Bluetooth Headsets

Ik heb de sena smh5fm besteld (Sorry Wilco ;) ), dus ik ben benieuwd! Alleen de montage is nog even de vraag. Meestal wordt deze aan de linkerzijde van de helm geplaatst , maar ik vind het zo'n lomp ding op de helm. :r Nu heb ik ergens op internet gezien dat deze achterop de helm werd geplaatst. Is dit handiger?Heeft er iemand hier op mf het zo ook gemonteerd?
Achterop de helm bevestigen heb ik voor deze sena nog nooit van gehoord...?
Weet wel van een andere, platte (weet ff niet welke dat precies was/is) die wel achterop de helm wordt geplakt.
Moet wel zeggen dat ik er weinig last van heb met dat ding gemonteerd. Dat het minder mooi is lijkt me duidelijk.
 
Achterop bedient zo lastig.

Als je de unit niet hoeft te bedienen tijdens het rijden, dan zie ik geen probleem met achterop monteren.

Blijft sowieso niet de mooiste oplossing. Heb met mijn 20S geen probleem met de montage aan de linkerzijde (geen extra windgeruis oid)
 
Ik heb de sena smh5fm besteld (Sorry Wilco ;) ), dus ik ben benieuwd! Alleen de montage is nog even de vraag. Meestal wordt deze aan de linkerzijde van de helm geplaatst , maar ik vind het zo'n lomp ding op de helm. :r Nu heb ik ergens op internet gezien dat deze achterop de helm werd geplaatst. Is dit handiger?Heeft er iemand hier op mf het zo ook gemonteerd?

Ik heb die van mij aan de linkerzijde gemonteerd, dit in verband met de bedrading en ontwerp van het kastje. Denk niet dat het is ontworpen om aan de rechterzijde te hangen. Verder lijkt aan de achterkant mij heel erg onhandig, dit omdat je natuurlijk makkelijk bij de knopjes moet kunnen tijdens het rijden.

Wat je gezien zou kunnen hebben is de accu van de SMH10R.
 
Het kan idd wel, maar of het mooi / praktisch is...

smh5d-univ-pic05.jpg
 
Dat is het plaatje,maar ik denk dat het ten koste gaat van de bediening. Plaats hem maar aan de zijkant. Moet het toch kunnen gebruiken en met handschoenen aan proberen te bedienen op mijn achterhoofd lijkt mij lastig. Daar heb ik geen spiegel....
 
Dat is het plaatje,maar ik denk dat het ten koste gaat van de bediening. Plaats hem maar aan de zijkant. Moet het toch kunnen gebruiken en met handschoenen aan proberen te bedienen op mijn achterhoofd lijkt mij lastig. Daar heb ik geen spiegel....
Het apparaat bedienen via de spiegel is sowieso niet te doen :P
Plus dat het prima met de vingers alleen te bedienen is. De grote ronde knop werkt perfect met handschoenen. Je moet alleen ff leren wat welke knop & knopcombinatie doet.
 
Vandaag maar een preorder voor de scala rider freecom 4 geplaatst...
Nog even wachten tot week 7, dan komt hij pas uit.

Ik zat te twijfelen tussen de interphone sport/tour of de scala rider freecom 4.
Nu lees ik eigenlijk dat je met een scala niet verkeerd kan zitten, dus ben erg benieuwd hoe het bevalt :)
 
Ik heb de sena smh5fm besteld (Sorry Wilco ;) ), dus ik ben benieuwd! Alleen de montage is nog even de vraag. Meestal wordt deze aan de linkerzijde van de helm geplaatst , maar ik vind het zo'n lomp ding op de helm. :r Nu heb ik ergens op internet gezien dat deze achterop de helm werd geplaatst. Is dit handiger?Heeft er iemand hier op mf het zo ook gemonteerd?


Hahaha goed man! Maar achterop monteren word hem niet denk ik Hahaha daar zijn de kabels te kort voor gok ik! Misschien dat je ze kunt verlengen maar zou ik niet aan beginnen! Nu is de smh5fm een stukje compacter dan zijn opvolgers en best een mooi subtiel apparaatje vind ik eigelijk. Veel plezier er mee straks!
 
Vandaag maar een preorder voor de scala rider freecom 4 geplaatst...
Nog even wachten tot week 7, dan komt hij pas uit.

Ik zat te twijfelen tussen de interphone sport/tour of de scala rider freecom 4.
Nu lees ik eigenlijk dat je met een scala niet verkeerd kan zitten, dus ben erg benieuwd hoe het bevalt :)

Ben erg benieuwd naar je ervaring straks met het toestel! Op papier/www ziet het er super goed uit!
 

Sena heeft nu een app waarmee je via de databunde de intercom kunt gebruiken! Grotere groepen en meer afstand. Het lijkt er op dat het echt via het intercom protocol loopt en dus niet zoals teamspeak een continue verbinding. Hiermee kun je dus tussendoor muziek op hebben staan of navigatieinstructies ontvangen.
 

Sena heeft nu een app waarmee je via de databunde de intercom kunt gebruiken! Grotere groepen en meer afstand. Het lijkt er op dat het echt via het intercom protocol loopt en dus niet zoals teamspeak een continue verbinding. Hiermee kun je dus tussendoor muziek op hebben staan of navigatieinstructies ontvangen.

Ebige nadeel wat ik zie gebeuren is dat het enorm veel data gaat kosten. Cardo heeft het zelfde maar daar kun je als wilt ook bellen naar de persoon in kwestie. Het nadeel daarvan is dat het weer bel minuten kost natuurlijk....


Muziek en intercom naast elkaar is natuurlijk al langer mogelijk doormiddel van audio overlay met de sena 20s en Cardo-Packtalk en vast nog wel een paar.

Al met al ik zie het voordeel er niet zo in.. Rij je echt wat verder uit elkaar dan kan dat al prima met wat luxere toestellen. (voorbeeld Cardo packtalk in dmc modus tot 8 km tussen de voorste en achterste rijder.)

In mijn ogen niet echt een handige app maar ik kan de plank helemaal mis slaan natuurlijk O-)
 
Vandaag maar een preorder voor de scala rider freecom 4 geplaatst...
Nog even wachten tot week 7, dan komt hij pas uit.

Ik zat te twijfelen tussen de interphone sport/tour of de scala rider freecom 4.
Nu lees ik eigenlijk dat je met een scala niet verkeerd kan zitten, dus ben erg benieuwd hoe het bevalt :)

Goede keus denk ik. Ik heb nu al een tijd een Cardo SmartPack en ben hier heel tevreden mee. Vooral voicecommands/Siri werkt lekker waardoor ik makkelijk telefoontjes kan plegen/apps kan besturen en de geluidskwaliteit is erg goed voor zulke type speakertjes.

Ik heb destijds ook getwijfeld tussen een Sena of een Interphone die toen net de tour en sport had uitgebracht. De Interphone Tour heb ik ook daadwerkelijk besteld en getest, maar de geluidskwaliteit viel erg tegen en de (voor mij) echte deal breker was dat overal werd geadverteerd met een mobiele app die ik nergens kon vinden. Interphone zelf reageerde ook niet op mailtjes dus heb hem maar teruggestuurd.
 
Laatst bewerkt:
Goede keus denk ik. Ik heb nu al een tijd een Cardo SmartPack en ben hier heel tevreden mee. Vooral voicecommands/Siri werkt lekker waardoor ik makkelijk telefoontjes kan plegen/apps kan besturen en de geluidskwaliteit is erg goed voor zulke type speakertjes.

Zelfde verhaal met Google talk op android toestellen! Ik had niet verwacht dat het zo soepel zou werken...
 
Ebige nadeel wat ik zie gebeuren is dat het enorm veel data gaat kosten. Cardo heeft het zelfde maar daar kun je als wilt ook bellen naar de persoon in kwestie. Het nadeel daarvan is dat het weer bel minuten kost natuurlijk....


Muziek en intercom naast elkaar is natuurlijk al langer mogelijk doormiddel van audio overlay met de sena 20s en Cardo-Packtalk en vast nog wel een paar.

Al met al ik zie het voordeel er niet zo in.. Rij je echt wat verder uit elkaar dan kan dat al prima met wat luxere toestellen. (voorbeeld Cardo packtalk in dmc modus tot 8 km tussen de voorste en achterste rijder.)

In mijn ogen niet echt een handige app maar ik kan de plank helemaal mis slaan natuurlijk O-)
Data zal reuze meevallen, spraak in mono verbruikt nauwelijks data. Zo luister ik eigenlijk continue naar studio brussel via mijn dataverbinding en als ik 1 gig per maand daar aan verstook is het veel. Gebruik nu af en toe ook wel teamspeak alleen dit werkt als een telefoongesprek, dus geen muziek tussendoor mogelijk.

Voor met één persoon in contact staan op langere afstand zou ik ook gewoon bellen.
heb een abbo met onbeperkt bellen + sms en 20 gig data dus ik zou mij echt niet druk maken om een paar MB.
 
Data zal reuze meevallen, spraak in mono verbruikt nauwelijks data. Zo luister ik eigenlijk continue naar studio brussel via mijn dataverbinding en als ik 1 gig per maand daar aan verstook is het veel. Gebruik nu af en toe ook wel teamspeak alleen dit werkt als een telefoongesprek, dus geen muziek tussendoor mogelijk.

Voor met één persoon in contact staan op langere afstand zou ik ook gewoon bellen.
heb een abbo met onbeperkt bellen + sms en 20 gig data dus ik zou mij echt niet druk maken om een paar MB.

Oké ik heb maar 1gb abonnement dus dat zou dan krap worden of extra gaan kosten. Maar hoe houd de audio kwaliteit zich in gebieden met een slechte mobiele telefoon netwerk dekking?
 
...Ik heb destijds ook getwijfeld tussen een Sena of een Interphone die toen net de tour en sport had uitgebracht. De Interphone Tour heb ik ook daadwerkelijk besteld en getest, maar de geluidskwaliteit viel erg tegen en de (voor mij) echte deal breker was dat overal werd geadverteerd met een mobiele app die ik nergens kon vinden. Interphone zelf reageerde ook niet op mailtjes dus heb hem maar teruggestuurd...


De app staat gewoon in de app store en in de play store.
Ik heb nl net de Interphone Sport gekocht, en voor mij is de geluidskwaliteit prima maar ik stel ook geen zware eisen.... 8-) 8-)
 
Vandaag maar een preorder voor de scala rider freecom 4 geplaatst...
Nog even wachten tot week 7, dan komt hij pas uit.

Ik zat te twijfelen tussen de interphone sport/tour of de scala rider freecom 4.
Nu lees ik eigenlijk dat je met een scala niet verkeerd kan zitten, dus ben erg benieuwd hoe het bevalt :)
Ik heb deze ook op het oog, maar wacht eerst op ervaringen van anderen, dus deel ze vooral straks :)
Volgens https://motorkledingcenter.nl vanaf 8 februari beschikbaar, dus ben eens benieuwd!
 
duurt nog wel even, ik heb geen pekelfiets meer, motor in de winterstop,het zal dus begin maart worden wil ik een paar kilometers maken, maar ik zal de ervaring zeker delen. :)
 
Gisteren een nieuwe helm binnen gekregen. Daarop heb ik mijn Sena smh5 overgezet van mijn oude naar mijn nieuwe helm. Maar de nieuwe helm had geen ruimte voor het bevestigingsplaatje wat je aan de helm kunt schroeven. Geen probleem, want toen dat niet lukte heb ik het plaatje gebruikt wat je op de helm kunt lijmen. Zit volgens mij goed vast.

Maar nu vraag ik me af, stel dat ik later wil overstappen naar bijvoorbeeld een Sena 20s, kan ik dan hetzelfde plaatje gebruiken wat nu op de helm is geplakt? En zo niet, hoe haal ik dat plaatje er dan weer af? Het zit er muurvast op volgens mij... Ervaringsdeskundigen?

:)
 
Gisteren een nieuwe helm binnen gekregen. Daarop heb ik mijn Sena smh5 overgezet van mijn oude naar mijn nieuwe helm. Maar de nieuwe helm had geen ruimte voor het bevestigingsplaatje wat je aan de helm kunt schroeven. Geen probleem, want toen dat niet lukte heb ik het plaatje gebruikt wat je op de helm kunt lijmen. Zit volgens mij goed vast.

Maar nu vraag ik me af, stel dat ik later wil overstappen naar bijvoorbeeld een Sena 20s, kan ik dan hetzelfde plaatje gebruiken wat nu op de helm is geplakt? En zo niet, hoe haal ik dat plaatje er dan weer af? Het zit er muurvast op volgens mij... Ervaringsdeskundigen?

:)
Ervaring heb ik niet... Maar volgens mij kun je die dingen meestal met een föhn of zo weer weghalen, dan blijft de lak onbeschadigd. Moet je wel een nieuw plakkertje op doen.
Ik denk overigens niet dat voor andere modellen hetzelfde bevestigingsplaatje wordt gebruikt.
 
Ervaring heb ik niet... Maar volgens mij kun je die dingen meestal met een föhn of zo weer weghalen, dan blijft de lak onbeschadigd. Moet je wel een nieuw plakkertje op doen.
Ik denk overigens niet dat voor andere modellen hetzelfde bevestigingsplaatje wordt gebruikt.


Unit van de 20S past niet op dat plaatje. Maar zoals gezegd makkelijk te verwijderen :Y
 
Mijn aangeschafte headset via ebay is helaas niet goed gegaan. Nooit ontvangen en verkoper is verwijderd van Ebay. Heb mijn geld terug gekregen en nu deze vorige week besteld op ebay: BT Motorcycle Helmet Intercom Bluetooth Motorbike Interphone Soft Headset Radio | eBay


Hopelijk is het wat :)

We zullen het merken :)
Ik heb me vier dagen geleden deze aangeschaft

Buy Products Online from China Wholesalers at Aliexpress.com

Moet alleen dienen voor navi en wat te babbelen met vrouw achterop als ze al meegaat.
Dus goedkoper setje omdat ik geen zin heb er 250-350 euro voor uit te geven
Nu wachten tot het hier is en dan testen

grts
 
Hallo allemaal, afgelopen kerst heb ik van vrouwlief de scala rider q1 gekregen. Deze heeft een week uitstekend gewerkt, maar wilde vervolgens niet meer opladen. Via de winkel retour gestuurd naar de importeur, deze heeft binnen een week keurig een nieuwe unit geleverd. Prima service dus.

Na een dag gebruik wil deze echter weer niet laden. De blauwe led knippert iedere seconde tijdens laden, waar tijdens het laden continu de rode led hoort te branden. Ondertussen laadt het apparaat niet op en gaat ook niet meer aan. Is dit een bekend probleem? Zo ja, is er oplossing voor?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan