Oldtimer naar LED knipperlichten

hotmusic

MF'er
28 jun 2013
35
0
Eindhoven
Voor mijn GS850 heb ik een mooi setje LED knipperlichten besteld. Deze werken niet 1 op 1 op het bestaande systeem omdat deze origineel kleine gloeilampjes hebben/hadden. Ik begreep dat er iets tussen de stroomtoevoer naar de knipperlichten moest komen.
Hoe zit dat nu precies?
Zijn jullie bekend met waar ik eventueel een simple wiring diagram kan vinden over deze makeover?
 
Relais vervangen voor een weerstandsonafhankelijk knipperlichtrelais, zou dan gewoon moeten werken zolang je systeem 12V is en er geen lampje is dat zegt dat je knipperlichten aan staan in je cockpit (of 2 aparte). Met één lampje daarvoor kan het zijn dat alle knipperlichten reageren, dan moet je of dat lampje weghalen of er twee diodes tussen zetten.
 
Relais vervangen voor een weerstandsonafhankelijk knipperlichtrelais, zou dan gewoon moeten werken zolang je systeem 12V is en er geen lampje is dat zegt dat je knipperlichten aan staan in je cockpit (of 2 aparte). Met één lampje daarvoor kan het zijn dat alle knipperlichten reageren, dan moet je of dat lampje weghalen of er twee diodes tussen zetten.

Thanks voor je antwoord! Zijn die nieuwe led relais 1 op 1 te vervangen voor de oude?
 
Thanks voor je antwoord! Zijn die nieuwe led relais 1 op 1 te vervangen voor de oude?
Een paar vragen:

Je hebt het over een old-timer: hoe oud ?
hoogte van de boordspanning: 6 of 12 V ?
bestaande knipperrelais: 2 of 3-draads
indicatielamp knippers: enkel (LR) of dubbel (L en R apart) uitgevoerd ?

Dit wil je een zinnig antwoord krijgen ;)
 
Laatst bewerkt:
Er moet een relais met 3 aansluitingen op, afhankelijk van de relais moet je misschien de draden in de stekker omzetten.
relais codering is
B = +
L = verlichting
E = massa
Cockpit lampjes hoef je niets aan te veranderen.
 
Je kan ook in de stroomtoevoer naar het knipperlicht een weerstand zetten, wel parallel natuurlijk (dus over de + en de -), en het moet een weerstand met zo,n aluminium koelblokje zijn je hebt er dan 4 nodig, dingen kosten een paar euro per stuk, ik heb bij mijn Bmw 6K9 weerstanden gebruikt, 6900 ohm dus.

Veel plezier. :)
 
Je kan ook in de stroomtoevoer naar het knipperlicht een weerstand zetten, wel parallel natuurlijk (dus over de + en de -), en het moet een weerstand met zo,n aluminium koelblokje zijn je hebt er dan 4 nodig, dingen kosten een paar euro per stuk, ik heb bij mijn Bmw 6K9 weerstanden gebruikt, 6900 ohm dus.

Veel plezier. :)

Zal geen 6900 ohm zijn, dat doet namelijk helemaal niets. In de war met 6R9?
 
Terug
Bovenaan Onderaan