Het grote GS-topic deel 31 - the story continues ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je bouwt schadevrije jaren op per polis. Echter, als je een tweede voertuig verzekert - en dat verschilt per verzekeraar - dan kan de korting van het eerste voertuig ook van toepassing zijn op het tweede voertuig. Op die tweede polis lopen schadevrije jaren en korting uit de pas.
 
Hoef je niet per sé op te zeggen. Bij Univé bijvoorbeeld waren ze zo vriendelijk de schadevrije jaren van motor 1 ook toe te passen op motor 2. En had ik geen 2e motor gehad, dan waren de schadevrije jaren van de auto ook goed.

Ik heb een nog iets uitgebreidere constructie gehad....
Mijn motor en mijn auto waren al bij Unive verzekerd.
Kato zat bij KNMW maar betaalde erg veel.
Ik heb Unive gebeld en heb gevraagd of ze hem daar ook wilden verzekeren tegen de korting die ik kreeg. En daar hebben ze ja op gezegd.

Kortom, ze willen wel graag klanten hebben.
Voor de rest ben ik ook erg tevreden over de afhandeling van bijv diefstal.
Daarmee hebben ze me destijds bijzonder goed en netjes behandeld.
Volledig in tegenstelling bij het beeld dat soms van verzekeraars wordt geschetst.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn motors bij Delta Lloyd verzekerd en daar hebben mijn motors beide mijn schade vrije jaren. Ook mijn vriendin zit in deze verzekering met haar auto. Deze bouwt zelf schade vrij jaren op maar betaald de premie aan de hand van mijn schadevrije jaren. Scheelt dus ook veel.
 
Ik heb mijn motors bij Delta Lloyd verzekerd en daar hebben mijn motors beide mijn schade vrije jaren. Ook mijn vriendin zit in deze verzekering met haar auto. Deze bouwt zelf schade vrij jaren op maar betaald de premie aan de hand van mijn schadevrije jaren. Scheelt dus ook veel.


Dat is ook heel netjes.
Ik ga nu even kijken bij Allianz voor de Bmw verzekering.
Ben benieuwd wat voor service zij kunnen bieden
 
Is dus BMW Financial Services via de dealer. BMW heeft dit sinds een paar jaar ondergebracht bij Allianz, daarvoor bij Turien. Voor een offerte moet je dat ook bij de dealer aanvragen.

Mijn motor en auto zijn daar voor verzekering ondergebracht, beide genietend van de no claim korting van de polis van de motor.
 
Bij mij konden de schade vrije jaren worden overgezet van de ene naar de andere motor.
Maar dan kreeg de eerste motor 0 jaren.

Dat ga ik zeker doen.

Heeft iemand van jullie nog tips voor bepaalde verzekeringsmaatschappijen?
Op dit moment heb ik mijn Vespa Gts verzekerd met mijn schadevrije jaren, ik dacht altijd dat je die per individu opbouwt maar dat is dus per motor.
Eigenlijk moet ik dus de verzekering van mijn Vespa opzeggen en dan komen de schadevrije jaren vrij, zo heb ik het tenminste opgevat.
Is er hier iemand die daar verstand van heeft?
 
Ik maak nu in ieder geval geen schade met de motoren. Maar goed, het is bijna februari en dan is het weer bijna maart en dan eindelijk gaan we weer eens de weg op.

De GSsen zijn in ieder geval nog in winterslaap:
Stalling.png
 
Laatst bewerkt:
Die past er niet bij. Staat zielig te wezen onder een hoes in de kou.

Maar, die wordt echt eerder gestart dan die andere 2. :]
 
Iemand interesse in een paar TCX Infinity GTX Laarzen
maat 43
zo goed als nieuw
1 x op de motor gedragen en een paar keer in huis
schadevrij
zijn net een maatje te klein

vr pr. € 175.00

Ik hoor het wel
Jan
 
Ik ben wel op zoek naar een paar nieuwe laarzen,maar die zijn mij ook te klein.
Heb zelf maat 48.
Ga volgende maand maar eens in Utrecht kijken
 
Goedenavond,

Ik ben al een tijdje lid van het forum maar zeker een jaar niet actief geweest.
Ik ben van plan om mijn Zed in te ruilen voor een R1200GSA. Nou hoor ik verschillende verhalen rond gaan over kwaaltjes van de BMW.

Ik heb een model uit 2012 op het oog met zeker 70k op de teller. Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Of raden jullie mij beter een nieuw model aan uit 2014/2015?

Het nieuwere model ziet er overigens wel veel strakker uit...

Ik wil namelijk geen nieuw model kopen wat net 10k op de teller heeft staan omdat de kwaaltjes er dan vaak nog niet uit zijn gehaald.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Ik ben al een tijdje lid van het forum maar zeker een jaar niet actief geweest.
Ik ben van plan om mijn Zed in te ruilen voor een R1200GSA. Nou hoor ik verschillende verhalen rond gaan over kwaaltjes van de BMW.

Ik heb een model uit 2012 op het oog met zeker 70k op de teller. Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Of raden jullie mij beter een nieuw model aan uit 2014/2015?

Het nieuwere model ziet er overigens wel veel strakker uit...

Ik wil namelijk geen nieuw model kopen wat net 10k op de teller heeft staan omdat de kwaaltjes er dan vaak nog niet uit zijn gehaald.
De 2012 is probleemloos, mits goed onderhouden. De 2013 en 2014 hebben wat updates gehad omdat ze niet probleemloos waren. Ik ga er vanuit dat (als ze alle updates hebben gehad) net zo probleemloos moeten kunnen functioneren als de oude olie gekoelde GS.
Qua rijden zijn ze overigens verschillend. De nieuwere modellen hebben een sterker en sneller blok, zijn wat lichter qua gewicht en maken mechanisch veel meer herrie. De 2012 R1200GSA is een probleemloos reis monster, waar je moeiteloos een paar ton bij op de klok kan zetten.
In alle gevallen, laat hem keuren bij een erkende BMW dealer, of koop hem daar. Reparaties zijn duur, dus je wilt echt weten waar je aan toe bent. Ook kunnen zij checken of alle updates zijn uitgevoerd.
 
Ik heb een model uit 2012 op het oog met zeker 70k op de teller. Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Of raden jullie mij beter een nieuw model aan uit 2014/2015?

Het nieuwere model ziet er overigens wel veel strakker uit...

Ik wil namelijk geen nieuw model kopen wat net 10k op de teller heeft staan omdat de kwaaltjes er dan vaak nog niet uit zijn gehaald.
Welkom.
Een 2012 of nieuwer zal eerder afhangen van het budget.
Ik heb ongeveer 50k op een 2013 GS gezet zonder problemen en 50k op een 2015GSA. Telkens zonder noemenswaardige problemen. De 2013 had enkele kleine kwaaltjes, de 2015 is volledig vrij van problemen. Hopen dat de 2017 ook zo zal zijn.
 
Welkom.
Een 2012 of nieuwer zal eerder afhangen van het budget.
Ik heb ongeveer 50k op een 2013 GS gezet zonder problemen en 50k op een 2015GSA. Telkens zonder noemenswaardige problemen. De 2013 had enkele kleine kwaaltjes, de 2015 is volledig vrij van problemen. Hopen dat de 2017 ook zo zal zijn.

Het valt mij op dat je een 2013 en 2015 model noemt, was het dan een voordelige inruil?
 
Het is gewoon een lui varken, hij is te lui om zijn motor te wassen kuisen. Of hij kan niet bij de bovenkant van het ruitje, dat zou ook nog kunnen. :P
 
kreeg een uitnodiging van de dealer dat er blijkbaar een nieuwe R1200GS zou zijn die in maart onthuld word. wist niet dat er een nieuwe kwam ......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan