KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Helaas heb ik verkeerde originele KTM onderdelen binnen gekregen die ik niet kan terug geven.. Heeft er iemand van jullie interesse in?

Dit zijn de onderdeelnummers:
oliefilter: 58338054100
koppelingsveren: 54632080000
Gevoerde koppelingsplaten: 58332011300
stalen platen: 58332112000
pakking: 58350025000
full
 
Heeft er hier iemand ervaring met big bore kitje op zijn lc4? Meer power = nodig

Ik kwam er pas geleden achter dat mijn Ktm een "big bore" heeft. Mijn ervaring is dat het vervelend is omdat ik nu nergens een zuiger en koppakking kan krijgen, weet wel een site welke dat spul heeft maar die verkoopt niet aan particulieren
 
Overmaat zuiger kan je toch gewoon laten maken en als er echt geen pakking is, kan je overwegen om met vloeibare pakking te werken.

Of denk ik nu te makkelijk?
 
Laatst bewerkt:
ja.

Als het niet origineel is dan moet je ergens een "merk" kunnen vinden en die club om de onderdelen vragen.

Koppakking en vloeibare pakking :o :X :N

Een koppakking heeft een bepaalde dikte en sterkte dat je nooit berijkt met vloeibare pakking. Dat gaat een disaster worden, nooit doen.


Bon pasku
 
Laatst bewerkt:
Heeft er hier iemand ervaring met big bore kitje op zijn lc4? Meer power = nodig

Heb je er al een heftigere nokkenas in? Ktm heeft een rally nokkenas die meer top vermogen levert. Nokkenas moet sowieso als je naar een bigbore gaat. Anders moet de motor meer gas wisselen in dezelfde tijd waardoor hij astmatisch wordt. Gaswisseling is waarschijnlijk nu ook de beperkende factor voor het vermogen.

Dan was er nog een uitspraak van een bekende sporter:"als je langzamer bent moet je eerder vertrekken" .
 
inmiddels ben ik een stukje verder en blijkt dat ze ooit een 660 cilinder plus zuiger op mijn 640 blok hebben gezet. vandaag krijg ik de goede pakkingen binnen en kan het halve blok weer los.
ik weet dus alleen niet in hoeverre mijn kop veranderd is, is er een iets waar je aan kan zien welke nokkenas het is? of moet ik maar hopen dat het de goede is
 
Ja staat een code in, achter de bout die het kettingwiel op zijn plek houd. Als hij loopt issie goed maar er zit wellicht meer in })
 
Leuke vid. Moest wel lachen over de beelden. Mooi om te rijden daar. Ben jaloers.
Idd een lelijk ongeluk. Gelukkig niets ernstigs zag ik zo te zien. Als jou dat was gebeurt met de SMC dan had je zo weer verder kunnen rijden, na de bladjes uit de uitlaat te hebben geblazen. Tupperware....
 
Wie heeft er nog een setje wielnaven te koop voor mijn oude 620? Of weten jullie iemand die ze verkoopt? Ik heb namelijk een setje supermotard wielen te staan die ik passend wil maken... Een setje crosswielen compleet mag natuurlijk ook.
 
Laatst bewerkt:
Leuke vid. Moest wel lachen over de beelden. Mooi om te rijden daar. Ben jaloers.
Idd een lelijk ongeluk. Gelukkig niets ernstigs zag ik zo te zien. Als jou dat was gebeurt met de SMC dan had je zo weer verder kunnen rijden, na de bladjes uit de uitlaat te hebben geblazen. Tupperware....

ja was zeker een mooi gebied! de motor mankeerde vrij weinig. hij heeft zelf een dag of 2 niet gereden omdat hij last van zijn been had. haha ik hoop niet te crashen met mijn smc-r.
 
Hahahaha ik film niet eens. Das mij al te veel moeite. Maar als het een mooi geedited filmpje is dan weet ik het wel te waarderen *D

Bij mij wordt het toch alleen maar chaos en gemopper in de helm |( (op een goede dag :X )
 
Nu maar eens een foto, de ktm doet het goed :P Wel wordt het onderhoud/controleren meer bij deze manier van rijden. De spaken van het achterwiel lopen los, net als de bouten van tandwiel en in minderemate remschijf achter. Dat vind ik een enorm gepruts en gedoe. Sua houdt niet van gedoe. Wel van Goan })



In de regentijd en het regend zoals nu dan kun je zand gooien! Meestal is het alleen maar stof. Eindelijk vooruitgang in de bochten. ik wist niet eens dat een kijker stond te fotograferen. Dacht dat hij zijn zoontje in de gaten hield.

Het voelt gewoon aan alsof je gewoon door de bocht rijdt, met de wielen in lijn zeg maar. Wist niet wat ik zag. Zo dwars en dan recht de bocht uit en niet diagonaal van de baan af. Sua is nog verbaasd _O-



:W
 
Lekker dwars hoor Se Sua! ;)

Mannen, ik heb even een advies vraag aan jullie!

Ik ben plannen aan het maken om vanuit zuid Spanje 2 weken +/- 6000km rond te reizen met een collega, het grootste deel daarvan door Marocco. Motor gaat met de vrachtwagen naar Spanje.

Nu zit ik te twijfelen of ik dit met de 640 Supermoto zou gaan doen of dat ik mezelf een Transalp ofzo aan moet schaffen.

De vragen:
- Zou de motor (en ik) het een beetje uithouden met dat gebeuk van de 1 pitter? (Er zal wel een keer nieuwe olie, filters en een valve-check bij in moeten zitten besef ik mij)
- Is er een degelijk bagagerek voor tassen/koffers aan de zijkant voor een SM te vinden?
- Kunnen er zomaar crosswielen in mijn SM? (groter voorwiel en terreinbanden is wel een must)
- Standaard is hij niet zo geschikt voor een lange reis, wat denken jullie?

Zijn er verder redenen om het wel of juist niet op de KTM te doen? :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan