Welke headset? Cardo, Sena, Interphone

Ik lees mee,ook zo'n twijfel kont..
De ene keer denk ik als manlief en ik elkaar kunnen spreken met goed bereik en geluid.....

En dan denk ik weer, maar genius pairing en kunnen koppelen met alle soorten ook makkelijk..
Ik heb afgelopen dagen vanalles gelezen en overal voor of nadelen aan...
Dus zie door bomen het bos niet meer..
En voor manlief hoeft het eigenlijk niet.
We rijden al jaren motorvakanties samen zonder..
Pff kortom niet makkelijk..
Dan lees ik weer over sena dan weer Midland dan interphone... Pff goed maar goedkoop... Of nog maar niks.. Stel geef er geld aan uit en het is niks?

Groetjes karin
 
Rij zelf met de Sena smh10 en dat bevalt me goed. Met de dochters achterop of met motorvrienden achter elkaar. Niet te veel kletsen gewoon tankstop, plaspauze, gravel in de bocht, gevaarlijke situaties met andere weggebruikers tijdens het rijden en leuke dames op de stoep.

Mijn reden ligt echter in dat ik navi aanwijzingen in de helm wil krijgen. Ik reed zonder geluid en dan staar je naar het scherm en als je dan weer op kijkt is net die auto voor je aan het remmen of iets anders. Dat gaf mij een onveilig gevoel tijdens rijden, vooral als het druk is inde stad of op de weg.

Karin, zou je het eens kunnen uitproberen bij een motorzaak of bij een motorclub met een demo model?
 
Ik lees mee,ook zo'n twijfel kont..
De ene keer denk ik als manlief en ik elkaar kunnen spreken met goed bereik en geluid.....

En dan denk ik weer, maar genius pairing en kunnen koppelen met alle soorten ook makkelijk..
Ik heb afgelopen dagen vanalles gelezen en overal voor of nadelen aan...
Dus zie door bomen het bos niet meer..
En voor manlief hoeft het eigenlijk niet.
We rijden al jaren motorvakanties samen zonder..
Pff kortom niet makkelijk..
Dan lees ik weer over sena dan weer Midland dan interphone... Pff goed maar goedkoop... Of nog maar niks.. Stel geef er geld aan uit en het is niks?

Groetjes karin

Ook ik was aan het twijfelen om een headset aan te schaffen.
Ik had geen headset in m'n helm maar wel een navigatie toestel.
Zoals hierboven geschreven, is het eigenlijk levensgevaarlijk op op je navigatie te kijken als het druk is.
Dus toch maar een goedkoop setje gescoord, met fm radio.
Dit is zo goed bevallen dat ik een Interphone Sport heb gekocht vanwege het gebruiksgemak van dit ding.
Ik ben dus helemaal om! *O* *O* :] :]
 
Je kunt ook voor minder budget wat zoeken, doet het niet zo zeer en kun je toch plezier van hebben afhankelijk van wat je wil als je samen rijdt. Dit kwam ik tegen op een site van een grote Chineese handelssite.

https://www.aliexpress.com/item/sur...id=13849cfc-0536-445e-bf2f-02405ff63e15&tpp=1

Bij te veel geklets van je partner kun je de headset ook gewoon uit zetten. Dat lukt niet als die naast je zit op de bank helaas ;-)
 
Laatst bewerkt:
Hoi

Ik heb een uclear 100 plus solo[vrouw gaat nooit mee] gekocht bij waypoint Leuven [aanbieding]

Volgende week wordt het apparaat door de pakjesman afgeleverd,dus nog 0 ervaring ermee.

De kleine bedieningsmodule,en ingebouwde mic gaven voor mij de doorslag.
 
Ik lees mee,ook zo'n twijfel kont..
De ene keer denk ik als manlief en ik elkaar kunnen spreken met goed bereik en geluid.....

En dan denk ik weer, maar genius pairing en kunnen koppelen met alle soorten ook makkelijk..
Ik heb afgelopen dagen vanalles gelezen en overal voor of nadelen aan...
Dus zie door bomen het bos niet meer..
En voor manlief hoeft het eigenlijk niet.
We rijden al jaren motorvakanties samen zonder..
Pff kortom niet makkelijk..
Dan lees ik weer over sena dan weer Midland dan interphone... Pff goed maar goedkoop... Of nog maar niks.. Stel geef er geld aan uit en het is niks?

Groetjes karin


Lees ff op de vorige pagina de post van mij.
Voor 60 euro klaar, 8 uur praten en gewoon duidelijk.

Ik vind t rijden met headset zoveel leuker dan zonder.
Vooral als je leuke dingen zien, kan aangeven dat je zin hebt omdat je cappuccino eten of wilt roken of tanken.

De ander die n beter weggetje kent, echt leuk.
 
OOh sorry ik was vergeten notificatie aan te zetten, heb ik dus inmiddels de interphone sport duo gekocht en afgelopen zaterdag geïnstalleerd, alhoewel de app op gsm nog niet echt werkt, als gebeld wordt hoor ik het wel, ik hoef eigenlijk niet per se navigatie te horen, ik ben gewent al jaren om het zonder geluid te doen, ik maak zelf ook de routes via tyre en heb nu liftime van myrouteapp gekocht...deze moet ik nog uitproberen tijdje nu is nog tyre mijn favoriet...........


allemaal bedankt, misschien als ik dit eerder had gelezen ik toch voor de goedkopere was gegaan, maar had op een gegeven moment zoiets van huppa knoop doorhaken en bij rad kreeg ik hem voor 280 omdat ik aangaf dat op eBay ze daar ook voor die prijs in duo verkocht werden dus even snel 120 euro verdiend en hoefde er toen meer lang over na te denken..........

bedant en groetjes Karin
 
Ik dacht eruit te zijn en een Cardo Smartpack aan te schaffen. Nu komen ze met de Freecom 4. Enige verschil wat ik tot nu toe zie is dat de Freecom tot 1200m kan en de Smartpack 1600m?

Iemand anders meer verschillen ontdekt?

(ps: gebruik is met 2 motoren en 4 personen. Zowel navigatie ontvangen als met elkaar spreken, telefoon koppelen is handig voor muziek.Hecht waarde aan goede bediening en goed geluid).
 
Ik heb een vraag over de Cardo G9x

Ik heb sinds kort zo'n ding en nu vraag ik me af of ik in de app of via de website, de "spreekbediening) om te bellen kan uitzetten.

Ik heb mijn iPhone er aan gekoppeld maar als ik iets verkeerds roep via het VOX systeem gaat 'ie ineens iemand uit mijn adressenlijst bellen. Tijdens het testen hier op mijn bureau zie ik dat direct en kan ik het wegdrukken.

Het is dus een gevoeligheid van mijn iPhone want die gaat ermee aan de haal.

Maar omdat te voorkomen, hoe kan ik dat in het Cardo menu uitschakelen?

En indien niet, weet iemand hoe dat bellen via spraak bediening is uit te schakelen op de iPhone (5s) ?

Thx
 
Kan iemand mij helpen??

Ik ben nu al een paar dagen uren lang aan het lezen op internet naar reviews / forums, maar ik kom er helaas niet uit.

Er is van alles te lezen over windgeruis, maar dan gaat het hoofdzakelijk over het geruis wat je hoort tijdens het spreken en wat de intercom oppakt en weg filtert. Nu ben ik hiernaast nog meer benieuwd naar het geruis wat het apparaat aan de helm zelf veroorzaakt.

Ik ben aan het twijfelen tussen de Sena SMH5, Cardo Freecom 2 of de Interphone Sport.
De SMH5 gaat al het langste mee en is ook de grootste knobbel op de helm. De andere 2 zijn nog niet 'erg' lang geleden uitgebracht en verwacht dan ook dat de techniek van deze wat verbeterd zal zijn.

Gebruik:
Te verbinden met mijn gsm waarop ik muziek luister en de navigatie heb staan.
Wellicht een keer een telefoongesprek (indien ik gebeld wordt, zelf zal ik geen gesprek starten)
Misschien in de toekomst de intercom functie gebruiken. Ik rij 'nu nog' hoofdzakelijk alleen, maar zal het wel leuk vinden dat als de mogelijkheid zich voordoet om de intercom functie te gebruiken. Echter is dit absoluut geen prè.

Belangrijk:
Dat ik met 140 op de snelweg nog steeds de navigatie meldingen goed kan verstaan. Aandachtspunt hierbij is dat ik met oordopjes van Pinlock rij. Luidsprekers moeten dan denk ik ook genoeg vermogen hebben lijkt me.


Ik hoop dat iemand mij kan helpen in mijn zoektocht...

Dank je wel
 
Ik lees hier ook mee! Ik wil alleen de navigatie horen via een set(eventueel m'n telefoon maar is niet perse nodig), koppelen met andere is voor mij niet nodig laat mij maar lekker m'n uitlaat horen :).
 
Ik hoor graag de ervaringen van de knobbel op de helm in relatie tot wind ruis? Veroorzaakt die veel wind ruis? En zit er een groot verschil in tussen de verschillende modellen?
 
Dus je zoekt iemand die alle verschillende setjes getest heeft bij gelijke wind, richting, kracht en snelheid?

Zelf vind ik, als ervaringsdeskundige van wel twee verschillende modellen, de wijndruis erg meevallen. Er is geen significant verbluffend verschil.
 
Dus je zoekt iemand die alle verschillende setjes getest heeft bij gelijke wind, richting, kracht en snelheid?
Uiteraard niet, alhoewel zo een dergelijke test wel een uitkomst zou zijn voor mij ;)
Ik bedoel ervaringen van verschillende mensen met hun verschillende type's. Dat kan voor mij toch wel wat duidelijkheid geven.

Zelf vind ik, als ervaringsdeskundige van wel twee verschillende modellen, de wijndruis erg meevallen. Er is geen significant verbluffend verschil.
Welke modellen zijn dit geweest?
 
Ik heb de interphone sport en geluid goed, geen extra windgeruis opgemerkt..

Pairing gaat inmiddels ook goed en app op gsm werkt ook, ben nog steeds alles aan uitzoeken, dacht ik kan zachtjes muziek luisteren en als manlief praat komt hij erdoorheen, maar niks, dus of het kan niet of ik doe iets niet goed..
Manlief vind nu toch ook makkelijk.... Geen spijt van, deze week handleiding maar eens downloaden..
 
Na jarenlang - vanaf 2011 - met de smh10 rondgereden te hebben, werd het (ondanks het feit dat de sena's het nog prima doen) tijd voor wat nieuws, nieuwe helm, nieuwe sena ;)
Is de Shoei Neotec geworden met bijpassende Sena 10u:
32497152164_4c85ee5599_b.jpg


Fancy pants, maar mis de vertrouwde smh-10 draaiknop wel.... Remote bluetooth pieletje aan het stuur is na enige gewenning ook wel te doen en geluidskwaliteit is (nog iets) beter, plus fm-radio. Dus happy, kan 'm aanbevelen.
 
Nee, met de smh-10 nooit last van gehad, zit er nog 1 op m'n Nexx integraal. Maar rij een naked.
Enige is een maatje met smh-10/Roof Boxer. Die is boven de 100km/u niet te verstaan, maar dat ligt aan z'n helm.
 
Laatst bewerkt:
Merkte je ook een verschil in windruis die de SMH 10 veroorzaakte door de knobbel aan de helm?

@Scheurneusje:
Hoe is het geluid bij 140? Is de muziek/intercom dan nog goed verstaanbaar?

Maak je niet zo druk over de windruis van het apparaat. Ik heb niet gemerkt dat het meer of minder werd bij mijn Sena 20S. En daarbij, ik kan de module van mijn helm halen zodat er niks meer overblijft(enkel de bevestiging, maar die vind ik behoorlijk klein). Ik denk dat van alles dat op, aan en om de motor zit(en je helm en kleren), dit 1 van de minst storende dingen is(in termen van windruis/aerodynamica).
 
Als je je echt druk maakt om dat windgeruis plak dan eens een doosje tictacs tegen je helm en rijd daar eens mee rond. Ervaar je dan wel last dan heb je de komende tijd iig wel een frisse adem.
 
Haha, goed idee dat doosje tictac. ;)
Oké, het is me duidelijk dat ik me onterecht zorgen maakte over de windruis die het apparaat zelf veroorzaakt.

Nu rest mij enkel nog de vraag over het luidspreker volume van de verschillende systemen. Misschien ook bij dit punt onterechte zorgen, ik vind het belangrijk dat ik bij 140 de navigatie aanwijzingen goed kan horen.

Zit er nog een groot verschil tussen de verschillende merken Cardo, Sena en Interphone wat betreft de geluidsterkte?
 
Laatst bewerkt:
Met de luidsprekertjes die er standaard bijgeleverd worden kon ik tot 120/130 het allemaal redelijk volgen. De cardo freecom4 heeft ook nog eens het voordeel dat wanneer er meer lawaai van buiten komt, vooral als je hoger in toeren gaat rijden, het volume ook harder word. Is ook uit te zetten en dus constant op een bepaald ingesteld volume blijven. Ik heb het met de luidsprekers aan staan, echter wanneer ik in ear dopjes ga gebruiken, wat ook mijn voorkeur heeft, dan staat het volume op een vast ingesteld niveau en dan ook niet heel luid. Met de in ear ging het zelfs tot boven de 250kmu goed, heb hem wel twee tikjes harder gezet. Dan stond hij op 50% van zijn capaciteit. En dat met de Chinese Interphone. De cardo gaat dat met in ear ook makkelijk kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan