Olie lek VF 750 ( sabre ) achter koppeling cilinder

Stefan666

MF veteraan
23 jan 2013
15.415
18.542
Zeeuws Vlaanderen
Buurman ( 60+ ish ) heeft besloten om opnieuw op te stappen.
Heeft een mooie ( dacht ie ) VF 750 uit het jaar kruik op de kop getikt.
Ziet er mooi uit.. niks van te zeggen.
Maar dan...

Maar of de buurman-met-het-gereedschap even wou kijken ( start niet enzo )


Ok, start probleem voor een deel opgelost , maar loopt nog steeds op 3 pitten.
( da's voor later )

Olielek , groter problemski .

Lekt stevig weg achter de deksel waar de hydraulische koppel cilinder op het blok zit.

Dus even open gemaakt, jawel, komt bij die keerring (?) weg.



Kan ik deze van buiten vervangen ? of moet hier het blok voor open ?

* heb uiteraard geen boek voor dat ding, gaat er mij vooral om hem even een indicatie te geven wat / of / hoe het te repareren is ( kosten onderdelen ) *

Ook tikt er iets licht in het blok , maar da's ook voor later ( gok kleppen stellen )
 
Zo maar een update :)

Buurman is een serieus fanatieke her opstapper geworden, erg leuk om te zien.
Ieder geval niet voor niks het werk in gestoken.

Maakt een zooi meters met dat ding dat heeft dat brommertje in jaren niet meegemaakt.


Maar, nu krijg je dus ouderdoms kwaaltjes

Project voor morgen, uitlaat ( proberen ) te lassen ( oei , die is rot, en ik ben géén meester-lasser )
Ben benieuwd..

Ook z'n remvloeistof maar eens doen, en nog wat klein gebeun.

Ah, die ouwe heeft wel lef.. rijd nu een week of 3 zonder werkende kilometer teller ( reparatie is nogal duur )
"ah joh, ik rij gewoon net iets harder als de rest.. want die rijden allemaal toch zo traag"

Toch eens een lijstje voor hem maken met spul, want als ie zoveel rijd toch
wel prettig als alles het doet.


prima! :)


edit:

Inmiddels de -storing- aan de uitlaat gevonden ,
collector is rot .. afgebroken bij het montage punt van de demper.

kak :)
 
Laatst bewerkt:
Rotte demper moet je stippen met lassen. Stip, heel even wachten zodat het afkoelt, stip, heel even wachten, stip. Net zolang tot het hele gat dicht is. Daarna kun je er voor de stevigheid nog even in 1 keer een paar normale lassen overheen leggen.
Tenminste zo heb ik het ooit gedaan. Was een uur bezig om rond te stippen om de pijp\koppeling.
 
het redelijk schoon afgebroken, dus heb goeie hoop dat het gaat lukken.

Die collectors blijken nogal aan de prijs, en erg lastig te vinden.
( of ergens in yank-ie-stan, dus heftige verzendkosten )
Tja.. t is al een ouder fietsje natuurlijk.
 
Wil ff terug komen op lekkende oliekeerring bij koppelingsstift, heb hetzelfde probleem maar kan nergens die oliekeerring bemachtigen, bij cmsln al 9 maanden op de "wachtlijst"en bij andere zaken op internet niet verkrijgbaar of besteld en betaald maar achteraf niet op voorraad en na lange tijd mijn geld terug.
Heb een magna vf700c uit '86, volgens mij is dat dan de volgende oliekeerring:
90203MB0000 COLLAR, 25.2X7.
Wie oh wie kan me helpen aan een leverancier die hem wel echt heeft en met welke loctite zet je hem dan vast. Alvast merci.
 
Wil ff terug komen op lekkende oliekeerring bij koppelingsstift, heb hetzelfde probleem maar kan nergens die oliekeerring bemachtigen, bij cmsln al 9 maanden op de "wachtlijst"en bij andere zaken op internet niet verkrijgbaar of besteld en betaald maar achteraf niet op voorraad en na lange tijd mijn geld terug.
Heb een magna vf700c uit '86, volgens mij is dat dan de volgende oliekeerring:
90203MB0000 COLLAR, 25.2X7.
Wie oh wie kan me helpen aan een leverancier die hem wel echt heeft en met welke loctite zet je hem dan vast. Alvast merci.

zal toch nog een maatje bij moeten
 
Wordt toch zo weergegeven op de site van csm.
The 90203MB0000 Collar, 25.2x7is (temporarly) unavailable. Fits Honda. 90203-MB0-000 is the manufacturercode.


De COLLAR, 25.2X7 is weergegeven als item 13 op de tekening.
€ 3.50
( € 4.24 incl BTW )
berichten zodra beschikbaar
 
De lokale Honda boer kon hem zo bestellen, ( 2 dagen binnen )
let even op (!)
Hij zit niet in het standaard slave revisie setje ( wat, ik dacht )
Moet los besteld worden


Btw, nu weet ik dat mijn oplossing een beun oplossing is... máár..
De buurman rijd zich helemaal suf sinds de reparatie, als in.. jong vogeltje die
maar rondjes blijft vliegen.

En de reparatie houd keuring..

( dus, nieuwe rubber in de slave cilinder , dan de isolator en slave buitenkant -afkitten- met een beetje loctite )
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft het blok er trouwens niet uit halen om de keerring te vervangen. Je kunt het blok even los maken en een stukje naar voren schuiven. Dat geeft je genoeg ruimte om de hele unit te demonteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan