Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Zitten db killers bij. Heb er zelf rond de 450 voor betaald dus dacht aan 400, zijn misschien 150km oud dus echt nieuw
 
Zitten db killers bij. Heb er zelf rond de 450 voor betaald dus dacht aan 400, zijn misschien 150km oud dus echt nieuw

Omg: way out of my budget!
Maar ik wist dan ook niet dat ze zo nieuw waren joh, sorry.

Neuh dan kijk ik wel ff rond bij ern handelaartje ofzo.
Misschien prik ik wel wat gaatjes in de standaard pijpjes 😉
 
Niet vervelend bedoeld, maar 2 pagina's terug geef je zelf aan deze nieuw gekocht te hebben voor 260 euro. Ik heb inmiddels een zelfde set nieuw gekocht bij motad voor dit zelfde bedrag (komt nog wel iets aan verzendkosten bij, maar dan nog in huis nieuw voor net onder de 300 euro...

Een geluidsfragment heb ik geprobeerd maar dat komt de sound echt niet ten goed. Het is zeer lastig de donkere lage klappen van de uitlaat vast te leggen met een mobiele telefoon. Helaas heb ik mijn goed mic al verkocht. Weet niet waar je woont maar mocht je eens in de buurt zijn van zevenaar ben je van harte welkom even te komen luisteren. Hier dan de achterzijde, de linker pijp zit nog niet helemaal lekker maar dat komt omdat het al donker werd en ik wat haastig was met het erop zetten, gaat nog aangepast worden dus. DB killers zitten er bij deze foto nog wel in, super mooi setje met link pipes voor 260 euro.

en ja die bmw sticker moet er nog vanaf ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
 
motadshop.com

Hier de link, ik heb ze inderdaad via een omweg voor minder gekocht maar in eerste instantie wel volle bak voor betaald. 260 pond excl btw en verzending. Gezien ik ze niet meer via die weg kon vinden zou dit ervoor betaald moeten worden, indien ze wel voor minder te koop zijn dan pas ik mijn prijs netjes aan.

Heb ook even mijn advertentie hier op het forum aangepast. Uitlaten kunnen niet verkocht worden, zojuist de originele eronder gezet maar de motor loopt bar slecht.

Dus wel een originele set uitlaten te koop
 
Laatst bewerkt:
Lekker, nou heb ik net een paar (bescheiden) gaatjes in de pijpen geboord.
...
Uit het zicht, en toch een lekkerdere roffel.
Oh, en niets luids ofzo :t
 
Iemand ervaring met de vorkolie verversen?

Ik heb dit eerder gedaan bij andere motoren, maar niet bij de Pegaso. Ik hoopte dat de vorkolie af te tappen en opnieuw te vullen is dus ben ff aan het kijken geweest hoe te doen. Het WP-boek geeft aan dat je met de poten in de kroonplaat de topmoeren (de "deksels" zeg maar) eraf kan draaien en dan de hoeveelheid olie zou moeten kunnen meten en eventueel bijvullen, wellicht dan ook de oude olie eruitzuigen met pompje op de compressor denk ik dan. Ik draai echter de moeren eraf en zie dan eronder de bovenkant van de veren zitten. Deze schijf zou ik eruit moeten kunnen halen volgens het WPH, maar dit lukt totaal niet...Alternatief is natuurlijk de poten eruit en lostrekken, maar dit leek me handiger. Iemand van jullie tips?

Ziet er uit als op de foto:

https://www.dropbox.com/s/7i7t48cok0qszq3/IMAG0044.jpg?dl=0

Van dichtbij:

https://www.dropbox.com/s/996rzh93mm0eplu/IMAG0043.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/1bli3tm6ficg56h/IMAG0041.jpg?dl=0
 
Laatst bewerkt:
Maar jij ging hem toch verkopen? Waarom zou je dat dan uberhaupt doen?

Dat klopt, maar het is werkelijk waar een zeer bescheiden en toch aangename roffel geworden.
Je ziet er overigens niks van hoor, het is echt op een beschut plekje achter bij de uitlaat gaten zelf.
Uiteraard, nog steeds te koop … maar wel met gemengde gevoelens hoor.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt, maar het is werkelijk waar een zeer bescheiden en toch aangename roffel geworden.
Je ziet er overigens niks van hoor, het is echt op een uiterste plekje achter bij de uitlaat gaten zelf.
Uiteraard, nog steeds te koop … maar wel met gemengde gevoelens hoor.
 
Dat heb ik ook wel een beetje ook al heb ik er niet heel veel op gereden, het is toch wel een verrassend apparaat. Ik ben helaas verplicht om te wisselen van motor.
 
Klinkt best goed, Geschift. Waar heb je die gaatjes geboord? Heb je een foto? Ik heb daar ook wel eens aan gedacht..

Dat klopt, maar het is werkelijk waar een zeer bescheiden en toch aangename roffel geworden.
Je ziet er overigens niks van hoor, het is echt op een beschuit plekje achter bij de uitlaat gaten zelf.
Uiteraard, nog steeds te koop … maar wel met gemengde gevoelens hoor.
 
Klinkt best goed, Geschift. Waar heb je die gaatjes geboord? Heb je een foto? Ik heb daar ook wel eens aan gedacht..


Foto zal ik eerdaags nog wel even maken en plaatsen hier.
Maar om het simpel uit te leggen:

Wanneer je de uitlaat gaten in kijkt, zei je wederom uitlaat pijpjes.
Om DIE gaatjes heen heb ik twee (per pijpje dus) gaatjes geboord van ± 5mm(?) elk.

Had er eerst één per pijpje, maar dat gaf nog niet zo'n verschil.
Twee per pijpje vond ik net mooier klinken.

Je ziet er dus feitelijk niets van.
Maar het klinkt net even wat meer, zonder luidruchtig te worden.
 
Laatst bewerkt:
Waar heb je die gaatjes geboord? Heb je een foto? Ik heb daar ook wel eens aan gedacht..

full


Net nog kort even gereden ... heerlijk!
Klinkt net wat donkerder, en pruttelt een stuk meer (of hoorbaarder) bij gas los.
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe 3 mensen, 2 voor een belachelijk bod en 1 wat serieuzer die wel interesse had in een proefrit, alleen even wachten op wat beter weer. Dan gaat die ook marktplaats op. Moet hem ook nog even op duitse aprilia forum zetten. Velgen had ik daar op gezet, veel interesse en paar serieuze biedingen
 
Tot nu toe 3 mensen, 2 voor een belachelijk bod en 1 wat serieuzer die wel interesse had in een proefrit, alleen even wachten op wat beter weer. Dan gaat die ook marktplaats op. Moet hem ook nog even op duitse aprilia forum zetten. Velgen had ik daar op gezet, veel interesse en paar serieuze biedingen

Fijn om te horen.
Hoop dat je leuk zaken kan doen en verder kan gaan.
 
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de dashboard verlichting (km-teller)?
Zo gedaan of bv een uurtje werk?
Nog specifiek ergens op letten?

Heeft er hier iemand misschien een foto oid uit een werkplaats handboek over hoe het in mekaar zit?
Ik begrijp gerust dat het zadel en de kappen er af moeten haha, maar wat staat mij daarna te wachten ...?
Ik heb ooit weleens iets gehoord over dat het vervangen van het betreffende lampje nog puur zo'n lastig klusje is, vandaar.
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de dashboard verlichting (km-teller)?
Zo gedaan of bv een uurtje werk?
Nog specifiek ergens op letten?

Heeft er hier iemand misschien een foto oid uit een werkplaats handboek over hoe het in mekaar zit?
Ik begrijp gerust dat het zadel en de kappen er af moeten haha, maar wat staat mij daarna te wachten ...?
Ik heb ooit weleens iets gehoord over dat het vervangen van het betreffende lampje nog puur zo'n lastig klusje is, vandaar.

Ik heb hetzelfde probleem met het lampje van de koelvloeistoftemperatuur.
Volstaat het losmaken van de 5 boutjes op het dashboard?
 
Terug
Bovenaan Onderaan