*** Het ZX9R topic - Deel 20 "Vooruit, nog ene dan!"***

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb er één gehad, helaas stak er na slechts 2 maanden een koekblik de weg over zonder te kijken.
Met 90km/h in de zijkant, motor was meteen een halve meter korter.

zelf gelukkig alleen een gebroken pols aan ver gehouden.
Hoe rijdt zoiets ten opzichte van een niner?
Zuiger en cilinder vreeters ,om de paar 1000km nieuw spulletje erin zit ook niet heel veel snelheid in maar ja als je het leuk vind gewoon doen
Ik zoek ook niet iets met meer snelheid. Meer iets met messcherpe stuureigenschappen waar je op de openbare weg gewoon dikke fun me kan hebben, zonder dat het zwaar illegaal wordt...

Onderdelen zijn nog gewoon verkrijgbaar dus het is alleen een kwestie van opletten en op tijd de beurs trekken...

Owja, en ik hou van het 2-takt geluid. Helaas zijn de laatste generatie straat-legale 500cc 2-takten niet te betalen....
 
Laatst bewerkt:
Ha, groen kan altijd nog niet....
Ben meer op zoek naar de juiste kleur blauw voor de velgen.
Prachtig dat blauw *D
Zelfs nog mooier dan dat paars van mijn 9 :$

Owja, en ik hou van het 2-takt geluid. Helaas zijn de laatste generatie straat-legale 500cc 2-takten niet te betalen....
Grappig, ik vind dat 2-takt geluid juist helemaal niets. Ik ben juist fan van het echte 4 cylinder, 4-takt geluid.




Bakje koffie iemand?


En toen was het tijd voor de remmen. Eerst een stuk persen als de remmen nog compleet zijn.


En het laatste gedeelte met de speciale tang. Met dank aan Mayocity voor de tip :}


Vroeger zat ik dagenweken te prutsen om de zuigers uit de klauw te krijgen. En tegenwoordig lukt het mij binnen het uur *O*
 
Ha, groen kan altijd nog....
Ben meer op zoek naar de juiste kleur blauw voor de velgen.

Trouwens, nog bougies gevonden?



[afbeelding]

Ja ik wou eerst een brug huren en zelf sleutelen bij de motorwerkplaats in Deventer, maar bij gebrek aan tijd laat ik alles doen tegen winter tarief.
 

Ik begin steeds meer te geloven dat deze niner al heel lang geen fatsoenlijk onderhoud meer heeft gehad........maar jij bent goed bezig :Y
 
Vanaf bouwjaar 2002 om de 24000 km ,hebben toen andere legeringen gebruikt de oudere om de 12000 km

Ik wil toch graag nog even terugkomen op dit verhaaltje als het mag.
In mijn werkplaatsboek ( een officieel Kawasaki boek ) staat om de 12.000 km en dat heb ik tot nu toe altijd heel braaf zo uitgevoerd.
Jij zegt dat het om de 24.000 km kan omdat ze andere legeringen hebben toegepast.
Niet dat ik je niet geloof, want je hebt vaak gelijk, maar hoe kom jij aan deze informatie ?
 
Ik wil toch graag nog even terugkomen op dit verhaaltje als het mag.
In mijn werkplaatsboek ( een officieel Kawasaki boek ) staat om de 12.000 km en dat heb ik tot nu toe altijd heel braaf zo uitgevoerd.
Jij zegt dat het om de 24.000 km kan omdat ze andere legeringen hebben toegepast.
Niet dat ik je niet geloof, want je hebt vaak gelijk, maar hoe kom jij aan deze informatie ?

Heb ik gelezen op de Kawasaki site waar je ook je VIN nummers kan vinden weet niet zo vlug een linkje naar die site maar was officieel van Kawasaki en daar hadden ze het over andere metaallegeringen vanaf het 2002 model en daarom een langere interval van 24000km
 
Heb ik gelezen op de Kawasaki site waar je ook je VIN nummers kan vinden weet niet zo vlug een linkje naar die site maar was officieel van Kawasaki en daar hadden ze het over andere metaallegeringen vanaf het 2002 model en daarom een langere interval van 24000km

Ik twijfel niet aan hetgeen jij gezien hebt maar ik heb zelf enkele jaren bij een Kawa dealer gewerkt en daar had ik ook de beschikking over de juiste boeken / gegevens. Alle zx9s moeten om de 12k gecontroleerd worden, dit geldt ook voor de eerste jaren zx10 e.d.

Voor zover is kawa het enige ( Japanse ) merk die deze interval aanhoudt , Yamaha zat met de 1ste R1 ( 1998 )al op 36 k ;)

Persoonlijk denk ik net als heavey dat er op hogere km standen niet zoveel slijtage meer plaats vind maar ik zou het er nooit op gokken ! Vooral niet als je de motor net gekocht hebt en niet weet hoe de vorige eigenaar er mee om ging
 
Trouwens ik denk dat je kawasaki.com bedoeld Heavey ?? Daar kan je VIN checken en zelfs de parts diagrams bekijken..

Officiele kawasaki dealer programma heet volgens mij EPC maar das niet zomaar beschikbaar dacht ik
 
Ja handigheid is niet te koop Maarten
Met een beetje Perslucht appeltje eitje
Perslucht? Een compressor in mijn huiskamer!? :X
Dat gaat zelfs mij iets te ver.

Maar handigheid is wel prettig ja *D

En wat ook zeer prettig is, is goed gereedschap. Ik heb in de loop der jaren alle doppen en inbus-doppen verzameld voor de ZX-9R.
Ook deze ging zonder problemen los:


In mijn werkplaatsboek ( een officieel Kawasaki boek ) staat om de 12.000 km en dat heb ik tot nu toe altijd heel braaf zo uitgevoerd.
Die heb ik hier ook 'Printed in Japan' O-)

 
Perslucht? Een compressor in mijn huiskamer!? :X
Dat gaat zelfs mij iets te ver.

Maar handigheid is wel prettig ja *D

En wat ook zeer prettig is, is goed gereedschap. Ik heb in de loop der jaren alle doppen en inbus-doppen verzameld voor de ZX-9R.
Ook deze ging zonder problemen los:
[~[url="http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/P1030841C_zpsewk2tjp5.jpg"]afbeelding~][/URL]Die heb ik hier ook 'Printed in Japan' O-)

[~[url="http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/DSC_8340C_zps2skzlxsb.jpg"]afbeelding~][/URL]


Een compressortje Maarten zou niet eens opgevallen wezen met die andere Niner die 4 jaar als een bouwpakket in je kamer heb gestaan _O- _O- _O-
 
Ik twijfel niet aan hetgeen jij gezien hebt maar ik heb zelf enkele jaren bij een Kawa dealer gewerkt en daar had ik ook de beschikking over de juiste boeken / gegevens. Alle zx9s moeten om de 12k gecontroleerd worden, dit geldt ook voor de eerste jaren zx10 e.d.

Voor zover is kawa het enige ( Japanse ) merk die deze interval aanhoudt , Yamaha zat met de 1ste R1 ( 1998 )al op 36 k ;)

Persoonlijk denk ik net als heavey dat er op hogere km standen niet zoveel slijtage meer plaats vind maar ik zou het er nooit op gokken ! Vooral niet als je de motor net gekocht hebt en niet weet hoe de vorige eigenaar er mee om ging

Doe ik ook niet. Volgend jaar bij 50.000 km gewoon weer klepspeling controleren.
Wij hebben de klepspeling gecontroleerd bij 12.000 km, bij 25.000 km en bij 37.000 km en bij alle drie de keren was bij een aantal kleppen de speling niet in orde.
Ik doe het ene jaar een kleine beurt en het andere jaar een grote beurt en die is dan inclusief de klepspeling controleren.
 
Doe ik ook niet. Volgend jaar bij 50.000 km gewoon weer klepspeling controleren.
Wij hebben de klepspeling gecontroleerd bij 12.000 km, bij 25.000 km en bij 37.000 km en bij alle drie de keren was bij een aantal kleppen de speling niet in orde.
Ik doe het ene jaar een kleine beurt en het andere jaar een grote beurt en die is dan inclusief de klepspeling controleren.

Wat ik klote vind bij die kleppen is dat de klepstelplaatjes met 0,05 mm gaan
Ik vind dat veel te grof ,je kan ze met die dikte niet in de roos krijgen ,ik ga er plaatjes van 0,025 mm inzetten ,al moet ik ze zelf op maat maken of ik laat ze op maat maken en die van de 10 zijn nog eens half zo dik als van de Niner dus dat belooft wat :P :P
 
Prachtig dat blauw *D
Zelfs nog mooier dan dat paars van mijn 9 :$Grappig, ik vind dat 2-takt geluid juist helemaal niets. Ik ben juist fan van het echte 4 cylinder, 4-takt geluid.




Bakje koffie iemand?
[~[url="http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/P1030843C_zps0tzh35l0.jpg"]afbeelding~][/URL]



Zo das mooie remolie ;( ! Dat er nog mensen zijn die daar mee durven rijden :? .

Mooi dat je dat allemaal zelf kunt, jou motor heeft wel een zwaar leven gehad, als ik het contactslot zoal zie :N :N '(
 
Was mij ook al opgevallen en dat bij zo,n lage kmstand B|


Is er dan geen enkele manier waaraan je kunt zien of de km stand evt niet klopt bij een wat (oudere) motor?

bij Bmw en Triumph kun je het bijv zie als je hem uitleest aan de computer heb ik ooit gehoord.

Het wordt winter volgende week ;-((
 
Een compressortje Maarten zou niet eens opgevallen wezen met die andere Niner die 4 jaar als een bouwpakket in je kamer heb gestaan
Niet overdrijven he.
De 9 heeft slechts 2 jaar in de huiskamer gestaan en de 10 stond 3 jaar in de berging.
Dus valt best mee O-)

Idd een kleine compressor is voldoende
Als er een compressor komt dan moet deze ook een luchttol aankunnen. ;)

Zo das mooie remolie ! Dat er nog mensen zijn die daar mee durven rijden :? .
Ik moest wel. Ik heb wel heeeeel rustig gereden, want ik vertrouwde de vorige eigenaar totaal niet.

Mooi dat je dat allemaal zelf kunt, jou motor heeft wel een zwaar leven gehad, als ik het contactslot zoal zie
Het is wel lelijk ja :/ en dan die dikke kloders verf die er op de kroonplaat zitten.
Maar toch krijg je dit al als je de complete sleutelbos eraan laat zitten.

Is er dan geen enkele manier waaraan je kunt zien of de km stand evt niet klopt bij een wat (oudere) motor?
bij Bmw en Triumph kun je het bijv zie als je hem uitleest aan de computer heb ik ooit gehoord.
Zolang je complete teller units op ebay kan kopen weet je het nooit zeker.

Maar in het geval van mijn motor denk ik wel dat de lage km stand klopt. De originele ketting, tandwielen en remblokken zitten er nog op. En het slijtage beeld komt overeen met de km stand.






Ik zit mij af te vragen of deze plaatjes nog te redden zijn :?
De linker heb ik met een staalborstel bewerkt.
 
Is er dan geen enkele manier waaraan je kunt zien of de km stand evt niet klopt bij een wat (oudere) motor?

bij Bmw en Triumph kun je het bijv zie als je hem uitleest aan de computer heb ik ooit gehoord.

Het wordt winter volgende week ;-((

Voor de 9 kost je 55 euro dan kun je hem krijgen op wat voor stand je maar wilt gaat softwarematig is niet te zien en heet km correctie dus zo moeilijk is dat niet vind dat heel veel oude motoren lage km standen hebben maar ja vind het zelf niet spannend en in Puntje zn geval hij gaat er toch niet op rijden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan