Honda CL360

Ach, niks van dat moeilijke gedoe, gewoon in de bandschroef, verhitten en rustig slaan.

Platte plaatjes.

DSCF2381_zpsuj2iik7x.jpg


Na wat verhitten, en kloppen.

DSCF2382_zpsm70pxyav.jpg


En toen hadden we er 2.

DSCF2383_zpsnsivedcv.jpg


Ophang punten gemaakt, en vast gesoldeerd/last/plakt met Durafix.

DSCF2385_zpsleagz0es.jpg


Voorkant.

DSCF2384_zpsr7yc4egb.jpg


Niet slecht toch ? 8-)

DSCF2386_zpsplf5jv7k.jpg


Dit had ik liever wel anders gezien :

DSCF2387_zpsmvq9irqa.jpg


Had het liefste willen hebben dat hij meer over 'de wond' heen zou vallen, maar dat gaat gewoon niet, als ik het alu meer om zou buigen is de kans op een breuk/scheur gewoon te groot.
Dus, dan maar zo :)

Al om al dus weer erg tevreden, en het plaatje moet ik trouwens ook nog verder afwerken hoor. Weer mooi glad schuren zodat je de bankschroef klemmen niet meer ziet, daarna polijsten, en dan in de blanke lak :)

Volgende week de andere maken :)
 
Netjes gedaan. (mooi geworden)
De "vervorming" van het gatenpatroon valt dus erg mee. (niet zichtbaar)
Petje af voor dat amateuristische "gebeuk". :+ ;)
 
Zo, de schildjes zijn helemaal klaar :)

Alle grofheden eraf geslepen.

DSCF2388_zpsxrguo0pz.jpg


Daarna polijsten (niks geen moeilijk gekut met schuurpapier 1500, gewoon polijsten die shit)

DSCF2389_zpsgt9zrc4k.jpg

Is mooi zat, en een beetje een 'grove' look mag best, het is tenslotte zelfgemaakt, op een oude fiets, en ook nog een scrambler. Dus, genoeg excuses dus om niet te moeilijk te doen :+

In de blanke lak gezet, verschil tussen afgewerkt en onafgewerkt lijkt me duidelijk :)

DSCF2391_zpsivedblv2.jpg


Eindresultaat :)

DSCF2393_zpscongdwcv.jpg


DSCF2392_zpsgcwtbh35.jpg


Ik ben er blij mee :)

Even verzinnen wat we nu gaan doen... :)

Ik denk dat ik de zijkapjes maar vast ga schuren en in de grondlak ga zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een mooi stukje huisvlijt maar ik vind ook dat je wel duidelijk kunt zien dat het handwerk is. De gaten zitten net niet in een strakke lijn en het is een beetje hobbelig. Aan die gaten zou ik me dood ergeren... OCD ofzo

Maar eerlijk is eerlijk: het is wel een prestatie. Ik doe het je niet na.
 
De gaten horen ook niet in een strakke lijn (recht boven elkaar als je dat bedoelt) verder zijn de zijkanten wel iets bobbelig, maarja, ik heb geen buigbank in me schuurtje staan :')

Misschien lijkt het op de foto ook wel erger als dat het is, gisteren kreeg ik nog een compliment van iemand (oud collega) , die zei : 'zo, mooie orginele plaatjes' terwijl hij met zijn hand over de hitteschildjes wreef :+

Dus ik corrigeerde hem maar even 'blijf met je tengels van mijn motor af'

:P
 
Ik vind het heel goed gelukt, die schildjes. Het enige beetje storende is die niet verchroomde demper. Maar dat zou ik ook laten zitten tot je er een keer één vindt.
 
Dat is ook nog zo'n punt waar ik het met me oud collega over had. Ik heb er geen studie van gemaakt, maar ik vermoed juist dat zwart orgineel is.
De chrome komt naar mijn idee van een vroegere CL350.

En ook juist hierom laat ik het denk maar zoals het : Je hebt weer lekker wat om over te ouwehoeren :+

Ik heb het zelf nog geeneens gedaan, maar op google zoeken naar een cl360 of een cl350 zou de dingen snel duidelijk moeten maken.
Maar voor zover ik nu weet zijn de dempertjes van de cl360 juist altijd zwart. :)
 
Klote photobucket, werkt nog steeds niet goed.

Lang daardoor geen update's gedaan, maargoed.

Ik hoop dat ik nu een soort van omweg heb gevonden waardoor ik toch me foto's kan plaatsen.
Ik kan gelukkig wel uploaden naar photobucket, alleen krijg ik dan de link weer niet gekopieerd via de officiele weg.

Even iets proberen :

DSCF2399_zpskurj2ha6.jpg
 
Oke, vanaf nu dus :+

DSCF2400_zpslrp7mrmo.jpg


DSCF2400_zpslrp7mrmo.jpg


Omdat verfafbijt niet meer is wat het geweest is, insmeren, en dan ff inpakken met plastic, en even een half uurtje ofzo laten staan.

DSCF2401_zps4nxgsfyp.jpg


En dan laat het zo los. :)

DSCF2402_zpsdgn8a3jj.jpg


DSCF2403_zpsgfuqurtp.jpg


Nog een keer voor de laatste hardnekkigheidjes.

DSCF2404_zps0v94ms4m.jpg


Laatste eraf gekrabt en daarna ook even schuren.

DSCF2408_zps1lsmfrru.jpg


En toen alles in de grondverf.

DSCF2409_zpsea9kfywm.jpg


DSCF2410_zpsdrtf4t2r.jpg


En nu maar hopen dat het goedgaat met de upload plaatjes O-) O-) O-) O-) O-)

Zoals je kunt zien heb ik de deukjes en andere oneffenheden niet weg gehaald.

Dat heeft diverse redenen :

Ik heb een tering hekel aan plamuur
Luiheid
En, belangrijkste, ik vind het persoonlijk echt het mooiste als je kleine beschadigingen kunt zien.
Niet vanwege de beschadigingen, maar omdat het gewoon oud spul is, en dat is gewoon niet meer perfect zoals het ooit was.
Het geeft de fiets al om al net dat beetje extra karakter.

En natuurlijk, ik spuit de boel wel over, maar zoals je kunt zien, het niet overspuiten was gewoon geen optie.
Natuurlijk zal ik me best gaan doen om de tank weer zo dicht bij orgineel als mogenlijk te maken.
Maar wetenende dat het orgineel een Candy kleur is, en ook nog eens een 2-tone kleur is (ja, orgineel was de tank gespoten met dat zwart, integenstelling tot de CB360 wat wel een sticker was) en ik geen ervaring heb met Candy kleur, en met een 2-tone tank. Verwacht niet te veel :+ :+

Maar ik ga het gewoon lekker proberen :)

Fine-line tape heb ik inmiddels gehaald en de lak is als het goed is onderweg.

Ik denk niet dat ik deze week nog tijd heb, maar hou het in de gaten :)

Oja, ik heb gisteren ook nog het kleine stadslampje in de koplamp gemaakt, ik had nog geen lamp houdertje, dus via conrad.nl wat besteld en gisteren een beetje aan het solderen geweest.

Het is nu wel zo dat het kleine lampje in de koplamp altijd brand, orgineel had de CL deze optie niet, dus ik heb er ook geen stuur schakelaar voor.
De CB360 had deze optie echter weer wel, en wegens keuring enzo moest ik dus de CB360 koplamp hebben..
Heel verhaal weer, maar het werkt dus :+

En nog even een laatste hallelujaaa voor de foto's O-)
 
Wel zonde van die deuk. Als de lak nog in redelijke staat was met allerlei kleine beschadigingen is een deuk ok, maar bij nieuwe glimmende lak gaat die deuk wel heel erg opvallen.
 
Het is niet anders, ik vind het geen schande.

Liever met een deuk rondrijden, dan met plamuur...

Uitdeuken kan ook, mja, niet gedaan. Het is echt persoonlijk. Ik vind het zelf altijd wel wat hebben, wie weet komt de oude eigenaar deze fiets ooit weer is tegen op internet, en herkend hij de fiets aan het deukje, die ontstaan is na een valpartij toen hij op zijn 17e hard op zijn bek ging en zijn arm brak.... Wie weet... :+
Ofzo :+

Het is inmiddels een fiets van 42jaar oud, dat mag gewoon een deuk hebben vind ik.

Een deuk wegwerken met plamuur vind ik veel kwalijker.
 
Zo, eindelijk de tank en zijkapjes gespoten.

Eerst in de grijze/zilveren metallic base-coat, en daarna de Oranje Candy.

DSCF2422_zpsgfe3sm32.jpg


DSCF2423_zpsfurrqlas.jpg


Eigenlijk wel voor 90% tevreden met het resultaat tot zover.
Candy is moeilijk te spuiten, zeggen ze, maar eigenlijk vond ik het nog best meevallen.
Je moet gewoon super goed opletten en overal evenveel doen.
Ik zou het zo weer doen.

DSCF2424_zpspngtovbj.jpg


Een beetje een sinasappel effect (het is tenslotte ook oranje :+ ), maar dat is geen ramp.
Later komt er nog een laag blanke lak overheen, dat mooi polijsten en dan zie je er niks meer van.

DSCF2425_zpsh9en2bvc.jpg


De tank is iets beter gelukt, maar deze moet ik nog voorzien van zwarte tank-sierstukken-spuitsel-2-tone-dinges.
En dan later weer blanke lak.

Zoals deze tank :
s-l225.jpg


Want daar kwam ik laatst ook achter, het zwarte op de tank van de CL360 is orgineel geen sticker, maar zit erop gespoten... er zijn dus geen stickers van...
De CB360 daarintegen is weer wel een sticker.

Tot zover vind ik het wel geslaagd :)
 
Mooie spuitcabine ook ;-)

:+

Gaat best, opzich valt het nog mee, alleen waar ik heb gespoten is het een beetje oranje, over de rest zit ook wel een lichte oranje waas, maar ach, dat slijt wel weer :+

Ik heb ook wel afzuiging zitten hoor, had alleen wat sterker gemoeten, maarja, pech.

Gaat best zo. :)

Leuke aanbieding dat ene ding, maar als ik naar dat achterspatbord kijk is het denk eerder een 350 of 250.

100 euro is niet veel, maar dat ding is dan ook niet compleet. Kan opzich een leuk koopje zijn. Je moet er maar zin in hebben..
mijn CL komt trouwens ook uit Delft :)
 
Waar koop jij je lak?
Ik bestel het altijd op ebay.de bij perfect finish shop (ook wel lackexperten).
Goed spul voor weinig geld, zeker vergeleken met NL.
 
Denk dat mijn lak daar ook vandaan komt, maar ik heb het besteld via japarts.nl

(Je hebt 2 japarts, weet even niet welke, maar die met de blauwe letters..)

Mooie site, hebben echt iedere soort lak, en je kan mooi op merk en kleur kijken. Werkt super, en ik vind hem goedkoop.
De lak komt zoiezo uit Duitsland, dus hun zullen ook wel hun contacten hebben :)

Verder was deze lak nergens anders te krijgen, behalve uit Amerika.. maar dan werd het een dure grap.
 
Kornfed kun je mij vertellen welke lak je dan besteld om b.v. de tank te spuiten? welke primer, welke basislak en welke clearcoat bij lackexperten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan