CB125J voor de vriendin

zij vindt het maar niks.
Ze wil pinkers, iets dat makkelijk start, geen kuren heeft en deftig remt.

maar het moet wel oud zijn....

:)
 
Zo'n motor heeft toch weinig kuren?
Eventueel kan je race rem-blokjes monteren die remmen iets beter.
Als het ding goed afgesteld is en niet in de regen hoeft te staan is lijkt het mij een erg betrouwbaar apparaatje :]
 
zij vindt het maar niks.
Ze wil pinkers, iets dat makkelijk start, geen kuren heeft en deftig remt.

maar het moet wel oud zijn....

:)
De CB two fifty onverwoestbaar,stuurt en remt goed, elektrostart heeft pinkers.
hondacb250x3-0607-01.jpg
 
Ik heb deze nieuw gekocht bij david co silver spares voor een euro of 70 denk ik. Helaas is het wel niet exact dezelfde dus moest ik zelf een bevestigingsplaat maken.

@RG-Gamma, die is te jong voor haar en ze wil spaakwielen :)
Ik heb ondertussen ook al meer dan een jaar geleden een CG125 gekocht uit jaren 90 zonder elektrostart maar dus wel 12V, moderner blokje spaakwielen en een goede trommelrem vooraan. en ben bezig daar een andere tank en koplamp erop te zetten en er een zadeltje voor te maken.
Op die manier lijkt de motor uit de jaren '70 maar heeft hij jaren '90 betrouwbaareid. een CB400F tank past trouwens 1 op 1 en ziet er niet verkeerd uit :)
 
Even dit topic reanimeren.
Ik kocht wat spullen op en daar zat onder andere deze demper bij. Volgens het briefje voor een CB125J.
http://link.marktplaats.nl/m1120765034

Kan iemand bevestigen of dit inderdaad zo is?
Wat is dit waard? Ik vraag nu 150 euro, maar ik heb geen idee hoe marktconform dat is.

Meh, is misschien wat aan de dure kant. De 125j is toch een beetje een net-niet model. 1 cilinder en eigenlijk net uit het tijdperk dat de klassieke looks verloren gingen.

Begin jaren 70 had Honda veel leukere 125 2 cilindertjes, echte klassiekertjes.

Ook de latere 2 cilinder 125 is een gragerderder geziene klassieker, of althans, dat gaan die zeker worden.

De 125j is net iets minder bekend, en heeft net iets mindere prestaties op de weg.

Hoewel dat laatste ook maar relatief is, voor een enduro rit moet je zeker de 1 cilinder pakken. Misschien is deze 125cc wel het betrouwbaarste blok ooit.

In dat opzich een ondergewaardeerd model, maar ik betwijfel of dit model ooit serieus genomen wordt.
Er was die tijd gewoon veel leuker spul te koop.

Dit is gewoon een echte fiets van Honda die bedoeld was om te rijden van A naar B.

Niks spannends of vernieuwends aan, maar wel echt oer betrouwbaar en oer sterk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan