Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Zoals beloofd,
Hier fotos van mijn fietsen(vorige: aprilia rs50, honda cmx250 rebel bobber en huidige magna)
full
 
Laatst bewerkt:
Vreemd... eerst een racebrommer en daarna choppies ;) het is goedgekomen veel plezier met de Magna. Ben benieuwd naar je Cobra dempers. Hagon schokbrekers en voorveren ga je nog leuker vinden, niet eens heel kostbaar en een ultieme upgrade voor de Magna.
 
Haha ik heb die aprilia gekocht om te leren schakelen etc. Was toen 19/20 en had al een auto. Vorig jaar heb ik op Aruba gewoond vandaar die cactus bij de rebel. Ik was eerst gek op racers alleen die zijn in principe gebouwd voor 1 ding en dat is snel rijden en plat door de bochten. Ik zocht iets meer in een motor dusja. En cruisers/choppers trokken mij ook vandaar de magna haha. De cobras zijn binnen en dus ik denk dat ik ze eronder ga zetten vandaag. Kun je mij wat meer vertellen over die vorken motoRania? Waarom zijn die veren/shocks beter en hoe uit dat zich op de weg?
Rob
 
Vering is zo'n beetje allesbepalend voor de rijeigenschappen van je motor. Verbeterd je stabiliteit, stuurgedrag, remweg, comfort aanzienlijk.
 
Ik heb hier nog een SuperMagna in onderdelen liggen, 95% compleet.
Ooit eens als project gekocht om weer op te bouwen.
Dit project ga ik niet meer afmaken, mijn interesse in motoren is qua type behoorlijk veranderd.

Onderdelen zijn allemaal best netjes, goede banden en zelfs een compleet nieuw zadel.
Als iemand interesse heeft om dit project over te nemen, of voor de onderdelen dan hoor ik het graag en bespreek ik een schappelijke prijs met je. :t


Binnenkort gaat deze motor naar een gebruiker van dit forum, hij zal zich denk zelf nog wel even melden.. ;)
Heeft er goede plannen mee, komt er weer een mooie Supermagna bij op dit forum! :t
 
Bij deze dus :-) ben er erg blij mee. Hier nog even wat lopende klant projecten afmaken en dan komt ze naar hier. Geeft gelijk geld en ruimte om hier wat moois van te maken. Doelstelling is dat ze van de zomer nog rijdt.

Ik heb de destijds verzamelde onderdelen van mijn oude Magna nog liggen dus die mogen er gelijk in:-)

Plannen sc28 Blade voorvork (met verlengers)
Ander uitlaat systeem tzt (deze set is nog erg goed en zonde om te verboren/ vermaken).
Opnieuw spuiten candy rood
Verlengde Harley tank pas maken (misschien heb nooit gezien of dit wel staat op deze)

Grt Dré aka Ulleke
 
Bij deze dus :-) ben er erg blij mee. Hier nog even wat lopende klant projecten afmaken en dan komt ze naar hier. Geeft gelijk geld en ruimte om hier wat moois van te maken. Doelstelling is dat ze van de zomer nog rijdt.

Ik heb de destijds verzamelde onderdelen van mijn oude Magna nog liggen dus die mogen er gelijk in:-)

Plannen sc28 Blade voorvork (met verlengers)
Ander uitlaat systeem tzt (deze set is nog erg goed en zonde om te verboren/ vermaken).
Opnieuw spuiten candy rood
Verlengde Harley tank pas maken (misschien heb nooit gezien of dit wel staat op deze)

Grt Dré aka Ulleke

Supercool dat ie in de family blijft, ik zat er eerlijk gezegd ook over te prakkezeren maar ik heb de 82,er nog niet klaar en heb de ruimte ook niet voor een 4 e motor en ik kan ook altijd erg moeilijk afstand doen van een motor waar ik m,n hart en ziel ingelegd heb haha.
Dus ik vindt het supergaaf dat je ermee aan de gang gaat en iets bijzonders van gaat maken, laat ons lekker meegenieten 8-) 8-)

Groeten Magnamannetje.
 
Ik zoek een chrome radiator cover.
Iemand enig idee waar ik.die kan krijgen.
Gebruikt of nieuw.
Past de cover van een 3e generatie magna ook op een supermagna van 88. ..?
 
dat moet je even nagaan.. ik heb er nog een die ik er denk ik toch niet op wil zetten. Ik kan er helaas zo snel even geen voorbeeld van vinden.
 
Vandaag eindelijk de motor rij klaar gekregen en de eerste kilometers weer gemaakt. :] Merkte meteen verschil met nieuwe bougies en koppelingsplaten en veren.

De uitlaat pijpen zijn voorzien van universele dempers, die met een op maat gemaakte bus en flens precies het gat afdichten. Vooral op lagere toeren klinkt het weer een stuk aangenamer!

jbUnjtc.jpg


De inwendige kettinggeleiders vervangen was best een doktor Bibber operatie, boutjes in het blok die je via een hoek los draait en kleine pinnetjes die je met een vaste hand door een oogje moet krijgen.
hqFdj0O.jpg


De 2 boutjes houden de geleider die vast zit aan de NAKS op z'n plaats, die je moet verwijderen om de voorste inwendige geleider van z'n pen te schuiven. Die zit geborgt met zo'n pinnetje die ik dus vond in mijn aanzuig zeef.(Zie vorige post voor foto)

Nu eerst maar weer fijn rijden. 8-)
 
Olla,

eigenlijk al een magnarijder vanaf de zomer maar kom nooit in de chopper gedeelte van de site dus wist niet dat dit topic bestond. Hiervoor had ik een cbr600f2 als mooie beginners fiets maar dus afgelopen zomer ben ik dan toch echt in het bezit van de supermagna *O* .

Gelijk maar een vraag, wie van jullie heeft zijn tellerset aangepast zodat hij km'ers aangeeft? en hoe/waar heb je dit gedaan?

foto van me supermagna :]
full
 
Vandaag eindelijk de motor rij klaar gekregen en de eerste kilometers weer gemaakt. :] Merkte meteen verschil met nieuwe bougies en koppelingsplaten en veren.

De uitlaat pijpen zijn voorzien van universele dempers, die met een op maat gemaakte bus en flens precies het gat afdichten. Vooral op lagere toeren klinkt het weer een stuk aangenamer!

[afbeelding]

De inwendige kettinggeleiders vervangen was best een doktor Bibber operatie, boutjes in het blok die je via een hoek los draait en kleine pinnetjes die je met een vaste hand door een oogje moet krijgen.
[afbeelding]

De 2 boutjes houden de geleider die vast zit aan de NAKS op z'n plaats, die je moet verwijderen om de voorste inwendige geleider van z'n pen te schuiven. Die zit geborgt met zo'n pinnetje die ik dus vond in mijn aanzuig zeef.(Zie vorige post voor foto)

Nu eerst maar weer fijn rijden. 8-)

Knap gedaan met de spanners, en nieuwe koppelingsplaten kunnen idd een enorm verschil zijn.
Bij de VF 750c heb ik lang getwijfeld ze te vervangen, toen ik ze vervangen had kwam ik erachter dat ze veel vaker licht geslipt hadden als ik dacht leek wel 20 pk erbij te hebben ineens.
Veel rijplezier nu met de Super :]

Groeten Magnamannetje.
 
Olla,

eigenlijk al een magnarijder vanaf de zomer maar kom nooit in de chopper gedeelte van de site dus wist niet dat dit topic bestond. Hiervoor had ik een cbr600f2 als mooie beginners fiets maar dus afgelopen zomer ben ik dan toch echt in het bezit van de supermagna *O* .

Gelijk maar een vraag, wie van jullie heeft zijn tellerset aangepast zodat hij km'ers aangeeft? en hoe/waar heb je dit gedaan?

foto van me supermagna :]
[afbeelding]

Mooi Supermagna PAD en welkom hier :t
Is even wat anders als een cbr 600, maar aan power heb je weinig ingeboet 8-)
Ik heb op de 82,er ook een mijlenteller, wel met in de binnenrand de km is even opletten met de snelheid maar heb er geen problemen mee.
De wijzerplaat aanpassen is een mogelijkheid, maar is een heel gepiel om alles heel te houden en andere teller is mischien een optie.

Groeten Magnamannetje.
 
Ik heb gewoon bij 30 km, 50 km, 80 km, 100 km en 120 km een klein streepje tape op het glas van de snelheidsmeter geplakt, zie je meteen dat je die snelheid rijdt en hoef je niet zo te turen naar die heel kleine cijfertjes op de binnenste km ring.
 
Ik heb gewoon bij 30 km, 50 km, 80 km, 100 km en 120 km een klein streepje tape op het glas van de snelheidsmeter geplakt, zie je meteen dat je die snelheid rijdt en hoef je niet zo te turen naar die heel kleine cijfertjes op de binnenste km ring.

Dat is idd een goed idee :t

Groeten Magnamannetje.
 
full

full

full

full

full


Inmiddels rijbewijs gehaald. En nu de motor beetje naar mijn smaak verbouwen.
Voor velg gepolijst en binnenkant zwart gespoten.
Kleinkoplamp kap gemonteerd.
Voor poten gepolijst .
De reflectoren eruit gehaald en rvs gepolijste plaatjes erin gezet.
Ook voor de reflectoren achter.
Ondergrond moet nog zwart worden.
Zadel opnieuw laten bekleden boven kant carbon look.
Binnenkort wordt de motor zwart gespoten.
Achtervelg nog polijsten. En zwart maken.
Side mount monteren.
Rubbers op de voorpoten
Voor en achter andere knipperlichten.
Hagon chroom schokbrekers iets lager.
En enkele delen van het blok nog schuren en polijsten.
Dus ik heb komende tijd nog werk genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan