Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan prima, de eerste dagen erna wel zwijnen zoveel mogelijk vermijden O-)
Waarom? Laat die maar op uwen rug trappelen! Het is een wat hardere massage, maar kan deugd doen.

Laatste vakantie ook, hebben ons laten masseren, en die vrouwtjes lopen over je rug. Dan kan dat met een zwijn toch ook wel?
 
Bij grote toeren en veel kilometers bvb naar ardennen heen en terug, gaat er E10 in, maar als de motor een paar weken gaat stilstaan dan wordt die afgetankt met 98. Ik rij enkel recreatief, en de motor staat altijd volgetankt in m'n hok. tja brandstof wordt duur .
Dan begrijp ik dat je '98 tankt :Y

Bij mij ligt het echter anders, met pakweg 28.000km woon werk verkeer B|

't wordt tijd om aan elektrisch woon werk rijden te denken, en de GSX F te houden en er een glanzende poserbike* voor de vrije tijd van te maken :P

* rest mij alleen nog uit te dokteren waar al de nodige plaats, tijd en geld daarvoor te vinden is :+
 
Btw: hoe komt het eigenlijk dat men in NL het verbruik uitdrukt in aantal km's per L, en niet in aantal liter per 100km zoals op de meeste plaatsen, EN zoals de boordcomputer het aangeeft?
Het is natuurlijk maar wat je gewend bent, maar uitdrukken in aantal km's per liter is naar mijn idee in het dagelijks gebruik het meest praktisch: "ik heb nog 5 liter, hoe ver kan ik daarmee daadwerkelijk komen?" tegenover "hoeveel liter zou ik verbruiken als ik 100 km zou rijden?"

Ook onderweg, als je een bordje ziet 'volgende pomp over 78 kilometer' lijkt het me makkelijker terugrekenen via kilometers per liter dan via liters per 100 km.
Maar waarschijnlijk is het een kwestie van wennen, in de rest van Europa valt men in mijn beleving ook niet vaak stil zonder brandstof.
 
Dank je,

Een momentsleutel heb ik dan weer wel ;). Geloof 10-210 oid. Maar nog niet gebruikt.
Maar als ik je zo hoor kan ik beter een ander setje afwachten of wat lossere (kleinere) setjes afwachten. Heb wel wat steeksleutels e.d. maar niet van die grote doppen om een wiel te verwijderen bijv. Maar verwijderen (en monteren van een wiel) wilde ik nog even niet aan beginnen.
Dan zou ik gaan voor een kleiner setje; het is ook een beetje jammer als je een set koopt waarvan je driekwart niet gebruikt.
Zelf heb ik tot nu toe, op het achterwiel na, alles kunnen doen met dit setje van de Lidl (18 euro, kan je nauwelijks een buil aan vallen), een paar steeksleuteltjes (8, 10, 13), een losse kruiskop nr 2 en een los (punt)tangetje. Zo'n tangetje zou ik aanschaffen op het moment dat je er behoefte aan hebt, dan weet je ook welke vorm het handigst is.
De kleine momentsleutel die ik daarnaast heb gebruik ik omdat ik nogal de neiging heb om bouten veel te vast te zetten. Wanneer iemand zijn krachten echter wat beter onder controle heeft kan het ook zonder.

Wellicht heeft het meerwaarde om ook eens een basis sleutelcursus(je) te doen, bijvoorbeeld bij Erik van Lent. Ik heb de basiscursus gedaan; is leuk, hands-on en geeft je een beeld van wat je zelf zou kunnen doen (veel ;) ) en van wat je zelf wil doen. Daarna kan je misschien een meer overwogen keuze maken qua gereedschap.
 
Dan zou ik gaan voor een kleiner setje; het is ook een beetje jammer als je een set koopt waarvan je driekwart niet gebruikt.
Zelf heb ik tot nu toe, op het achterwiel na, alles kunnen doen met dit setje van de Lidl (18 euro, kan je nauwelijks een buil aan vallen), een paar steeksleuteltjes (8, 10, 13), een losse kruiskop nr 2 en een los (punt)tangetje. Zo'n tangetje zou ik aanschaffen op het moment dat je er behoefte aan hebt, dan weet je ook welke vorm het handigst is.
De kleine momentsleutel die ik daarnaast heb gebruik ik omdat ik nogal de neiging heb om bouten veel te vast te zetten. Wanneer iemand zijn krachten echter wat beter onder controle heeft kan het ook zonder.

Wellicht heeft het meerwaarde om ook eens een basis sleutelcursus(je) te doen, bijvoorbeeld bij Erik van Lent. Ik heb de basiscursus gedaan; is leuk, hands-on en geeft je een beeld van wat je zelf zou kunnen doen (veel ;) ) en van wat je zelf wil doen. Daarna kan je misschien een meer overwogen keuze maken qua gereedschap.

Top man, goeie tips.

Ben wel technisch (MTS werktuigbouwkunde heeeeel lang geleden) en wordt door de hele familie ingeschakeld voor klusjes e.d. Maar nooit echt aan de motor gewerkt. Wordt soms ook afgeschrikt door al die Nm verhalen maar volgens mij valt dat wel mee ja.
Maar die sleutelcursus is misschien wel aardig voor een keer. Is deels wel wat basic maar om erin te komen misschien best wel leuk om een keer te doen.
 
Waarom? Laat die maar op uwen rug trappelen! Het is een wat hardere massage, maar kan deugd doen.

Laatste vakantie ook, hebben ons laten masseren, en die vrouwtjes lopen over je rug. Dan kan dat met een zwijn toch ook wel?
Filipijnse vrouwtjes vergelijken met zwijnen lijkt me voor u een gevaarlijke bezigheid :+
 
Filipijnse vrouwtjes vergelijken met zwijnen lijkt me voor u een gevaarlijke bezigheid :+
Haha die Burnett is scherp })
Hehe ... :+

Maar effe serieus ... ik dacht toen "o nee he, gaat die nu echt op mijne rug lopen?"
Maar met 45kg valt dat nog goed mee en doet enorm goed :Y
Mijn vrouwtje weegt wel iets meer, en dat vind ik maar goed ook, want te mager vind ik niet zo mooi :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aaaiii niet goed, wel goede actie van jou. :}

Ik moet straks een bezoeker van onder Brussel krijgen.
Gisteren dacht ik al, dat wordt lunch bestellen.. zal wel later komen. :)
Ik zit nog steeds op de luchthaven. De sneeuwruimers staan al weer binnen. Alles is "clean" en er valt geen sneeuw momenteel, en het vriest niet. Maar we moeten wel blijven tot 11u. Dan komt de volgende ploeg.

Maar als ik de radio mag geloven, is het verkeer toch weeral een chaos, en niet alleen in B, ook in NL.

Doet me toch weer aan die oude mop denken:
"2 sneeuwvlokjes kolen elkaar tegen,
Zegt de ene, waar ga jij naartoe?
- naar zwitserland, feestje bouwen 8-)
En waar ga jij naartoe? Vraagt die op zijn beurt?
- naar België, paniek zaaien }) "

Over dat ongeval; wat ik niet begrijp is dat ertoch zo veel zijn die gewoon doorrijden.
Ik stond bij mijn collega op de middenberm, waar passanten ons in eerste instantie niet kunnen zien. Dus zien ze niet dat er reeds hulp aanwezig is. Verbazend, en vooral zorgwekkend, hoe weinig er stopten om te kijken of er hulp nodig was ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Over dat ongeval; wat ik niet begrijp is dat ertoch zo veel zijn die gewoon doorrijden.
Ik stond bij mijn collega op de middenberm, waar passanten ons in eerste instantie niet kunnen zien. Dus zien ze niet dat er reeds hulp aanwezig is. Verbazend, en vooral zorgwekkend, hoe weinig er stopten om te kijken of er hulp nodig was ..

Dat zijn dingen waar ik me niet over verbaas. tegenwoordig in het verkeer maakt niks meer uit behalve dat jij lekker snel thuis bent... Goede actie van je hopelijk geeft je baas je een dag vrij voor je goede daad! En nog belangrijker dat je collega snel hersteld!
 
Dat zijn dingen waar ik me niet over verbaas. tegenwoordig in het verkeer maakt niks meer uit behalve dat jij lekker snel thuis bent... Goede actie van je hopelijk geeft je baas je een dag vrij voor je goede daad! En nog belangrijker dat je collega snel hersteld!
Ja vreemd he, alsof hulp verlenen en een beetje menselijkheid tegenwoordig alleen nog maar door professionele hulpverleners gedaan hoeft te worden, om nog maar te zwijgen over het feit dat het tegenwoordig in NL heel 'normaal' is om als omstanders de hulpverleners aan te vallen. Maar je moet igv. een duidelijke ongevalssituatie inderdaad altijd even stoppen en te kijken of je iets kunt doen. En als je niet weet wat te doen zijn alarmeren en het slachtoffer laten blijken dat er iemand is toch het minste dat je kunt doen. Zeker in de winter merk je dan wel de beperkingen als motorrijder. Niet zoveel EHBO materiaal bij je en je zet jezelf ook letterlijk in de kou. Maar goed gedaan en goed opgepakt door de professionele hulpverleners en jouw baas.

Ook stoppen voor een gestrande mede-motorrijder is tegenwoordig een stuk minder dan vroeger, al heb ik wel de indruk dat je minder motorische pech gevallen tegenkomt tegenwoordig. Laatst nog met de Puch gestopt bij een motorrijder met pech. Ik bleek niets voor 'm te kunnen betekenen want zijn tank stond droog en ik had alleen 2takt mix in mijn tank, maar de man ging in eerste instantie helemaal niet uit van mijn goede bedoelingen en dacht dat weet ik veel wat van plan was.

De wereld verandert ....

Vorig jaar ook nog een keer bij een voor mij gestopte bromscooterrrijder aangehangen op weg naar een plaats om mijn toen defecte DNA veilig te stallen, waardoor ik niet het hele stuk met een motor aan de hand hoefde te doen. Dus ze bestaan nog wel om maar positief te eindigen.
 
Laatst bewerkt:
:^

Collega wil een vrouw helpen die van de stoep gevallen was.
Mevrouw trok snel haar handtas weg, ze was bang dat ze beroofd werd. -O-
 
Helpen ... geholpen worden ... in dat laatste geval kan ik nog begrijpen dat mensen in eerste instantie bang zijn dat er van hun "momentele zwakte" misbruik wordt gemaakt. Maar dat er zo weinig mensen zijn die nog hulp bieden, versaste me toch eerlijk gezegd.

Al was het me ook al opgevallen, dat dat ook onder motorrijders steeds meer en meer achterwege blijft.

Maar zoals ik al zei, zowel politie als mijn baas*, en uiteraard mijn collega zelf, waren dankbaar.

* met mijn baas bedoel ik, de manager (van de Winter Operations).
De hiërarchie zit een beetje zo:
- Agenten (of operators in Winter Operations)
- Mentors (of konvooileiders in Winter Operations. Ik ben reserve konvooileider)
- Teamleaders
- Supervisors
- Manager(s)

Dus, iedereen vond het goed wat ik deed. Let wel, ik wil niet als een held beschouwd worden, het was immers ook maar een "simpele" situatie.
Maar ... nu komt het.
Daardoor was ik dus te laat, en was het konvooi (sneeuwruimers) waartoe ik behoor niet compleet. Dat hebben ze kunnen oplossen, weliswaar met een beetje stress, maar het ging.
Nadat we naar huis gingen, zei mijn supervisor, "volgende keer, als je collega niet stervende is, is het niet de bedoeling dat je daar bij blijft!"

Omg! ... ik wist niet wat ik hoorde! Ik wilde bruut antwoorden, maar ben toch maar beleefd gebleven, en heb zowat het volgende geantwoord:
"als mijn collega volledig bij welzijn was, niets aan de hand had, en op een normale wijze mij had kunnen melden "ja, ik ben ok hoor, de politie en hulp is al onderweg, maar alvast bedankt!", had ik niet gebleven, maar hij stond te rillen van de koude, kroop in elkaar van de pijn aan schouder, ribben en rug, wist niet meer waar hij was, leek naar mijns inziens nabij shocktoestand, of kon zelfs het bewustzijn verliezen door al die toestanden, en de brandweer had ook nog nuttige hulp aan mij, om de brancard met hem over de betonnen vangrail te heffen ... wel, dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat ik daar te hulp bleef, en omdat ik handschoenen en helm uit had, die nat geworden waren, mijn jas open om aan mijn gsm te kunnen, en daardoor zelf dichtbij onderkoeling zat, verplichte de politie mij eerst op te warmen, omdat ze het niet veilig achtten om mij al bibberend weer op de motor te laten stappen."
Supervisor bekeek mij en zweeg ... leek te zoeken naar een weerwoord, maar vond het niet ...

Soms he, soms zou ik gewoon ... [me=DKP]slikt de rest van de zin in [/me]
 
Update: had net nog naar het werk gebeld om te informeren naar mijn collega. Maar ze waren niet op de hoogte van hoe het nu verder is. Maar dat is begrijpelijk, intussen al een andere ploeg aan het werk.

Dan maar een berichtje naar zijn moeder (mijn collega had die nummer aan mij gegeven zodat ik haar kon melden dat hij naar Leuven gevoerd werd), om te vragen hoe het met hem gaat.
Krijg ik volgend antwoord copy paste uit het bericht):
Dag patrick eerst en vooral 10000 keren bedankt voor hem te helpen ik ben zo blij dat je gestopt zijt dank je wel echt merci hij moet uit ziejenhuis wegens gebrek aan plaats hij heeft zijn beide armen in de gips heeft een whiplash en schouders en rug gekneusd hij heeft veel pijn maar komt straks naar huis je bent altijd welkom nogmaals bedankt he

... ik kan me niet voorstellen dat ik hem daar alleen had achtergelaten :(
 
Ik denk dat de manager hetzelfde gedaan zou hebben als jij als hij op dat moment voor de keuze zou hebben gestaan.
Altijd gemakkelijk praten van een afstand..
 
Update: had net nog naar het werk gebeld om te informeren naar mijn collega. Maar ze waren niet op de hoogte van hoe het nu verder is. Maar dat is begrijpelijk, intussen al een andere ploeg aan het werk.

Dan maar een berichtje naar zijn moeder (mijn collega had die nummer aan mij gegeven zodat ik haar kon melden dat hij naar Leuven gevoerd werd), om te vragen hoe het met hem gaat.
Krijg ik volgend antwoord copy paste uit het bericht):
Dag patrick eerst en vooral 10000 keren bedankt voor hem te helpen ik ben zo blij dat je gestopt zijt dank je wel echt merci hij moet uit ziejenhuis wegens gebrek aan plaats hij heeft zijn beide armen in de gips heeft een whiplash en schouders en rug gekneusd hij heeft veel pijn maar komt straks naar huis je bent altijd welkom nogmaals bedankt he

... ik kan me niet voorstellen dat ik hem daar alleen had achtergelaten :(

dan ligt die behoorlijk in elkaar zeg. :N
Wat die manager betreft, ik zou er niet eens meer over nadenken wat een pannenkoek is dat. Maar kan het misschien ermee te maken hebben dat als het vliegveld niet goed sneeuwvrij is een vliegtuig kan crashen? Indien dat het geval is zou ik me enigszins kunnen voorstellen dat die dat aanvankelijk zei.
Desondanks goed gedaan DKP!! *O* :}
 
Laatst bewerkt:
Wat die manager betreft, ik zou er niet eens meer over nadenken wat een pannenkoek is dat. Maar kan het misschien ermee te maken hebben dat als het vliegveld niet goed sneeuwvrij is een vliegtuig kan crashen? Indien dat het geval is zou ik me enigszins kunnen voorstellen dat die dat aanvankelijk zei.
Klopt, mee eens, maar als met één persoon die iets later komt de boel direct in de soep loopt is er wel heel strak gepland met personeel.
Er kan namelijk altijd iemand ziek worden of om een andere reden (hulp verlenen, zelf betrokken bij een ongeval, motorpech, compleet vast in de file) wat later of helemaal niet meer komen.
Er zou iets meer buffer of een backup plan in die planning mogen zodat zoiets op te vangen is. ZEKER in geval van iets heel belangrijks zoals een vliegveld ontdooien.. Iemand die wat later of zelfs helemaal niet meer komt is namelijk niet ondenkbeeldig.

Maar afgezien van het feit dat Patrick de GSX op de middenbok (of zijpoot) bij het ongeval heeft geparkeerd om hulp te verlenen gaat het al een tijdje niet meer over GSXen ...
 
Laatst bewerkt:
Zeker waar, over gsxf gesproken, ga denk ik een ander voorbandje eronder laten leggen en ook oliewissel en kleppen stellen laten doen. michelin pilot power road 3 gaat er onder komen iig.
 
Achter heb ik er al een road 3 opzitten en 10dkm verder ziet die er nog goed uit. Wel is die al een stuk afgesleten natuurlijk. Mag niet klagen over de grip hoor, lekker bandje
 
dan ligt die behoorlijk in elkaar zeg. :N
Wat die manager betreft, ik zou er niet eens meer over nadenken wat een pannenkoek is dat. Maar kan het misschien ermee te maken hebben dat als het vliegveld niet goed sneeuwvrij is een vliegtuig kan crashen? Indien dat het geval is zou ik me enigszins kunnen voorstellen dat die dat aanvankelijk zei.
Desondanks goed gedaan DKP!! *O* :}
Yep ... ik werd toch ook even stil als ik het las :X

De manager had alle begrip voor de situatie, hij liet mij zelfs eerst opwarmen alvorens iemand mij naar mijn konvooi te laten brengen ;)
Het was de supervisor die de "vieze opmerking" maakte.
Oke, het mag gezegd worden, ze staat onder stress, want zij moet ervoor zorgen dat de konvooien opgesteld/volledig zijn.
En dan komen we bij jou punt. "Kan een vliegtuig crashen met sneeuw?"
Ja, maar dan is er veel veel veel sneeuw nodig. Ze kunnen best wel wat hebben ;)
Maar uiteraard, hoe minder sneeuw daar ligt, hoe liever ze het hebben, begrijpelijk ook.

We hebben drie konvooien per ploeg, elk heeft een konvooileider, en een reserve konvooi leider. 6 in totaal per ploeg dus. Wel kennen ze allemaal de procedures van de drie verschillende konvooien. Ook zijn er altijd wel voldoende (reserve)chauffeurs aanwezig. Wat je dan wel hebt door die verschuivingen, is dat er iemand ergens zit waar hij/zij niet de ervaring mee heeft, en het konvooi dus trager zijn taken afgewerkt krijgt.

Voor de verkeerstoren en de vliegtuigen is elke 10sec langer wachten alles behalve goed, dus daar het probleem. Het komt er dus op aan als we een runway "cleanen", dat die runway op dat moment gesloten is. Logisch, als wij daar zitten rond te tuffen kan niemand landen of opstijgen. Voor de langste runway zijn we gauw 10 tot 12 minuten bezig. We zorgen er ook voor dat we nooit aan de drie runways gelijk bezig zijn.
Maar als de toren verwacht, "de runway is dicht voor 12 minuten, dus die en die vliegtuigen moeten op een andere landen, en die daarachter kunnen weer daar." Als ze dan een piloot, die ze bijvoorbeeld naar runway 25L sturen, en in laatste instantie moeten omzetten op runway 25R is dat alles behalve goed. Ongevallen gebeuren meestal in "stress situaties". In het slechtste geval moeten ze een piloot een "GO AROUND" geven, wat wil zeggen, landing afbreken en weer optrekken, rondje maken en opnieuw aanzetten tot landen. Lees:veel tijd en brandstof, veel kosten extra, en dat wil niemand.

Dus ja, ik snap ook wel haar stress. Ik heb bij haar in de auto gezeten omdat zij mij naar mijn konvooi moest brengen.
Je moet rijden, contact houden met de verkeerstoren, met de drie konvooien, met de dispatching van de Winter Operations, en dan wordt je soms nog gebeld door een operator die weer wat wil vragen. Ik snap nu waarom we meer vrouwen in die functie hebben ... MULTITASKING
Als het aan mij lag, maar het zou weer een extra kost zijn, zouden die supervisors in hun auto naar de passagiersstoel verhuizen, waar ze alle coördinatie met de konvooien kunnen doen, en zou hun chauffeur het contact met de toren moeten doen.

Zo is het immers ook met de konvooi leider. Die zit rechts, doet ook het contact met de verkeerstoren en het konvooi. De chauffeur doet "de taak" en assisteert daar waar nodig en mogelijk in de comunicatie.

... jaja, er komt wat kijken bij die "Winter Operations" op een luchthaven :X

Maar desondanks kon ik binnen in mijzelf dat commentaar gewoon niet aanvaarden :N
Maar ik heb het gewoon geplaatst onder de noemer "stressfactor" wat me hielp mijn weerwoord op een vriendelijke wijze te geven.

Ene ... sorry ... langdradig verhaal :$
 
Klopt, mee eens, maar als met één persoon die iets later komt de boel direct in de soep loopt is er wel heel strak gepland met personeel.
Er kan namelijk altijd iemand ziek worden of om een andere reden (hulp verlenen, zelf betrokken bij een ongeval, motorpech, compleet vast in de file) wat later of helemaal niet meer komen.
Er zou iets meer buffer of een backup plan in die planning mogen zodat zoiets op te vangen is. ZEKER in geval van iets heel belangrijks zoals een vliegveld ontdooien.. Iemand die wat later of zelfs helemaal niet meer komt is namelijk niet ondenkbeeldig.

Maar afgezien van het feit dat Patrick de GSX op de middenbok (of zijpoot) bij het ongeval heeft geparkeerd om hulp te verlenen Dag patrick eerst en vooral 10000 keren bedankt voor hem te helpen ik ben zo blij dat je gestopt zijt dank je wel echt merci hij moet uit ziejenhuis wegens gebrek aan plaats hij heeft zijn beide armen in de gips heeft een whiplash en schouders en rug gekneusd hij heeft veel pijn maar komt straks naar huis je bent altijd welkom nogmaals bedankt gaat het al een tijdje niet meer over GSXen ...
Zie mijn vorig bericht ;)

SORRY! :$ :$ :$
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan