Gsx 1400 Topic Deel 17 :Vat de Bull bij de horens

big bull 1400 schreef...:

facebook killed het motorforum ;(
Mwha..., vind ik eigenlijk helemaal niet.

Het is dat ik het Facebook zakelijk gebruik, maar privé, cq. motorgerelateerd echt helemaal niet.




De lucht van het laten van een windje is vrij vluchtig..., maar Facebook is wat vluchtigheid betreft een goede tweede... ;)
 
27823987sr.jpg


ook vanuit het prachtige dorpje Haarlem onder de rook van schiphol fijne feestdagen gewenst
 
Iedereen de beste wensen!

Mijn GSX1400 trilt bij het remmen, dus ga er vanuit dat de schijven voor krom zijn.. Welke schijven zouden jullie aanraden? Hoeft niet het allerduurste te zijn :)
 
Bedankt voor de reacties!
Schoonmaken heb ik nog niet gedaan. Staat op de planning voor deze winter. Vorige keer dat ik dit heb gedaan met de GS500 moest ik mijn remklauw reviseren :(

De reden dat ik om de schijven vraag, is inderdaad vanwege die eBay pagina. Er is goedkoop spul te vinden, vooral die "Wave" schijven. Ik vind ze er wel leuk uitzien, maar het is geen must.

Het belangrijkste is, hoe veilig zijn ze?

Ik hoor bij langzame snelheden in de parkeergarage ook af en toe een "klik" bij mijn remmen vandaan komen. Misschien dat het niet verkeerd is om alles te controleren?
 
Als ik je een goed advies mag geven: koop een paar 'merk' schijven. Armstrong is al niet zo slecht evenals EBC. Kijk ook eens bij Jossmit.nl Goeie service en je hebt garantie. Het klikken wat je hoort in bv. een parkeergarage, komt van je remblokjes. Die passen dan iets te ruim in je remklauwen. Kan geen kwaad, maar is hinderlijk. De veertjes boven op je remklauwen wat strakker zetten kan al helpen. Ik heb er een filmpje van:

 
dat tikken had ik ook last van. heb toen alles schoongemaakt en ingevet. daarna was het weg. kan zijn dat je blokjes te strak in de klauw zitten en daardoor tegen de schijf blijven hangen. kan ook verklaren dat 1 van je schijven krom is geraakt
 
Opruiming ! Diverse onderdelen te koop voor de GSX 1400 Alles moet weg. Doe een goed bod en het is van jou.
Wat heb ik zoal liggen:

-Brandstoftank nieuw model (kleine vulopening)zonder krassen of deuken.
-Brandstofpomp en vlotter
-Onderkuipje in dezelfde kleur als de tank (nieuw gespoten)
-Spiegels (oranje van MFW met verchroomde armen)
-Onderste vorkpoten van het nieuwe model(zwart gepoedercoat)
-binnenpoten voor de voorvork
-Kleppendeksel origineel
-Beugel voor de duopassagier (geschuurd, kan men verchromen, polijsten poedercoaten etc.)
-Verchroomde achterste olieleiding (moet nog voorzien worden van Staalflex stukken)
-Grijze topkuip met 2 koplampen en bevestigingsframe (vaste prijs € 100,-)
-Allerlei originele schroeven en bouten
-Voetsteunhouders in zwarte poedercoat voor en achter
-Uitlaatdemper van Werx met 60mm aansluiting voor 4 in 1 (slash cut)
De lijst is nog niet compleet. Heb je vragen of interesse, laat het weten via loinbels@mail.com

28052689qv.jpg


28052690wc.jpg


28052691hu.jpg


28052692jb.jpg


28052693xg.jpg


28052694qx.jpg


28052695us.jpg


28052696gc.jpg


28052697rq.jpg


Afgebeelde vorkpoten zijn van het oude model, Ik heb het nieuwe model te koop. (met verwisselbare ingaande demping)
 
Laatst bewerkt:
ff wat stof van dit topic blazen....pfffffffff

Ik ben nog steeds opzoek naar een GSX1400
En ik heb er al een aantal gezien,waarvan 1 met 60.000 km op de teller...
Nu vraag ik me af,is dat geen probleem voor een 1400 of zijn er toch wel dingen waar ik moet gaan letten met zo een km stand?
 
Het zijn heel betrouwbare motoren. Ik ken er niet 1 met een daadwerkelijke motorschade. In Duitsland en Engeland rijden er enkele rond met zeer hoge KM-standen 150.000 + km
Als er al,problemen zijn, is dit aan het electrische systeem. Veel buiten gestaan in weer en wind, slechte stekkerverbindingen door verwering etc. Ook de oliekoeler wil wel eens gaan lekken.
Het motorblok is 'bullitproof'
 
Vind een ZRX1200 ook best mooi maar vind een 1400 10 x mooier *D

Een 1400 en een CB1300 zijn big bikes, een ZRX1200 net niet ;)


...nou..., vind zo'n (hier niet leverbare...) daeg versie toch best een soort van big, zeg maar...

...als in : zo mij best kunnen passen... ;)


20150115_news_zr03.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan