Beschuldigd van aanrijding tijdens motorvakantie Duitsland

Spuit elf....


;)

Tegen jouw snelheid kan niemand op....





Daar ga je een zware dobber aan krijgen vrees ik, zeker omdat je gegevens hebt uitgewisseld (dat zou een jurist als een soort schuldbekentenis kunnen zien).

Dat zou een jurist zeker niet als een soort schuldbekentenis zien, alleen mensen die het niet snappen denken dat het zo gezien zou kunnen worden.

Zelfs het tekenen van het schadeformulier heeft juridisch inhoudelijk weinig betekenis, eigenlijk geef je daarmee alleen aan dat je aanwezig bent op dat moment. Schuldvraag e.d. heeft het niets mee te maken.

Een dergelijke uitleg staat zelfs op het schadeformulier.
 
Laatst bewerkt:
Wat een vervelend staartje van een leuke vakantie zeg! Zoals iemand anders al meldde: Ik zou mijn gegevens in dit geval ook niet opgegeven hebben. Er was immers geen enkele aanleiding toe. Maar dat is nu makkelijk zeggen. Ik zou toch eens de polisvoorwaarden van je rechtsbijstand checken. En als ze je echt niet willen helpen, kijken of een advocaat of bureau rechtshulp je wil helpen.
 
Toch als je het onaannemlijk maakt ben je wel pro-actief met het geheel bezig.

Dat klopt natuurlijk op zich, maar er van uit gaande dat de topicstarter volledig de waarheid spreekt en die Duitser m een oor aan wil naaien.... dan kan je het er, naar mijn idee, beter op houden dat zij hun claim maar moeten onderbouwen ipv alvast jouw onschuld willen gaan aantonen.

Alles wat je zegt/schrijft kan een ander weer op inspelen, wie weet op een manier die jou helemaal niet goed uit komt.
 
Merci voor alle berichten,

Aan het NL taal/typgebruik hecht ik niet zo denderend veel waarde dus ga het niet controleren met wordt ;)

Terug naar belangrijke feiten.
Mijn rechtsbijstandsverzekering is bij ARAG en daar wordt +/- 40,- per kwartaal voor betaald.
Ze konden me wel een advocaat aanwijzen voor een gereduceerd bedrag van 150,- p.u....

In eerste instantie deed mijn verzekering ook niks tot ik erop aandrong en bleef bellen.
Nu is het afwachten tot ze weer contact met mij op nemen.

Het is mogelijk wel een idee om een knappe 3d tekening te maken met maatvoering op schaal.
Ook vind ik het erg vreemd dat de verzekering met een claim komt gebaseerd op een situatie met 1 auto en het Ministerie op een situatie met 2 auto's

Voor de duidelijkheid het ging dus om twee autos die elkaar in tegenovergestelde richting passeerde.

Wel heb ik foto's genomen van mijn motor na het ongeluk ( achteraf hadden het er meer mogen zijn) maar vooral van verderop in de vakantie.

Achteraf is natuurlijk makkelijk praten. Op dat moment ben je je van geen schuld bewust en wil je je toch al verziekte dag niet nog verder weg gooien.
Er had direct politie bij moeten komen zodat het duidelijk was dat ik geen rode cape om heb en dit verhaal dus onmogelijk is.

Zal proberen wat foto's te verkleinen en ze te posten
 
Dat zou een jurist zeker niet als een soort schuldbekentenis zien, alleen mensen die het niet snappen denken dat het zo gezien zou kunnen worden.

Heb je gelijk in, ik heb het verkeerd verwoord. Ik bedoelde te zeggen dat je dan iig aan geeft daar te zijn geweest en gegevens uit hebt gewisseld. En dan impliceer je dat er iets gebeurd is want die gegevens wissel je niet voor de lol uit.
 
Laatst bewerkt:
Wat er nu allemaal geroepen wordt, geldt dat ook in het Duits recht?
 
Of die Duitse politie net zo moeilijk doet als de Nederlandse weet ik niet maar de Nederlandse komt niet opdagen bij een aanrijding, zelfs niet met een buitenlander.(Duitser)

De Duitse politie heeft mij juist een keer heel goed geholpen in het verleden. Maar dat was mbt tot een defect apparaat die ik opgestuurd had naar de Duitse leverancier, die vervolgens niet meer reageerde en niets terug stuurde. Binnen 2 weken nadat ik aangifte gedaan had in Kleve, had ik een vervangend apparaat terug! Absoluut geen vergelijkbare situatie, maar dus wel een positieve ervaring.
 
Merci voor alle berichten,

Aan het NL taal/typgebruik hecht ik niet zo denderend veel waarde dus ga het niet controleren met wordt ;)

Terug naar belangrijke feiten.
Mijn rechtsbijstandsverzekering is bij ARAG en daar wordt +/- 40,- per kwartaal voor betaald.
Ze konden me wel een advocaat aanwijzen voor een gereduceerd bedrag van 150,- p.u....

In eerste instantie deed mijn verzekering ook niks tot ik erop aandrong en bleef bellen.
Nu is het afwachten tot ze weer contact met mij op nemen.

Het is mogelijk wel een idee om een knappe 3d tekening te maken met maatvoering op schaal.

ik zit al 15 jaar bij arag, nooit hulp geclaimd tot voor kort. ivm met het faillisement van ons bedrijf en een dispuut met onze directie gebeld om juridisch advies teneinde een escallatie te voorkomen. Kreeg echter geen hulp. Eerst moest die escallatie er maar komen..... waarop ik ze erop attendeerde dat de arag reclamecampagnes voert waarin ze de indruk wekken preventief te willen werken. Die opmerking konden ze niet weerleggen en daarom ook niet waarderen. ze wilden me gewoonweg niet helpen. Binnenkort zeggen we de polis op :W . Eerst nog met vrouwlief overleggen of we elders een nieuwe asluiten of er geen meer nemen.

Succes met de afwikkeling. Laat je niet te snel intimideren.
 
Laatst bewerkt:
Advocaat 150 euro per uur??? gewoon bewijs van onvermogen aanvragen kost je max iets van 300 euro.
Maar inderdaad eerst juridisch advies inwinnen voor je reageert.

Overigens als de brief in het duits is geschreven zou ik wel gelijk een briefje sturen dat je geen duits begrijpt, want met boetes is het zo dat ze dat in jouw taal moeten schrijven.
 
Bizar verhaal. Begrijp alleen niet waarom je uberhaupt gegevens met deze bestuurder hebt uitgewisseld als je niets met zijn ongeval te maken had? Ik bedoel, het is niet alsof je zoiets niet door kan hebben op de motor.
 
Dus waarschuwing,

Bij dit soort akkefietjes altijd die Polizei dabei!

+1. Als je op de weg beschuldigd wordt is dat de plek om te ontkennen dat je betrokken was. pikt heinrich dit niet, dan móet je plisie erbij halen. Dat is trouwens in nl ook zo. Bij blikschade en overeenstemming van situatie kan dat wel gebruikelijk zonder. Achteraf heb je echter een zwak verhaal om te ontkennen. Ik hoop met rechtsbijstand dat het wel lukt... suc6
 
Moeten we nou #%%^ allemaal met een dashcam gaan rijden? Je wordt toch ziek van dit soort gezeik. In onze bus zit er een na aanrijding waarbij de tegenpartij meende dat ze er nog wel voor langs kon en vervolgens zei dat mijn lief geen voorrang had verleend. De vraag is dan hoe het komt dat ze op de rotonde van links kwam maar de schade bij onze bus rechts voor zat.

Aan rechtsbijstand verzekeringen heb je meestal weinig. Die zetten er een jurist op, geen advocaat. Ze doen meestal meer moeite om er onderuit te komen dan om je te helpen.

Ik zou zeggen: eens met de stelling dat tegenpartij moet bewijzen. Dus vragen om bewijs dat jij de "daad" begaan hebt.
Overweeg ook eens een klacht in te dienen bij de politie dat je vals beschuldigd wordt.
 
Laatst bewerkt:
Of die Duitse politie net zo moeilijk doet als de Nederlandse weet ik niet maar de Nederlandse komt niet opdagen bij een aanrijding, zelfs niet met een buitenlander.(Duitser)

Duitse politie komt wel, toevallig vorige week nog meegemaakt. Manlief werd hier op (eigen) weg naar ons huis aangereden (we wonen in Dld). Omdat voertuig van veroorzaker een leenwagen was, moest de politie erbij komen (voorwaarde van de verhuurder/verzekeraar). Politie heeft hier aan de keukentafel de papieren zitten invullen.
Veroorzaker mocht wel ter plekke een Verwarnungsgeld van € 35 afrekenen voor veroorzaken van het ongeval (en het laten komen van politie voor een taak waar ze eigenlijk niet voor zijn: verzekeraar tevreden stellen).
 
Laatst bewerkt:
vergelijkbaar ivm oneerlijke mensen, dus ook erg Kudt,

Jaren geleden remt er een busje op een rechte weg voor mij af, om vervolgens achteruit te rijden.
Zo tegen mij aan waardoor mijn vfr schade had, de bus minimaal.
Politie erbij, en "busbestuurder" vertelde dat ik achterop gereden was. B|
Ze zaten met 3 Soedanezen voorin de bus...allen zonder rbw :N
Voordat de politie kwam hadden de 3 kanslozen een maat gebeld die wel in het bezit was van een rbw.
Deze arriveerde voordat de politie er was, waardoor die maat dus vertelde aan de politie dat hij met de bus gereden had.
Gelukkig kreeg ik het voordeel van de twijfel, en werd al mijn schade vergoed.
Was erg blij met de agent die mijn verhaal aannam voor waar :)
Oneerlijke mensen :r :r :r
 
Ja maar jaren gelden kwam de politie nog wel eens, tegenwoordig echt niet meer. En ook hier had een dashcam een groot voordeel gehad.

Ik denk dat ik maar eens ga shoppen.
 
Jaren geleden in Belgie met het zijspan ook een aanrijding gehad. Een Waal stopte net voor het zebrapad en ik redde het niet meer bij aanremmen. Zijkant van de bak heeft de bumper aangetikt. Klein deukje maar de Astra was al lang niet maagdelijk meer om het zo maar te noemen.

Waal wilde geen nederlands of engels spreken maar zijn verzekeraar in Bilstein wel, gelukkig moesten we die kant op dus achter hem aan er naartoe gereden om de aangifte in te vullen.

Weken later (ik had het inmiddels gemeld bij mijn verzekeraar inclusief foto's) claimed de man een bijna total-loss aan schade. Mijn verzekeraar heeft in reactie mijn foto's gestuurd en opmerkingen. Nooit meer iets van gehoord.

Moraal: Altijd foto's maken, bij voorkeur getuigen vastleggen qua naam en toenaam en meldden bij je eigen verzekeraar. Eikels hangen blijkbaar niet alleen in bomen, ook buiten Nederland.

benno
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan