Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn SV gaat plaats maken voor een nieuw speeltje. Gaat om een 2003 model in het oranje, met zo'n beetje alle opties erop die je kunt bedenken. Enig puntje van aandacht is dat het originele blok bij de 60.000 km kapot is gelopen (big end lager) en dus nu vervangen is door een ander blok wat nog wel fris is (kmstand ongeveer 27k).

Denk dat een aantal mensen uit dit topic wel kunnen bevestigen dat mijn fiets erg netjes is en er niet uitziet alsof ie 60k heeft gereden ;)

Bij interesse, stuur maar een PBtje :Y

Gewoon even uit nieuwsgierigheid, wat vraag je er nou nog voor? O-)
 
Mijn blok loopt nog, starten en rijden is geen problem (doe ik niet uiteraard).
Wel dusdanig kapot dat er vermogensverlies is en duidelijk trillingen voelbaar. Naast de herrie van het getik.

Lager kan gerepareerd worden, als je er op tijd bij bent. Echter, de reparatie uit laten voeren (heb ernaar geinformeerd) loopt tegen de 2000 euro, met name aan arbeidsloon.

Om erbij te komen moet het blok gesplitst worden, dus echt alles moet uit elkaar. Dus ook veel pakkingen etc nodig.

Daarbij is de kans dat de krukkenas is beschadigd ook aanwezig. Dan heb je daar ook een andere voor nodig of een revisie (oplassen, slijpen etc, geen idee wat nodig zou zijn)

Dan komt het spoelen nog, want slijpsel kan overal zijn gaan zitten en dat moet er wel uit.


Ahja zoiets vermoede ik al.. ellende... kan er geen gladius blok in..?
 
Mijn SV gaat plaats maken voor een nieuw speeltje. Gaat om een 2003 model in het oranje, met zo'n beetje alle opties erop die je kunt bedenken. Enig puntje van aandacht is dat het originele blok bij de 60.000 km kapot is gelopen (big end lager) en dus nu vervangen is door een ander blok wat nog wel fris is (kmstand ongeveer 27k).

Denk dat een aantal mensen uit dit topic wel kunnen bevestigen dat mijn fiets erg netjes is en er niet uitziet alsof ie 60k heeft gereden ;)

Bij interesse, stuur maar een PBtje :Y
Wat komt er voor terug of wat zou het moeten worden..?
 
Ahja zoiets vermoede ik al.. ellende... kan er geen gladius blok in..?



Dat is wel een geode eigenlijk.

Een V-Strom blok past 1 op 1, zelfde ophangpunten en alles. Maar het vliegwiel is zwaarder, de Dynamo lichter en nokkenassen zijn anders.

Cagiva en Hyosung gebruiken ook allemaal SV blokken, maar zijn blijven hangen op 1 bougie per cylinder (voor zo ver ik heb kunnen vinden).
Bij de Cagiva's schijnen ook de verhoudingen in de versnellingsbak anders te zijn, van Hyosung weet ik het niet.

Maar wellicht kan een Gladius blok idd wel, frame ziet er heel anders uit, maar ik ga eens even zoeken! Thanks voor de Tip!
 
Boonstra motoren heeft een blok liggen uit 2005 /2006. Zal een enkel bougie type zijn. Maar die is past niet in de jouwe? Zie hun website Gebruikte, tweedehands motoronderdelen - Boonstra Parts
Nee als je een 2008+ SV hebt moet je wel een twinspark blok hebben idd..
Bobine etc is allemaal anders.. alles is pas te maken natuurlijk; maar dat is gewoon een heel gedoe...



Als je echt niks kan vinden dan word het toch het blok splitsen..
Iets wat je niet zelf zou kunnen doen ?
 
:W Hier een meelezer, sinds kort heb ik een 2006 650N :P

Dat is wel een geode eigenlijk.

Een V-Strom blok past 1 op 1, zelfde ophangpunten en alles. Maar het vliegwiel is zwaarder, de Dynamo lichter en nokkenassen zijn anders.

Cagiva en Hyosung gebruiken ook allemaal SV blokken, maar zijn blijven hangen op 1 bougie per cylinder (voor zo ver ik heb kunnen vinden).
Bij de Cagiva's schijnen ook de verhoudingen in de versnellingsbak anders te zijn, van Hyosung weet ik het niet.

Maar wellicht kan een Gladius blok idd wel, frame ziet er heel anders uit, maar ik ga eens even zoeken! Thanks voor de Tip!
Gladius blok is in ieder geval een twinspark :Y

Zie dit stukje; http://www.topspeed.com
 
Ik heb er materiaal voor om te splitsen, zou best eens willen kijken of zo'n blok te fixen valt.
 
Boonstra motoren heeft een blok liggen uit 2005 /2006. Zal een enkel bougie type zijn. Maar die is past niet in de jouwe? Zie hun website Gebruikte, tweedehands motoronderdelen - Boonstra Parts


Nee die passen helaas niet.
Dan moeten de koppen ook over gezet worden. Timing weer doen etc. Maar ik zou eerder hiervoor gaan dan voor het splitsen van het blok.




Nee als je een 2008+ SV hebt moet je wel een twinspark blok hebben idd..
Bobine etc is allemaal anders.. alles is pas te maken natuurlijk; maar dat is gewoon een heel gedoe...



Als je echt niks kan vinden dan word het toch het blok splitsen..
Iets wat je niet zelf zou kunnen doen ?


Twinspark is ingevoerd vanaf 2007, ook bij de Vstrom.
Ik heb mn R6 blok gesplitst, gereviseerd en weer op gebouwd. Wat een enorm pokkewerk, plus ik zit nu ook in de opknap periode van mn nieuwe huis, dus dat gaat hem echt niet worden. Die ellende bespaar ik mezelf :+


Mijn SV gaat plaats maken voor een nieuw speeltje.

Na al die test ervaring ben ik toch ook wel heel nieuwsgierig naar wat er voor in de plaats gaat komen?? ;)
 
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, wat vraag je er nou nog voor? O-)
Das best moeilijk in te schatten. Ding van mij zit vol opties maar heeft wel een "verleden" ivm het andere blok. Moet je doorheen kunnen kijken als koper. En hij is oranje, niet de populairste kleur wellicht. Zou met €2500 heel blij zijn, laat ik 't zo zeggen ;)

Er komt waarschijnlijk een tuono voor terug als ik een mooie kan vinden waar ze niet de hoofdprijs voor vragen.
 
Das best moeilijk in te schatten. Ding van mij zit vol opties maar heeft wel een "verleden" ivm het andere blok. Moet je doorheen kunnen kijken als koper. En hij is oranje, niet de populairste kleur wellicht. Zou met €2500 heel blij zijn, laat ik 't zo zeggen ;)

Er komt waarschijnlijk een tuono voor terug als ik een mooie kan vinden waar ze niet de hoofdprijs voor vragen.


Ben jij zo lang dan?
Ging even naar de OP, om te kijken naar een grotere pic van je fiets.. maar ja.. daar kan ik niet zo veel aan zien he.. die mini-me...

2 vragen:

  • Heb je een grotere foto van je fiets beschikbaar.
  • Hoe kom je aan die mini me foto, die wil ik ook wel van mezelf op mijn fiets :)
 
Laatst bewerkt:
Ben jij zo lang dan?
Ging even naar de OP, om te kijken naar een grotere pic van je fiets.. maar ja.. daar kan ik niet zo veel aan zien he.. die mini-me...

2 vragen:

  • Heb je een grotere foto van je fiets beschikbaar.
  • Hoe kom je aan die mini me foto, die wil ik ook wel van mezelf op mijn fiets :)
Wat bedoel je met "Ben jij zo lang dan?" :P

2ilk2aa.jpg

Die foto is al een jaar of 2 oud maar afgezien van de spiegels (zitten nu bar ends op), de remklauwen (hier nog origineel, nu dus 4 pots Nissins) en de blokspoiler (zit een scheurtje bij een ophangpunt, moet gekunststoflast worden) ziet ie er nog wel zo uit eigenlijk :P

Die mini me foto is genomen op het Politiecircuit van Lelystad en heb ik zelf verneukt in fotoshop :P
 
Das best moeilijk in te schatten. Ding van mij zit vol opties maar heeft wel een "verleden" ivm het andere blok. Moet je doorheen kunnen kijken als koper. En hij is oranje, niet de populairste kleur wellicht. Zou met €2500 heel blij zijn, laat ik 't zo zeggen ;)

Er komt waarschijnlijk een tuono voor terug als ik een mooie kan vinden waar ze niet de hoofdprijs voor vragen.

Dat vind ik opzich best nette prijs voor zoveel motor :o
Ik zou em al graag willen hebben gewoon omdat ik graag weer een oranje wil...
Mijne was ook oranje maar de vorige eigenaar heeft em over laten spuiten :/
 
Die koper/oranje kleur vind ik zelf het mooiste,daarna blauw ,zwart en als laatste zilver grijs.

Gaan er mensen nog op vakantie met de sv dit jaar?
Word de sv eigelijk wel als reismotor gebruikt?
 
Maar natuurlijk, vorige zomer 3 weken Alpen en Dolomieten. Gardameer etc.

2 jaar terug Engeland en Schotland

3 jaar terug Croatie en Slovenië.
Met wat kleine aanpassingen is het een prima reisgenoot!

Ik ga dit jaar weer de Alpen in en misschien in augustus nog naar de dolomieten.

We willen over 2 jaar weer 3 weken op pad met de motoren,de rest van mijn vrienden hebben kinderen dus moeten wat meer regelen.

Ik zou wel 3 weken door Europa willen toeren maar de rest wil weer naar de noordkaap

Schotland staat ook hoog op mijn lijst!
 
Laatst bewerkt:
Deelt de sv de remschijven eigelijk met een andere suzuki?
Dat zoekt wat makkelijk naar andere remmen.
Ik vermoed dat 1 schijf krom is of er zit misschien wat verf onder na het spuiten van de velgen.
.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan