Zelfde helm & maat, toch ruimer

Guzzi-Tim

MF veteraan
3 sep 2016
1.743
514
Alvorens mijn helm te kopen ben ik naar de winkel gegaan, daar heb ik hem gepast. Ze hadden hem alleen niet op voorraad in dezelfde kleur. Dus via hun webshop de juiste kleur besteld, verder is het dezelfde helm (geen nieuwere of oudere serie etc.)
Maar de geleverde helm lijkt gewoon een volle maat groter. Waar ik in de winkel geen vinger tussen de helm en mijn voorhoofd kon steken, kan ik dat bij deze zonder heel veel moeite. Waar kan dit nou aan liggen? Zit nu te twijfelen of ik niet voor een maat kleiner moet gaan.
Heeft temperatuur veel invloed op de helmmaat? (helm is net bezorgd dus nogal koud)
 
Alvorens mijn helm te kopen ben ik naar de winkel gegaan, daar heb ik hem gepast. Ze hadden hem alleen niet op voorraad in dezelfde kleur. Dus via hun webshop de juiste kleur besteld, verder is het dezelfde helm (geen nieuwere of oudere serie etc.)
Maar de geleverde helm lijkt gewoon een volle maat groter. Waar ik in de winkel geen vinger tussen de helm en mijn voorhoofd kon steken, kan ik dat bij deze zonder heel veel moeite. Waar kan dit nou aan liggen? Zit nu te twijfelen of ik niet voor een maat kleiner moet gaan.
Heeft temperatuur veel invloed op de helmmaat? (helm is net bezorgd dus nogal koud)


Ja :Y ,ikke vorig jaar bij -10 C :P

:$

full


Of was ik toen gekrompen??? :?
 
Laatst bewerkt:
Heb bij de laatste , een Davida , ongeveer 10 helmen gepast en de beste genomen
Heb bij arai het zelfde mee gemaakt
Daarom koop ik geen helm online
 
Ik zou inderdaad om die reden ook nooit online een helm kopen.

Ze bestellen hem maar. Ik kom wel weer terug.
 
Een helm moet je altijd passen.
Dat is (voor mij) heel, heel vaak een NEE. Tot de goede, dan is het YES!!

Voor een helm is imo het internet geen optie. Eigenlijk helemaal niet voor kleding.......
Overige motor-spulletjes zijn wel prima op internet te bestellen.
 
Nou ja, nu pas ik hem dus thuis. Heb 2 weken om hem om te ruilen eventueel. Verbaas mij alleen dat er zoveel verschil tussen dezelfde helm in dezelfde maat zit. Zou eerder verwachten dat de helm in de winkel ruimer zit, aangezien die door veel mensen gepast is.
 
Het zelfde probleem kun je ook met kleding hebben. De blauwe motorjeans past perfect, maar je wilt een zwarte. Laat je die komen, zakt die van je kont of, nog erger, je krijgt hem niet eens dicht.
 
Geen idee waar jij hem gekocht hebt, maar een vriend van mij heeft dit ook ooit gehad.

Helm gepast in de winkel, zat prima, via de webshop gekocht en zat voor geen meter meer :?

wat bleek: via de webshop hebben ze hem een helm toegestuurd met de juiste maat binnen voering, maar met een andere maat buitenschaal. Hij is hier mee terug gegaan en toen bleek dat deze winkel het heel normaal vond om dit te doen.

hij heeft toen zijn geld terug gevraagd en heeft ergens anders een goede helm gekocht.

Ik zou hier dus eens naar kijken.
 
ben je nu kaal en had je vroeg een permanentje
dat kan best een maat schelen :Y
 
Terug sturen en ergens heen gaan waar je hem kan passen en aanschaffen. Met een te grote helm rijden wil je echt niet en hij zal eerder wijder gaan zitten door het dragen dan strakker.

Ik heb het met een paar handschoenen gehad, zelfde maat als dat ik had besteld maar waren gewoon veel te groot met te korte vingers, vond t toen ook best bijzonder.
 
Verhaal kan in verschillende dingen zitten o.a. ;

- Verkeerde maat geleverd ? check is aan de binnenzijde van de wangkussen welke maat , is ook meteen handig voor onderstaande :

- Verkeerde binnenvulling in de gepast helm of in de toegezonden helm ( zie hierboven )

- Jij bent naar de kapper geweest en hebt je Geert Wilders kapsel geruild voor een tondeuse coupe

- Je bent op 3de kerstdag die helm gaan passen na 2 dagen vreten en zuipen... nu zijn we weer een mooi aantal dagen verder en is het meeste er weer af :P

Offff ze hebben je in de winkel voor de gek gehouden , gezegd dat je een L had terwijl het een M was, bestel je een L en is die dus veel te groot :P
 
Verhaal kan in verschillende dingen zitten o.a. ;

- Verkeerde maat geleverd ? check is aan de binnenzijde van de wangkussen welke maat , is ook meteen handig voor onderstaande :

- Verkeerde binnenvulling in de gepast helm of in de toegezonden helm ( zie hierboven )

- Jij bent naar de kapper geweest en hebt je Geert Wilders kapsel geruild voor een tondeuse coupe

- Je bent op 3de kerstdag die helm gaan passen na 2 dagen vreten en zuipen... nu zijn we weer een mooi aantal dagen verder en is het meeste er weer af :P

Offff ze hebben je in de winkel voor de gek gehouden , gezegd dat je een L had terwijl het een M was, bestel je een L en is die dus veel te groot :P

Kleine aanvulling: Check het jaartal van productie eens?
 
Ik heb onlangs bij Motoport Rotterdam (brand-verkoop) 2 paar Gore-tex handschoenen, allebei van het merk Dane gekocht. De ene heeft maat 3XL en de andere 4XL
Als je ze aantrekt voelen ze beide hetzelfde............???
 
Ik heb onlangs bij Motoport Rotterdam (brand-verkoop) 2 paar Gore-tex handschoenen, allebei van het merk Dane gekocht. De ene heeft maat 3XL en de andere 4XL
Als je ze aantrekt voelen ze beide hetzelfde............???

Je rechterhand is waarschijnlijk groter ;)
 
Alvorens mijn helm te kopen ben ik naar de winkel gegaan, daar heb ik hem gepast. Ze hadden hem alleen niet op voorraad in dezelfde kleur. Dus via hun webshop de juiste kleur besteld, verder is het dezelfde helm (geen nieuwere of oudere serie etc.)
Maar de geleverde helm lijkt gewoon een volle maat groter. Waar ik in de winkel geen vinger tussen de helm en mijn voorhoofd kon steken, kan ik dat bij deze zonder heel veel moeite. Waar kan dit nou aan liggen? Zit nu te twijfelen of ik niet voor een maat kleiner moet gaan.
Heeft temperatuur veel invloed op de helmmaat? (helm is net bezorgd dus nogal koud)

Wel op je hoofd, die krimpt natuurlijk ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan