500 Euro challenge 2015/17: XJ750 Du Penszeur Roeleert

Ik was positief verbaasd over het groot gedrukte woord OF onder de alinea "documenten die u moet meesturen:

Slopen bij RDW erkend demontagebedrijf | RDW

daar staat dus OF .


wel zo handig als je die verhalen mag geloven van mensen die hun kenteken kwijtraken al dan niet door on aangetekend versturen.

Egels veranderen continue, meestal als ze schrikken.
zodra ze rood verkleuren is de verandering permanent heb je ze waarschijnlijk aan- of overreden.
ik heb nog nooit een Egel overreden, ik spreek ze niet zo vaak. ;)
 
Ik heb al wel eens een egel overreden - het was 3 uur 's nachts.
Om zeker te weten dat het een egel was, was ik even terug gereden om te kijken.
Per ongeluk een tweede keer over hem heen gereden -O-
 
:+ :+ Egels veranderen constant,.......woorden veranderen ook constant als ik ze typ op een smartpone met mijn patatvingers!!! :+ :+
 
Ik lees nu net dat je een cb450s overgenomen hebt en onderdelen zoekt? Blok enz? Een paar jaar geleden heb ik een 450s opgeknapt voor m'n broer. Daar heb ik een bijna complete 450s in onderdelen bijgehaald. Wat ik me herinner: frame zonder kenteken, blok wat gereviseerd zou zijn met nieuwe krukaslagers e.d., tank, carbs, wielen, en nog wat meer in doos of dozen, maar dat weet ik niet meer precies.v voorvork was wel al weg weet ik nog.
Een paar weken geleden sprak ik mijn broer en toen wilde hij die onderdelen door een oud ijzerboer op laten halen want ze lagen in de weg.
Als je belangstelling hebt wil ik wel even informeren of het er nog ligt?
 
Oh ja, uitlaten zijn er ook niet meer bij..en natuurlijk de onderdelen die ik zelf gebruikt heb. Maar dat zijn er nog niet eens zoveel. Tellers, achterbrug. En wat klein grut geloof ik. Tis alweer ff terug... :)
 
Heb ff gebeld: het ligt er nog, alles kan voor de oud ijzerprijs (€25) opgehaald worden. Ik hoor wel of het interessant is :) Moest wel alles meegenomen worden... :z
Laat via pb maar weten, kan er eventueel wat afgesproken worden..

Edit: linkje gevonden van wat onderdelen in mijn oude topicje:
VFAndre in "CB450S"
 
Laatst bewerkt:
Is helemaal goed.. Blij dat de onderdelen nog een 2e kans krijgen ipv de oud ijzer bak in te verdwijnen.
 
super dat er zo leuk word meegedacht :Y:Y

afspraak is gemaakt, mocht ik dat ding weer rijdbaar krijgen met dit motorblok dan doe ik daar de challenge op en mag er een support rijder mee op mijn XJ, of iets in die geest ;)

sowieso rondje bier *O* *O*
 
super dat er zo leuk word meegedacht :Y:Y

afspraak is gemaakt, mocht ik dat ding weer rijdbaar krijgen met dit motorblok dan doe ik daar de challenge op en mag er een support rijder mee op mijn XJ, of iets in die geest ;)

sowieso rondje bier *O* *O*
Kijk...nog even en de topictitel mag gewijzigd worden *O*
 
hij is al een keer gewijzigd omdat de xj bedoelt wat voor 2015 ;)

en eerst maar even de premeet afwachten, het is inmiddels bekend wat er kan gebeuren als je daar geen geschikte schifting maakt...




;)
 
ik was gisteren, net als jij , weer eens even in de werkplaats.
qua cb450 moet ik nog over op zoek naar een werkplaatshandboek.

voor de XJ moet ik nog een benzinekraan halen, dat word toch een nieuwe van 45 euro.ben dat gelek wel zat inmiddels.

Gisteren voornamelijk bezig geweest de R1 terug in elkaar aan het zetten.
 
....
qua cb450 moet ik nog over op zoek naar een werkplaatshandboek.
....
Ik heb er nog wel een in digitale vorm, elke pagina een JPGtje. 8-)
Laat maar ff weten of je belangstelling hebt, ik kan 'm evt wel mailen oid.
Zo ja, dan pb je emailadres maar ff...

Is het blok trouwens bruikbaar of weet je het nog niet?
 
pb gestuurd, maar email staat ook in mijn profiel hoor.

goed nieuws, de R1 lijkt weer goed te lopen.
TPS sensor vervangen, de oude gaf niet altijd het juiste weer, maar ook de luchtfilter valt weer beter op zijn plek :P
als het ietsje fatsoenlijker weer word weer even mee rijden :)
 
Ik was d'r ff niet bij, had natuurlijk je emailadressen nog van wat foto's mailen... |(
Enfin, boek is in de mail!
 
ik had je reactie tot nu toe nog niet gezien.

MF is niet altijd even duidelijk voor mij wat ik nu wel en niet bekeken heb in de favorieten.

gelukkig komt er in ongeveer 2020 nieuwe forum software, misschien dat ik daar meer een klik mee heb ;)

Vandaag heb ik me een schop onder de kont gegeven en naar Heiden tuning in Amersfoort gereden op wat hopelijk DE LAATSTE DAG MET VORST word van 2017...

Daar heb ik een benzinekraan opgehaald voor de XJ750.
Vond de prijs van 45 euro niet zo heel bijzonder duur of goedkoop, ik had gehoopt ergens een chinees kraantje van een 10 op te pikken, maar dit ziet er wel supergoed uit hoor.

de originele vacuum kraan is iets van 85 euro en die hoef ik niet meer.

Nou

Ik kan gaan rijden :]

nee hij reed iig, startte pas ook nog maar moet alles nog nalopen.
 
Als je nog een WPHB zoekt voor de 450? Ik heb er 1 liggen en die mag je lenen, is alleen wel in het Duits.
 
:t

hartstikke leuk aangeboden :)

maar dan bedoel je waarschijnlijk een papieren exemplaar, een paar post hierboven staat een reactie van een kennis waar ik de onderdelen heb opgehaald van de cb450, die heeft een digitale variant gestuurd.

welke taal dat was weet ik niet eens meer :P maar het was begrijpelijk.

zodra er een beetje vaart in zit zal ik een nieuw klungeltopic aanmaken voor de cb450.
 
Helemaal top, ik werk graag met een boek! Vanwege het feit dat ik de spanningsboog van een goudvis heb en om nu elke heen en weer te lopen naar de pc! ;)
 
Eergisteren maar weer eens wat gedaan.
Afgelopen vrijdag een benzinekraan gehaald bij Heiden Tuning n.a.v een tip van XJ expert Bol d'or Albert.
Superleuke winkel /mancave en een mooi kraantje voor 45 euro.

uiteraard moet zoiets gelast en koudgesoldeert aan de tank geklungeld worden en afgesloten met paardenhaar en andere challenge achtige dingen maar ik zag een benzine lekkage op een heet motorblok niet zo zitten en het oude ding bleef maar lekken.

full


Even uit mijn hoofd het (sleutel) budget.

aanschaf 100 euro ( ja belachelijk ik weet het)
nieuwe accu 25
olie en oliefilter 15 euro
benzinekraan 45

totaal 185. 400 wat ik onder de 500 zat wat bij het sleutelbudget opgeteld mag worden

500-100 = 400 sleutelbudget extra . 150 -85 versleuteld = 65 + 400 is genoeg voor andere vering.
volgens mij heb ik op deze V&A Bt45 liggen omdat ik de wielen met nieuwe banden van XJ nr1 erop gedaan heb ivm verouderde banden van deze.

zal binnenkort wel even alles bij elkaar optellen en uitzoeken :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan