Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

8uur avb + examen
10uur avd + examen
En toen ik was gezakt voor me avd + 6 uur en een her examen.
Dat is wat ik nu heb gehad.
Achteraf gewoon dom dat ik niet meteen geslaagd was, maargoed is niet anders.

@smous 46uur ja?? Das toch wel veel toch?
En volgende her examen ga je hem gewoon halen.
Met de dingen in je achterhoofd die je de vorige keer fout deed.
Mijn examinator had vandaag geen opmerkingen over mijn rit.
Maargoed het zat ook lekker mee, weinig rare situatie's op me rit gehad.
 
Ik ga ook al aardig richting 40 hoor Smous. Maar maakt niet uit. Is allemaal ervaring.
 
Mijn instructeur zei het aantal lessen ongeveer gelijk ligt aan je leeftijd, als ik nu was geslaagd klopte dat dus...
 
Motorles toch maar afgezegd. Ik durf zo de weg niet op. Misschien valt het mee, maar ik neem liever geen risico. Nu lekker hangdag met mijn zieke dochter, lekker schaatsen kijken.
 
Als 'ze' adviseren om niet de weg op te gaan als het niet echt moet, ga je natuurlijk ook niet motorrijden. da's de goden verzoeken.
 
Mijn instructeur durfde het wel aan want bij hem was het alleen nat in de straat. Maar bij ons lag nog sneeuw in de straat, en ik ben al een held als er sneeuw ligt, not.
 
Qua theorie komt het wel goed, heb van ze rijschool een boek, disk met oefen examens en een online code voor 10 uur oefen examens ;)

Het was gister echt een drama op de weg, sneeuw gevolgd met ijzel, verstandige keuze om niet te lessen! Donderdagochtend had het alleen gevroren en was het op veel plaatsen op de motor niet te doen.
 
Ja Zaterdag was inderdaad drama op de weg beter dat je thuis bleef! Nieuwe week weer aangebroken gelukkig geen sneeuw meer op de weg! Eindelijk kunnen we weer gezellig AVB doen...can't wait ..yuk! hihi
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb voor theorie 10 uur online training van theorie-leren.nl gehad, had 1 fout en heb nog 8 uur over voor de liefhebber.
 
Vandaag eindelijk weeres les voor AVB! Ben toch mijn langzame oefeningen gevoel beetje kwijt maar ja heb ook 3 weken nix aan gedaan. Bedoel dus de halve draai ging beetje matig en mijn 8 ging toch wel wat beter dan vorige x....Deze week weer les AVB en vanaf nu is het 2x per week dus ff beter! Mischien dat ik mijn AVB examen volgende week heb maar ja mijn rijschool kennende weet je het maar nooit. Heb geen haast maar eind Feb heb ik weer weekje vakantie en wil toch geen pauze hier in nemen en je weet ook niet wat het weer gaat doen..Ben nu wel gaar! Vanochtend getraind CrossFit veel met armen gedaan en daarna gelijk rij les..dus mijn armen zijn nu echt op! _O- _O- _O- Maar vond het wel heel fijn dat ik weer AVB mocht doen..ik sla hierdoor dan ook even AVD lesjes over ff focus op 1 ding... *O* *O* ;) Ook heb ik die handvaten verwarming ontdekt! Jeetje echt heerlijk is dat! :Y 8-)
 
Laatst bewerkt:
ah, er zit dus wel (wat) vooruitgang in het 8-je (bekijk het van de positieve kant ;) ). met elke pauze die je neemt, duurt het alleen maar langer eer je AVB hebt en zakt de kennis en voertuigbeheersing verder weg. 'dat lamlendige gedoe', zoals mijn opa dat vroeger zei, moet maar eens afgelopen zijn *D . dus vooral doorzetten! door jouw opmerking over je rijschool begin ik er steeds meer aan te twijfelen of hij zijn zaakjes wel op een rijtje heeft. Cross-Fit, pff...een kennis van me (inmiddels hard tegen de 70) doet dat ook nog, maar jeetje, da's echt buffelen. voor hem een peulenschilletje, want hij 'doet' een marathon nog binnen de 3,5 uur, en alles korter dan een marathon vindt-ie eigenlijk niks. Rondje Texel (60km)? geen probleem, liefst 2x. ik ben al achter adem als ik met een beetje tempo van mijn huis naar de Jumbo (eind van de straat, 600m) loop :X


hvv is echt de uitkomst van de eeuw. nu ik even een tijdje in mijn andere auto (geen Saab, maar iets Frans (Citroën Xantia, 'de Eend')) moet rijden omdat de Saab bij de APK-boer staat, mis ik toch wel de bil-grill van die auto. ('bil-grill', als in: verwarmde stoelen :Y )
 
Hopelijk blijft het nog even fatsoenlijk weer @lisalady, kan je je echt focussen op de AVB :) de rest komt daarna wel hoor, persoonlijk vindt ik het nu niet zo ramp om even wat lessen te skippen, AVD blijft je toch wel bij.

Oooo handvat verwarming, heerlijk! Ik mis het hebben van de 'bil-grill' in de auto, onze BMW 540 had stoelverwarming. Ideaal ongeacht het weer buiten, zeker met rugklachten! Vaak in de zomer naar een dagje zwerven door een pretpark oid, als je thuiskomt was je gewoon uitgerust. Wordt een eis op de volgende auto. Eerst m'n motorrijbewijs en een motor, hopelijk houdt m'n meepjeepje het nog even vol :P
 
Vandaag een uurtje gereden, bochten geleerd. Het was een speciale les, want mijn instructeur moest examen doen voor zijn lesbevoegdheid. Morgen lekker weer 2 uurtje rijden, we gaan dijken rijden. Heb er zin in!
 
Ik ga volgende week weer, heb even pauze ingelast. Zal koud worden! Brrrrrr....Cabogirl, heb je handvat verwarming? Wij hier niet en eerste rit heb ik het vaak koud en daarna niet meer
 
Doe mijn best. Heb al een leuke motor uitgezocht en in de schuur gezet.. Het is een Honda CBF600sa geworden. Ben er superblij mee. Had voor het AVB examen de meeste moeite met het welbekende achtje. Gewoon dooroefenen! Komt vanzelf goed!
 
dijken rijden, leuk! kan je lekker afschuinen. maar let wel op: dijkwegen zijn niet al te breed en je zal dus vaker en harder moeten remmen als er een tegenligger aankomt. mooie praktijk voor de vertragings-oefeningen.

AVD-examen stelt niet zo bar veel voor. als je laat zien wat het CBR wil zien (en dan vooral het ontwijken van wegenverf, putdeksels en bitumen (die gladde zwarte reparatiemeuk) ), ben je al op 3/4. een leuk ritje neerzetten doet de rest. het laatste wat de examinator wil is, dat-ie jouw tronie na een aantal weken wéér ziet, omdat je her-examen moet doen.

:]
 
Dijken rijden werd hem niet, vanwege de harde wind. Dus in- en uitvoegen geoefend. Wat is dat avd toch genieten, zeg!
Zaterdag staat er weer 2 uur gepland, maar eerst het weer afwachten.
 
Ik heb trouwens geen handvatverwarming, dus was wel brrrrr op de motor. Straks op mijn eigen fiets wil ik het wel.
 
Koude handen tijdens lessen. Bij rood licht motor in neutraal en je handen warmenaan het blok. Werkt best goed als het licht lang genoeg op rood staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan