Beschuldigd van aanrijding tijdens motorvakantie Duitsland

Logitechsm

MF'er
25 mei 2012
53
0
Hoogkarspel
Beste lezers,

Afgelopen Augustus ben ik met een vriend 10 dagen door onder anderen duitsland gereden.
Al met al een prachtige vakantie met 3500 kilometers.

Nu de wat mindere momenten van de vakantie en graag jullie advies over hoe nu verder en mogelijk dezelfde ervaringen ?

Halverwege de vakantie reden we door de bergen in duitsland. We rijden op verschillende type motoren en verschillende hoeveelheid ervaring dus op een berg rijden we deels apart.
De ene gaat vooruit en we zien elkaar weer onder aan de berg (of afslag).

Beneden bij de berg aangekomen ben ik de verkeerde kant op gereden dus gestopt en gewacht.
Uiteindelijk contact gehad en elkaar weer gevonden onder aan de berg.
Na wat gepraat gingen we verder met de tour. Ik ging voorop dus reed vooruit.
Na wat momenten later kwam er niemand achter me aan dus ik wachten.
Mijn reisgenoot kwam naar me toe rijden met het verhaal dat hij staande was gehouden door een man in een BMW met het verhaal dat ik hem aangereden had en hij had mijn kenteken.

Besloten terug te rijden om het verhaal van de beste man aan te horen (enigsinds verbijsterd).
Terug aangekomen begon de man van duitse kom af druk naar zijn beschadigde bmw 5-serie te wijzen.
Er zat een kras van voor tot achter met een deuk op het einde over de hele zijkant.
Vlak boven de dorpel.

Ik zou dit 100% zeker gedaan hebben en we zouden de verzekerings papieren in gaan vullen.
Totaal niet wetend waar de man het over had hebben we maar gevraagd hoe en waar ik dit gedaan moest hebben.

De man verkondigde dat ik hem in een onoverzichtelijke blinde bocht heb ingehaald boven aan de berg. Toen ik hem inhaalde heb ik de (aanzienlijke) schade gemaakt.
Dit leek ons erg knap op een motor.

Maar goed wij vroegen de man:''Waar zit de schade op mijn motor'' ?
Mijn motor was en is geheel schadevrij net zoals mijn kleding.
Na een minuut of 5 om mijn motor gelopen te hebben kon hij het toch niet verklaren.
Maar ik was het hoe dan ook!.

Puntje bij paaltje hebben we elkaar gegevens overgenomen, foto's gemaakt en hebben de weg vervolgt.
Enigsinds verbijsterd zijn we doorgereden.

Nu 5 maanden later heb ik ineens een brief van het Ministerie van Rottweil op de mat.
Hierin staat dat ik ervan wordt verdacht bewust door te zijn gereden na een ongeval met 2 auto's.!!

Het verhaal is nu als volgt:
Boven op de berg op de berg hebben twee auto's elkaar in een scherpe onoverzichtelijke bocht elkaar gekruist. Omdat het zo krap was remde beide auto's af.
Toen ben ik de bocht in gereden op snelheid.
Ben tussen de twee auto's gereden en heb voor een totaal van 15.000,- euro schade gemaakt.
Hierna ben ik gestopt, besefte me dat ik een ongeluk had gehad, en heb mijn weg rustig vervolgt.

Wordt dus verdacht van de 15000,- euro schade en doorrijden na een ongeval.

Ik heb mezelf een aanzienlijk schouderklopje gegeven dat ik na zo'n ongeval geen krasje op zowel mijn motor als op mijn lederen combipak heb.
Hier wil ik aan toevoegen dat ik met een Ducati Hypermotard 1100s 2008 was. Waar je normaal niet eens mee door een file kunt rijden (spiegels).

Het feit is nu wel dat als ik niet reageer op deze brief het er niet rooskleuriger voor me uit komt te zien.
Uiteraard heb ik meteen de rechtsbijstand met extra verkeersdekking gebeld voor hulp/advies.
Deze vertelde me omdat ik zelf geen schade heb, ze helaas niks voor me kunnen doen.
Dus op de vraag dat als ik zelf een kap afbreek van mijn Ducati en zeg dat ik wel schade heb dan wordt ik dus wel geholpen. Werd met 'ja' geantwoord.
U bent alleen verzekerd als er een claim is op u met schade bij u.

Wat vinden jullie van deze bijzondere gebeurtenis en hebben jullie zelf ook wel eens zoiets mee gemaakt ?
 
Jouw kant van het verhaal terugsturen dat je motor totaal niet ertussen past, en dat je maar met 1 persoon hebt gepraat waarvan je de gegevens hebt.
Ook dat je zelf geen schade ondervond aan je motor, en dat bij een blinde bocht zo tussen 2 wagens rijden het totaal niet kan om zelf niet te vallen, of je moet echt een god zijn in motorrijden.

Anyway: het verhaal van het ministerie van rottweil klopt niet.

Schade boven de dorpel kan eventueel door het voetsteuntje gebeuren, maar je zou dan eerst met je stuur de spiegel moeten raken van de wagen.
Ik stel het hele verhaal in vraag.
 
Wat vinden jullie van deze bijzondere gebeurtenis en hebben jullie zelf ook wel eens zoiets mee gemaakt ?

Bijzonder, ben zelf wel een beschuldigd van tanken zonder betalen terwijl ik niet had getankt.
Na mijn verhaal te hebben gedaan is deze zaak geseponeerd althans, niet vervolgd wegens gebrek aan bewijs.
Ik denk dat jou eenzelfde lot boven het hoofd hangt, dus no problem.
 
Jouw kant van het verhaal terugsturen dat je motor totaal niet ertussen past, en dat je maar met 1 persoon hebt gepraat waarvan je de gegevens hebt.
Ook dat je zelf geen schade ondervond aan je motor, en dat bij een blinde bocht zo tussen 2 wagens rijden het totaal niet kan om zelf niet te vallen, of je moet echt een god zijn in motorrijden.

Anyway: het verhaal van het ministerie van rottweil klopt niet.

Schade boven de dorpel kan eventueel door het voetsteuntje gebeuren, maar je zou dan eerst met je stuur de spiegel moeten raken van de wagen.
Ik stel het hele verhaal in vraag.

Precies dit, wijzen op de fotos en aangeven waar jou schade dan moet zijn. Inderdaad even de duidelijke situatie schetsen over de breedte van jou motor. In basis zul je het onaannemelijk moeten maken dat het uberhaupt mogelijk is
 
Uiteindelijk zullen ze toch met getuigen moeten komen als jij ontkent.
Verder uitkijken naar een andere rechtsbijstands verzekering ....
Volgens mij adverteert er 1 die roepen dat je zelfs achteraf verzekering kan afsluiten. Zal wel wat kosten maar allicht minder dan 15.0000
 
Zelfde meegemaakt in 2009
Met groep vrienden op vakantie in het zwarte woud,allemaal verschillende types motoeren ook.
Bergop en kronkelende weg rijd er een fiat doblo voor ons.
De eerste twee halen hem in op rechte stuk maar dan begint het,telkens iemand hem op een kort stukje weg wil inhalen en zijn richtingaanwijzer aanzet geeft hij gas bij waardoor het zeer moeilijk en gevaarlijk word.
Na een tijdje zijn we hem allemaal voorbij en aan de andere kant na de afdaling stoppen we aan een terrasje.
We zitten net op de fiat doblo komt op de parking aangereden en de bestuurder komt met woedende stem verhaal halen bij ons.
Hij wijst een vriend aan die met een grasgroene kawaski rijd ,die bij het inhalen met zijn uitlaat een kras op de zijkant van zijn wagen zou hebben gemaakt.
Alleen de vriend gaat kijken samen met de bestuurder (niet allemaal samen om het niet verder te laten escaleren) komt terug en zegt die kras is niet van mij.
Duitser op hoge poten dat hij polite gaat bellen blabla dit en blabla dat en wil geld om de schade te repareren.
wij zeggen doe maar we gaan hier nog niet weg.
Na een 15 tal minuutjes komen "die grunen" aan bij ons , meneer en vriend samen met de politie naar de auto en ieder doet zijn verhaal.
De politie kijkt alles na en komt ook tot de vaststelling dat zoiets bijna niet mogelijk is .
Ten eerste.. als je zo tegen een auto rijd met je uitlaat ben je als motorijder er aan voor de moeite en lig je in de berm.
Ten tweede.. kras kwam niet overeen met hoogte van uitlaat en ten derde volgens een van de agenten was het al een ietwat oudere kras.
Eind van het verhaal was dat de man een boete kreeg voor een valse verklaring af te leggen.
Politie maande ons aan op te passen doordat er soms mensen zijn die aangifte doen voor verzekeringsgeld of schadegeld,zeker bij buitenlanders of motorrijders op vakantie, en bij twijfel altijd maar ook altijd de politie te verwittigen .

Wat ik niet goed begrijp is dat je rechtsbijstand je niet bijstaat , die dient toch juist om je te helpen bij geval van betwisting? Of is dat in nederland anders?

groetjes en succes verder ermee
 
Laatst bewerkt:
Ga met je rechtsbijstands polis naar een juridisch loket en laat die kijken of jouw gevalletje onder de dekking valt. Zo ja, verzekeraar opbellen en zeggen dat je direkt bijstand wil en dat klachtenbrief richting het kifid klaarligt in verbandmet een onterechte afwijzing van een claim.
 
dus jij krijgt het voor elkaar om om als scheefhangend in een bocht tussen 2 auto's door te schieten die uitwijken en afremmen om ruimte voor elkaar te maken en ze beide te beschadigen zonder zelf schade te hebben en dat ook nog vlak boven de dorpel bij de auto die je inhaalde waar je voetsteunen dus zo hoog mogelijk zit. is zou een brief schrijven dat je in ieder geval niet bewust bent doorgereden omdat je al zeker niks gemerkt hebt van het gebeurde en dat je alleen maar bent teruggereden omdat iemand van de groep je kwam halen en dat je sterk de indruk hebt dat de meneer zijn parkeerschade probeert te verhalen op een ander en dat jij niet van plan bent om die schade te betalen tenzij die meneer met overtuigend bewijs komt dat 1 jij het was en niet een ander en 2 dut hij uitlegt hoe die schade daar kon komen over de hele auto zonder ook maar iets van een krasje of verfspoor op jouw motor en kleding achter te laten.
verder kan je op de foto's als het goed is zien of de kras wel nieuw was dan is de kras namelijk schoner als de omgeving en zit er totaal geen vuil in.
PS schrijf er in de brief ook even bij dat het in nederland niet gebruikelijk is om bij blikschade de politie er bij te halen en dat je daarom bent doorgereden nadat je je gegevens had uitgewisseld. in D worden in dit soort gevallen namelijk wel de politie er bij gehaald en die vult ter plekke alle papieren in.
 
Laatst bewerkt:
dus jij krijgt het voor elkaar om om als scheefhangend in een bocht tussen 2 auto's door te schieten die uitwijken en afremmen om ruimte voor elkaar te maken en ze beide te beschadigen zonder zelf schade te hebben en dat ook nog vlak boven de dorpel bij de auto die je inhaalde waar je voetsteunen dus zo hoog mogelijk zit. is zou een brief schrijven dat je in ieder geval niet bewust bent doorgereden omdat je al zeker niks gemerkt hebt van het gebeurde en dat je alleen maar bent teruggereden omdat iemand van de groep je kwam halen en dat je sterk de indruk hebt dat de meneer zijn parkeerschade probeert te verhalen op een ander en dat jij niet van plan bent om die schade te betalen tenzij die meneer met overtuigend bewijs komt dat 1 jij het was en niet een ander en 2 dut hij uitlegt hoe die schade daar kon komen over de hele auto zonder ook maar iets van een krasje of verfspoor op jouw motor en kleding achter te laten.
verder kan je op de foto's als het goed is zien of de kras wel nieuw was dan is de kras namelijk schoner als de omgeving en zit er totaal geen vuil in.
PS schrijf er in de brief ook even bij dat het in nederland niet gebruikelijk is om bij blikschade de politie er bij te halen en dat je daarom bent doorgereden nadat je je gegevens had uitgewisseld. in D worden in dit soort gevallen namelijk wel de politie er bij gehaald en die vult ter plekke alle papieren in.


Beter maar geen advocaat worden:

- Je bent doorgereden omdat er geen sprake was van een aanrijding
- Je hebt de politie niet gebeld/afgewacht omdat er geen sprake was van een aanrijding
 
U bent alleen verzekerd als er een claim is op u met schade bij u.

Volgens mij heb je zo'n verzekering voor claims die tegen jou worden ingediend, ongeacht of jij zelf schade hebt of niet. Dat is net waar je voor betaald !!

Ik zou nog maar eens een gesprekje aangaan |(





Anyway: het verhaal van het ministerie van rottweil klopt niet.

Het verhaal dat het ministerie van Rottweil aangeleverd heeft gekregen klopt niet.



Precies dit, wijzen op de fotos en aangeven waar jou schade dan moet zijn. Inderdaad even de duidelijke situatie schetsen over de breedte van jou motor. In basis zul je het onaannemelijk moeten maken dat het uberhaupt mogelijk is

No way...

De andere partij is degene die iets claimt, zij zullen met bewijs moeten komen dat hun verhaal op waarheid berust.








Niet teveel reageren, niet teveel informatie naar hun toebrengen.
Foto's van de onbeschadigde motor en kort en zeer duidelijk aangeven dat het niet gebeurd is en er helemaal geen sprake is geweest van een aanrijding. Klaar. Niet meer, niet minder.

Als de claimende partij verder wil zullen zij moeten aangeven op grond waarvan zij je aansprakelijk stellen. Laat hun maar bewijzen dat die aanrijding wel heeft plaatsgevonden.
 
Ik zou een brief schrijven dat je in ieder geval niet bewust bent doorgereden omdat je al zeker niks gemerkt hebt van het gebeurde

en dat je sterk de indruk hebt dat de meneer zijn parkeerschade probeert te verhalen op een ander en dat jij niet van plan bent om die schade te betalen tenzij die meneer met overtuigend bewijs komt dat 1 jij het was en niet een ander


PS schrijf er in de brief ook even bij dat het in nederland niet gebruikelijk is om bij blikschade de politie er bij te halen en dat je daarom bent doorgereden nadat je je gegevens had uitgewisseld. in D worden in dit soort gevallen namelijk wel de politie er bij gehaald en die vult ter plekke alle papieren in.

Daarmee open je de deur naar dat je onbewust bent doorgereden, 'het zou kunnen maar ik heb het niet gemerkt." Niet doen dus :N


Geen dingen erbij halen die extra ingangen geven naar dingen die helemaal niet belangrijk zijn, in dit soort zaken heb je niets aan veronderstellingen.


Heeft ook geen meerwaarde, sterker...werkt tegen je. Jij hebt niets met een aanrijding van doen, dus had je ook nergens op hoeven wachten of hoeven waarschuwen.
 
Ik weet niet welke rechtsbijstandverzekering je hebt, maar blijkbaar een slechte...

Ik zou de polisvoorwaarden even doornemen, want volgens mij betaal je elke maand voor o.a. dit soort zaken.
 
Puntje bij paaltje hebben we elkaar gegevens overgenomen, foto's gemaakt en hebben de weg vervolgt.



Het verhaal is nu als volgt:
Boven op de berg op de berg hebben twee auto's elkaar in een scherpe onoverzichtelijke bocht elkaar gekruist. Omdat het zo krap was remde beide auto's af.
Toen ben ik de bocht in gereden op snelheid.
Ben tussen de twee auto's gereden en heb voor een totaal van 15.000,- euro schade gemaakt.
Hierna ben ik gestopt, besefte me dat ik een ongeluk had gehad, en heb mijn weg rustig vervolgt.

Foto's.. mag ik/ mogen wij die foto's ook zien ?

Boven op berg hebben die twee auto's elkaar GEKRUIST ??
Zou je een schetsje kunnen maken van wat de andere partij beweerd hoe eea verlopen zou moeten zijn ? Dus wegverloop en positie auto's en motor er ingetekend ?
 
Daarmee open je de deur naar dat je onbewust bent doorgereden, 'het zou kunnen maar ik heb het niet gemerkt." Niet doen dus :N


Geen dingen erbij halen die extra ingangen geven naar dingen die helemaal niet belangrijk zijn, in dit soort zaken heb je niets aan veronderstellingen.


Heeft ook geen meerwaarde, sterker...werkt tegen je. Jij hebt niets met een aanrijding van doen, dus had je ook nergens op hoeven wachten of hoeven waarschuwen.

Spuit elf....


;)
 
Beetje lullig om te zeggen maar je had daar direct te politie erbij moeten roepen. Nu is het jouw woord tegen het zijne zonder enige vorm van bewijs. Daar ga je een zware dobber aan krijgen vrees ik, zeker omdat je gegevens hebt uitgewisseld (dat zou een jurist als een soort schuldbekentenis kunnen zien).

En wat je rechtsbijstand betreft, opbellen en naar een manager vragen :X. Zo'n akkefietje heb ik ook ooit met ARAG gehad.
 
No way...

De andere partij is degene die iets claimt, zij zullen met bewijs moeten komen dat hun verhaal op waarheid berust.

Ik dacht altijd dat in duitsland er een schuldpresumptie was maar kan dit verkeerd hebben. Toch als je het onaannemlijk maakt ben je wel pro-actief met het geheel bezig.
 
Laatst bewerkt:
Beetje lullig om te zeggen maar je had daar direct te politie erbij moeten roepen. Nu is het jouw woord tegen het zijne zonder enige vorm van bewijs. Daar ga je een zware dobber aan krijgen vrees ik, zeker omdat je gegevens hebt uitgewisseld (dat zou een jurist als een soort schuldbekentenis kunnen zien).

En wat je rechtsbijstand betreft, opbellen en naar een manager vragen :X. Zo'n akkefietje heb ik ook ooit met ARAG gehad.
 
Dit lijkt wel het nieuwe oplichten.Nu komt een helmcam op je motor van pas. Niemand van je maten, die iets opgenomen heeft?
 
Ik weet niet welke rechtsbijstandverzekering je hebt, maar blijkbaar een slechte...

Ik zou de polisvoorwaarden even doornemen, want volgens mij betaal je elke maand voor o.a. dit soort zaken.

Zijn er ook goede rechtsbijstandverzekeringen dan? Volgens mij proberen ze er allemaal onderuit te komen bij elk verzoek om hulp. En als ze al "moeite" doen, dan zullen ze direct adviseren om te schikken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan