag zitten?
Scannen0081.jpg



The Cathedral of Speed?
Scannen0085.jpg



Scannen0084.jpg





Top Tip:
df3184b2.jpg

Sta vroeg op voor jouw ritje op de Mountain Course op Mad Sunday. De echte nutters zitten nog in de kroeg. Daarna parkeer je je motor en zie van alles en nog wat aan je voorbij trekken.



RIP Joey...
a0873888.jpg



Deze zul er ook niet zien denk ik....
Scannen0094.jpg


Scannen0095.jpg
 
Zuipen en "tits out for the lads" op de promenade de nacht voor Mad Sunday.

denk dat dat nu niet meer mag van EH&S.....
[afbeelding]

[afbeelding]
De "full frontal" post ik hier maar ff niet....


En of je hier nog mag zitten?
[afbeelding]


The Cathedral of Speed?
[afbeelding]


[afbeelding]




Top Tip:
[afbeelding]
Sta vroeg op voor jouw ritje op de Mountain Course op Mad Sunday. De echte nutters zitten nog in de kroeg. Daarna parkeer je je motor en zie van alles en nog wat aan je voorbij trekken.



RIP Joey...
[afbeelding]


Deze zul er ook niet zien denk ik....
[afbeelding]

[afbeelding]



gaaf :D pure nostalgie *O*
 
De veerboot vol?



Nokkie nokkie zul je bedoelen...



dit was mid jaren 90, misschien is het nu iets beter....

[afbeelding]

Nee, nog precies hetzelfde. Volle bak, slap touwtje over het zadel en varen.. :t

Ik ben deze zomer naar de Manx GP / Classic TT geweest. Was de eerste keer IOM maar ik wil zeker nog eens terug. Geweldige sfeer, leuk om zelf het eiland te verkennen en buiten het motor gebeuren zijn er ook nog genoeg andere interessante dingen te zien.

21jt4qx.jpg

Ik was eigenlijk van plan om op een echte classic te gaan (Suzuki GS750) maar uiteindelijk werd dat toch deze Ducati. Ook lekker mee gejakkerd daar.

Mijn tips voor IOM:
- Creg-ny-Baa, parkeer je motor achter het restaurant en loop een stukje de berg op. Je kunt lekker op de verhoogde berm zitten / liggen en de motoren bijna aanraken.
- Murray's motorcycle museum (markante vent, interessant spul in de collectie)
- eten bij Marine Hotel in Peel was erg lekker, niet duur en omdat het meestal erg druk is zit je gewoon bij andere mensen aan 1 tafel. Leuke gesprekken gehad.
- maak snel duidelijk dat je uit geen Duitser bent. Zeker de wat ouderen dachten allemaal dat wij Duitsers waren. B|
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan